Na seji so opozorili tudi na otežen dostop do vsebin za zamejske Slovence, ker italijanski oddajniki motijo slovenske. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
Na seji so opozorili tudi na otežen dostop do vsebin za zamejske Slovence, ker italijanski oddajniki motijo slovenske. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
Janez Lombergar
Cilj je vrnitev nacionalnih standardov v hišo, je dejal Lombergar. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Direktor Radiotelevizije Slovenija Marko Filli je na izredni seji programskega sveta RTV-ja, ki se je seznanil s temeljnimi izhodišči strategije razvoja za obdobje 2011-2015, izpostavil kontradiktornost dokumenta, ki po eni strani govori o razvoju, po drugi strani pa se je zavod znašel v težkem finančnem položaju. "Zavod je v odločilnih trenutkih. Treba si bo naliti čistega vina in izločiti tisto, kar ne funkcionira, ter sredstva nameniti razvoju," je izjavil Filli. Strategija sicer ne določa točnih ukrepov, temveč izhodišča za razvoj, ki jih bo treba konkretizirati, je še pojasnil.

To ne pomeni samo rezov, temveč tudi nujno ustvarjanje novega. "Imamo 80-letno zgodovino, programi so se rojevali in združevali. Imamo neko družino, tako, kot je. Ko se vam šesti ali sedmi sin rodi, ga ne vržete iz hiše, da bi vam ostalo več denarja za druge, temveč z njim živite. To je poudarek te strategije," je izjavil Filli.

Nove oddaje, novi tematski kanali

Direktor TV Slovenije Janez Lombergar je napovedal izrazitejše profiliranje programskih vsebin, da bodo prepoznavnejše in jasneje definirane ter tako lažje dosegle ciljne publike. "Marsikaj bo ugasnilo in bo zamenjano z drugim, vse z enim samim ciljem: kako najti pot do publike," je izjavil. Prihaja tudi vsebinska prenova velike večine oddaj, mogoči so tematski kanali, marsikatera oddaja pa bo po Lombergarjevih besedah tudi ukinjena.

Kako radio približati mladim?
Direktor Radia Slovenije Miha Lampreht je poudaril, da je osnovni smisel radia načelo "kadar koli, kjer koli, kakor koli" za vse zainteresirane javnosti. Med njimi je izpostavil skupino mlajših, ki zaradi tehnološkega razvoja radio doživlja na precej drugačen način kot v preteklosti. Cilj je svež, dinamičen in razvojno naravnan radio, ki v smislu kakovosti ne zaostaja za nacionalnimi radijskimi hišami v tujini, je dejal.

Lampreht upa, da bodo strategijo tako zaposleni kot javnost vzeli za svojo, pri tem pa je izpostavil pravkaršnje prejetje nagrade "most trusted brand" (najbolj zaupanja vredna blagovna znamka), ki jo je prejel Val 202, podeljuje pa jo revija Readers Digest.

Bobovnik: Priložnost je v sinergiji med programi
Matevž Caserman
iz Komisije za multimedijske vsebine je poudaril potrebo po t. i. "news centru", lokacijsko skupnem uredništvu, kjer bi lahko novinarji iz različnih medijev znotraj hiše svoje novice posredovali skozi različne kanale. Izpostavil je še varnost strežnikov ter stabilnost podatkov Multimedijskega centra, ki potrebuje tehnično nadgradnjo. Po besedah Slavka Bobovnika je priložnost in rezerva javnega zavoda predvsem sinergija, tako med Ljubljano in regionalnimi središči kot med različnimi mediji znotraj hiše.

Peter Jančič je kot problematičen izpostavil strateški cilj ustanovitve posebnega uredništva za verske vsebine. Janez Gril ta cilj razume kot dolžnost javnega zavoda iz spoštovanja do verske raznolikosti v državi.

Pelku za potrditev manjkal en glas
V DZ-ju je bilo danes glasovanje o novem članu programskega sveta RTV SLO, poroča STA. DZ tudi tokrat ni potrdil mandata novemu članu programskega sveta RTV SLO, saj je kandidatu za to mesto Borutu Pelku za imenovanje zmanjkal en poslanski glas - dobil jih je 45. Iz programskega sveta je konec lanskega leta odšel Bine Matoh, zato je moral DZ sedaj izbrati novega člana. Marca je sicer mandatno-volilna komisija predlagala Jožeta Ostermana za novega člana programskega sveta, a ta za imenovanje ni prejel zadostne podpore v državnem zboru.