Slovenija

Poudarki

  • Horvat s pripravo Slovenije zadovoljen
  • Slovenijo bo zastopal Jernej Sekolec
  • Predsednik sodišča Francoz, člana Nemec in Britanec
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,6 od 14 glasov Ocenite to novico!
Karel Erjavec
Zunanji minister Karl Erjavec daje prednost zbiranju argumentov za uspeh pred sodiščem, medtem ko nad tem, "da bi kar koli spreminjali" ni navdušen. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Erjavec ne bi izločal Vukasa

Dodaj v

Erjavec proti izločitvi hrvaškega arbitra Vukasa

Parlamentarni odbor obravnaval priprave na zagovor Slovenije pred sodiščem
22. februar 2012 ob 07:19,
zadnji poseg: 22. februar 2012 ob 13:23
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Izločitev Budislava Vukasa ne bi nič prispevala k boljšemu rezultatu pred arbitražnim sodiščem, je prepričan Karl Erjavec. Jožef Horvat svojega stališče glede Vukasa ne želi razkriti.

Odbor DZ-ja za zunanje zadeve je obravnaval priprave na zagovor Slovenije pred arbitražnim sodiščem. Na zaprti seji so govorili tudi o zahtevi za izločitev hrvaškega arbitra Budislava Vukasa.

Erjavec: Poslanci so z informacijami zadovoljni
"Odbor se je seznanil z vsemi potrebnimi informacijami glede arbitražnega sporazuma. Razprava je bila zelo dolga. Moram povedati, da so bili poslanci z informacijami zelo zadovoljni. Podrobno smo jih seznanili z vsemi dejstvi in okoliščinami glede arbitražnega sporazuma. Dogovorili smo se, da bomo tudi v bodoče tako dobro sodelovali, ker je ravno arbitražni sporazum in odločitev o mejnem sporu s Hrvaško je ena ključnih točk v tem mandatu v slovenski zunanji politiki," je po seji dejal minister za zunanje zadeve Karl Erjavec.

Poudaril je, da da so razpravljali tudi o zahtevi za izločitev Vukasa in da tega predloga sam ne podpira, saj, kot pravi, to ne bi nič prispevalo k boljšemu rezultatu pred arbitražnim sodiščem. Erjavec je sicer že pred sejo dejal, da ima tudi Hrvaška tako kot Slovenija pravico do imenovanja svojega arbitra v petčlansko arbitražno sodišče in da nad morebitnimi spremembami ni navdušen.

Erjavec: Kadrovskih sprememb ne bo
Zunanji minister meni, da bi morala Slovenija vse svoje moči usmeriti v to, da zbere čim boljše argumente, da bi na arbitraži uspela. Vlada bo, po besedah premierja Janeza Janše, ki z arbitražnim sporazumom ni preveč zadovoljen, sporazum spoštovala.

Po seji je še zatrdil, da kadrovskih sprememb v pripravljalnih skupinah za arbitražni sporazum ne bo. Zunanja politika bo po njegovih besedah namreč v tem mandatu bazirala na profesionalcih.

Horvat s pripravo Slovenije zadovoljen
Predsednik odbora za zunanjo politiko Jožef Horvat (NSi) pa je po seji dejal: "Izjemno sem vesel, ker je prišlo do realizacije te seje. O tem sem razmišljal takoj, ko se je odbor za zunanjo politiko konstituiral. Vesel sem tudi, ker je danes šele 12 dan odkar se je 'usedla' nova vlada in da je odbor prvi, tudi pred vlado, imel možnost, da se informira o postopkih za pripravo na arbitražno sodišče".

Pojasnil je, da je odbor sprejel dva sklepa. S prvim je potrdil, da se je seznanil s pripravami Slovenije na postopek pred arbitražnim sodišče, z drugim pa je določil, da se odbor znova sestane aprila, ko bo vlada "najbrž" pripravila tretje poročilo o projektni enoti, ki ga bo odbor obravnaval.

Omembe vrednih pomislekov na pripravo Slovenije, kot pravi, na seji ni bilo. Tudi sam zatrjuje, da je z njo zadovoljen. Glede izločitve Vukasa pa je zatrdil, da gre za delikatno zadevo, ki je tudi zaupne narave, zato je ni želel komenirati.

K zahtevi izločitvi hrvaškega arbitra je pred tedni pozval Marko Pavliha, strokovnjak na področju mednarodnega prava, ki je prepričan, da je Vukasovo imenovanje zaradi njegovih jasno in javno izraženih stališč do slovensko-hrvaške morske meje in pristranskosti za Slovenijo neugodno.

Imena članov sodišča so znana
Slovenski arbiter bo Jernej Sekolec, podpredsednik londonskega sodišča za mednarodno arbitražo in član stalnega arbitražnega sodišča v Hagu. Hrvaška je za svojega predstavnika predlagala za Slovenijo spornega Budislava Vukasa, predsednika in dva člana sodišča pa sta državi določili skupaj. Arbitražnemu sodišču bo tako predsedoval Francoz Gilbert Guillaume, člana pa bosta Nemec Bruno Simma in Britanec Vaughan Lowe.

Slovenija in Hrvaška sta se z arbitražnim sporazumom zavezali, da bo morsko in kopensko mejo med državama in stik z odprtim morjem določilo arbitražno sodišče. Postopki arbitraže so se začeli 9. decembra, državi pa imata eno leto časa, da pripravita vsaka svoj memorandum, v katerem bosta podrobno utemeljili in dokazali svoja stališča. Odločitev sodišča naj bi bila znana v dveh do treh letih.

A. K. K., Aleksander Kolednik
Prijavi napako
Komentarji
Jethros
# 22.02.2012 ob 21:25
Lupo:
Izvoli...
Gibraltar Territorial Waters


Zdaj mi pa še povej tvoj namen tega vprašanja, glede na to, da nima nič z mojimi argumenti, glede prehoda plovil do Luke Koper in v obratni smeri. Brez stika plujejo prosto, govorimo torej o prostem prehodu, tistem, ki so ga nasprotniki AS tako populistično predstavljali narodu, kot izguba, če bo sporazum sprejet.

Torej, kaj si hotel doseči s tem vprašanjem? Stvari so urejene z dogovori, s sporazumi, mednarodnimi pravili...nekateri bi pa Istro zahtevali, ko še pol Piranskega zaliva ne moremo mirno nadzorovati, ker problem ni razrešen. Pa sem bil vedno jasen glede tega - mejo smo imeli na hribu, temeljni kamen je bil gor, nad Plovanijo! Ampak....če je bila prva slovenska vlada tako pasivna (zanimivo, kdo jo je sestavljal), smo tam kjer smo. Poglejte si sestavo prve vlade, potem si pa poglejte še, kdo je AS nasprotoval.
Zanimivo, da so obrazi isti. Najprej zakuhajo problem, potem pa ga prav nočejo razrešiti.
Mah.
Lupo
# 22.02.2012 ob 19:58
@jetros
cigavo morje precka ladja ki pluje skozi gibraltarsko ozino?
levak
# 22.02.2012 ob 19:48
ssn
Mogoče je pa meni nerodno, da si Slovenec in da ti nekdo reče Slovenec. Jaz ti ne: Si navaden zdrahar in iščeš prepire. Pa išči naprej.
Sicer pa samo citiraš izjavo JJ, ki je izjavil, kar ponavljaš ti. Spomni se nekaj originalnega.
Skratka živel vodja.
Jethros
# 22.02.2012 ob 19:07
ssn:
Ti nisi Slovenec, ti si slovenceljn :)
Za tvojo ifnormacijo, roej Slovenec, starše Slovence, stare starši Slovenci...pa na kraj pameti mi ne bi prišlo nekomu srati, da ni Slovenec in ga označevati za Srba, Bosanca, Makedonca, Hrvata, itd...
Če ti pa ni nič jasno, kaj se okrog meje dogaja, potem se vrni na Zavod 25.junij, ti bo Podobnik še kakšno bedarijo navrgel, da boš na koncu prilezel do Dubrovnika, kako bi morali zahtevati vse do tam dol.
Mater :)
ssn
# 22.02.2012 ob 18:39
Niske balkanske strasti. Zmerjanje in etiketiranje? Ali ti je nerodno če ti nekdo pove da si to kar si. Meni ni nerodno če mi nekdo reče Slovenec. In si ne dopuščam od sonarodnjakov predstavnikov obsojencev haškega tribunala da me zmerjajo medtem ko imajo na vesti največje pokole po "SV" (Srebrenica).
Jethros
# 22.02.2012 ob 18:22
ssn:
Srbi smo...o čemu ti "čistokrvni" Slovenec? Pojdi malo do tvojih Blood&Honour, pa tam nabijaj o nekih Srbih. Demantiraj moje argumente, ne klati nekih nacionalističnih bedarij.
Pizda ste padli nizko...

Daj pajac, povej mi, kako boš dobil nazaj Istro, če še pred 20 leti, ko smo še bili v SFRJ, Istra NI BILA NAŠA????????
Človeška ribica razume več kot taki nacionalisteki...
ssn
# 22.02.2012 ob 18:07
Slovenija ne more pristajati na arbitriranje izvršenih dejstev - hrvaške okupacije Istre. Treba je razveljaviti Sporazum o arbitraži in v ponovnih pogajanjih uveljaviti načelo pravičnosti!
ssn
# 22.02.2012 ob 18:05
@jetros
Vi Srbi ste umsko naštelani na "ratovanje", Slovenci raje posežemo po drugih metodah. A Sporazum o arbitraži je formalno nezakonit iz razloga inicialnega datuma 25.06.1991. Pazi da se ti tvoje protislovensko navijanje ne maščuje pri Vojvodini, ne manjka veliko.
ssn
# 22.02.2012 ob 18:02
@bozz
Pri Palagruži se ITA in HRV teritorialno morje itak stikata, torej v vsakem primeru ladja, ki pluje do SLO, mora čez ITA ali HRV vode
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ni res Teritorijalno morje je 12 Nmj od črte obale. Med Palagružo in najbližjim italijanskim otočkom Pianoso pa je razdalja 26 Nm torej ostaja 2 Nm lufta.
Jethros
# 22.02.2012 ob 18:00
ssn:
Puško na ramo, pa pojdi pobijati za zemljo, ki je že zdavnaj nimamo več. Izvoli. Aja, nočeš vojne? Potem je arbitraža tisto, kar se reče diplomatsko in miroljubno reševanje takega spora.
Kateri moj argument lahko drugače demantiraš?
ssn
# 22.02.2012 ob 17:56
Za telebane, kje se nahaja točka T5?

http://imageshack.us/f/14/piranbay.jpg/
ssn
# 22.02.2012 ob 17:52
@jetros
Dej ne teži z zemljevidi izdanimi na Hrvaškem. Slovenija ima pravico do cele Istre. Če so Hrvati zasedli del slovenskega morja to še ne pomeni da je njihovo. Ve se kje je toćka T5 in kje ima Slovenija prost izhod na odprto morje.

Sicer pa kaj vas Srbijance zanima to, brigaj se za Kosovo!
ssn
# 22.02.2012 ob 17:45
Arbitraža je katastrofa in nelegitimen akt. Janša drži predvolilno obljubo in ga razveljavi!
Jethros
# 22.02.2012 ob 15:16
bozz:
In odgovor je...pravilen! :)
Dokaz, da Slovenija prosto dostop uživa kot vse normalne razvite države.
Dokaz tudi, da se naši politični nasprotniki arbitražnega sporazuma dobesedno delajo norca iz lastnega naroda, ko fopajo take strahove, kako bomo izgubili prost dostop.
Niti Chuck Norris nam ga ne more vzeti ;)
bozz
# 22.02.2012 ob 15:12
Pri Palagruži se ITA in HRV teritorialno morje itak stikata, torej v vsakem primeru ladja, ki pluje do SLO, mora čez ITA ali HRV vode.
jovial
# 22.02.2012 ob 14:46
Andi 1
..po tvojem bi mi Slovenci naj šli z našo križarko nad Hrvaško ladjevje?!
Jethros
# 22.02.2012 ob 14:34
rumalina:
Ne gre za želje sosedov...zemljevid ti prikazuje stanje, ki ga imamo danes, Z ali BREZ arbitražnega sporazuma. V njem, pa je lepo zapisano, da se nam določi še stik.
S slike bi prej dejal, da so vidne določene rešitve, črtkno narisane, z jasnimi linijami, pa je zarisano stanje quo. Torej...lahko mirno težim vsakemu, ki je bil proti in je proti sporazumu še danes, da je pravzaprav glasoval za zarisano stanje na sliki.
Si res to želite?
Vsekakor pa...preberite še slednje:
'United Nations Convention on the Law of the Sea' under Article 87(1) which states: "the high seas are open to all states, whether coastal or land-locked."

Toliko o zagotovljenem dostopu na odprto morje, ki ga bomo baje izgubili kot prvi na tem planetu, sodeč po populizmu nasprotnikov v parlamentu.
rumalina
# 22.02.2012 ob 14:30
Jethros , zakaj pa uporabljaš zemljevid hrvaških želja ?
nekdodalec
# 22.02.2012 ob 14:28
Jethros imas prav, kar pomeni, da gremo v sporazum le za zemljo in za piranski zaliv.. kar je tudi pomembno. Izredno pomembno.
nekdodalec
# 22.02.2012 ob 14:27
jethros.. imas prav.
Jethros
# 22.02.2012 ob 14:24
Da bo lažje...



Torej...čigavo morje mora ladja prečkati, da pride do Luke koper?
Jethros
# 22.02.2012 ob 14:20
rumalina:
Čigavo morje prečka ladja, ko je namenjena v Luko Koper?
Binder Dandet
# 22.02.2012 ob 14:19
@Andi1:
In kaj bi naj po tvoje storili, da bi bilo bolje od AS?

a)v nedogled podaljševali spor
b)spor reševali pred sodiščem
c)ozemlje pridobili s silo
Andi1
# 22.02.2012 ob 13:55
V zgornem prispevku ( in nekaterih dosedanjih komentarjih) je precej politične prazne slame, ki jo bomo v prihodnosti še kar mlatili, dokler se problem ne reši, tako ali drugače.
Spomnimo se zgodovine primera, ko še ni bilo ,, začasne,, Hrvaške carinske rampe. Ko se je le-ta počasi, a vztrajno, gradila, mi skoraj, da nismo reagirali.Poslali smo kakšno noto in to je bilo vse, nobene odločnosti, resnega odziva, stvari so šle svojo pot.Hrvati so medtem urejali ceste, gradili,priseljevali ljudi in v 20. letih povsem spremenili situacijo (da se ne spuščam v detajle) v kateri smo danes.
Mi smo v svoji dobrososedski zaplankanosti celo sprejeli katastrofalen Drnovškov (Drn.--Rač) sporazum,a ga sosedje niso potrdili, ker so že takrat pravilno in enoglasno sklepali,da lahko dobijo še več,od le te-ga(incidenti,Joras,..)
Tako pridemo do Pahorja, ( in tu se mi zagovorniki A S, z bivšim preds. vlade na čelu, prav smilite,ker on je šel prepričevat nas Slovence, namesto Hrvatov,da je sporazum dober) ki je storil omenjeno(podpisal A S),preložil odgovornost na ljudi,ter z podpisanim izigral našo zadnjo in edino resno karto (EU) in omejil predmet arbitraže tako, da mi v vsakem primeru IZGUBIMO teritorialni stik z odprtim morjem (kar bi moral biti zagotovljen minimum,kje je šele kaj več).
Po mojem mnenju in poznavanju problematike bomo v najboljšem primeru imeli kakšen ,,dimnik,,,še verjetneje pa kondominij v piranskem zalivu,šele takrat se bomo zavedli kako naivno politiko smo se šli.Takrat bi bilo treba odgovorne,njihovim dejanjem primerno kaznovati,da se razprodaja Slovenske zemlje že enkrat neha.
Tudi Kardelj in njegovi so delali v dobri veri, pa kam smo prišli...odgovarjali še niso niti moralno...Naj se nam zgodba stalno ne ponavlja...
rumalina
# 22.02.2012 ob 13:46
Jethros , ladja ,ki pluje iz Kitajske v Slovenijo , ne pluje po teritorialnih vodah Italije in Grčije .Zaenkrat tudi ne po teritorialnih vodah Hrvaške . Omenjaš prosto prečkanje teritorialnih voda Hrvaške , s tem avtomatsko zapadeš pod njihovo zakonodajo . Tudi če imaš vse urejeno , kar je tudi prav , ti inšpekcijski pregled vzame precej časa , čas pa je zlato , mar ne ?
royayers
# 22.02.2012 ob 13:39
Ne morem si pomagat: Ta vlada je izdajalska in bo šenkala morje Hrvaški. Sramota! Kahl je smeško, ne pa resen minister!

Argumentov za to seveda nimam, kot jih niso imeli nasprotniki arbitraže, Ljubljeni in njegova vojska.
nekdodalec
# 22.02.2012 ob 13:38
Jethros
# 22.02.2012 ob 13:24

Tokrat ti ne dam prav, saj v doticnem primeru pluje ladja v mednarodnih vodah.
Jethros
# 22.02.2012 ob 13:24
rumalina:
Kaj zate pomeni prost dostop na odporto morje? Če stika nimaš in moraš zapustiti lastne teritorialne vode...a ni jasno, da pomeni prosto dostop, prosto prečkanje teritorialnih voda sosedov? Mednarodni pomorski promet pa je glede tega lepo urejen, za trgovske ladje pa še toliko bolj. Razen, če mi najdete na netu primer, kjer ladjo iz Kitajske najprej hebejo pri Italiji, pa Grčiji, pa še malo Hrvaška, nakar po tretjem postanku končno prispejo v Luko koper. To se ni in se ne more zgoditi, razen v vojnem stanju. Bašta :)
nekdodalec
# 22.02.2012 ob 12:57
Erjavcu pa dam tokrat kar prav, ceprav nisem zadovoljen z njim kot zunanjim ministrom in mislim da tip enostavno n za to.. Naj se skoncentrirajo na pripravo argumentov.
nekdodalec
# 22.02.2012 ob 12:54
Glede stika z odprtim morjem pa je ze jthros obrazlozil. Dostop bomo imeli vedno, stik pa se bo moral dolociti glede na to, da se bo meja malce spremenila na kopnem.

lp
nekdodalec
# 22.02.2012 ob 12:49
Sem povsem miren, saj smo s sporazumom dobili enkratno priloznost, da dokazemo svoj prav.

Dejstvo je, da ze vsaj 16 let poslusamo s strani pomladnikov ob vsakem obmejnem incidentu kako so nas hrvati okradli in nam vzeli ozemlje. Imajo priloznost, da koncno to dokazejo.

Moje mnenje:

1) meja med republikama je vedno in zmeraj se v casu Jugoslavije (govorim za obmejno obmocje pri secovljah) potekala na hribu na hrvaski strani in nikoli v dolini na slovesnki strani. Tako bi morali tudi objekti stati zgoraj na hrvaski strani. Hrvati so si kar vzeli neko pravico in takrat kontejner postavili spodaj, kar je cisto nefer in kaze na njihove ozemeljske teznje. To drzi kot pribito.

2. Piranski zaliv je vedno kontrolirala kapetanija s slovenske strani, ker je slo za nase obmocje. Tako je bilo dogovorjeno.

3. V kolikor si hotel graditi v Savudriji, si moral iti po papirje v piran in ne v buje. Po osamosvojitvi, so hrvati skopirali dokumentacijo in si naredili bazo v bujah. To ni nic drugega kot kraja.

Pripada nam celoten piranski zaliv plus pas kopnega na hrvaski strani. Upam da jim uspe nekako skupaj to tudi dokazati.
rumalina
# 22.02.2012 ob 12:38
Jethros , če si želiš prečkati mejo z Avstijo le v gatah in brez papirjev , ti tega nihče ne brani . Govoriš o plovbi zunaj teritorialnih voda , ampak najprej je treba do njih priti .
kralj matjaž
# 22.02.2012 ob 12:38
skuggi
Dobro o odločanju po mednarodnem pravu. Srečen? Pa preberi si malo komentarje na prvi strani, ki že predvidevajo, da bo Janša arbitražo spodkopal.
Jethros
# 22.02.2012 ob 12:34
Ceriš:
Uf...še eden.
Prost dostop ŽE imamo in ga vedno bomo imeli, z ali brez arbitraže. Kaj je tako težko pogledati luko Antwerp, da dojamete, kako je v enakem položaju kot naša Luka Koper?
STIK je tisti, zaradi katerega je in bo bilo govora, STIK naših teritorialnih voda z odprtim, mednarodnim morjem.
Sam dostop, pa že imamo in tega urejajo mednarodna pravila, ureditve združenih narodov in zagotavljajo prost promet, sploh ureditev za trgovski promet je tukaj pomembna, ta pa je bila, je in bo zagotovljena. Izjema je vojno stanje ali vojaški vdor, kar je praktično isto.
Ceriš
# 22.02.2012 ob 12:24
Slovenija ne more dobiti prostega dostopa na odprto
morje, to je jasno in to vedo vsi strokovnjaki, ki
se spoznajo na mednarodno pomorsko pravo.
Pahor & comp. so nas prepeljali žejne čez vodo,
povrhu pa so se ves propadli mandat tolkli
po prsih, da je arbitražni sporazum najuspešnejši
projekt, ki so ga izvedli v svojem mandatu.
Čas za rešitev tega problema je bil leta 1991,
ko pa so bili Janša & comp. preveč zaposleni
s švercem in prodajo orožja, namesto zavzetja
Sloveniji pravične meje na reki Mirni.
skuggi
# 22.02.2012 ob 12:18
kralj matjaz:
Ce bi pristali na mejo po mednarodnem pravu, potem verjetno ne bi potrebovali arbitrov, se ti ne zdi?? dovolj bi bilo pristati na mednarodno sodisce, kar se je Jansa zmenil s Sanaderjem. Ne vem ali zavajas sam sebe ali pa zelis koga drugega?? Sicer pa Jansa ne more biti nicesar kriv, razen ce mu nekako uspe zrusiti ze vse sprejeto, zato se ti ni potrebno bati, da bi kdorkoli njega obtozeval
Lupo
# 22.02.2012 ob 12:16
Vam povem koncen reultat?
Ekvidistancna linija in status ozine za Trzaski zaliv!
Jethros
# 22.02.2012 ob 12:08
rumalina:
Krasno, s takim komentarjem pa pokažete, da pravzaprav pojma nimate o čemu sploh pišete.
A je jadranja enako, kot pomorski trgovski promet? Pa še to, za plovbo zunaj teritorialnih voda potrebuješ tako ali tako ustrezna dovoljenja, kot potrebuješ ustrezne dokumente, ko zapustiš državo. Ali po novem prečkaš mejo v gatah brez enega papirja? Pa turistična taksa z ladjo polno kontejnerjev tudi ne vem kaj ima veze...
Odgovori vam bodo povedali, kako jasno mešate pojme.
rumalina
# 22.02.2012 ob 12:03
Jethros , vsak jadralec ve , da se mora na slovenski carini odjaviti in prijaviti na prvi hrvaški. Za plovbo po hrvaškem morju je potrebno imeti plovno dovoljenje ,plačana mora biti turistična taksa in pa seveda zavarovanje . Za jadrnico 9 m je to blizu 300 E , koliko pa bi to zneslo za velike ladje ne vem , verjetno pa precej več .
kralj matjaž
# 22.02.2012 ob 11:58
Neverjetno kako nekateri že pripravljate teren da bo ob neuspehu arbitraže zopet kriv Janša. Žalostno, pahor je pristal na odločanje o meji po mednarodnem pravu in po mednarodnem pravu gre meja po sredini zaliva, no če se nas arbitri malo usmilijo lahko to rto malo potisnejo proti Hrvaški , ampak takšna rešitev nam še vedno vzame ogromno morja. Ampak glavno da bo Janša kriv, kaj ne.
Jethros
# 22.02.2012 ob 11:45
rumalina:
Ne nasedajte populizmu.
Mednarodna pomorska ureditev določa, da je pomorski promet prost! Pa lahko ima Slovenija morja za noge namakat, še vedno ima prost dostop, tega nam lahkko vzame samo vojno stanje, ko se promet zapre oz. pade pod ostro kontrolo.
Največja luka v EU imenovana Antwerp, nima svoje fizičnega mejnega stika z odprtim morjem, ima pa prosto pot, prosto plovbo in je najbolj uspešna, največja luka EU. Kako to, da ne gredo ladje drugam, če je STIK res tako pomemben?

Aj smo zavedeni a? Še enkrat, ne nasedajte populizmu sedanje oblasti, ki se je tako močno borila za propad arbitražnega sporazuma, ki je dober.
rumalina
# 22.02.2012 ob 11:41
Doda 33 , s prvim delom tvojega komentarja se popolnoma strinjam , v drugem delu , ko praviš , da meje po vstopu Hrvaške v EU ne bo , pa menim , da se motiš . Seveda ne bo meje za turiste , kaj pa za tovore izven EU ? Če Slovenija izgubi stik z odprtim morjem , bodo ladje namenjene v Koper , najprej pristale na Reki , tam bo zaplombiran tovor za prehod preko Hrvaške , potreben bo špediter , torej veliki dodatni stroški . . Kaj bi to pomenilo za Luko Koper , raje ne pomislim .
nesesekirat
# 22.02.2012 ob 11:28
Mene pa glede meje tam ob in na morju bolj skrbi to, da se govorice o Tudžmanovi ponudbi Janši za menjavo;Savudrijski polotok Sloveniji, v Sloveniji od JLA prevzeto orožje Hrvaški, izkažejo kot resnica. Potem pa bo Slovenija dejansko "v zosu", zahtevati nekaj, kar ji je bilo ponujeno, pa je zavrnila. Motivi pri tem nobene arbitraže ne bodo več zanimali. In s tem tudi Janševo divje nasprotovanje arbitraži dobiva svoje pojasnilo.
severnik
# 22.02.2012 ob 10:40
@okip48
Upam, da se bo vlada priprav na arbitražo lotila skrajno resno in da bodo priprave postale vseslovenski projekt. Bila bi namreč prava katastrofa, če bi vlada te priprave vodila s figo v žepu samo zato, da bi "dokazala", da je pahorjeva vlada s pristankom na arbitražo naredila napako.

Se popolnoma strinjam s tabo.

Tudi če nekateri podpirate JJ in se tudi vi ne strinjate z arbitražo, sedaj nimamo druge izbire. To pa ne sme pomenit, da se zaradi tega ne bodo potrudili in spet prelagali odgovornost na prejšnjo vlado. Naj izpeljejo to zadevo do konca s 110% napori. Državljani RS si zaslužimo najboljši možni izid.
skuggi
# 22.02.2012 ob 10:25
Ce zelimo ze Ruse in Americane siliti in uciti koga naj volijo za predsednika, ne vem zakaj naj ne bi malo se hrvatov poducili katerega arbitra naj izberejo lol????
levak
# 22.02.2012 ob 10:21
Na dnevnem redu arbitraža in zahteva za izločitev hrvaškega arbitra

To pa je čiv-čiv izjava in mora v kolikor toliko normalnem človeku vzbuditi obup.
Brez dodatnega komentarja.
heureka
# 22.02.2012 ob 10:17
@ doda33
Kaj drugega je seveda ce ta clan nasprotuje nacelom arbitraze. Povej mi kako bo v temu primeru deloval konstruktivno v duhu doseci sporazum,ce pa pri temu ne priznava instrumenta(arbitraze)kot sredstva in postopka?
murglskiboter
# 22.02.2012 ob 10:03
Vlada ima sedaj priložnost, da se dokaže. Volil sem eno od desnih strank, zato upam, da me ne bo razočarala!
Binder Dandet
# 22.02.2012 ob 10:01
Arbitraža je bila največji uspeh Pahorjeve vlade.Tema se je umaknila z dnevnega reda, spor bodo reševali strokovnjaki, navaden Hrvat in Slovenec si končno lahko mirno pogledata v oči, namesto da bi bilo čutiti napetost, ki so jo zakuhali politiki obeh strani zavoljo lastnih interesov itd.. Sicer pa lahko vsem, ki se ne strinjajo, zgolj rečem. Nič ne more nihče več spremeniti. Vsakršno oglašanje je kot lajanje v luno.
borbo
# 22.02.2012 ob 09:57
Mene bi bolj skrbelo, če bi Hrvaška lahko postavila našega arbitra.
Konec koncev, razen mednarodnega ugleda, ki ga arbiter uživa, ni važno kdo je arbiter na Hrvaškem. Jasno je, da bo zagovarjal njihova stališča.
Raje kvalitetno pripravite argumente za naša stališča.
doda33
# 22.02.2012 ob 09:54
Tale izjava Pavlihe , da je treba predlagati zamenjavo Hrvaškega arbitra za določitev meje , ker je pristranski je pa naravnost smešna in ena najbolj neumnih izjav kar sem jih slišal.
Ja pa kaj si Pavliha predstavlja , da bo Hrvaška za zaščito svojih interesov postavila takega arbitra , ki bo podpiral sosednjo državo. Potem pa še mi postavimo takega arbitra, ki bo odkrito zagovarjal stališče, ki gre v prid Hrvaški. Mislim , kakšna debilna izjava in zdaj bodo naši asi o temu odločali. Pa kaj mislijo da bodo Hrvati postavili nam lojalnega arbitra. Malo morgen.
Če se pa mene vpraša je pa tole totalna zguba časa in pa ene 100 milionov evrov, ki jih bomo zmetali skozi okno. Leta 2013 gre Hrvaška v EU in za piranski zaliv in spor kjer ni mej je brezpredmeten. Sam jebiga če je državni interes zapraviti 100 do 200 milionov evrov za kos zemlje , ki pa je po prihodu Hrvaške v eu prezpredmeten pa tudi prav.
heureka
# 22.02.2012 ob 09:41
@mito
Kaj nimajo Hravati sedaj sociademokrate na oblasti ? Po tvoji logiki,bi nas morali sedaj oni torpedirati z poizkusi odstraniteve nasih clanov arbitraze.
Ne, jaz mislim,da to ni model "cenjenih" drzav da se ne vtikajo v izbiro arbitrov. Jaz mislim ,da je to nekaj kar pocno prav vsi,tudi najbolj "nobel" drzave.
To je nekaj kar je v mednarodni praksi in ce obstajajo za to povodi in razlogi je ta poteza cisto uptravicena.
Pri temu, pa se ni receno,da ni potreba poskrbeti za lastne argumente. Eno se ne izkljucuje drugega.
PONOS
# 22.02.2012 ob 09:41
Tukaj ima Erjavec popolno prav ,Pavliha drekobezači kot da je pomembno kdo sedi na Hrvaški strani.
Hrvaška lahko tudi poda zahtevo za izločitev slovenskega sodnika.
Potem imamo spet neverending story
Jasno je da vsaka država postavi svoje najboljše pravnike.
Ki pa niso merodajni in niso jeziček na tehtnici.
Kaj če vukasa izločijo lahko Hrvaška postavi Rudolfa,Vidasa ali tretjega ki so še slabši za Slovenijo.
Breathe
# 22.02.2012 ob 09:32
Sicer se je pa izplačala. Arbitraža. Pahorju.
Samo spomnite se, koooliko slik našega lepeg premiera je bilo objavljenih takrat. Dnevno. V rdeči kombinaciji, pa v beli..
Neprecenljivo.
Cijena? Sitnica, par metara mora.
.cis
# 22.02.2012 ob 09:28
@ mito77

Tako je, zato pa imamo trst in mejo do Mirne...
Breathe
# 22.02.2012 ob 09:28
Arbitraža je še ena blodnja Pahorjeve vlade. Ki pa jo bodo poslušni mediji poslušno spremenili v Janšev fiasko.
Dolgčas...
atal
# 22.02.2012 ob 09:27
Če bo Erjavec preveč poslušal tega Pavlihana bo kaj kmalu pristal na odru za interpelacijo.
mito77
# 22.02.2012 ob 09:24
heureka, mislim, da je to, da se ne vtikaš v sosedovo izbiro arbitra, pač pa raje dobro pripraviš svoje argumente, način, po katerem delajo cenjene evropske države. Ampak glasniki socializma znate bolje in to že mnogo desetletij ...
.cis
# 22.02.2012 ob 09:21
@ ivod @ okip

Mene pa je bilo strah za naše ozemlje že takrat, ko je bila predlagana arbitraža. Že to je bilo neresno preigravanje s slo. ozemljem, saj bi lahko našli boljše in za nas rešitve z več možnostmi. Ampak, zdaj mamo arbitražo, ker smo tako glasovali. In volja ljudstva je volja ljudstva, se mora spoštovati. Janša al Zoki ali palček Smuk. Če ne drugega, bo vsa zadeva tako pred našimi očmi, da se kakšna figa težko zgodi, tudi če bi jo hoteli imet.

Mene bolj skrbijo fige, ki jih je za sabo pustila pahorjeva vlada, pa zgleda tega ljudi ne moti. Da zunanji minister kar pobegne s svojega položaja, drugi pa izrecno kadruje tik pred iztekom mandata in nastavlja nepotrebne ljudi. Pa še taka figa, da se seveda v javnem sektorju ne zaposluje, a glej ga šmenta, koliko ljudi pa so na novo zaposlili, seveda pred iztekom mandata.

Te fige, pa očitno niso vredne pozornosti, saj so od "naših, tapravih" in so skrajno upravičene, a ne?
heureka
# 22.02.2012 ob 09:11
Erjavec je dejal, da ima tudi Hrvaška tako kot Slovenija pravico do imenovanja svojega arbitra v petčlansko arbitražno sodišče in da nad morebitnimi spremembami ni navdušen

Vlada bo, po besedah premierja Janeza Janše, ki z arbitražnim sporazumom ni preveč zadovoljen, sporazum spoštovala..

Skratka idealna priloznost za vlado in se posebej za JJ da pokaze svojo do nedavna ze tako preverjeno strategijo,da ( se ta ne bo ravno pretegnila) pri naporih, za uspeh.
Po dosedanjih revansisticni poizkusih ,da bi prejsnjo vlado pokazala ,kot vzrok vsega slabega,kar je doletelo Slovenijo v preteklih 3 letih,se ne bi cudil ,da bi ji radi naprtili tudi neuspeh pri arbitrazi.
Tako so se pac obnasali, ko so bili se v opoziciji,o temu ni dvoma.
ResIpsaLoquitur
# 22.02.2012 ob 08:21
Mogoče bi bilo bolje zamenjati našega arbitra kot njihovega...
okip48
# 22.02.2012 ob 08:05
Saj zato me pa skrbi.
ivod
# 22.02.2012 ob 07:59
okip48 ...
... do zdaj mu nobena cena za fige ni bila previsoka ... zakaj bi bil zdaj drugačen ?
okip48
# 22.02.2012 ob 07:55
Upam, da se bo vlada priprav na arbitražo lotila skrajno resno in da bodo priprave postale vseslovenski projekt. Bila bi namreč prava katastrofa, če bi vlada te priprave vodila s figo v žepu samo zato, da bi "dokazala", da je pahorjeva vlada s pristankom na arbitražo naredila napako.
Kazalo