Češko razmerje med mesečno in letno vinjeto je veliko slabše od razmerja, ki ga za Slovenijo predlaga ministrstvo, opozarja Vlačič. Foto: MMC RTV SLO
Češko razmerje med mesečno in letno vinjeto je veliko slabše od razmerja, ki ga za Slovenijo predlaga ministrstvo, opozarja Vlačič. Foto: MMC RTV SLO
Mesečna vinjeta naj bi stala med 30 in 35 evri, je dejal prometni minister. Foto: MMC RTV SLO
Patrick Vlačič o predlogu uvedbe mesečne vinjete
Gradnja avtoceste
Poslanec SDS-a Peter Verlič zahteva, da Vlačič javnosti pokaže dokument z vzorki, zakaj je Evropska komisija zamrznila sredstva za dokončanje slovenskega avtocestnega programa. Foto: MMC RTV SLO
Vlačič opozarja, da ne popuščamo EU

Pri odločitvi o cenah mora Slovenija paziti le na to, da te niso diskriminatorne in da niso v nesorazmerju, je na tiskovni konferenci še poudaril minister za promet.

Kdo bo obravnaval Češko?
Vlačič tako pričakuje, da bo Evropska komisija, če se bo postopek proti Sloveniji nadaljeval, pojasnila, zakaj ukrepa le proti Sloveniji, in ne tudi proti državi, ki ima slabše razmerje od tega, ki ga je nazadnje predlagala naša država. Po njegovih besedah naj bi bilo razmerje med tedensko in letno vinjeto presedujoče EU-ju, Češke, slabše kot razmerje, ki ga za Slovenijo predlaga ministrstvo.

Slovenski predlog cen vinjet:
tedenska: 15 evrov
mesečna: med 30 in 35 evrov
letna 95 evrov

Cena vinjet na Češkem:
tedenska: 8,5 evra (220 kron)
mesečna: 12 evrov (330 kron)
letna: 35 evrov (1.000 kron)
(Vir: Češki upravljalec avtocest)

Ministrstvo predlaga mesečne vinjete
Ministrstvo za promet je v ponedeljek objavilo predlog, po katerem poleg letnih predlaga še uvedbo tedenskih in mesečnih vinjet, polletne pa ukinja. Tedenska vinjeta naj bi stala 15 evrov, mesečna 35 evrov, za letno pa bi bilo treba odšteti 95 evrov. Predlog mora obravnavati še vlada, cena mesečne vinjete pa bo sicer določena v uredbi, po Vlačičevih besedah pa naj bi se gibala med 30 in 35 evri.

Vlačič: Mesečno vinjeto bo imelo malo uporabnikov
Uvedba vinjete, ki bi bila med tedensko in letno, naj bi bila po ugotovitvi delovne skupine, ki je predlog pripravila, smiselna, Vlačič pa pravi, da gre za "čisto prijaznost do uporabnikov". Mesečna vinjeta naj ne bi bistveno vplivala na sliko optimiziranja sistema cestninjenja, ker jo bo uporabljalo razmeroma malo uporabnikov, napoveduje Vlačič.

Vinjetni sistem naj bi bil sicer le začasen, saj je naslednja stopnja "pravično cestninjenje", po prevoženih kilometrih. Ali bo to satelitsko ali mikrovalovno, še ostaja odprto, je dodal minister.

"Avtocestni program ostaja vzdržen"
Vlačič odločitve za mesečno vinjeto nima za popuščanje evropskemu komisarju Antoniju Trajaniju, ampak naj bi vlada presodila, da je treba sistem spremeniti in zagotoviti vzdržnost avtocestnega programa. K temu bodo prispevali celoten sveženj ukrepov, ki med drugim predvideva, da bi dobiček Darsa ostal v družbi, in višje cestnine za tovorna vozila. Te naj bi se povišale za 40 odstotkov, zato kljub manjšim trošarinam in kratkotrajnim vinjetam ne bo manjšega priliva denarja kot v primeru le letnih in polletnih vinjet, je dejal Vlačič.

"Minister naj pokaže dokument"
Ob zadnjem dogajanju so se oglasili tudi iz SDS-a. Spomnili so na Vlačičeve besede, da je Evropska komisija Sloveniji zaradi vinjetnega sistema zamrznila sredstva za dokončanje avtocestnega programa. Ministra ob tem pozivajo, naj pokaže uradni dokument o tej odločitvi in vzrokih zanjo. Menijo namreč, da bi morala Slovenija proti EK-ju vložiti tožbo za zaščito svojih interesov, če tak dokument obstaja.

Kot je pojasnil SDS-ov poslanec Peter Verlič, v evropskem pravnem redu namreč ni nobene direktive, ki bi posebej urejala cestninjenje osebnih vozil, kar pomeni, da vsaka država članica cestninjenje uredi tako, kot meni, da je zanjo najboljše.

Tajanijevo vztrajanje pri nižanju cen vinjet pa Verlič vseeno pričakuje, saj predlagane spremembe ne pomenijo nobene novosti za tujce, obenem pa so za domače uporabnike še dražje. Verlič očita še, da bo zdaj na voljo še manj denarja, kar bo slabšalo finančno vzdržnost Darsa.

Železnice ob povezovanju z Nemčijo ostanejo slovenske
Minister za promet je predstavil tudi teme ponedeljkovega pogovora z nemškim ministrom za promet, gradbeništvo in urbanizem Wolfgangom Tiefenseejem. Ministra sta se pogovarjala o strateškem povezovanju železnic, pogovori pa se bodo po Vlačičevih besedah nadaljevali ob upoštevanju dveh predpostavk. Tako naj bi večinsko lastništvo "tistega, kar bo nastalo na podlagi strateškega povezovanja", slovensko, prav tako pa bo v slovenski lasti ostala vsa infrastruktura (železniška in druga).

Vlačič je še dejal, da je za Nemčijo povezovanje s Slovenijo strateškega pomena. Delovna srečanja se bodo tako začela čez teden ali dva, pozneje pa bosta državi podpisali dokument o strateškem sodelovanju.

A. K. K./S. Z.

Patrick Vlačič o predlogu uvedbe mesečne vinjete
Vlačič opozarja, da ne popuščamo EU