Slovenija
Minister Erjavec je prepričan, da oprema ustreza predpisanim standardom. Foto: Televizija Slovenija
VIDEO
Slovenski vojaki spet sla...

Dodaj v

Foto: Škornji slovenskih vojakov neprimerni?

Obrambni minister zahteval preiskavo
13. november 2018 ob 13:14
Ljubljana - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Fotografije tako rekoč novih zimskih škornjev slovenskih vojakov prikazujejo, da ti po enem tednu uporabe na Natovi vaji na Norveškem razpadajo. A minister Erjavec zatrjuje, da nihče ni dobil ozeblin.

Poveljnik slovenskega kontingenta Uroš Trinko je za Televizijo Slovenija prejšnji teden izjavil, da vojaški škornji niso izpolnili njihovih pričakovanj. Kot je razvidno s fotografij, so se škornji ob strani odlepili in skoznje je prišla voda – vojaki so namreč ves čas hodili po snegu, temperature v norveškem Folldalu pa so se gibale okoli 20 stopinj pod ničlo. Kot so nam povedali vojaki, so v Slovenski vojski najverjetneje predvidevali, kaj se bo zgodilo, saj so na vaji po prvih težavah z obutvijo od nadrejenih dobili lepilo, s katerim so potem škornje zalepili. Ti menda niti niso bili pravilno skladiščeni, zato ob strani razpadajo.

"Zagotavljam, da s čevljem ni nič narobe, da zadostuje standardom. Gre za pretiravanje, če je –20 stopinj Celzija, te mora malo zebsti, mene tudi zebe," odgovarja minister za obrambo Karl Erjavec. "Če sem prav informiran, gre za čevlje znamke Alpina – jih imam doma, pri –20 stopinj Celzija bi me verjetno zeblo, ampak ne toliko, da bi zaradi tega jamral."

Dodal je, da gre za pritožbo enega častnika Slovenske vojske, da ga je zeblo, drugih pritožb vojakov ni bilo. Prav tako po njegovih besedah nihče ni dobil ozeblin. Vseeno je zahteval preiskavo in primerjavo, kako so bili na vaji oblečeni vojaki drugih vojska.

Februarja ozebline na Počku
Gre za že drugo težavo z vojaškimi škornji – februarja letos naj bi šest vojakov zaradi neprimerne obutve dobilo ozebline na vojaški vaji na Počku. Nekdanja obrambna ministrica je takrat zatrjevala, da škornji slovenskega proizvajalca ustrezajo vsem predpisanim pogojem in da so jih kupili, ker so bili najugodnejši. Par čevljev je sicer stal 80 evrov, na spletni strani proizvajalca so trenutno znižani na slabih 112 evrov.

Nina Mrzlikar, Petra Marc, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
medic
# 13.11.2018 ob 13:34
Ko sem bil jaz v vojski, sem nosil rabljene čevlje prejšnjih generacij, ki so se vsak dan svetile, kot nove, zdaj se pa po enem tednu uporabe odlepi podplat in lušči usnje, medtem ko vodilni zatrjujejo, da je to normalno in po standardih. Kam gre ta svet?!
zala10
# 13.11.2018 ob 13:26
Kaj se mor'jo Rusi smejat. Strašna NATO vojska, ki še poštenih škornjev nima. :)))
pirat1
# 13.11.2018 ob 13:26
No, naj gre Korl za en teden na Norveško testirat te škornje, pa da vidimo, koliko ur bo zdržal...
bP
# 13.11.2018 ob 13:27
če bi bili pravi vojaki, bi čevlje zaplenili sovražniku!
Orionstar
# 13.11.2018 ob 13:31
OMG...kakšen šund...teden dni na snegu in v blatu na Norveškem z "gojzarji" pod 100€!!!
Za na njivo so ok, za resne pohode in zahtevnejše terene pa lepo prosim brihte na ministrstvu, ne delajte se norca iz naših fantov na misijah!
Wasabi
# 13.11.2018 ob 13:29
Partizani še takih niso imeli.
srv
# 13.11.2018 ob 13:36
Rak rana javnih naročil, kjer je vedno glavno merilo najnižja cena. Najmanj kar bi morali uvesti je, da se pri javnih naročilih avtomatično izloči najvišja in najnižja ponudba, bi bilo potem vsaj konec tekmovanja, kdo bo dal najceneje, v ponder pa dodatno vnesti pojme kot so kvaliteta, življenska doba, ipd.
Zorkey
# 13.11.2018 ob 13:30
Poštenih škornjev?

Poglej barvo čevljev in boš vedel, da so ustvarjeni za puščavsko podnebje torej visoke temperature in nizko vlažnost (Irak, Iran, Sirija ipd.)
Zopet politične igrice z namenom rušenja pač kogarkoli.

Torej je očitno problem poveljnika bataljona, ki opremlja svoje podrejene.
5tane
# 13.11.2018 ob 13:57
Čevelj ki ni šivan ni čevelj.
TineB
# 13.11.2018 ob 13:54
Kakšne abotne izjave by Korl.

Bi bilo fer, da celotna SV zdaj začne štrajk, ki naj traja do Korlovega odstopa.

#Korl=Bandelli#2
LukaH
# 13.11.2018 ob 13:38
Se opravičujem... ampak fotografije so navadno zavajanje in "bull". V preteklih 30-letih sem dal ničkoliko mednarodnih misij, tudi v zelo ekstremnih okoljih od -30 do +45 C. Fotografije defenitivno ne prikazujejo čevljev s tednom dni uporabe,... glede na to koliko poznam sistem vojaškega usposabljanja, npr. italijanske vojske, ki ne mimogrde precej bolj "kruto" kot pa trenutnih slovenskih "najemnikov".
Je pa res, ko sem bil na Finskem sem imel njihove vojaške gumijaste čevlje Nokian, razpadli so mi po treh tednih - precej normalno glede na intenziteto uporabe.
Sicer pa koliko zdržijo tekaški čevlji? mesec dni, pa so že dobri. Ali otroški čeveljci, ko se otrok še uči hoditi iz plazenja... dva tedna in že so močno odrgnjeni na zgornji strani prstov.
Nekdo je omenil - garancija... točno to, če proizvajalec garantira npr. 100 km uporabe potem je to to. Življenska doba obutve je glede na kilometrino ne na čas (razen če je daljše obdobje in se lepilo postara) - slednje je tudi opcija: morda so dobili zelo staro zalogo in je lepilo degradiralo, obuičajno po cca 5-ih letih.
vsx1016
# 13.11.2018 ob 14:36
Že fotr jih je nosil pred štiridesetimi leti, jaz pa, ko grem v hosto ali pa kaj delam okoli bajte...
Edino pozimi si pa moraš debele zokne gor dat.

mali_M
# 13.11.2018 ob 13:30
Ni minilo par minut, pa smo že dobili novega Bandellllija.
Kiklop
# 13.11.2018 ob 14:10
Izjava ministra Erjavca je v mojih očeh povsem nedopustna, omaluvažujoča in neprimerna. Vsekakor bi bilo temu gospodu enkrat treba stopiti na prste, saj se obnaša, kot da je v starejši skupini otrok v vrtcu. Iz objektivne nemarnosti odgovornosti dobavitelja in tistega, ki je "čato" v SV je v izjavi ponižal fante v "mehkužce". Fej, kakšna zavržna taktika g. minister.
Fotografiran čevelj je - če je res prišel iz te vojaške vaje - povsem neprimeren, poškodba na njem je nedopustna. Ko ti pri 20 minusa enkrat pride voda notri si res v težavah. Jaz takega čevlja ne bi obul niti za pohod na Šmarno goro....
Ne morem verjeti, da jim niso zagotovili že na videz nekoliko močnejše obutve...
Gospod Erjavec, sram vas bodi, prav zares. Prišel bo dan, ko boste tudi vi odgovarjali za svojo aroganco.
nightwing
# 13.11.2018 ob 13:40
NATO in njihovi pajaci so sami sebi najhujši sovražnik.
violencia
# 13.11.2018 ob 14:02
Alpina zna proizvesti dobro kvalitetno obutev, vendar namenoma špara na materialu, ko gre za naročilo vojske, da več zaslužijo in ker vejo, da se ne bo nič zgodilo. Papirje podpisujejo tisti v pisarnah, ne na terenu. Tukaj gre za velik lobij in nič drugega.
Enako je z uniformo, ki jo šiva Uni&Forma - podjetje Ufpro in tudi z drugo opremo. In ja, čevlji dejansko razpadejo tudi ob čisto normalni uporabi. So si pa nekateri vojaki kupili enake čevlje v redni prodaji in je bila bistvena razlika v kakovosti, kar le potrjuje mojo prvo navedbo.
cairns
# 13.11.2018 ob 15:53
Škornji slovenskih vojakov neprimerni?

Popolnoma neprimerni.
Vojaški čevelj mora biti šivan in ne lepljen. Lepljeni so samo za parade in ne za ekstremne razmere v katerih se znajdejo vojaki.
Primer nemškega vojaškega čevlja. Tam že vedo kako se izdela čevelj za vojaka.

Neikius
# 13.11.2018 ob 13:52
Hud članek na podlagi enega rahlo odlepljenega čevlja.
Ramus
# 13.11.2018 ob 13:50
He he he in vi bi šli nad Ruse,....
cairns
# 13.11.2018 ob 15:41
Foto: Škornji slovenskih vojakov neprimerni?

Tu dvoma sploh ni. Čevlji, ki bi morali zdržati najhujše obremenitve, morajo biti ŠIVANI in ne lepljeni. Na vsem svetu ji lepila ki bi zdržalo obremenitve katerim so izpostavljeni vojaki na terenu.
Kdor je nabavil te čevlje bi moral biti kaznovan.
lenins_elephant
# 13.11.2018 ob 14:08
Nato je v Afganistanu že 17 let, pa je trenuntno cca 70 % države pod talibani - več kot leta 2001. Pa že odpiramo novo fronto?

Naši fantje na tovrstnih šolah v naravi nimajo kaj iskati - takoj je potrebno ukiniti vojsko in vojake prestrukturirati v civilno zaščito. Na Norveškem bijemo navidezne bitke z Rusi, v Jelendolu pa nismo sposobni sanirati cestišča in hudournikov.

In gnev si tu zaslužijo predvsem državljani, ki z odprtimi usti goltajo državno propagando o tem, kako potrebujemo vojsko.
aci7
# 13.11.2018 ob 13:49
Sem prav nič ponosni lastnik čevljev za tek na smučeh.Čevlji s ceno 700€ so mi po dveh sezonah rekreativnega teka začeli razpadati, (karbonski del čevlja se je pa začel drobiti).Po reklamaciji so mi jih za silo zlepili, ampak NIKOLI več Alpine!!!
Zato verjamem da tudi tile niso za kakšno resno uporabo.
Sula
# 13.11.2018 ob 16:02
Bili so na Norveškem. A niso mogli iti čez mejo v Rusijo in kupiti pravih zimskih čevljev? Ruske arktične enote so z njimi zunaj pri -60. Tudi v Murmansku so trgovine Voentorga, kjer se jih da kupiti.
koyote
# 13.11.2018 ob 14:14
Alpina že dolgo ni več slovenska ampak je made in china, če še ne veste.
UD007
# 13.11.2018 ob 13:59
ja, Erjavca pa zaredi njegovih izjav o tem, kaj se njemu dogaja pri -20 v čevljih Alpina, pa suniti iz vlade takoj za Bandelijem, banda pokvarjena!
RMIKE
# 13.11.2018 ob 13:50
Impregnacija obutve
Skoraj vsako impregnacijsko sredstvo namenjeno usnju je za pohodne čevlje primerno. Tako spreji, kot tudi razne kreme, masti in druga maziva. Potrebno pa je vedeti naslednje:

Poleg tega, da se ta impregnacijska sredstva oprimejo površine usnja, tudi prodirajo vanj. Tako v usnje vnašamo dodatna maščobna sredstva, ki preprečujejo vdor vode skozi naravne pore.

Podplat je na čevelj obrizgan s posebnim postopkom brizganja. Komponenta PU (podplata) v usnje. Če ta del usnja (kjer ima PU oprijemališče) pretirano namastimo, spremenimo lastnosti usnja, ki so za učinkovito lepljenje zelo pomembni. Tako podplat ne drži več optimalno. Posledica tega je, da se podplat začne odlepljati.

Priporočamo, da v predelu stika usnja s podplatom mastite nekoliko manj (ne glede na to, s katerim sprejem ali mastjo usnje ščitite). Usnje ohranjajte mehko, čisto a v tem predelu ne uporabljajte prenasičeno raznih masti ali pa sprejev. Impregnacijski sprej je v tem primeru mogoče celo boljša izbira, saj so posamezni nanosi zelo tanki. Tankost pa hkrati nudi precej manj zaščite usnju.

Potrebno je upoštevati, da bo mast nekoliko potemnila barvo usnja.

Navodila za uporabo niso samo za okras ;)
samy joe
# 13.11.2018 ob 13:46
Alpina ni vredna svoje cene. Na žalost imam tudi sam z njimi slabe izkušnje.
slo.venec
# 13.11.2018 ob 13:40
Saj ni važno, naši vojaki itak nikoli niso v vojnem stanju. Nikoli ne streljajo. Ko grejo v tujino kot NATO vojaki, samo perejo stranišča ameriškim vojakom. Enako je pri naših policajih, oni ne smejo streljati. Njihova funkcija je samo pobirati denar pijanim in prehitrim voznikom.
Lluka
# 13.11.2018 ob 13:24
Dragi vojaki...... kje pa imate račun , da se bo uveljavilo garancijo?

Sicer pa.... katere modele pa dela Planika v Sloveniji? Pa Alpina? Katere vse modele se proizvaja v Sloveniji...drugače pa ja... made in China - Alpina
kapljač
# 13.11.2018 ob 16:02
Vojaški čevelj mora biti šivan in ne lepljen.
---------------------
Res je!
Demosten18
# 13.11.2018 ob 14:21
@ikacbe

kaj tu ni jasno? par takih čevljev je v maloprodaji, ajde 150 EUR, trenutno je znižan na teh 112 EUR.

za potrebe vojske se je kupilo par tisoč parov, cena je bila zato ustrezno nižja, v tem primeru 80 EUR

Svoje šovinsitične izpade nad novinarkama drugič zadrži zase, v tem primeru si se kot tepec izkazal ti.
nightwing
# 13.11.2018 ob 14:01
Je pa žalostno, kako nizko je padla Alpina.
vnk
# 13.11.2018 ob 16:32
"Zagotavljam, da s čevljem ni nič narobe, da zadostuje standardom. Gre za pretiravanje, če je –20 stopinj Celzija, te mora malo zebsti, mene tudi zebe," odgovarja minister za obrambo Karl Erjavec.

Kaj če bi Erjavec šel po poti Bandellija, a bi šlo Šarec?
Bivši uporabnik
# 13.11.2018 ob 15:51
@yanker

o fak drama... takšni mehkužneši ne spadajo v vojsko.

Pejd sprobat kako zgleda 21 dni v šotoru in na terenu pri -20C, vetru 20 m/s, ti imaš pa mokro obutev. Res mi gredo na k... komentatorji katerih največji podvig je bila 2-dnevna tura na Triglav ali pa še to ne. Ozebline nog so smrt za vojsko. Švabi so izgubili rusko fronto zaradi letnih oblačil.
stopeti
# 13.11.2018 ob 15:44
Sem nosil ta nove alpinine škornje in opazil to, kar ste že eni napisali. Alpina gor, alpina dol....niti približno te škornji niso dobri. Ja, narejeni večinoma na Kitajskem, kjer uporabljajo zmes plastike, ki je ne moreš kvalitetno zalimat. Plastika odstopi in čevlja ne moreš kvalitetno popravit. To se mi je pred leti zgodilo z enim alpininim čevljem, pa sem mal raziskoval, zakaj tako hitro odstopi.
Ko sem nosil te vojaške s katerimi se tako hvali Erjavec in Katičeva, lahko rečem, da občutek na nogi ni pravi. Enostavno to ni to.
gubceva11
# 13.11.2018 ob 15:15
Leta 1995, sem v Železnikih v firmi Ratitovec, za podjetje nabavil 20 parov ( usnjenih , šivanih ) vojaških čevljev-škornjev za potrebe podjetja. Še danes ob rednem vzdrževanju ne spuščajo vode. Aja, to podjetje, ki je tudi takrat izdelovalo obutev za slovensko vojsko, je takratna oblast zaradi denacionalizacije zavrgla. Zdi se, kot da v Sloveniji nismo nikoli imeli dobrih čevljarjev.
Je pa strašljivo, da imamo vedno več nedotakljivih državnih uradnikov, ki se odločajo o tem kakšne čevlje bodo nosili naši vojaki.
violencia
# 13.11.2018 ob 14:16
Ko sem uporabljal vojaške škornje, so mi bili preveliki, pozimi me je v njih zeblo, v sobi, kjer smo spali- je bilo tako mrzlo, da smo spali v dolgih gatah in trenirkah,...., pa nihče ni niti pomislil, da bi se pritoževal.

Danes pa so očitno drugi časi. Ne le, da so za to vajo prejeli lepo plačilo (me zanima koliko), še se pritožujejo....

Ja, lej, res so drugi časi. Včasih ste se s fičoti vozili, danes imamo moderna vozila. In tako imamo tudi moderno obutev, ki si jo lahko privošči vsak povprečen državljan. Torej, po tvoje bi morali vojaki biti izjeme in nositi čevlje iz JNA, medtem ko so ostalim državljanom dostopni kakovostni čevlji?
Potem naj bodo vojaki na konjih, ker tisti v 1.svetovni vojni se tudi niso vozili z motornimi vozili, ali kaj?!
Te primerjave z JNA so res bedaste.
bkana777
# 13.11.2018 ob 13:51
niso samo čevlji problem, vojaki grejo na misijo s pokrpanimi hlačami in še bi se dalo najti.
valcek2010
# 13.11.2018 ob 13:41
jokice,
veliko otrok nosi takšne čevlje ki, niso dobri za stopala, pa premočljivi, pa noben ne joka

življenje se meri v denarju
problem43
# 13.11.2018 ob 15:46
To in podobne primere pač dobiš pri neumnem sistemu javnega naročanja...najcenejši ponudnik pač ni vedno najkvalitetnejši! Rezimo za vojsko bi oprema morala prej čez teste itd. katere bi opravila slovenska vojska...in potem točno veš kdo je odgovoren, ker veš kdo je podpisal teste, da so ok...oz veš če dobavljena roba ni v skladu s testirano...dokler pa se milijonske pogodbe podpisujejo na podlagi najcenejšega ponudnika pa bolje ne bo!
pan
# 13.11.2018 ob 14:13
Ni problem v proizvajalcu - ki, med drugim, opremlja z obutvijo tudi švedsko in francosko vojsko (kot sami navajajo) - pač pa v kvaliteti materiala!
Za slovensko vojsko je na voljo II.kvaliteta (ki je - jasno - cenejša), v trgovini pa dobite isti model I.kakovosti (po iskrenih besedah ene od zaposlenih).
Problem je v resornem ministrstvu in mačehovskem odnosu odgovornih, ki jih ta, isti resor, brani tudi v najtežjih (beri: vojnih) situacijah - ko bo treba - da lahko potem ti isti "odgovorni" ohranjajo svoje negovane zadnjice v udobju baržuna in usnjenih foteljev ! ! !
JBT
# 13.11.2018 ob 13:55
Ko sem uporabljal vojaške škornje, so mi bili preveliki, pozimi me je v njih zeblo, v sobi, kjer smo spali- je bilo tako mrzlo, da smo spali v dolgih gatah in trenirkah,...., pa nihče ni niti pomislil, da bi se pritoževal.

Danes pa so očitno drugi časi. Ne le, da so za to vajo prejeli lepo plačilo (me zanima koliko), še se pritožujejo....
vranek
# 13.11.2018 ob 13:49
Erjavec, to ee ti bo digajalo, dokler vseh Jansevih sluzabnikov in clanov SDS, ne pomeceš na cesto!
Ukrepaj! Ta, ki je vceraj govoril na tv, ????? To naj bi hil drzavi lojalen vojak?
smradulja
# 13.11.2018 ob 13:48
Ko sem bil jaz v vojski, sem nosil rabljene čevlje prejšnjih generacij, ki so se vsak dan svetile, kot nove, zdaj se pa po enem tednu uporabe odlepi podplat in lušči usnje, medtem ko vodilni zatrjujejo, da je to normalno in po standardih. Kam gre ta svet?!

Ne svet, ne, Slovenija.
zala10
# 13.11.2018 ob 13:40
SQ (Slovenian Quality). :)))
malikaliber
# 13.11.2018 ob 17:35
Ti čevlji na sliki me spominjajo na Alpino...!? Je pa res da pri današnji pohodni obutvi kar kmalu razpade podplat oziroma se odlepi. Pa naj bo Alpina, ali... vse je ratalo isti šmoren! In upam, da ss bodo pri Alpini zamislili nad svojo nekvaliteo!
janroz
# 13.11.2018 ob 16:13
Veste problem škornjev ni problem škornjev, to je samo indikator problemov, ki so precej težji in globlji. S škornji so samo pokazali, kakšno je dejansko stanje v naši vojski. Komentarji v stilu kakšna vojska, ki ne zdrži s takimi čevlji pa partizani .., ni korektno in resno. Zavedati se morate dejstva, da se tam vojaki srečujejo z vojaki drugih držav in postane jim zelo nerodno, ko vidijo, opremo drugih. Osebno vem kako je bilo z opremo na mirovni misiji v BiH. Naša oprema je bila v večini resnično bistveno slabša, potem so pripadniki kupovali opremo v trgovinah drugih držav, kjer so prosto prodajali vojaško opremo, obutev ..., da jih ni zeblo, da niso bili ožuljeni. Verjemite, ko enkrat obuješ kvalitetne vojaške škornje šele vidiš, kaj ima naša vojska! Sedaj je malce boljše, vendar še vedno ni na ravni neke resne vojske. To, da povedo, da par škornjev stane 90€, vam pove več kot dovolj. Kdor se spozna na obutev dobro ve, da na trgu za ta denar ne boste dobili vrhunske obutve, za nabiranje gob pa! Sicer pa, tudi 90€ za take čevlje je preveč! Kdo jih izdeluje pa itak veste in kako ti posli potekajo tudi tako, da me zadeva sploh ne čudi.
stari maček
# 13.11.2018 ob 15:52
Vojsko je Janša čisto oskubil z ZUJFOM in še zdravstvo,šolstvo,pokojnine,raziskovanj
e itd.in ta b....še kar sedi v parlamentu in.kdo voli to go....
GORILA
# 13.11.2018 ob 15:20
Ja, vojak v skandinavski divjini sredi vojne vihre ima vedno na voljo sprej za impregniranje čevljev.

...kaj pa sploh počne slovenski vojak v skandinavski divjini sredi vojne vihre??
TO JE VPRAŠANJE!
Bivši uporabnik
# 13.11.2018 ob 14:34
Vsa današnja pohodna obutev prihaja s Kitajske, pa naj bo to Alpina, Salomon ali kaj tretjega. Zadnjih 30 let spomladi/poleti prehodim enomesečne do dvomesečne trekinge in lahko rečem, da do pred 15-20 let nazaj nisem imel problemov z obutvijo v smislu, da pohodni čevelj ne bi zdržal, pa naj si bo to Planika, Alpina ali Salomon (slednji mi ergonomsko najbolj ustreza), danes pa mi čevlji po mesecu 20 do 50 km dnevno prehojene poti, dobesedno razpadejo. Včasih je bilo vse lepljeno in hkrati šivano, zdaj pa samo še limajo. Podplat ni nikoli razpadel, zdaj se odlepi ali celo razpade prvi. Sodobna pohodna obutev je ergonomsko neprimerljivo boljša, tudi materiali imajo boljše karakteristike, glede vzdržljivosti pa veliko, veliko slabša. Zato me ne čudi, da SV po treh tednih terena pri -20C čevlji razpadejo. Meni razpadajo redno, pa ne pri tako ekstremno nizkih temperaturah. Si ne morem predstavljat kako mora bit imet mokre noge pri -20C, hude ozebline so verjetno neizbežne.
Kazalo