Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.3 od 19 glasov Ocenite to novico!
false
Na Darsu odločno zavračajo namige o prirejanju ponudb. Foto: BoBo
VIDEO
Na Dars že letijo očitki...
VIDEO
Dars zanika nepravilnosti...

Dodaj v

Dars zanika nepravilnosti pri razpisu za elektronsko cestninjenje

En zahtevek za revizijo
30. marec 2016 ob 16:08
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Namigovanja o prirejanju ponudbe za izvedbo elektronskega cestninjenja so na Darsu zavrnili. "Ponudbe, prejete do 15. oktobra lani, smo 17. decembra tudi odprli," je dejal Bojan Banfi.

Da je bila ponudba za izvedbo elektronskega cestninjenja prirejena, ker naj bi ponudbe odprli že pred uradnim odprtjem, to pa naj bi kazale tudi fotografije pisemskih pošiljk, je v torek poročal POP TV.

Darsov svetovalec Banfi zapleta ni želel podrobneje komentirati, saj postopek javnega naročila še vedno poteka. Je pa Dars po njegovih besedah pri vseh ponudbah ščitil interese ponudnikov in sebe kot naročnika, tako da so ponudbe do odpiranja hranili v varni sobi, ki je pod videonadzorom. "Namigovanja, da smo prirejali ponudbo, zavračamo," je bil odločen.

Na fotografijah je jasno videti, da je bila pečatna vrvica na pošiljki tako sredi oktobra lani, ko je bilo predvideno odpiranje ponudb, ki pa so nato zaradi revizijskega zahtevka ostale zapečatene, kot 17. decembra, ko so ponudbe dejansko odprli, je pojasnil Banfi in nadaljeval, da so vsi ponudniki imeli pred odpiranjem možnost vpogleda v svojo dokumentacijo in takrat pripomb ni bilo, prav tako ni bilo pripomb na zapisnik, ki so ga naredili ob odpiranju.

Glede debeline posameznih fasciklov je Banfi pojasnil, da Dars pri pregledih razpisne dokumentacije vedno ščiti poslovno skrivnost posameznega ponudnika, zato dele ponudbe prekrije s samolepilnimi lističi, zaradi katerih se dokumentacija lahko odebeli.

Neprimerna namigovanja
Na Telekomu Slovenije, ki ga je Dars skupaj z norveško družbo Q-Free izbral kot najugodnejšega ponudnika, so namigovanja o prirejanju že v torek v odzivu na poročanje POP TV-ja označili kot neprimerna. Njihova ponudba je vredna 99,99 milijona evrov oziroma 121,99 milijona evrov z DDV-jem.

Ponudbe za elektronsko cestninjenje so sicer oddali tudi konzorcij Iskratela in slovaškega Skytolla (110,11 milijona evrov brez DDV-ja), Cetis skupaj z Autostrado in družbo Inženiring Informatika (114,6 milijona evrov brez DDV-ja) ter Kapsch TrafficCom (114,96 milijona evrov brez DDV-ja).

Zahtevek za revizijo
Dars je do zdaj prejel en zahtevek za revizijo, in sicer od družbe Kapsch TrafficCom. Po besedah direktorja Jožeta Hebarja so zahtevek vložili, ker so ocenili, da sta bila v postopku kršena zakonodaja in načelo transparentnosti.

Drugi neizbrani ponudnik Cetis (skupaj z Autostrado in Inženiring Informatiko) trenutno še preučuje dodatna pojasnila, ki so jih dobili od Darsa. Glede morebitne pritožbe se bodo odločili v zakonskem roku do konca prihodnjega tedna, so sporočili.

V Iskratelu, ki se je za posel potegoval skupaj s slovaškim Skytollom, se za zdaj še niso odzvali.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
gesan
# 30.03.2016 ob 16:24
Skrajno neprimerno je, da so od nas pričakovali, da bomo pričakovali od njih, da povedo vse tako kot se je zgodilo.

Mene predvsem zanima kolikšen znesek dejansko na koncu z vsemi aneksi, ki bi sledili...
Shantorian
# 30.03.2016 ob 16:22
Valda, da zanika. Kdo je pa v tej zahojeni, polni lopovov, lažnivcev in bleferjev še priznal svojo krivdo ali odgovornost.
zvm
# 30.03.2016 ob 16:21
A zdej se bomo pa s tem ukvarjali? Imamo holdinge, managerje, odgovorne, vlado komisije, agencije ja pa tud osnovne veje oblasti. Ta novica je še ena, kako v slo razumemo trg, dogovorno ekonomijo in interese raznih političnih šeriffov.
+hellbastard+
# 30.03.2016 ob 17:23
u tej banana državi nikoli nič ne štima dijoporko
RenatoP
# 30.03.2016 ob 18:00
Slovenske cene pač 114 milijonov €+DDV za senzorje na vseh AC priključkih, ki jih je skupaj 121., kar je ca 940.000€ po priključku za 4 senzorje in skupni računalniški sistem.
Naprave v avtomobilih oddajnik/sprejemnik bomo tako ali tako morali kupiti vozniki sami...

Če bi se zgledovali po mađarskem Matrica sistemu, bi na vsakem uvozi izvozu lahko imeli kamero, ki beleži registrske tablice in išče po podatkovni bazi, tako da nima še vsak avto dodatnega stroška oddajnika.
Če bi imeli naročniki malo logike, pa za ta sistem nebi plačali več kot 12mil€
Ampak kaj čmo, živimo v Sloveniji, kjer se z javnimi razpisi filajo žepi in mastijo brki..
ZeK
# 30.03.2016 ob 19:08
Dars zanika nepravilnosti pri razpisu za elektronsko cestninjenje

kul. zdaj sem pomirjen!
veliko dam na besedo DARS-a!
ciracara
# 30.03.2016 ob 17:32
Dars zanika nepravilnosti pri razpisu za elektronsko cestninjenje

Jaz verjamem..............NOT :D
uizzi
# 30.03.2016 ob 21:47
Podoben sistem ima Nemčija za kamione. Od 300ih senzorjev in kamer, ki so postavljeni po celotnem avtocestnem sistemu Nemčije jih imajo, zaradi prevelikega pretoka podatkov, konstantno vklopljenih le del.

DARS pa zahteva, da ponudnik vzpostavi elektronsko cestninjenje za tovorna vozila z opcijo vklopa elektronskega cestninjenja za vsa vozila, kar je unikum v Evropi. Kot sem rekel zahtevna operacija.

Glede na to, da so vse ponudbe relativno blizu, bi rekel, da je v realnosti samo en ponudnik za ta sistem in so se na razpis prijavili le posredniki z različnimi maržami...
RytoSlaw
# 30.03.2016 ob 18:57
Ko se pojavi ime dars v novici, takoj ves da bo nekaj slabega.
najdise
# 30.03.2016 ob 18:37
Ponudbe oddane 15. oktobra so odprli decembra. Haaalllooo!!! Zakaaaj !l
pirat1
# 30.03.2016 ob 18:05
Spet so romali milijoni evrov podkupnin v davčne oaze. To je slovenski nacionalni šport vseh pujskov, ki se drenjajo pri koritu...
Follow Me
# 30.03.2016 ob 16:32
Ja kako da ne :D

aerodynamic
# 31.03.2016 ob 09:47
Klasika....
sonce12
# 30.03.2016 ob 20:23
Dars oziroma pranje denarja, če bi kdo pogledal malo posle v tej družbi bi šli vse sedet, družba naj se že enkrat zave, da so odgovorni za avtoceste v državi. Se gre njim res samo kako bodo čim več pobasali v žepe in razdelili kolegom ali so v prvi vrsti družba za AC, ki naj bi bile varne, pretočne in hitre.
gesan
# 30.03.2016 ob 18:48
uizzi
# 30.03.2016 ob 18:14
..................................
Lepo ti je napisal kako bi se dalo.
Sicer nisem glih doma v teh zadevah, toda eno sem pa prepričan.
Tudi v tej zgodbi kot pravi Renato, so si nekateri sfilali žepe in namastili brke.

In prepričan sem, da cifra sploh ni dokončna!
najdise
# 30.03.2016 ob 18:34
Ne razumem !!!
Zakaj se ne določi datum in ura, predstavniki podjetij prinesejo ponudbe, pred vsemi se vsaka ponudba odpre in zapiše končni znesek.
Naročik ima čas en mesec da preuči, katera opcija je najbolj ugodna , največ nudi na osnovi postavljene cene. Najcenejši ni nujno, da je najbolj ugoden.
juk
# 31.03.2016 ob 07:55
Telekom bi moral ob takih očitkih sam zahtevati nov razpis. Če se mu gre kaj integriteto. JE pa tudi cena sumljivo nizka. Kolk bo realna cena je vprašanje. Pa vse zadeve državnih in paradržavnih podjetij kjer je zasejan dvom bi morale biti javne.
Kalvos
# 31.03.2016 ob 07:41
Ne sramota, totalna štala !!!!!!Ja, kaj je pa DARS do dandanašnjega še naredil dobrega. Zadnji njihov veliki projekt so bile neuporabne zaščitne ograje. No, za nekoga so bile že uporabne, ko je pobiral mastno provizijo.

Sicer pa je DARS učenec SCT-ja in s tem je povedano vse. Praksa se nadaljuje. Odgovornosti ni. Račun pa plačujemo državljani in uporabniki avtocest, ki jih plačujemo drago, predrago, nesramno drago...Pa kaj, nič ???????
kopibrejk
# 30.03.2016 ob 23:36
Dokler bo osamosvojitelj Franci Z. poslovno še živ, pomeni, da je večina poslov z državnimi podjetji sklenjenih pod mizo.
ZeK
# 30.03.2016 ob 23:32
Skippy

moti edino, da so potrebovali 2 meseca, da so organizirali odiranje ponudb.

ker, izkušnje z zamenjavo diskete. se še spomnite? nepozabno, prikazano na RTV kameri.
oddana črna disketa (bil je čas disket), tako je bilo vidno ob odpiranju. pri izboru, disketa tega podjetja v roza barvi. :-)
in, kaj se je zgodilo?
Skippy
# 30.03.2016 ob 23:08
Zakaj se ne določi datum in ura, predstavniki podjetij prinesejo ponudbe, pred vsemi se vsaka ponudba odpre in zapiše končni znesek.

Saj pa so točno tako naredili.
slofbi111
# 30.03.2016 ob 18:29
Takoj ko je bil izbran Telekom se je vedelo, da bodo v poslu same mučke. In Telekom je uspešen predvsem na račun davkoplačevalcev. Pokradejo trikrat več od tistega dobička, ki ga prikažejo na koncu.
Gepard007
# 30.03.2016 ob 23:12
Še en način kako bi se narodu kradlo. Kaj je narobe z vinjetami???
uizzi
# 30.03.2016 ob 21:11
Gesan

Sploh ne dvomim, da bo nekdo tukaj pobral smetano in tudi ne dvomim, da to še zdaleč ni končna številka, ki jo bomo plačali. Toliko časa pa že hodim po tej zemlji, da vem kakšna so pravila pri naših razpisih.

Vseeno pa mislim, da ne moremo primerjat našega in madžarskega sistema. Medtem, ko madžarski le registrira neplačnike fiksne cestnine, bo naš moral preračunavati porabo vsakega vozila posebej. Veliko težja in občutljivejša operacija.
uizzi
# 30.03.2016 ob 18:14
RenatoP

Novi slovenski sistem bo drugačen, kot madžarski vinjetni. Madžarski le išče tiste, ki niso plačali vinjete, dočim slovenski bo računal koliko si prevozil po avtocestah in ti na podlagi tega obračunal.
Kazalo