Stroški popravila in potrebnega servisiranja bodo znani po končanem servisu. Foto: MMC RTV SLO
Stroški popravila in potrebnega servisiranja bodo znani po končanem servisu. Foto: MMC RTV SLO

Kot pravijo na ministrstvu za obrambo, so bili postopki zelo zapleteni in dolgotrajni, slovenski vladi pa je celo grozilo, da bo izgubila celotno varščino (milijon dolarjev) brez poplačila popravil. Družba General Maritime Corporation je namreč vložila tožbo na ameriško sodišče, zaradi česar se je FAA (Zvezni urad za civilno letalstvo) odločil za prizemljitev letala do rešitve spora.

Na ministrstvu za obrambo dodajajo, da so ob pomoči ameriških in slovenskih pravnikov ter ob intenzivnih pogajanjih sklenili, da oceno okvar opravi neodvisno podjetje Jet Aviation AG iz Švice, letalo pa poleti iz ZDA naravnost v to podjetje na popravilo in servis.

200.000 dolarjev za morebitne skrite poškodbe
Družbi General Maritime Corporation so vrnili varščino 800.000 ameriških dolarjev, razliko, 200.000 ameriških dolarjev, pa zadržali za plačilo popravil morebitnih skritih poškodb na letalu. Stroški popravila in potrebnega servisiranja bodo znani po končanem servisu.

Po opravljenem servisu in priletu letala v Slovenijo si bodo ponudniki, katerih ponudbe so ustrezale razpisnim pogojem, ogledali letalo, nato pa bodo opravljeni končni pogovori s ponudniki. Po koncu pogovorov bo pripravljeno sklepno poročilo s predlogi. Vlada bo poročilo o razpisu s predlogi obravnavala na eni izmed jesenskih sej, so še sporočili z ministrstva.

Tri družbe zanima najem
Za najem letala se zanimajo trije ponudniki: Adria Airways, Gio Poslovne aviacije in
Linxair. Novi najemnik bo moral letalo prevzeti za najmanj štiri leta, ob podpisu pogodbe pa bo moral državi plačati tudi najmanj pol milijona evrov varščine.