Slovenija

Poudarki

  • 95 odstotkov dajatev plačanih pravočasno
Pixabay|Evropska unija bo sredstva razdelila predvsem prednostnim nalogam, med katerimi so migracije, varnost, inovacije, gospodarska rast in zaposlovanje.
Poleg pobranih javnofinančnih prihodkov pa na Fursu ugotavljajo še, da se še naprej znižuje tudi skupni davčni dolg, ki je 31. decembra 2017 znašal 1,267 milijarde evrov, kar pomeni, da se je v lanskem letu znižal za 4,1 odstotka oziroma 53.725.256 evrov. Foto: Pixabay

Dodaj v

Država lani pobrala za 15 milijard davkov, slabo milijardo več kot leto prej

Kultura plačevanja boljša predvsem zaradi gospodarske rasti
15. januar 2018 ob 11:09
Ljubljana - MMC RTV SLO

Finančna uprava je lani pobrala 15,53 milijarde evrov prihodkov za vse blagajne javnega financiranja, kar je za približno 920 milijonov evrov oziroma za 6,3 odstotka več kot leto prej.

Primerjalno gledano so v letu 2017 pri vseh vrednostno pomembnejših vrstah dajatev prihodki višji, davčni prihodki so narasli celo za 950 milijonov evrov oziroma 6,8 odstotka, so še pojasnili na finančni upravi in dodali, da so zrasli tudi prispevki za socialno varnost, in sicer za 300 milijonov oz. 6,5 odstotka.

"Posebej pozitivne rezultate izkazujejo davki na dohodek in dobiček s skupaj skoraj 11-odstotno rastjo; med njimi zaradi obsega in rasti posebej izstopata davek na dohodek od pravnih oseb s 167 milijonov evrov več vplačanimi prihodki oziroma 27,8-odstotno rastjo in dohodnina s 118 milijonov evrov več vplačanimi prihodki oziroma 5,7-odstotno rastjo v letu 2017," so zapisali na Fursu in dodali, da je velik porast tudi pri domačih davkih na blago in storitve – 274 milijonov evrov oziroma 5,2 odstotka. Davek na dodano vrednost je glede na leto prej višji za 6,8 odstotka oziroma 221 milijonov evrov, porast trošarin pa znaša 2,2 odstotka oziroma 34 milijonov evrov.

95 odstotkov dajatev plačanih pravočasno
Na finančni upravi zadnja leta ugotavljajo, da posamezniki precej bolj spoštujejo tako zahteve po prijavljanju davčnih obveznosti kot tudi roke, do katerih je treba obveznosti poravnati. "Delež prostovoljno plačanih dajatev, pri čemer se za prostovoljne štejejo vse poravnave obveznosti do začetka izvršbe, se namreč povečuje bolj kot je letni prirast plačanih prihodkov. Ob upoštevanju neplačanega aktivnega davčnega dolga za zadnjih 10 let in dolga, ki ga je izterjala v izvršbi, Finančna uprava RS ugotavlja, da je bilo v letu 2017 prostovoljno plačanih obveznosti kar 95 odstotkov," so zapisali v sporočilu za javnost.

Kultura plačevanja boljša predvsem zaradi gospodarske rasti
"Izboljšanje davčne kulture davkoplačevalcev je v precejšnji meri odraz gospodarske rasti, zagotovo pa tudi prizadevanj Finančne uprave za izboljšanje storitev, namenjenih davkoplačevalcem, povečanja avtomatične izmenjave podatkov, ki omogoča celovitejšo in lažjo odmero dajatev, ukrepov izterjave in sistematičnih in ciljnih nadzorov po posameznih segmentih obdavčitve," so prepričani na Fursu, kjer dodajajo, da k višjemu deležu prispevajo tudi sami z "informiranjem, medijskimi pozivi, vzpodbujanjem (samo)prijav obdavčljivih prihodkov, s sistematičnim in hitrim opominjanjem izpolnjevanja obveznosti in ukrepi izterjave, ki so stroškovno manj obremenilni za zavezance (npr. poboti vračil in dolgov)".

Poleg pobranih javnofinančnih prihodkov na Fursu ugotavljajo še, da se še naprej znižuje tudi skupni davčni dolg, ki je 31. decembra 2017 znašal 1,267 milijarde evrov za vse blagajne javnega financiranja, kar pomeni, da se je lani znižal za 4,1 odstotka oziroma 53.725.256 evrov. Davčni dolg se absolutno znižuje od leta 2013.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
ap72
# 15.01.2018 ob 11:26
ddv je potrebno znižat na predkrizno raven

in dajatve na plače

zdaj je treba to storiti
Adebisi
# 15.01.2018 ob 11:43
Zasluga gre predvsem meni, ker sem odprl s.p.
abria
# 15.01.2018 ob 11:35
Kako pa napreduje kvaliteta nadzora racionalne porabe pobranih davkov ? Slabo.
Zakaj ?
Kje ste novinarji ? Vam je muca pojedla jezik ?
Tao3
# 15.01.2018 ob 11:27
sm0ve, seveda. Pošteni državljani plačujemo davke in prispevke PROSTOVOLJNO, če ti je terminologija tuja, lopovi, pralci denarja in krimanlci pa jih PRISILNO, če jim kaj najdejo. Pošteni plačujemo in naši otroci hodijo v šolo, vozimo se po avtocestah, gasilci pridejo, ko je treba, babica ima penzijo. Verjetno tvoja babica popravlja svoje zobe na moj račun, če ne plačuješ davkov prostovoljno. Leta tega jamranja so MIMO, postajamo urejenea in gospodarsko uspešna država. Še nekaj let in bomo spucali vse kar so pokradli v prejšnjih 25 letih ... gre počasi ampak gre naprej. Smove, ti pa le kakšen davek in prispevek plačaj, da te ne bomo ostali, ki plačujemo vzdrževali ...
Radoveden
# 15.01.2018 ob 11:50
Super. In zdaj bodo v javnem sektorju zahtevali vsi povišice in ta nova milijarda v davkih bo izpuhtela, če pa jih Koprivnikar ne bo brzdal pa bomo prišli na več kot to in se bomo zaradi rasti morali zadolžiti, ker ljudi ko je čredni nagon to ne briga.

Če bi bili na oblasti populisti, bi lepo vsem dvignili plače pred volitvami, se zadolžili za ekstra milijardo ali dve, ljudem natrosili da imamo najvišjo gospodarsko rast v Evropi in da si lahko privoščimo dobro življenje, dobili še ene volitve in pred naslednjimi ponovili vajo in tako nastane Grčija.
E24
# 15.01.2018 ob 11:44
Hvala Adebisi!
sm0ve
# 15.01.2018 ob 11:22
Prostovoljno plačani davki? A vi to resno?!!
Zoro27
# 15.01.2018 ob 11:25
Normalno. Neprostovoljnih ne more izterjati, ker zakonodajna veja oblasti ščiti svoje barabe.
Ramus
# 15.01.2018 ob 11:32
Nekaj upanja za poštenje naroda torej še obstaja,...
cgn
# 15.01.2018 ob 12:20
Dejstvo je da z davki ki jih poberejo od nas izšolajo zdravnike ki odidejo v službe v bogato Anglijo kjer je tako šolanje plačljivo.
GeorgeB
# 15.01.2018 ob 11:46
Grešnica

Tudi ti zavajaš. Vlada nas ni zadolžila dodatno, temveč je samo zamenjala drag kredit za poceni kredit.
Ostalo kar pišeš je navadno blebetanje, ki nima nič skupnega z dejstvi. Mogoče Cerar res ni najbolj sposoben za vodenje te vlade, je pa ta vlada nesporno ena najbolj učinkovitih od kar obstaja samostojna Slovenija. In tem dejstvom ne moreš oporekati.
Vesoljna katastrofa bi bila imeti sedaj desno vlado sestavljeno iz političnih strank, ki so daleč najbolj koruptivne in same sebi namen.
Radoveden
# 15.01.2018 ob 11:55
Edina stvar ki jo štejem tej vladi v plus je pripravljenost na šparanje. Tega se zaveda tudi gospodarstvo, ki pravi, da toliko povišic kot si jih želijo v javnem sektorju bo moral nekdo plačati in to bo seveda gospodarstvo, ki pa ne bo uspelo zapolniti apetitiov JS in bo vlada primorana nekaj storiti da se manija zabremza, česar se zaveda. To je ednia stvar.

Kako pa se ta zabremzan denar potem porablja in kam se preliva to pa je že druga zgodba. Tega klobčiča se pa niso dotaknili. Zdravtsvena reforma? Ja? Zakaj Milojka še greje sedež na ministrstvu?
abria
# 15.01.2018 ob 11:54
Kako pa napreduje kvaliteta nadzora racionalne porabe pobranih davkov ?
Slabo.
Zakaj ?
Aja, tega pa ne smete raziskovati in objavljati.
Žanješ, to kar seješ.
sosman
# 15.01.2018 ob 12:22
Odlično, torej lahko DDV vrnemo na 20%. Podpiram!
vokindos
# 15.01.2018 ob 11:56
Ja lepo. In kaj bomo imeli državljani od tega?
seven7
# 15.01.2018 ob 11:56
In fse so zagonli medtem ko se vesno ure in mesece cakam na specialista v bolnici.
Binder Dandet
# 15.01.2018 ob 12:54
"15 milijard pobranih davkov pri 10 milijardnem proračunu?Naj kdo razloži,prosim."

Dve opciji.

a) Ne razumeš, da gre za vse javne blagajne, ne le proračun.
b) Razumeš in te je zmotila uporaba termina davek, ker v to so všteti tudi prispevki.
hipi
# 15.01.2018 ob 12:36
Po 3-4 letih vladavine kolikor toliko normalne vlade, postajamo kolikor toliko normalna država.
Murko
# 15.01.2018 ob 12:01
Z vsem spoštovanjem sicer, ampak vseeno: za denar obrati je pa naša državica specialist v vseh pogledih.
GeorgeB
# 15.01.2018 ob 11:32
Ne menjaj, konja, ki zmaguje.... Sploh pa ne zaradi barve ali ideoloških komponent... ;)
PartyTime
# 15.01.2018 ob 12:06
Pa se jim ni oz. jim ne bo dovolj. Se vec bodo hotli....
los-t
# 15.01.2018 ob 14:16
Pridni so. Sem lani doplačal rekordno dohodnino, pa nisem imel med letom nobenega občutka da bi kaj več zaslužil. Važno da gre moj denar za nevladne organizacije in druge posamezne humanitarce na sociali. Jaz sem samo zatežena zguba, ki dela....
HOR
# 15.01.2018 ob 13:48
@mile952
# 15.01.2018 ob 12:38
"...Zato je povečevanje pokojnin recimo, če se malo pošalim, za gospodarsko rast zelo produktivno!..."


To ni šala, to je znano dejstvo in enako velja za socijalne transferje za brezposelne in povišanje minimalnih plač. Vse to povečuje domačo povpraševanje in prispevek k domači prodaji in gospodarski rasti iz in na domačem trgu, ki je amortizer za nihanja izvoza in gospodarski rasti, ki temelji na izvozu, kar je do sedaj. Iz tega naslova pride tudi višja vsota pobranih davkov.
In zdaj je prilika, da se preko teh transferjev investira v domačo kupno moč in povečanje obsega domače proizvodnje tudi za domači trg, ne pa za nižanje davkov in tako uničevanje efekta večje višanja standarda in večje blaginje. Še vedno je preveč ljudi na minimalcu ovira za to, da bi SLO ekonomsko in splošno napredovala in to oviro je potrebno odpraviti. Zdaj je čas!
Seveda je potrebna še ciljna politika za povečevanje te proizvodnje, da se ne bi pokrila iz uvoza.
Manjšanje davkov, še posebej davkov na dobiček in za premožne sloje pa ne pospešuje domačeag povpraševanja.
To ni ne komunizem in ne socijalizem. Tako delajo resne države za rast blagostanja , ki doseže največ državjanov, kar hkrati jača trdnost in moč države.
DeepBlue
# 15.01.2018 ob 13:35
@ IndyBob

Ne nakladaj. Statistično gledano je v vsaki populaciji določen delež, ki ne bi bil zadovoljen niti, če bi davki in prispevki znašali 0%. In bi se na vse mogoče nčine trudili, da bi opeharili kogarkoli, samo da bi imeli več. Ne glede na to, koliko (več (od drugih) že imajo ...
Isao
# 15.01.2018 ob 13:21
Vtis, da imajo najbogatejši v lasti kakšno vilo ali dve, je napačen. Prvih 50 nepremičninskih baronov ima v povprečju v lasti po 320 nepremičnin.
bunta
# 15.01.2018 ob 13:11
@skippy

Ameriki gre slabo, svice pa nima smisla primerjat z nobeno drzavo na svetu. Ce pa ze primerjas pa si poglej svedsko, luxemburg, norvesko itd. Majo vsi ogromne davke. Mi davkov nimamo previsokih ampak so razporejeni napacno. Razen ce je tebi ok da si kupim poceni porsheja med tem ko mas ti placo obdavceno mnogo prevec. Meni se to ne zdi ok.
mile952
# 15.01.2018 ob 12:43
Ne, mi smo rekli, da davčne blagajne nimajo nič s tem. Več pobranih davkov je preprosta posledica višje zaposlenosti in ugodne gospodarske rasti.

A da nimajo? Še kako imajo. Brez davčnih blagajn bi bilo pobranih na desetine milijonov manj davkov, morda tudi sto milijonov EUR-ov in več. .
Tao3
# 15.01.2018 ob 11:50
V demokraciji imajo žal tudi, lopovi, utajevalci davkov, kriminalci in pralci denarja pravico do mnenja. Kakšno je pa njihovo mnenje se pa žal vidi tudi tukaj. Če že ne plačujete davkov ali kradete, dajte bit vsaj tiho ...
DeepBlue
# 15.01.2018 ob 13:31
@ kralj matjaž

Mešaš hruške in jabolka oziroma davke in prispevke. Namenoma? Verjetno.
speedmiška
# 15.01.2018 ob 13:20
Hitro vsi štrajkat, da bo denar namensko porabljen.
Isao
# 15.01.2018 ob 13:07
Manjka še davek na nepremičnine, ki ga imajo vse urejene demokratične države.
alcatraz
# 15.01.2018 ob 13:01
ddv je potrebno znižat na predkrizno raven

a misliš da bodo cene zato nižje?
he, ne bodo! ker bosta ta dva procenta razlike ostala pri trgovcih.
pa kontroliraj to, če moreš.
mile952
# 15.01.2018 ob 12:38
@kralj matjaž, tudi denar za zdravstvo in pokojnine gre v potrošnjo, kam pa naj bi šel? Še premalo ga je.... Pa še to, upokojenci imajo zelo nizke prihodke in gre večina izplačanih pokojnin v potrošnjo. Zato je povečevanje pokojnin recimo, če se malo pošalim, za gospodarsko rast zelo produktivno!
5-RA
# 15.01.2018 ob 12:03
Z lepim se hvali tale naša država. Ta miljarda plusa je premalo za zahteve JS in za preživetje države, zato smo se spet zapufali. Ne pozabite gre za obdobje debelih krav in ko bo kriza bomo crknili.....kar je v bistvu celo bolje kot da nas ta rdeča kamarila počasi izmolze do smrti.
NIZKI DAVKI-VITKA DRŽAVA = LJUDEM VEČ OSTANE=ZADOVOLJSTVO
Skippy
# 15.01.2018 ob 12:37
Pa še kar ni zadosti, da se ne bi zadolževali.

pa toliko so MMC strokovnjaki nakladali da je teh 15 milijard neresničnih,

Ne, mi smo rekli, da davčne blagajne nimajo nič s tem. Več pobranih davkov je preprosta posledica višje zaposlenosti in ugodne gospodarske rasti.
Nikec3
# 15.01.2018 ob 12:28
Za nagrado ker tako pridno plačujemo davke, bi lahko država znižala DDV na predkrizno raven. Obljubim, da bomo še raje plačevali davke. :)
el CARTEL
# 15.01.2018 ob 11:12
pa toliko so MMC strokovnjaki nakladali da je teh 15 milijard neresničnih,
ko se je ta argument pojavil kot ena izmed dejstev pred stavko.
lamesa
# 15.01.2018 ob 18:25
O levičarski raj, veliko davkov, več davkov, davčne novosti: višji davki!

Tudi jaz bi tako vladal :D
francigb
# 15.01.2018 ob 15:33
Ni nič čudno da so nam pobrali toliko denarja. Jaz sem bil tri dni v zamudi s plačilom
22 eurov davka pa sem takoj že dobil obvestilo o izvržbi in plačila kazni za zamudo.
TO JE AŽURNOST DAVKARJEV!
vranek
# 15.01.2018 ob 15:26
Vsi bi imeli vrhunske in takojsnje storitve, nizke davke, nizke prispevke...iz katere pravljice ste vi?
In tisti, ki caka na zdravnika, NI drzave, kjer se v javnem zdravstvu ne caka. Takoj, tam so zasebniki. Placaj. V celi EU je tako. Ce tega ne ves, nisi še nikjer bil. Ti ne cakas na splosnega zdravnika, ti cakas ze 14 tic v enem letu na kakega specialista ali pa drugo mnenje. 6.2000 ljudi opravi (istih) povprecno 6,7 obiskov specialistov, 25.760 preiskav, laboratorij ni vštet.
Naroceni so pri 3-4 specialistih naenkrat, kot da so na remontu. Vsako leto in že leta, tako v naprej naroceni kolobarijo, ker jim splosni zdravnik da napotnico, da ima mir pred njimi.
Da ne govorimo o operirancih, po 3x iste operacije, ker se v postoperativni fazi recimo zenska po operaciji meniskusa, rehabilitira tako da po eni nogi skace po stengah, in potem se ponavla in ponavla posege, na koncu se ji vstavi umetni kolenski sklep. Vse na racun zdravstva. O tem pa nic. Nic o najmanj 40% bolniskih, ki to ne bi smele biti.
Nic o tem, da ee vecina trudi v sluzbi cim manj narediti. Nic o tem, da se nocejo zaposleni izobrazevati in se recimo usposobiti za se kako delo v obstojeci sluzbi. Ali pa na zavodu. Ne, o teh zanikrnostih in izkoriscanju sistemov, pa nič. To se vam zdi normalno.
Bivši uporabnik
# 15.01.2018 ob 14:02
Nesramnost sindikata javnega sektorja ne pozna meja. Oni zahtevajo da se v realnem sektorju pobere še več davkov de bodo potem oni lahko delili večje plače. Kaj pa delavci v realnem sektorju (gospodarstvu) ki, za razliko od javnega sektorja, polnijo proračun?
Isao
# 15.01.2018 ob 13:16
Podatke so za nas zbrali na GURS in so tokrat prvič objavljeni. Vse fizične lastnike nepremičnin so razdelili v deset slojev, v vsakem od njih pa se je znašlo 81 tisoč prebivalcev – lastnikov nepremičnin. Takšen razrez Slovenije pokaže, da ima najbogatejših 10 odstotkov Slovencev v lasti kar 38 odstotkov vrednosti vseh nepremičnin. Polovica prebivalstva, spodnjih 50 odstotkov, pa ima v lasti zgolj 12 odstotkov vrednosti vseh nepremičnin. Najrevnejših 81 tisoč Slovencev ima v lasti nepremičnine, katerih skupna vrednost znaša zgolj 47 milijonov evrov. Na drugi strani obstaja enako velika skupina najbogatejših 81 tisoč Slovencev, ki ima v lasti nepremičnine v skupni vrednosti 25,1 milijarde evrov. Če se denar vsaj približno prevaja tudi v politično moč, potem je jasno, kdo je danes Slovenija, po 20 letih tranzicije. Velika večina, 60 odstotkov ljudi, ima zgolj 20 odstotkov ekonomske moči.
Resnica123
# 15.01.2018 ob 13:10
Zanimivo kako se vedno pojavljajo komentarji, da cene ne bodo nizje, ce se spusti davek. Seveda bodo.
IndyBob
# 15.01.2018 ob 12:45
V bistvu bi bili drzavljani celo sprejeti toliksne davke, ce bi se javni dolg vsako leto zmanjsal za 1 milijardo in bi bila drzava s tem pripravljena na naslednjo krizo.
Tako pa, raje zahtevamo znizanje davkov. Da bomo vsaj drzavljani pripravljeni.
Geres*
# 15.01.2018 ob 16:58
Joker: nad placo se ne pritozujem. Pac pa se nad tem, kaj za teh 50% davkov dobim. Ob mamini bolezni sem imela priliko dodobra spoznat nas zdrvstveni sistem - brez vez si gotov. On ce v tujini zasebne bolnice funkcionirajo, potem ni razloga, da ne bi tudi pri nas. Ampak ni v interesu tistih, ki so pri koritu.
Radoveden
# 15.01.2018 ob 16:38
@Wolfy,
Mokre sanje slovenske vlade so 100% obdavcitev dohodka -> komunizem

Ne, to so mokre sanje mesečarjev.
Radoveden
# 15.01.2018 ob 16:36
@Oranžni,
"Včasih se resnično sprašujem, kakšno svobodno življenje bi bilo, če bi ti paraziti prenehali daviti cele narode."

Jaz pa se sprašujem kakšno čudovito življenje bi bilo če bi se ti davki pošteo po pravi tržni ceni razdelili naprej za tisto za kar so bili vplačani. Ni važno ali visoki ali nizki davki, ampak kako so porabljeni. Mi bi z vsem tem denarjem lahko imeli vse zrihtano kar ne štima v tej državi in za kar "ni denarja".

Če bi hoteli živeti na tem nivoju kot živimo sedaj, bi potrebovali pol manj davkov, ker vidimo da vse stvari vsaj za 1x preplačamo.
RES NICHNOST
# 15.01.2018 ob 15:59
Država je pobrala, uredu.
Kaj bo pa s tem nardila pa ni več pomembno.
Delili bodo svojim volilcem in podpornikom. To pomeni, da v prave roke nikakor ne bo prišlo.
Iz fimferja drobiž!
Bi dal več, tudi delal bi več,
ampak za pravo državo, ne pa za kaviar socialistične lopove!
vranek
# 15.01.2018 ob 15:35
Meni so tudi poslali opomin za 9 dni zamudd za stavbno zemljišce. To dajatev smo letos prvic placalj fursu.
abria
# 15.01.2018 ob 15:22
Ali ne bi bilo bolje, da olajšamo življenje tistim z najnižjimi plačami in razbremenimo z davki dodatno tiste, ki največ tvegajo, inovirajo, ustvarjajo, kreirajo, ...
Povečajmo splošno dohodninsko olajšavo tako, da prvih 12.000 evrov letnega oz. 1000 eur mesečnega dohodka ni obdavčeno z dohodnino.
Za najvišje plače pa uvedimo maksimalni znesek za plačevanje socialnih prispevkov.
Kazalo