Slovenija

Poudarki

  • Hrvaška ministrica za kulturo: Razlogi za prepoved so nenavadni
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 129 glasov Ocenite to novico!
Karl Erjavec
Zunanji minister Karl Erjavec meni, da so odzivi hrvaške strani povezani tudi z napetostmi pred odločitvijo arbitražnega sodišča. Foto: BoBo
Grabar Kitarović
Hrvaška predsednica Kolinda Grabar Kitarović je sporočila, da so prepovedi kontraproduktivne. Foto: Reuters
Marko Perković - Thompson
Plakat prepovedanega koncerta. Foto: Organizator
VIDEO
V Thompsonov koncert se j...

Dodaj v

Erjavec se čudi odzivu Zagreba: Thompson je bil prepovedan tudi na Hrvaškem

Plenković zahteval pojasnilo prepovedi Thompsonovega koncerta
18. maj 2017 ob 12:18,
zadnji poseg: 18. maj 2017 ob 19:41
Zagreb - MMC RTV SLO/STA

Prepoved sobotnega koncerta hrvaškega pevca Marka Perkovića - Thompsona v Mariboru iz varnostnih razlogov je naletela na nerazumevanje hrvaškega državnega vrha. Nad odzivom hrvaškega političnega vrha pa so začudeni na slovenski strani. Erjavec in Šefic sta prepričana, da tu "ni zgodbe," saj so bili Thompsonovi koncerti prepovedani tudi na Hrvaškem.

Hrvaška ministrica za kulturo Nina Obuljen Koržinek je dejala, da so razlogi za prepoved koncerta nenavadni. "Neobičajno je, da se s takšnimi argumenti prepovedujejo koncerti, a to ni vprašanje, s katerim se ukvarja ministrstvo za kulturo," je izjavila pred začetkom seje hrvaške vlade.

Nerazumevanje slovenskih razlogov za odpoved koncerta pevca, ki povzdiguje ustaško gibanje, sta v sredo pokazala tudi hrvaški premier Andrej Plenković in hrvaško ministrstvo za zunanje zadeve ter zahtevala pojasnilo slovenske strani. V bran Perkoviću je stopil tudi urad hrvaške predsednice Kolinde Grabar Kitarović.

"Predsednica se je s svojim slovenskim kolegom v preteklih dneh pogovarjala in podala svoje mnenje, da glasba povezuje ljudi, medtem ko so prepovedi kontraproduktivne," je izjavo tiskovnega predstavnika hrvaške predsednice Luke Đurića v sredo zvečer predvajala komercialna televizija RTL.

Erjavec: Thompsona prepovedali tudi na Hrvaškem
Zunanji minister Karl Erjavec je izrazil začudenje nad odzivom hrvaškega političnega vrha in ob tem spomnil, da so bili Thompsonovi koncerti v preteklosti že prepovedani v Avstriji, Švici in na Nizozemskem, ne nazadnje pa tudi na Hrvaškem. Erjavec zato odziv hrvaške strani povezuje tudi z napetostmi zaradi pričakovane odločitve arbitražnega sodišča.

"Mislim, da to ni nobena posebna zgodba in da je bila odločitev o prepovedi v skladu z našimi predpisi," je dejal Erjavec, ki poudarja, da je upravna enota pri tem sprejela suvereno odločitev. Hrvaška veleposlanica se v zvezi s prepovedjo koncerta za zdaj še ni obrnila na zunanje ministrstvo, je povedal Erjavec ob robu današnje seje vlade. Če se bo, jo bodo sprejeli na ustrezni ravni in ji povedali, "da so naši državni organi neodvisni in samostojni, da je odločitev v skladu s predpisi in da naj pogledajo, zakaj na Hrvaškem, na primer v Pulju in Umagu, ni bilo Thompsonovih koncertov".

Perković od države zahteval zaščito
Potem ko je upravna enota Maribor v sredo ugodila predlogu mariborske policijske uprave o prepovedi koncerta zaradi povečanega varnostnega tveganja, je Perković od hrvaške države zahteval zaščito.

"Od hrvaških političnih struktur pričakujem, da bodo ukrepale in zaščitile mene kot hrvaškega državljana, ki želi delati v evropskih državah, in občinstvo, ki se želi zbirati okrog moje glasbe," je dejal Perković v pogovoru za komercialno Novo TV. Pozval je hrvaške politike, naj pojasnijo, ali sprejemajo tezo, da so on in njegovo občinstvo "nacisti in fašisti, ki razširjajo sovraštvo".

O Thompsonu tudi parlamentarna komisija
Predsednik parlamentarne komisije za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb Branko Grims (SDS) je zaradi odpovedanega koncerta sklical sejo komisije. Komisiji je varnostne razloge za odpoved koncerta predstavil generalni direktor direktorata za policijo in druge varnostne naloge Lado Bradač, ki je poudaril, da je ocena tveganja, ki jo je podala policija, temeljila tudi na napovedanem protestu Thompsonovih nasprotnikov.

Bradač je na seji komisije dejal, da je organizator koncerta na ministrstvo za notranje zadeve že poslal "obsežno" pritožbo na odločitev mariborske upravne enote o prepovedi koncerta. Poudaril je, da je v tem primeru policija zgolj stranka v postopku, ki je podala predlog, odločitev pa je bila izključno v pristojnosti upravne enote.

Komisija meni, da je prepoved ideološka
Poslanec SDS-a Janez Janša je izrazil razočaranje, da so tisti, ki so na policiji in ministrstvu dejansko odgovorni za pojasnitev primera Thompson, "stisnili rep med noge" in niso prišli na sejo komisije. Izrazil je upanje, da prepoved koncerta vendarle ne bo obveljala, saj bi se po njegovih besedah s prepovedjo vrnili v čase pred 40 leti. "Če bo prepoved obstala zaradi svetovnonazorskih razlogov, potem imamo ne le politično policijo, ampak tudi režim," je dejal Janša.

Komisije so se poleg Grimsa in Janše udeležili tudi Žan Mahnič (SDS), Matej Tonin (NSi) in Jasna Murgel (SMC). Slednja pa je sejo pred glasovanjem zapustila. Preostali poslanci so s štirimi glasovi za in nobenim proti potrdili sklep, s katerim komisija ugotavlja, da pisni predlog policije za prepoved koncerta ne temelji na ustreznih in preverljivih varnostnih dejstvih, ampak izhaja zgolj iz politične ocene ideoloških stališč glasbenika.

Slovenija ni edina
Slovenija ni prva evropska država, ki je prepovedala Perkovićeve koncerte. Zaradi ocen, da protislovni hrvaški glasbenik s svojimi pesmimi ter koncertno simboliko in ikonografijo povzdiguje neonacistično in ultranacionalistično ideologijo, so v preteklosti Perkovićeve koncerte že prepovedali v Nemčiji, Švici, Avstriji in na Nizozemskem, ovirali so tudi njegove nastope na Hrvaškem, posebej v Istri.

Nazadnje so konec aprila prepovedali Perkovićev koncert v mestu Kremsmünster blizu Linza v Avstriji, a hrvaški politični vrh se tedaj veteranu vojne in pevcu ni postavil v bran.

Na Thompsonovih množično obiskanih koncertih na Hrvaškem je v občinstvu pogosto videti ustaško ikonografijo in pozivanje k poboju Srbov. Perković svojo prvo uspešnico začne s pozdravom Za dom spremni, ki so ga uporabljali ustaši, a sam pravi, da je pozdrav precej starejši od ustaškega gibanja. Na spletu pa je mogoče dobiti posnetke njegovih starejših nastopov, na katerih povzdiguje ustaške zločine.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
ti-ne
# 18.05.2017 ob 12:28
Sramota za hrvaško politiko, da podpira tega neonacija!
Zakaj se niso oglasili, ko so pred kratkim prepovedali koncert v Avstriji? Fuj!
Tugomer1000
# 18.05.2017 ob 12:28
Janša je hotel v MB sprovocirat Viole, pa mu je plan padel v vodo.
Hrvaška pa kot neka nova članica EU naj malce bolj civilizirano odreagira.
Thompson v Sloveniji ni zaželjen. Pika.
MitjaM
# 18.05.2017 ob 12:35
Hrvati se lahko od nas naučite, kako se takim stvarem streže.
Thompson v svojih pesmih poveličuje katoliški genocid v NDH,
kar v Sloveniji, sploh pa na Štajerskem, ni zaželjeno.
Nekdo88
# 18.05.2017 ob 12:39
Če glasba povezuje ljudi, zakaj pa potem Thompson ne organizira koncerta v Beogradu? Saj poje samo ljubezenske pesmi, kajne?
Adebisi
# 18.05.2017 ob 12:38
Hvala in nasvidenje. Koncert naj prestavijo v Čakovec, je dosti blizu.
Nekdo88
# 18.05.2017 ob 12:36
No, in kaj se ima za vmešavat politika v to zadevo? Zdaj vam je jasno, da je namen koncerta ena sam provokacija Hrvaške na naših tleh. Tu ni nobene kulture. In še tisti, ki stalno mečete Ceco ven. Ne poslušam nobene od teh glasb, ampak poslušalci na koncertih Cece in Bore nimajo četniških šajkač na glavi in ne mahajo s četniškimi zastavami.
1984
# 18.05.2017 ob 12:38
Če Thompsnova glasba povezuje ljudi kako šele izgleda glasba ki jih razdvaja. Pač še ena Kolindina neumna izjava v bran desničarskim skrajnežem.
abzng
# 18.05.2017 ob 12:39
Prokleti fašisti! Jaz bi jim ukinil tudi njihov Bleiburg, kjer se pihajo. K sreči smo le premogli malo pameti in fašista prepovedali. To mi je pa tako bad, da bi navkljub svojim 60 letom prišel v MB k protestnikom. Nisem nasilen, ampak verjetno bi končal v arestu ali pa na urgenci. Ta njihov lepi NDH mi gre v pore mojega jaza, tako kot vsak fašizem na sploh.
božo1
# 18.05.2017 ob 12:32
Odpoved ali prepoved tega nastopa je več kot opravičena.
Glasba povezuje ljudi. Ja res? In satira tudi, vera tudi?
Da, toda katera!
Mnoga "povezovanja" so in še delajo vojne, terorizem, sovraštvo itd!
moj komentar
# 18.05.2017 ob 12:46
Zakaj se nič ne polemizira o nastopu Riblje Čorbe ki bo jutri v MB?
Ali Cece ki bo v soboto v LJ?


Zato ker ne pridejo sem poveličevat fašizma in širiti verske ali nacionalistične nestrpnosti. Koncerti Thompsona so glasbeni ustaški politični mitingi.
Prismuknjen
# 18.05.2017 ob 12:45
Od kdaj se politika vmešava v koncerte na tujem ozemlju???
Mirlo
# 18.05.2017 ob 12:33
Takoj, ko bo imel koncert v Puli v Areni, pa naj še pride na Lent!
patriot44x2
# 18.05.2017 ob 12:44
Perkovič ti se pojdi zaščito, nacionalizem v svoji lepi vaši. V Slovenijo pa ne hodi več ker te itak sam vaša diaspora posluša pa noben drug.
xyxy
# 18.05.2017 ob 12:45
Naj bo pametna za Hrvaško, Slovenijo pa naj pusti čisto pri miru.
Sun1988
# 18.05.2017 ob 12:49
Še bolj neobičajno je pa to, da se je vmešal Hrvaški politični vrh. Pa kaj je ta Thompson, kot Angleška kraljica, da morata predsednik vlade in predsednica reagirat!? :)
Acinho
# 18.05.2017 ob 12:50
Je pa Hrvaški politični vrh smešen...samo zato ker se to dogaja v Sloveniji se čutijo dovolj pogumne da sporočajo neke prazne floskule...ko je bi dotični "umetnik" prepovedan v Avstriji in Švici pa je bila reakcija kje?
mend055
# 18.05.2017 ob 12:54
Tudi ustaši so povezovali ljudi. So jih ZVEZOVALI, nato pa...
moj komentar
# 18.05.2017 ob 12:48
Grabar Kitarovićeva: Glasba povezuje ljudi.

To sploh ni res. Glasba lahko ljudi tudi razdružuje in med njimi širi sovraštvo. Thompson je lep primer takšne glasbe.
Kekec99
# 18.05.2017 ob 12:48
Še v svoji državi ni povsod dobrodošel, Evropa mu je po večini zaprta, tu pa se repenči in grozi?
forhand
# 18.05.2017 ob 12:58
Bravo Maribor in Slovenija, Thompson naj ima koncerte na Hrvaškem oziroma v Pulju.
gre888
# 18.05.2017 ob 12:49
Hrvaška politika potrebuje malo oddiha od Agrokorja in notranjih trenj v vladi ali kar koli je sedaj na oblasti, pa smo Janezi kot naročeni, da svoje frustracije zlijejo malo spet na nas.
Adi H.
# 18.05.2017 ob 13:03
Ko prebiram komentarje in sledim pluse ter minuse, vidim, da je večina normalnih, kar me veseli. Podpirati ustaštvo je podpirati največje zločince v zgodovini človeštva. Pobili in žive v peči zmetali so celo na tisoče srbskih otrok in kaj takšnega lahko podpira samo psihopatski um.
felipesko
# 18.05.2017 ob 12:57
začne s pozdravom Za dom spremni, ki so ga uporabljali ustaši, a sam pravi, da je pozdrav precej starejši od ustaškega gubanja.

Kaj se spreneveda? Rdeče zvezde tudi niso izmislili komunisti,pa danes ljubitelji domobrančkov vseeno padajo v nezavest ob pogledu nanjo....
Enako je z hakl krajcem,ki so ga prekopirali iz inkovskih znakov....
Rabimo samo še kakšen švabski bend,kjer se bodo zbirali z Hitlerjevo ikonografijo in se sklicevali na umetnost....
Resno me zanima,kdo od Slovencev je fen Tompsona in bi si tako vroče želel koncerta.....
nonparel
# 18.05.2017 ob 13:00
Tu gre več kot očitno za hrvaško provokacijo najnižjega nivoja, Janša pa to hrvatarsko provokacijo podpira. Sram ga bilo.
Pravi slovenski domoljubi smo seveda proti temu, da tisti, ki jim je zločinsko ustaštvo sveta stvar, prirejajo na slovenskih tleh svoje politične mitinge, tokrat v glasbeni obliki.
Nejko22
# 18.05.2017 ob 12:53
Kaj ma Kitaroviceva s tem razen kitare?
kolnkista
# 18.05.2017 ob 12:52
Sam res, kako lahko uradno hrvaško politično vodstvo razpravlja o koncertu zasebnika v drugi državi??
How low can you go??
Jon Sneg
# 18.05.2017 ob 12:42
Če koga tako moti Ceca, naj na YouTube poišče pesem, ki jo je v duetu zapela s Šerbedžijo v začetku 90-tih: Neču protiv druga svog in naj to pesem primerja s Thompsonom.
politik kritik
# 18.05.2017 ob 12:59
Noro s čem se ukvarja hrvaška politika. Važno da se potuhne afera okoli agrokorja...
crniovcar
# 18.05.2017 ob 13:05
Sajnires Paje · University of Ljubljana
Thompson bo preko svoje vlade zahteval pojasnilo naše vlade..... A je hrvaška vlada zahtevala pojasnila tudi od Švice, (ta mu je celo za 3 leta prepovedala vstop) Avstrije, Nemčije, Koroške, Nizozemske, navsezadnje tudi na hrvaškem. Koga so takrat vprašali?
LOJZ
# 18.05.2017 ob 13:05
Hvala in nasvidenje. Koncert naj prestavijo v Čakovec, je dosti blizu.

Sej bi ga pa so ga prepovedal....
SamoRes
# 18.05.2017 ob 13:03
ti-ne
# 18.05.2017 ob 12:28
Sramota za hrvaško politiko, da podpira tega neonacija!
Zakaj se niso oglasili, ko so pred kratkim prepovedali koncert v Avstriji? Fuj!


Sramota je predvsem za našo skrajno desnico. Ne bi si mislil, da se bodo kdaj bratili s hrvaškimi skrajneži in jih branili, čeprav so večkrat dokazali, da niso razsodni. To je kaplja čez rob, če ta stranka zmaga na naših volitvah potem ne vem kaj je slovenstvo in kaj to sploh še komu pomeni.
sirus
# 18.05.2017 ob 12:48
Mogoče povezuje Ustaše po svetu (vsaj proba jih, pa mu povsod prepovejo nastop).
kreden2
# 18.05.2017 ob 12:44
Ajde zdaj, pa da vidimo našo diplomacijo!!!!

No Erjavec, kako se odreagira nanesramno komentiranje politikov druge države na sklepe in mnenja slovenskih državnih organov???

A ti lahko neuki državljani prišepnejo ?
No Erjavec, zdaj se pa lahko nasmehneš, skomigneš z rameni in bodi končno tiho! No ja, lahko rečeš tudi: "Tako pač je v Sloveniji!"
tone7
# 18.05.2017 ob 13:04
Vmešavanje hrvaške politike, le potrjuje dejstvo, da gre za provukacijo in poveličevanje ustaštva.
Kje je bila hrvaška diplomacija, ko so avstrijci prepovedali Tomsonov koncert v Avstriji?
Tomson naj ima koncerte doma , ker v Sloveniji ni zaželen, dovolj imamo tega, da hrvaška politika podpira zločinske ustaše
Primus Rochwald
# 18.05.2017 ob 12:50
Aha, povezuje ja... Se tile norca delajo ali spremajo za umobolnico?!
brkotas
# 18.05.2017 ob 12:47
Namerna provkacija s strani Hrvatov.Izolirat jih cimprej tem bols.
stari nono
# 18.05.2017 ob 14:52
Hrvaški državni vrh brani Thompsona

Zdaj je popolnoma jasno, da je prepoved koncerta upravičena.
Seveda, ob dejstvu, da tudi naša desnica z JJ-em na čelu, ne vidi nič spornega v nastopu hrvaškega pevca.
Kekec99
# 18.05.2017 ob 13:21
Pri tej novici je zaskrbljujoče le to, da hrvaški državni vrh brani Thompsona.
aktivist
# 18.05.2017 ob 12:53
Švica in Avstrija sta prepovedala temu ustašu, da izvaja koncert. Torej, bomo sledili naprednim zahodnim evropskim državam ali bomo del ustaškega Balkana?
Praaslovan
# 18.05.2017 ob 13:18
Janša tega podpira, groza
G.Bruno
# 18.05.2017 ob 13:01
braun
Tomsonu podtikate ustaštvo s katerim nič nima. Res je domoljub,

Ja, Eva.
skoro84
# 18.05.2017 ob 12:51
Medtem pa Grims že muti vodo glede koncerta tega " umetnika"....malo pobrskajte, res ni za verjet...v vsem svojem sijaju..
shark77
# 18.05.2017 ob 12:50
Najprej naj se vprašajo zakaj mu ne dovolijo v svoji državi nastopati?! In zakaj se vedno pritožujejo če česar ne dovolimo Slovenci, kadar ne dovolijo v Bosni,Avstriji,Nemčiji,Nizozemski,Švic
i.., je vse v redum takrat nikogar ne moti.Nihče iz politke se ne oglasi, tudi Thompson je tiho kot miška, ko pa Slovenci ne dovolijo, pa je cela štala.Naj naredijo koncert v Varaždinu,Čakovcu ali Zagrebu, saj je čisto pri meji, kdor hoče na njegov koncert bo šel tja, v Sloveniji njegovi ustaški pozdravi niso zaželjeni!
marcelinho90
# 18.05.2017 ob 12:49
Obe vladi ljudstvu spet meglita um z nepomembnimi stvarmi, še posebej na Hrvaškem, kjer imajo veliko politično krizo. Tam je ta "incident" več kot dobrodošel za nabiranje političnih točk.
seeblue123
# 18.05.2017 ob 13:08
Hrvaški mediji poročajo, da se je Kokolina o zadevi pogovarjala po telefonu s predsednikom Pahorjem. Če bi bil jaz Pahor, bi se po začetnem stavku opravičil, da sem preveč zaseden z bolj pomembnimi temami in odložil slušalko.

Zakaj ni klicala v Avstrijo in Švico, ko je bil koncert prepovedan pri njih? Se mi zdi, da so Hrvatje kar obsedeni s Slovenci.
long island
# 18.05.2017 ob 14:53
Perkovič je ustaš, zanika holokavst in antisemit in konec, tle ni debate.
Če kdo misli nasprotno naj si ogleda jame po slovenskem kaj se je dogajalo s takimi in gotovo.
nauportus90
# 18.05.2017 ob 14:09
To je še en razlog zakaj nismo druga Švica.

Haha, fail. Švica Thompsonu ni zgolj prepovedala koncerta, pač pa mu je za tri leta celo prepovedala vstop v državo.
Acinho
# 18.05.2017 ob 12:48
danimmc zato ker je vsakemu ki ima vsaj malo soli v glavi in ni običajen provokator jasno, da se Cece ter Bore Čorbe ne more metati v isti koš z Thompsonom pa če si to še tisočkrat želite ;)
EnGlažek
# 18.05.2017 ob 12:47
@danimmc
Ne mešaj jabolk in hrušk.Ti je lepo pojasnil @Nekdo88.Samo dodajam na koncertih Cece in Bore ne zažigajo zastav drugih držav.Zato so vse polemike odveč.
Exhumator
# 18.05.2017 ob 14:08
Glasba povezuje ljudi, Thompson pa ustaše...
Kazalo