Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 72 glasov Ocenite to novico!
Šolarji, razred, otroci
Model ex catedra je poučevalni model 17. stoletja, čas je, da ga zamenjamo, pravi Jermol. Foto: BoBo
Mitja Jermol, Gašper Hrastelj
Slovenija je na nekem področju le vodilna v svetu. Na sliki (z desne) Mitja Jermol in Gašper Hrastel. Foto: MMC RTV SLO
       Moramo se zavedati, da togi izobraževalni sistem, katerega temelje je človeštvo postavilo v 17. stoletju, ne sledi več dinamičnosti in razvoju sedanjosti. Zato je treba zgraditi dinamično okolje, ki bo podpiralo želje in cilje posameznika.       
 Mitja Jermol o zastarelosti poučevalnega sistema.
Unesco želi z mednarodnim dnevom materinščine opozoriti na potrebo po ohranjanju kulturne in jezikovne raznolikosti po svetu.
Unesco se je nad slovenskimi projekti navdušil že pred leti, ko so iskali načine prenosa znanja v države 3. sveta. Foto: EPA
Prešernov trg, Prešeren, Tromostovje, Ljubljana, trg
V Ljubljani bo v drugi polovici septembra Unescov kongres o odprtih izobraževalnih virih, ki se ga bo udeležilo 195 držav. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Maja Makovec Brenčič
Jermol je pohvalil tudi dobro sodelovanje z MIZŠ-jem. Foto: DZ/Barbara Žejavac
       Vem pa, da če bomo odprli izobraževanje in dali posamezniku možnost, da sledi svojim sanjam, potem bo izobraževalni sistem videti popolnoma drugače.       
 Mitja Jermol o tem, kako naj bi bil videti izobraževalni sistem prihodnosti.
false
Pametni pomočnik bo posamezniku pomagal, da se mu izobraževalni proces popolnoma prilagodi. Foto: Pixabay

Dodaj v

Kako bo potekalo izobraževanje 21. stoletja? Pot bo pokazala Slovenija.

Koncept, ki bi povsem spremenil izobraževalni sistem
10. maj 2017 ob 07:53
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Slovenija je prva referenčna država na svetu, ki se gre sistematično in celovito preobrazbo izobraževanja," pravi Mitja Jermol z IJS-ja. Eno ključnih vlog bo odigrala tudi v Sloveniji razvita umetna inteligenca.

Ideja odpiranja izobraževalnega procesa ima na Inštitutu Jožefa Stefana (IJS) že kar dolgo brado. Začelo se je pred 15 leti, ko se je porodila ideja, da bi se v okviru proučevanja umetne inteligence oz. obdelovanja podatkov z njo začeli ukvarjati tudi z videoposnetki. Težava je bila, da takrat še ni bilo na voljo tovrstnih baz podatkov, ki jih je danes v izobilju, če pomislimo samo na YouTube. Zato so začeli predavanja na IJS-ju snemati kar sami, jih naložili na svetovni splet, zraven pa razvili še svoj portal.

"Kar naenkrat smo postali zelo zanimivi tudi za druge deležnike, npr. za evropske projekte, kjer je zraven vedno še potreba po razširjanju rezultatov," začetke opiše Mitja Jermol z IJS-jevega centra za prenos znanja na področju informacijskih tehnologij. Portal je nenadoma začel preraščati svoje okvire in začele so nastajati povezave z najboljšimi ameriškimi univerzami, kot so MIT in Berkeley, in tudi z evropskimi, ki so na portal začele nalagati svoje vsebine. Portal je leta 2008 dobil tudi eno od dveh Unescovih nagrad world summit award, kjer je zmagal v konkurenci 20.000 aplikacij.

Kako tog šolski sistem narediti prožnejši?
Nekaj let pozneje, leta 2014, je IJS kot potrdilo o pravi usmeritvi dobil tudi Unescovo katedro o odprtih tehnologijah za prosto dostopne izobraževalne vire in odprto učenje. Leto pred tem je tudi Evropska komisija izdala priporočilo za odpiranje izobraževanja in Slovenija je to pobudo zagrabila, nadaljuje Jermol. In takrat so odšli do rektorjev univerz, ravnateljev osnovnih in srednjih šol in vrtcev, sestali so se tudi s predstavniki industrije in ministrstva za šolstvo, da bi, kakor pravi Jermol, preverili, ali se da izobraževalni sistem narediti prožnejši.

"Iz tega se je rodila neformalna iniciativa Opening up Slovenia, ki je začela promovirati, preizkušati in uvajati različne projekte oz. poskušati razumeti, kako uvajati nekaj, kar je prožnejše od trenutnega izobraževalnega modela. Del tega procesa so tudi odprti izobraževalni viri (ang. Open Educational Resources). To so viri, ki so javno dostopni na internetu pod ustrezno licenco Creative Commons, zato da lahko nekdo, ki je, recimo, učitelj, vsebino vzame, predela, doda svoj vložek in to vrne v skupnost," Jermol pojasni, kako je iniciativa začela delovati in kakšen je njen namen.


Kažemo pot drugim državam
Open Educational Resources je, tako Jermol, koncept, ki je razširjen po vsem svetu. V zadnjih letih so vlade spoznale, da se da s tem konceptom privarčevati in da gre za kakovostne vire, in so jih zato začele sistematično uporabljati, pojasni. Slovenija je zaradi bogate zgodovine projektov preobrazbe izobraževanja in iniciative Opening Up Slovenia postala ena vodilnih držav v svetu in je leta 2016 prek Unesca dala pobudo, da se vse, kar se v zvezi z odprtim izobraževanjem dogaja po svetu, spravi tudi v konkreten dokument, ki bo državam priporočal, kako naj spreminjajo zakonodajo, da bodo lahko odprle izobraževanje in te politike vpeljale v nacionalne sisteme. Slovenija tako zdaj skupaj z Unescom vodi proces priprave priporočil za 195 držav članic. V drugi polovici septembra bo zato v Ljubljani drugi svetovni Unescov kongres o prosto dostopnih izobraževalnih virih.

"Torej, Slovenija je prva referenčna država na svetu, ki se gre sistematično in celovito preobrazbo izobraževanja. Ena raven so raziskovalno-razvojne dejavnosti, ki jih izvajamo na šolah, univerzah, javnih zavodih, industrijah v povezavi z drugimi partnerji v Evropi in po svetu. Na Institutu Jožef Stefan, recimo, razvijamo orodja in tehnologije za razumevanje vsebin, modeliranje posameznika, personalizacije celovitega izobraževalnega procesa, pa tudi digitalne pomočnike na podlagi umetne inteligence. Na naslednji ravni vse to komuniciramo in združujemo znotraj nacionalne iniciative Opening up Slovenia, ki je vzorčni primer na svetovni ravni, saj je cela država šla v to, da poskusimo razumeti in nato deliti dobre prakse z drugimi državami. Vrsta držav nam že sledi, zato Slovenija tudi formalno na svetovni ravni prek Unesca vodi proces priprave predlogov sprememb zakonodaje in tako prenaša dobre prakse vsem 195 državam članicam Unesca," povzame trenutno stanje Jermol.

Umetna inteligenca tokrat v službi posameznikove rasti
Preobrazba izobraževanja je zagotovo dokaj abstraktna, saj gre trenutno še za proces razvoja povsem novih konceptov. V njegovi osnovi pa je to izobraževanje, ki je dostopno vsem, izobraževanje, ki je zastonj, in izobraževanje, ki je popolnoma prilagojeno posamezniku. Tehnologije in vsebine so na voljo, utemeljuje Jermol, samo uporabiti jih moramo. Vizija je, da bi posameznik lahko prosto prehajal med izobraževalnimi potmi, namesto da se ga spelje v zgolj en "izobraževalni kanal". Če hoče nekdo danes biti potapljač, jutri pa inženir, mu to lahko omogočimo, saj je izobraževalnih virov po vsem svetu dovolj in tudi dobrih praks poučevanja je nič koliko.

Tu lahko priskočita na pomoč računalnik in umetna inteligenca, ki bi poznala posameznikove potrebe in želje in mu ponudila zanj prikrojen izobraževalni program z vsemi potrebnimi znanji znotraj tega programa, ki bi ga sestavila iz različnih virov po svetu, ga skozi proces spremljala, svetovala ter pomagala pri težavah. Tako bi posameznik dobil osebnega pomočnika, kakovostne izobraževalne vire, institucije in programe vse na enem mestu.

Ko se sistem postavi na glavo
Vendar, poudarja Jermol, je to le en del, saj je odprto izobraževanje veliko širši koncept, ki zajema vprašanja, ali odpreti zgolj izobraževalni proces ali pa npr. tudi prostore, kjer se izvaja. Odpira vprašanja vlog, ki jih imajo posamezni akterji, kot so učitelji, učenci, institucije, ministrstva, industrija … znotraj trenutnega sistema. Porodijo se tudi vprašanja, kako nato vrednotiti posamezna znanja (npr. elitne ameriške univerze, ki so izobraževanje ponudile prek spleta, so se morale soočiti z dilemo, kaj za njihovo ekskluzivnost pomeni to, da ima nenadoma njihove certifikate znanja neprimerno večja množica ljudi, ki jih po možnosti sploh niso pridobili sami).

Gre torej za dinamičen sistem, kjer pristop od zgoraj navzdol ne deluje. Namesto tega se preizkusijo različni pristopi in ugotovi se, kateri deluje in kateri ne, pri čemer posamezniki, institucije in celo države z vsega sveta prevzemajo dobre prakse drugih, razloži Jermol. Vse to lahko tehnologija že omogoči, težava so formalni temelji za odpiranje izobraževanja, kar pa je cilj Unescovega kongresa. To bo hkrati priložnost za Slovenijo, da svetu celostno predstavi, kaj počne na tem področju in kaj mu lahko ponudi, pove Gašper Hrastelj, glavni koordinator slovenskega organizacijskega odbora za pripravo kongresa in predstavnik Slovenske nacionalne komisije za Unesco.

"Po naših šolah se delajo izjemne stvari. Vsakič sem presenečen, koliko je inovativnih idej in praks. Ampak tega ali ne znamo ali se bojimo komunicirati med seboj in navzven. Moramo se zavedati, da rigidni izobraževalni sistem, katerega temelje je človeštvo postavilo v 17. stoletju, ne sledi več dinamičnosti in razvoju sedanjosti. Zato je treba zgraditi dinamično okolje, ki bo podpiralo želje in cilje posameznika," opomni. Na vprašanje, kakšen bi bil učni proces, odvrne, da ne ve, saj bi bilo vse čisto ugibanje. "Vem pa, da, če bomo odprli izobraževanje in dali posamezniku možnost, da sledi svojim sanjam, potem bo izobraževalni sistem popolnoma drugačen," odgovori.

Pohvala tudi pristojnim organom
In za to se zdaj uporablja iniciativa Opening up Slovenia – za razvoj, preizkušanje, iskanje in zbiranje dobrih praks, ki ne bi po uvajalnem obdobju zvodenele, ampak bi se obdržale in se nato vtkale v javne politike. Med projekti, ki so obrodili konkretne sadove, navede Moj sanjski stroj, prek katerega poskušajo dijaki, študenti in podjetja uresničiti ideje sanjskih strojev otrok. "Tu gre za popolnoma drugačno vertikalo učenja," pristavi Jermol. Potem je še nadaljevanje projekta iz leta 2002, knjižnice kakovostnih izobraževalnih vsebin, od koder si lahko vsak vzame ali ustvari kakršen koli izobraževalni tečaj. "To lahko stori tudi stroj," pojasni. Tu so še strateški projekti ministrstva za izobraževanje, ki tečejo že vrsto let, kot je bilo računalniško izobraževanje v šolah, pa izobraževanje učiteljev ne samo za uporabo novih tehnologij, temveč tudi za drugačno vlogo, ki jo s seboj prinašajo nove tehnologije. "Te stvari ministrstvo počne super," pohvali sodelovanje s pristojnim organom.

Razvijajo tudi izobraževalnega pomočnika, ki temelji na vrstniškem (peer-to-peer) učenju. "To je umetna inteligenca, ki se s teboj pogovarja in ti postavlja kontekstualizirana vprašanja glede stvari, ki jih ne ve. Nekdo ga bo naučil o matematiki nekaj, nekdo nekaj drugega. Vse pa poteka v naravnem jeziku, ki ga program spremeni v formalno znanje. Recimo, prebere avtorsko zaščiteno knjigo, se iz nje nauči in ponuja znanje popolnoma zastonj - podobno kot učitelj, ki na svoje znanje ne nalepi avtorskih pravic. Če to spojimo z znanjem množic in drugih knjig, imamo kar naenkrat zadevo, ki ve vse. Aplikacija, s katero se igramo, ima trenutno 500.000 konceptov, kar je 150.000 več kot enciklopedija Brittanica in ki jih razume," pojasni. Nastavki so torej narejeni, tehnologije so na voljo, zdaj pa jih sestavljajo skupaj.

Okosteneli ustroj ubija iniciativo
Šole in učitelji so po njegovih besedah zelo odprti za nove predloge, vendar jim trenutni ustroj jemlje preveč časa in postavlja preveč omejitev za uporabo novih pristopov. Zato razvijajo načine in orodja, ki bodo učitelju in institucijam pomagale in jih ne dodatno obremenjevale. Učitelju bi na primer lahko tehnologija vsebino glede na učne priprave dostavila takoj, in to celo za vsakega učenca posebej, ne pa da jo po spletu išče ure in ure.

Seveda so se velika mednarodna podjetja že izrazila zanimale, da bi pri projektih iz iniciative sodelovale. "Opening Up Slovenija odpira tudi možnosti za vlaganja, ker različna podjetja iščejo okolja, kjer se novi koncepti razvijajo in preizkušajo," pristavi Jermol. Kaj pa strah, da bi se po vstopu velikih podjetij sistem zaprl v plačljiv model? Pri tem bo pomembno, da so temelji trdni, se pravi, da so izobraževalni viri odprti, javno dostopni in neplačljivi, doda Jermol. Potem lahko sistem uporabiš v poslovni namen ali pa tudi ne. "Osnovo narediš odprto, dostopno in zastonj za vsakogar. Izpeljanke pa so lahko plačljive," ponazori.

Podjetja torej vidijo, da se na tem področju nekaj dogaja, ni pa še popolnoma jasno, kakšen bi lahko bil poslovni model. "Jaz menim, da bodo podjetja morala v novih konceptih odprtosti tudi nekaj prispevati, in ne samo jemati. Vidimo, da podjetja to razumejo," pristavi, s čimer se strinja tudi Hrastelj in kot primer navede, da je Unescov kongres v Ljubljani sponzoriralo veliko tehnološko podjetje.

"Debata na strani velikih podjetij ni v tem, kako bomo vse to naredili naše, ampak je, kako bomo to skupaj naredili, kakšna je naša vloga v vsem skupaj in kako bomo to vrnili v skupnost," še pojasni.

Andrej Čebokli
Prijavi napako
Komentarji
REsnica
# 10.05.2017 ob 08:13
Lepo je videt kako nekateri preko sodobne tehnologije pljuvate po sodobni tehnologiji.

Očiten napredek iz časov ko so taki pljuvali po ideji da je zemlja okrogla.

Ja, einsteinu je bila kreda dovolj. Če bi se rodil danes bi namesto nje uporabljal internet in računalnik.

Včasih je bila tudi kreda napredna znanost, ki do jo nekateri zavračali.
pobrisan
# 10.05.2017 ob 07:57
Se vam ne zdi, da je bilo že do sedaj preveč eksperimentiranja z našim šolstvom? Vsaka nova "reforma" stanje še poslabša. Najbolj pa je na udaru osnovno šolstvo.
Nha Trang
# 10.05.2017 ob 08:29
Najbolj zbirokratizirana država na svetu bo pokazala pot
Galaxy0312
# 10.05.2017 ob 08:13
Rezultat na koncu šolanja pa je samomor kot izhod iz kolesja sistema.
Super.
brehme
# 10.05.2017 ob 08:38
Šolstvo je katastrofa, od Gabrove permisivne vzgoje, do tega, da vsi na gimnazije rinejo, predvsem pa en kup nasilnih učencev po šolah, ki zastrahujejo ostale učence, učitelje.
theone
# 10.05.2017 ob 08:36
kako zaostali smo, na irskem npr. predavanja na faksu snemajo že 8 let in si sploh npr. ne morejo predstavljati da imajo pri nas študentje obvezno "štemplanje" prisotnosti s podpisi ali pa da lahko študent opravlja izpit 6x, tam plačaš in je vsak motiviran da naredi....
podobno kot si denimo kalifronijci ne predstavljajo da se morajo naši zaposleni štempljati ko pridejo in gredo iz službe...miselno smo v sloveniji še totalno zahojeni
REsnica
# 10.05.2017 ob 08:07
Težava takih praks ( ne samo pri nas) je, da bo politika precej težje vplivala na vsebino, ki bo na voljo učencem vseh starosti. Če dodamo še finančni interes založnikov učbenikov in vlogo države in učitelja pri tem si upam trditi da bo javno šolstvo to idejo zelo težko sprejelo kot pozitivno orodje za dosego znanja.

Po drugi strani pa je to dobrodošlo za ciljno izobraževanje že zaposlenih. Ob delu popoldne doma in še skoraj zastonj.
Felipao
# 10.05.2017 ob 08:43
Odlična ideja, ampak kaj ko se bo najprej zataknilo pri Štruklju in drugih (bivših) rdečih sindikalistih, ki tehnološki napredek vidijo zgolj kot jemanje dela učiteljem. Da niti ne omenjam drugih ludistov, ki jih je zgoraj v izobilju. Med njimi je po mojem izjava leta - da je Einsteinu bila dovolj kreda in knjige. Me prav zanima, kako bi Američani in Rusi spravili ljudi v vesolje zgolj z uporabo krede in knjig.
Follow Me
# 10.05.2017 ob 08:05
Že vem da bo sra...e če se bomo lotili med prvimi.
kabošti
# 10.05.2017 ob 08:39
Ma ne me hecat. Večjega natega kot je naslov tega članka pa še nisem zasledil, še ob 1. aprilu ne. Pa ti ljudje s tega IJS-a ne živijo v realnosti, to je resnična slovenska sci-fi. A sploh vedo, kaj se dogaja na terenu, preobremenjenost otrok in učiteljev, 3x preveč podatkovnega učenja, gonja za peticami, milijon dodatnih dejavnosti, apetiti staršev, ...??? Mislim, na odnosih treba začet delat, razvijat otrokove resnične potenciale in ga opremiti, da bo imel rad življenje in da bo našel svojo resnično poklicanost. Itak, reforme, usmerjeno izobraževanje “all over again“!
theone
# 10.05.2017 ob 08:08
prosim ne se smešit in poglejte kako se dela v skandinaviji, baltskih državah, tudi po nekaterih regijah... svetlobna leta pred temu in pred slovenijo... tale članek je ena navadna propaganda vladujoče smc in sd
Sklonjen
# 10.05.2017 ob 09:22
"Kako bo potekalo izobraževanje 21. stoletja? Pot bo pokazala Slovenija."

V dobro naših otrok, kakor tudi učnega procesa samega upam, da se bo uredilo katastrofalno nesorazmerje med moškim in ženskim delom kadrovske zasedbe šol. 95% žensk v šolah je namreč strašno slaba popotnica za uravnoteženo oblikovanje in razvoj otrokovega psihosocialnega sveta. Če uredimo to očitno anomalijo, smo naredili več kot dovolj, saj se bo stanje v našem izobraževalnem sistemu samo normaliziralo, kar vse izhaja iz razvojne psihologije pred katere postulati odgovorni že dolgo mižijo in se zato ne gre čuditi stanju v katerem smo se znašli!
kabošti
# 10.05.2017 ob 08:44
Še enkrat, vzgoja in izobraževanje se dogaja v odnosu. Ni problem računalnik, ni problem tablica, ni problem UI. Problem je, da se piše neke članke, kako bo SLo prenovila šolstvo, gre pa za nekaj tehnologije.
lordstandish
# 10.05.2017 ob 08:09
plačnik oglasa: sindikat SVIZ in ministrstvo MIZŠ, verjetno je še odvetniška pisarna cerar prtisnila kakšen evro
samogledam
# 10.05.2017 ob 10:27
Clovek se mora izobrazevati do smrti. Pogresam spostovanje in lepo vedenje v vzgoji, spodbujanje in mentorstvo ze v rani mladosti, da ne zamudimo delovnih navad v zgodnjem razvoju. Zal imamo prevec uciteljic in uciteljev ki imajo osebne probleme z komunikacijo v Zbornici in jim zmanjkuje energije za koristno delo.Porazni pa so rezultati 60% profesorjev druzboslovja ki prihaja na delo, toliko da prebere tisto, kar je nekdo zapisal pred dvajsetimi leti in potem dobimo na tisoce novih diplomantov ki ponavljajo zastareli program od lenih profesorjev.In s taksnim kadrom polnimo ze tretjo Univerzo.
Peter Klepec
# 10.05.2017 ob 08:42
sliši se ful dobro (haters gonna hate - še posebej slovenski forumaši) samo mi zgleda uporabno na univerzitetnem nivoju in kasneje, ne vem kako bi se to lahko vpeljalo v osnovne in srednje šole. razen, če bo AI prepoznala potenciale otrok in jim ponujala vsebine, ki bodo razvijale te potenciale. mogoče bi pri nas za osnovne šole najprej vpeljali finski šolski sistem in potem od tam naprej...
karlo6
# 10.05.2017 ob 08:37
Edino pot ki jo vodi slovenija je lahko le kriminal,nepravna država,norost brez primere v svetu.ter represija. Po teh vrlinah našo državo poznajo širom sveta.
Dux Ursus
# 10.05.2017 ob 08:34
Ne zdi se mi najbolje, da smo prvi v vsaki neumnosti. Prav je, da se raziskuje možnosti drugačnega izobraževanja, hitenje pa ni dobro. Vse novotarije niso dobre, prvo je treba stvari preizkusiti, če delujejo.
Pred leti mi je znanka (učiteljica) razlaga, kako ji je mama njenjega učenca "težila", da se njenemu otroku ni treba učiti črk, ker bo pisal z računalnikom. KZV (WTF)??? Si more kdo izmisliti večjo neumnost?
pašeresje
# 10.05.2017 ob 08:03
bo še zanimivo:

na eni strani se priznava vedno več individualnih sindromov in posebnih okoliščin

po drugi strani različne spolne identitete in se ignorira dejanska stanja in biologijo (spol kot zgolj socialni konstrukt, brez kakršnekoli druge npr. reproduktivne funkcije)

po tretji strani pa po zaslugi istih progresivcev bo morala biti v šoli hrana
Halal, deklice rojene v določeni totalitarni šovinistični ideologiji bodo morale nositi nikabe, biti ločene od dečkov, ali pa se niti ne bodo smele izobraževati

vsi učbeniki multikulti, eni ki priznavajo evolucijo, drugi ki mislijo da je svet nastal pred 5000 leti in da je le njihov Bog pravi...

deloma se lahko zahvalimo tudi Cerarju, Brglezu, sploh pa Merkli ipd...
cocker
# 10.05.2017 ob 12:19
Šolstvo smo zavozil s preveč pametnimi teoretiki. Na žalost odločajo in urejajo te stvari ljudje, ki nimajo 5 minut prakse.
Gaber je potisnil v OŠ zelo majhne otroke s 6 leti, sedaj hočejo še leto mlajše. Na finskem je prepovedano otroke pred 7 letom vključevati v šolo! Otroci se naj igrajo. Po 7 letu spoznavajo v šoli osnovne stvari in vsak dan 100 x utrjajo. povdarek na etiki, materiski in tuji jezik in matematika, ter utrjanje. Pri nas bi moral bit s sedmimi leti že doktorji znanosti na vseh področjih in vsi nadarjeni.
V šoli vidiš starše, ki tako nadarjenim učencem pri 10, 11 letu oblačijo bunde in zavezujejo čevlje, ker to pa ne vedo! Žalost.
Bolj mislim na osnovno šolstvo je pri nas katastrofa, vendar, če tako vzgojene učence produciramo, je tudi pozneje verjetno težko nadaljevat.
Imam kar nekaj pomislekov o teh naših novitetah ...
DeathBlow
# 10.05.2017 ob 11:21
Ne dopuščatje ENOUMJA!!!
mend055
# 10.05.2017 ob 10:04
SF0100 pravi: haha ne me smejat socialistično izobraževanje za vse... to je garant za kakovost.... japajade

Spoštovani, na japajade način vam lahko povemo, da je izobraževanje za vse - vi temu pravite socialistično - ključ uspeha na Finskem, kjer želijo zagotoviti izobrazbo prav vsem ne glede na to odkod prihaja. In imajo samo javne šole - da bi VSI imeli dobro izobrazbo. Kako socialistično??!! AHHH, HEJJ, HEJJ, MAJ MAJ je nekaj podobnega pel in igral pevec Neil Young, tam nekje iz Kanade...
patriot44x2
# 10.05.2017 ob 09:04
Najprej se je treb a rešit socialističnega pranja možganov že od OŠ naprej!
petrainpika
# 10.05.2017 ob 13:32
Mislim, da je Skandinavija povedala vse. Mi lahko pokažemo samo, kako smo z idejo o devetletni OŠ zafurali stvar.
veza
# 10.05.2017 ob 11:37
Ne vem, no, ko slišim napihnjene napovedi, se primem za glavo, še vse take velike zadeve smo zavozili, pejmo raje počasi v spremembe, najprej prečistiti vsebine, ki so preobsežne, potem naučiti otroke razmišljat in nato počasi dalje...
el_trubar
# 10.05.2017 ob 10:27
Seveda je najbolj popularno menje "ne že spet nova reforma šolstva".

Vendar:
1. šolstvo ni v tako dobrem stanju, da nebi potrebovalo sprememb
2. napredek človeštva poteka tako hitro, da si ne moremo privoščiti, da bi zaostajali
Simba
# 10.05.2017 ob 09:47
o moj bog kere buče prebiram v tem članku. Pa na tale propagandni material bi bil sam Goebels ponosen!

Tu lahko priskočita na pomoč računalnik in umetna inteligenca, ki bi poznala posameznikove potrebe in želje in mu ponudila zanj prikrojen izobraževalni program z vsemi potrebnimi znanji znotraj tega programa, ki bi ga sestavila iz različnih virov po svetu, ga skozi proces spremljala, svetovala ter pomagala pri težavah. Tako bi posameznik dobil osebnega pomočnika, kakovostne izobraževalne vire, institucije in programe vse na enem mestu.

A se vi zajebavate!? Kolk milionov spet hočete ukrasti iz proračuna?! In zakaj hudiča bi nek osnovnošolec rabil napredni AI?
A vaš "final solution" je da bi bili to prvovrstni butalci?! A zdajšnje generacije butalcev niso tako ponižne kot ste upali? Je treba še bolj poneumiti ljudi?

Že vrabci na vejah čivkajo kako bi moral dejansko funkcionirat izobraževalni sistem (iskati nadarjenost in ne pavšalno izobraževanje) vi pa jovo na novo odkrivate mlačno (niti ne toplo!) in postano vodo...
kralj matjaž
# 10.05.2017 ob 09:30
Vsak dan dobivam potrdila, da so javni uslužbenci sociopati
slovenec5
# 10.05.2017 ob 09:24
hahhhahahahhahahhhahhahahahhh......hahah
hhhhahaaa
theone
# 10.05.2017 ob 08:42
no ideja se vleče 15let, program pa že več kot 4leta.... kje je implementacija in zakaj se še ne uporablja če se orje ledino, ubistvu cel članek govori kako 15let premevajo da bodo nekaj izvedli (simpoziji, kongresi, delovne skupine...), , namesto da bi že izvajali?? verjetno zato ker se ta dva možakarja napajata (preko kakšnih zasebnih inštitutov, podjetji ki jih imata) iz denarja za ta program ki ga velikodušno da MIZKŠ in Unesco
Zoro27
# 10.05.2017 ob 12:39
Večina današnjega "znanja" izgine, ko zmanjka elektrike ali internetne povezave na google.
Žal.
levidevžej
# 10.05.2017 ob 10:48
V naši šoli že danes na veliko uporabljajo sodobne učne pripomočke. Učitelji kar naprej ponavljajo to pa poiščite na internetu, več o tem si poglejte na internetu, zakaj si pri delu nisi pomagal z internetom, govorni nastop naredi v power pointu...
Na drugi strani pa učitelji pri razlagi niso sposobni povedat več kot pa je napisano v učbeniku. Učbenik je pripomoček, ki daje smernice za pouk, učitelj pa z dodatki izven vsebine učbenika naredi pouk zanimiv, sodoben.

Današnja mladina ni sposobna spremljat klasičnega pouka, ker jih enostavno nič ne zanima, razen bukovine in ostalega sr.... Potem pa padajo vprašanja v stilu "Zakaj se moram učit zgodovino, geografijo, biologijo....?" "Zakaj bi morali znati brati zemljevid in se orientirati v naravi, saj imajo navigacijo?" Vse jim je nepomembno. Tudi matematika, saj lahko vse izračunajo na računalniku ali najdejo na internetu. Ko pa nimajo dostopa do interneta, je pa njihovo znanje ena sama praznina.
firtoh
# 10.05.2017 ob 20:24
meh..
Najprej zaostriti pogoje za vpis na pedagoške fakultete,da res dobimo najboljše,ne pa takšne,ki jim je pedagoška smer,druga ali celo tretja izbira.Potem vzeti finski model in ga prestaviti v naše okolje.Vse ostalo je trla baba lan
Sklonjen
# 10.05.2017 ob 13:04
@tomo098
"Kaj pa je ekstremni feminizem? In kje ga vidiš tule pri nas? Pomagaj mi, prosim. "


Boš razumel femnizacijo in feminizem šele, ko bo edini moški lik v šolah hišnik?
ElTorro
# 10.05.2017 ob 12:35
V teoriji propagandni članki kot je tale.

V praksi uvajamo NPZ v tretji razred.
zenga.zenga
# 10.05.2017 ob 12:18
Razvijajo tudi izobraževalnega pomočnika, ki temelji na vrstniškem (peer-to-peer) učenju. "To je umetna inteligenca, ki se s teboj pogovarja in ti postavlja kontekstualizirana vprašanja glede stvari, ki jih ne ve...
-----
človeška družba je znorela in ne dojema katastrofne škodljivosti sodobnega ,, napredka ,, . Žal so odrasli vse bolj infantilni , prestrašeni , konformni in pohlepno potrošniški . Vsakdo pri zdravi pameti bi moral na vrata iz notranje strani napisati opozorilo : vhod v norišnico ...
Otroka odtrgati od narave , igre in družine ter ga prisilno izobražbeno skopiti pa je isto kar je počel frankeštein ali mengele ... vsi tisti ki to podpirate - pljuvate na svoje potomce ...
hepimen
# 10.05.2017 ob 11:05
samo mi zgleda uporabno na univerzitetnem nivoju in kasneje, ne vem kako bi se to lahko vpeljalo v osnovne in srednje šole. razen, če bo AI prepoznala potenciale otrok in jim ponujala vsebine, ki bodo razvijale te potenciale.

Brati, pisati, računati in druge osnove se mora naučiti vsak, medtem pa naj AI zaradi mene prepoznava potenciale otrok in jim namesto dvajsetih različnih predmetov rine v kurikulum tiste, ki razvijajo njegov potencial. Saj podatek, na kateri datum je Napoleon prispel v Egipt, anatomija črička ali pa katera reka teče skozi Kinšaso ni pomemben za vse, razen takrat, ko slučajno pišejo kontrolno nalogo, potem pa 60 let nič več.
Sklonjen
# 10.05.2017 ob 10:39
@Gautama
"V isti sapi pa ne znajo uporabljati locil, predlogov (s/z), velikih zacetnic in stavcnih struktur."


Tudi to, da pri rabi šumnikov črkam dodajamo strešice, si pozabila omeniti... !
Burner
# 10.05.2017 ob 10:14
Computer-brain interface, vse ostalo je brez veze in kr neki.

Šolski sistem je že zdavnaj zavožen. Samo povečevanje količine snovi, projekti, nevem kaj še... Pol pa veleumni strokovnjaki na ministrstvih vidijo, da otrokom šola gre in še dvignejo zahtevnost in količino snovi. Seveda jim gre, ko pa zraven v šolo "hodijo"še starši!!!
karlo6
# 10.05.2017 ob 09:58
Klipan
Navedel ti bom le enega od neštetih primerov, Mednarodno sodišče,kjer nasa država izgubi dobesedno vse tožbe,,da ne govorim o sodišču za človekove pravice,kjer je slovenija v samem vrhu po kršenju le teh
tone7
# 10.05.2017 ob 09:18
Slovenski izobraževalni sistem je bil v preteklosti že večkrat deležen raznih reform in eksperimentov, na žalost se je sistem le kompliciral in poslabševal. Eden od takih velikih kiksov je bilo uvedba usmirjenega izibraževanja. Zato menim, da je vsaka sprememba stvari le še poslabšala. Hvala za take zgrešene poskuse
veza
# 11.05.2017 ob 07:51
Kako bo potekalo izobraževanje 21. stoletja? Pot bo pokazala Slovenija.

ja, imamo primere dobre prakse, eden je sedaj Marušič na PU, nekoč so v Mariboru podeljevali neke diplome Kitajcem, pa mnogi profesorji so si izplačevali dodatek na stalno pripravljenost, ni da ni...
Debely
# 10.05.2017 ob 12:57
Tragikomedija od države.
Jon
# 10.05.2017 ob 11:22
Lepo in vzpodbudno. Iniciativa in pogum, bravo, to v tej državi primanjkuje. Samo ne delat novih malih Janezkov - robotov, ki bodo svoje možgane uporabljali izključno za skladiščenje podatkov, s katerimi ne bodo znali narediti nič konkretnega, niti se ne bodo znali soočati z življenjem in bodo begali v alkohol.
zzob
# 10.05.2017 ob 10:36
Kreda in tabla? Iz prve roke - današnji otroci ne morejo slediti pouku v stilu kreda in tabla. Vam jih ja polovica zaspi! Ali pa skrivaj počne druge stvari. Ali pa niti ne skrivaj ... Iz vsakdanjega življenja so navajeni neprestanih zvočnih in slikovnih impulzov (računalniki, telefoni, TV) in tega, da se jim posveča veliko pozornosti. Klasični pouk je za njih tako statičen in tuj, da umrejo od dolgočasja.
tomo098
# 10.05.2017 ob 10:12
"... Se vam ne zdi, da je bilo že do sedaj preveč eksperimentiranja z našim šolstvom? Vsaka nova "reforma" stanje še poslabša. Najbolj pa je na udaru osnovno šolstvo.... "

Mogoče pa se poslabša zato, ker vsako izhodišče morebitne reforme, ki naj bi se izvedla, hitro oklesti založniški lobi in lobi obstoječih kadrov. In na koncu vedno dobimo reformo, ki nima več r od prvotne reforme, je pa kao volk sit in koza cela - nič od tega niso ne uporabniki, ne sam proces izobraževanja.

Vsakih par let je govora o nekih reformah, v učilnicah in predavalnicah pa smo še vedno v časih Marije Terezije. Samo malo šminko zamenjajo in obrnejo na glavo.
mend055
# 10.05.2017 ob 10:08
Felipao med drugim: Med njimi je po mojem izjava leta - da je Einsteinu bila dovolj kreda in knjige. Me prav zanima, kako bi Američani in Rusi spravili ljudi v vesolje zgolj z uporabo krede in knjig.

Veste, trditev o kredi ni čisto za lase privlečena, če jo vidimo v kontekstu nekega procesa razmišljanja, zamišljanja, ko misli drugače stečejo na tabli kot na računalniku... Seveda se danes vse finalizira, dokonča s pomočjo računalnika, ko gre za take stvari kot jih je počel Einstein.
A KREDA OSTANE!
sharkyslo
# 10.05.2017 ob 09:41
Daj otroku list in papir, kredo in tablo, pa bo kreativen. Daj otroku elektronski zaslon, pa bo programirani butec.
Sklonjen
# 10.05.2017 ob 09:29
@fah-q
" Sem pač po naravi optimist...za razliko od večine tu pišočih...."


Žal je optimizem del iste patologije kot pesimizem! Realizem, spoštovani komentator... realizem je tisti ki šteje!
fah-q
# 10.05.2017 ob 09:18
IJS je vrhunski, tu ni dvoma že večkrat in vsakič znova dokazano. Tudi ideja ki naj bi jo izvedi najbrž bo taka. Problem pa zna nastat kot to trči v realni prostor med realne učitelje in učence. Med temi je bolj malo tako razumnih, inteligentnih in čustveno ter osebnostno doraslih ljudi, ki bi znali in zmogli potegnit celoten sistem v kaj tako drugačnega in naprednega.

Vsekakor pa želim vso srečo. Sem pač po naravi optimist...za razliko od večine tu pišočih...
Kazalo