Pogled z Dunajske ceste na hotel in stanovanjski objekt. Foto: MMC RTV SLO
Pogled z Dunajske ceste na hotel in stanovanjski objekt. Foto: MMC RTV SLO

Jasno je eno, medtem ko se je najprej govorilo o poglobljeni različici, je ta postala zdaj le še opcija.

Maketa novega potniškega centra

Danes je projektno podjetje Emonika, ki bo izpeljalo gradnjo, predstavilo aktivnosti v zvezi z gradnjo Emonike - potniškega centra Ljubljana. Gradnja Emonike naj bi se po prvotnih načrtih začela že maja letos, a prav v teh dneh šele končujejo še zadnje arheološke raziskave. Prav tako jim še ni uspelo porušiti objektov ob Vilharjevi cesti, ki so pravzaprav pogoj za začetek gradnje.

Madžarsko-kanadsko podjetje Trigranit, ki je lastnik Emonike, namreč še ni pridobilo gradbenega dovoljenja za rušenje, pričakujejo pa ga v prihodnjih dneh. Poročilo o arheoloških raziskavah bo pripravljeno prihodnji teden. Na Emoniki zatrjujejo, da bodo, če bo šlo vse po načrtu, prošnjo za gradbeno dovoljenje dali septembra ali oktobra, do takrat pa bodo mogoči še popravki. Maketa, ki je bila predstavljena, torej še ni dokončni izdelek.

Konec najpozneje jeseni 2010
Še vedno pa se podjetje Emonika ni dokončno dogovorilo z mestno občino glede same podobe celotnega podjetja. Prav zaradi tega in drugih težav se bo gradnja največjega ljubljanskega projekta, ki je ocenjena na 250 milijonov evrov, zagotovo zavlekla. Kot so zagotovili na Emoniki, naj bi bil objekt končan do leta 2010, večina že spomladi, nekaj jeseni, pri čemer bo zunanjost dokončana, notranjost pa še ne.

Zanimiva je tudi vloga t. i. posvetovalnega sveta, katerega člani, ki jih niso želeli imenovati, češ da hočejo ostati anonimni, prihajajo s področij arhitekture, urbanizma in krajinskega urbanizma in se ukvarjajo s področjem Ljubljane. Ti se sestajajo mesečno, v četrtek je bil četrti sestanek. Na enem se zbere 25 članov, ki podajajo predloge in pomisleke pri gradnji centra. Emonika ga je ustanovila z namenom, da vzpostavi komunikacijo med partnerji projekta, prebivalci Ljubljane in strokovno javnostjo.

Kdaj poglobitev?
Na prvem sestanku so govorili o najbolj zanimivi temi - poglobitvi železnice, ki naj bi bila vključena v projekt, a se zdaj izmika z velikimi koraki. Poglobitev je sicer želja tako mestne oblasti kot tudi predstavnikov Slovenskih železnic, menda pa ne gre za projekt državnega pomena - država za to nima tako velikega interesa. Kakor pojasnjujejo na Emoniki, se na prometnem ministrstvu tako pripravlja študija za rešitev tega prometnega vozlišča na tem koncu Ljubljane, vendar je poglobitev samo ena izmed možnosti. Rezultati bodo znani spomladi prihodnje leto, ko bo padla tudi dokončna odločitev.

Na to pa na Emoniki ne morejo čakati, saj jih vežejo roki za dokončanje projekta. Bodo pa izvršili pilotiranje, kot predpripravo na projekt poglobitve, tako da bo mogoče poglobitev izvršiti v prihodnosti, brez vpliva na zgrajene objekte, tudi na stolpnico kot najvišji objekt.

Stroški pilotiranja tal so ocenjeni na 10 milijonov evrov, denarnico pa bo odprl vlagatelj, kasnejša poglobitev naj bi stala okrog 4 milijarde evrov. Jasno je eno, medtem ko se je najprej govorilo o poglobljeni različici, je ta postala zdaj le še možnost. V dogovor med vpletenimi se Emonika noče vpletati.

Mitja Kandare

Jasno je eno, medtem ko se je najprej govorilo o poglobljeni različici, je ta postala zdaj le še opcija.

Maketa novega potniškega centra