Slovenija

Poudarki

  • Na potezi državni tožilec
Kosti
Pri sondiranju na Lešah so bili prisotni tudi kriminalisti Policijske uprave Slovenj Gradec, državni tožilec slovenjgraškega okrožnega državnega tožilstva in predstavniki Koroškega pokrajinskega muzeja. Foto: MMC RTV SLO
Marko Štrovs
Marko Štrovs je povedal, da je bilo z dosedanjimi sondiranji ugotovljeno, da je več velikih grobišč na Koroškem predvsem v okolici Slovenj Gradca. Tam je največje grobišče v Žančanih, kjer naj bi bilo verjetno več kot tisoč pokopanih žrtev. Potrjena so bila tudi grobišča v Šmartnem pri Slovenj Gradcu in v okolici Doliča blizu Mislinje. Evidentiranih je še precej več grobišč, vendar sondiranja še niso bila izvedena in letos tudi niso predvidena, je dodal. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Koroška: V na novo potrjenem povojnem grobišču 700 žrtev?

Med žrtvami predvsem Avstrijci
5. september 2010 ob 12:00
Prevelje - MMC RTV SLO, STA

Seznam potrjenih povojnih grobišč je daljši za novo ime - služba za vojna grobišča je namreč na Lešah nad Prevaljami opravila sondiranje, ki kaže, da gre za veliko povojno grobišče.

Omenjena služba, ki jo vodi Marko Štrovs, se je sondiranja grobišča, ki se nahaja v gozdu na območju nekdanjega rudnika južno od leške cerkve sv. Ane, lotila v torek in sredo, rezultati pa so preiskovalce presenetili. Na tem območju so namreč pričakovali okoli 100 trupel, preiskava pa je pokazala, da bi jih bilo lahko okoli 700.

Žrtve poškodovane z orodjem in orožjem
Preiskovalci so sondiranje, izvedeno s pomočjo podjetja Raj iz Vojnika, začeli v bližini postavljenega znamenja. Po Štrovsovih besedah so takoj naleteli na posmrtne ostanke ljudi, ki so bili tja verjetno preneseni po poplavah leta 1992. Iskali so naprej in napravili vrsto sond v dolžini 30 metrov, pri čemer so ugotovili, da se posmrtni ostanki pobitih nahajajo v vseh sondah v razdalji 21 metrov. Grobišče so nato preiskali in sondirali v celoti, izkazalo pa se je, da gre za jamo, dolgo 21 metrov in široko okoli tri metre, ki je v celoti zapolnjena s trupli.

Na najdenih posmrtnih ostankih so ugotovili poškodbe z orodjem in strelnim orožjem, zaznali pa so tudi, da so bile žrtve pred ubojem zvezane z rokami na hrbtih in da so bile verjetno pobite v klečečem položaju, je pojasnil Štrovs.

Pobiti predvsem Avstrijci
Po pričanju očividca in nekaterih drugih domačinov, ki so jih preiskovalci spraševali o okoliščinah poboja, so konec maja 1945 na to območje pripeljali 19 kamionov ljudi. Vozila so se najprej ustavila v vasi, nato pa so žrtve gnali v gozd in jih predvidoma pobili prav na območju zdaj uradno potrjenega grobišča.

Sondiranje je pokazalo, da so žrtve obeh spolov, po zbranih pričevanjih pa naj bi šlo za skupino Avstrijcev, ki so jih konec vojne na zdajšnjem avstrijskem Koroškem aretirale enote VDV-ja oz. Konja in nato odpeljale na območje Slovenije. Gre tudi za druge, verjetno premožnejše domačine, ki so se znašli na spiskih Ozne ter so bili aretirani in nameščeni večinoma na ravenskem gradu, pozneje pa odpeljani na Leše.

Na potezi državni tožilec
Grobišče na Lešah je zdaj pod policijskim varstvom, na potezi pa je državni tožilec, ki mora odločiti, ali uvesti preiskavo ali ne. V prvem primeru bodo trupla izkopana in bo sledila preiskava po forenzičnih metodah, v drugem pa bo moralo ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve sprejeti odločitev glede ureditve groba. To območje lahko spremeni v vojno pokopališče - ga označi, ogradi in uredi dostopne poti - ali pa odloči, da žrtve prekopljejo na neko drugo pokopališče ali v kostnico. Po Štrovsovem mnenju je glede na to, da so po dosedanjih ugotovitvah domnevni storilci že mrtvi, bolj verjetna druga možnost, da torej preiskave ne bo in se bo zgolj uredilo grob.

M. N.
Prijavi napako
Komentarji
slap
# 05.09.2010 ob 12:51
KNOJ pa tega res ni delal, po besedah stjenke je edinole stražil skladišča krompirja in premoga, ostalo je menda naredil sveti duh ....
Dr.Vannacut
# 05.09.2010 ob 12:49
Ja, vazna je sedanjost in ne preteklost....ko pa gre za partizanske praznike, obnovo partizanske bolnice...takrat pa se moramo vedno ozirat v preteklost in denarja za to ne sme nikoli zmanjkat.
Ko pa gre za partizanske zlocine je pa zapravljanje denarja, moramo gledat v prihodnost in ne v preteklost bla bla bla bla.
Kot vam pase ah?
TheNomad
# 05.09.2010 ob 12:46
To, koliko denarja gre za izkopavanja je drobižek v primerjavi s sredstvi, ki se drugje za brez veze trošijo ali pa izginejo v privatne žepe. Upam, da se vidva tudi drugod tako zagreto (ali pa še proporcionalno bolj) zavzemata, da se zavržen denar preusmeri v gospodarstvo...
muki-1
# 05.09.2010 ob 13:53
Mene je kar groza ko vidim koliko je bilo komunistom vredno človeško življenje.
Naložiti ljudi na kamione, zvezati, živalsko trpinčiti, poterati v gozd, zvezati z žico in postreliti kot stekle pse.
Nima veze ali si domobranec, Avstirejc....vsi so bili ljudje tako kot mi.
Teolin
# 05.09.2010 ob 12:58
sKing
Evo - pa že SPET povojna grobišča.

Res je to neprijetna tema, samo kdor se ne zna soočiti z svojo preteklostjo, prihodnosti nima. Pomisli, če bi Nemci sedaj imeli na oblasti neko reformirano nacional-socialistično delavsko stranko, ki bi zanikala medvojne zločine? Mislim, da bi se vsem spet slabo pisalo.
Isto velja za Slovence, kaj se ti ne zdi, da so prav nerešene stvari iz preteklosti vzrok za sedanje slabo stanje, ko politiki nabirajo politične točke glede zadev preteklosti (tako levi kot desni), namesto da bi se vsi ukvarjali z sedanjostjo. In zakaj lahko politiki to izkoriščajo? Zato, ker zadeve še niso rešene in rešene ne bodo dokler ne bo jasna vsa resnica in samo resnica, kajti šele potem je mogoče vrednotenje dogodkov. Zato je razčiščevanje nujno, čeprav je boleče, ko bo končano bo lahko sledila katarza in resnična sprava, ter tako želeni pogled v prihodnost, ko se ne bo nihče bal, da bi se zgodovina ponovila.
kralj matjaž
# 05.09.2010 ob 13:42
Zanima me samo ali je enako v Franciji, v Belgiji, na Nizozemskem, na Norveškem, v Danski, da v vsaki grapi najdeš množično grobišče iz druge vojne.
Pa tisti, ki govorite so pa ja izdajalci. Dokaze, dokazi, da so bili vsi ti ljudje, ki so bežali pred komunizmom člani paravojaških skupin.

Pač po koncu vojne so komunisti pobili vse, ki bi lahko bili nevarni njihovemu režimo. Enako, kot so to naredili vsi ostali komunistični režimi. Zato je potrebno ta režim priznati kot zločinski režim in ga je potrebno nehati slaviti.
Caetano
# 05.09.2010 ob 13:00
KNOJ pa tega res ni delal, po besedah stjenke je edinole stražil skladišča krompirja in premoga, ostalo je menda naredil sveti duh ....

Pa ravno KNOJ in udba sta bila izvajalca vseh teh pobojev, po nalogu komunistične oblasti seveda.

....Gre tudi za druge, verjetno premožnejše domačine, ki so se znašli na spiskih Ozne ter so bili aretirani.....

Zelo dobro je, da so začeli raziskovati tudi grobišča na Štajerskem, kjer domobranstva sploh ni bilo. Tako, da upam, da bo lažni vtis, da so pobili samo domobranske ujetnike vendarle počasi izginil.
Tadejstein
# 05.09.2010 ob 12:46
.....da so žrtve obeh spolov,.....

....Gre tudi za druge, verjetno premožnejše domačine, ki so se znašli na spiskih Ozne ter so bili aretirani.....

Ja, sami domobranci, ane levaki..?!!
otto bizantiski
# 05.09.2010 ob 12:26
SKing
V kakšen razvoj, to misliš spet na Ultro.
otto bizantiski
# 05.09.2010 ob 13:58
Priporočam branje Zdenko Zavedlav - Pozna spoved. Pripoved pripadnika OZNE on opiše prav povojne poboje na Štajerskem. Prevaran od od boljševistične vere in njenih revolucionarnih apostolov.
Pisanje posveča vsem medvojnim in povojnim žrtvam pokončanim os slovenske in jugo-boljševistične policije pod imeni: VOS OF, ONZ, VDV, OZNA, NO KNOJ,UDBA

citat
VSE TE GROBARSKE POSLE
IMAMO SEDAJ NA GRBI SLOVENSKI
ŠTAJERSKI OZNOVCI IN KNOJEVCI
(Zdenko Zavedlav)
Sorcier
# 05.09.2010 ob 12:07
Marjan_1,
ja sam pod sds so se pokojnine višale in matilda odaljevala, zdej se pokojnine bodo nižale in matilda bo hmal prišla.
klobuh
# 05.09.2010 ob 13:40
A je apotekarca iz Pliberka tudi poleg!? Nekateri so se po vojni kitili z njenim pelc plaščem po Prevaljah!
pointer
# 05.09.2010 ob 13:37
mudel. žal so med pobitimi v večini povsem nedolžni ljudje, civilisti, ženske,otroci.. in ker nas te stvari po 60ih letih še vedno delijo in kregajo, jih je nujno potrebno razčistiti- za dobro nas in potomcev.
RayBlue
# 05.09.2010 ob 14:29
Ne glede na politično pripadnost ljudi vpletenih v zločin, si žrtve zaslužijo obeležje oziroma resničen zgodovinski spomin. Vse ostalo opletanje komentatorjev z različnimi ideologijami, je na tem mestu neprimerno.
Tisti, ki trdite, da se to ne tiče vas ali ostalih sonarodnjakov, ste v zmoti. Koprena slepe sebičnosti vas odvrača od sočutja in razumnega sklepa. Kako bi se počutili, če bi nekega lepega dne izginila vam draga oseba, najsi bodi prijatelj, brat, sestra, oče ali pa hči? Ne samo, da osebe nikoli več ne boste uzrli ali o njej slišali novice, tudi vprašanja vam ni dovoljeno postavit! Z nikoli povsem izraženo bolečino ob izgubi, končno, čez 60 let(!) prejmete obvestilo, da so ostanke vam drage osebe našli v neki jami, ampak so stroški pokopa predragi, ker državnemu gospodarstvu ne gre ravno najbolje,... in ker je zgodovina tako ali tako za nami, si pristojne oblasti ne nameravajo beliti glave še s tem! ... Kako bi se počutili? Bi vam res bilo vseeno?

Sam si želim, da bi pristojnim komisijam uspelo najti prav vse rove, luknje in jame, kjer ležijo neimenovane, brezoblične osebe, ki so nekoč imele lastno zgodovino; ki so se veselile in žalostile (prav tako kot mi to počnemo danes) in katerih usodo je spremenila storjena krivica sočloveka.
Ne gre pozabiti, da tudi nas čaka težka gruda in bržkone, bomo ljubljene osebe lahko greli in objemali samo še v njihovem spominu - naj bo pošten.
joža gulikoža
# 05.09.2010 ob 14:10
shaolin: "ok. avstrijcev ni škoda"

Te fašistične izjave nekega rdečkarja niti ne bi komentiral, če ne bi bil tak omejenec, da se ne zaveda, da gre za Slovence, čeprav so avstrijski državljani. Sramota.
pointer
# 05.09.2010 ob 13:09
hugh-srebrenico bi tile mojstri ubodl v enem popoldnevu... kaj pa je to švoh 10000... čik, kafe, 2 šnopsa pa puškomitraljez... ratatatata... pa bager, zemljo gor in zadeva zaključena...naslednji prosim...
vsak zagovornik komunističnih svinjarij, naj se zamisli nad sabo... akterjem pa se ni česa bati saj so še vedno na oblasti.
mogoče to razloži njihovo aroganco in brezčutnost do socialno ogroženih in ostalih državljanov ki smo na robu preživetja. mentalni sklop se pač nadaljuje in prenaša, torej je od nekoga ki je sodeloval pri teh stvareh ali njegovega potomca težko pričakovati normalno funkcijo čustev.
in posluh za sočloveka.
Hugh
# 05.09.2010 ob 12:53
In mi obsojamo poboje v Srebrenici, imamo pa lastne morilce in še njihove naslednike na oblasti, ki te poboje sploh ne obsojajo, ampak jih celo zagovarjajo. Takšen je komunizem in rdečkarstvo na slovenskem. Točno vemo, kdo za tem stoji, mi imamo pa še imena ulic in ustanov po njih, sramota slovenske rdeče levice. Lahko bi se mal zamislili Kućan, Potrć, Türk, Šetinc, Stanovnik in še živeči partizani. Pa naj vas častimo, ja kaj ste pa naredili humanega med NOB. Nič za narod, samo sebe ste skrivali po gozdovih, in gledali, kje boste koga poknali. Vsa resnica o NOB piše v Črnih bukvah. partizani ste čistili Slovenijo tako, da ste pobijali slovence, ki niso hoteli biti krvavi komunisti. Potrebno je podreti vsa obeležja NOB in postaviti tista, kjer so umirali nedolžni zavedni slovenci.
klobuh
# 05.09.2010 ob 15:02
@jezni
Ne vem kako je pri vas na Štajerskem, pri nas na Koroškem se je točno vedelo za to, iz Guštanja so iz grajskih zaporov vozili ujetnike na Navrški vrh kjer so jih pobijali, kje so pokopani ne vem, za Leše je pa javna tajna, da so jih iz Pliberka vozili gor in jih tudi pobili tam.
shalom
# 05.09.2010 ob 14:26
Baje nekateri komunisti, ko umirajo, kricijo.
otto bizantiski
# 05.09.2010 ob 14:11
Zdenko Zavedlav - Pozna spoved - podrobno je opisana tudi volilna prevara, kako je Zdene kot OZNOVEC rezati trakove na volilnih skrinjicah na problematičnih voliščih , težke črne skrinjice so pretočili. Čudi se sam kako je lahko v črni skrinjici končalo kar 40% glasov v okraju Maribor , kljub NAŠI (OZNA) pomoči .
Te "svobodne" volitve so nam prinesle 60 let komunizma
Dr.Vannacut
# 05.09.2010 ob 13:40
@sybelmyne
ja, izvajali so ljudje in lepo bi bilo, da bi bili vsi ti posamezniki obsojeni. Ce so zivi in tudi ce so ze mrtvi. Ampak za to morijo stoji tudi dolocena ideologija in to je komunizem.
V Nemciji so tudi obsodili posameznike, ampak tudi politicen sistem, ki je stal za tem.
Pri povojnih pobojih v Sloveniji je bil komunizem in tega ne moremo zamolcati.
vidim
# 05.09.2010 ob 15:27
Vse obsodbe komunizmu in njegovim simpatizerjem.
Ni opravičila za nečlovečnost!
Res me pogreje, ko slišim spenjeno zagovarjanje pobojev. Ni opravičila, je pa zakon karme pravičen in tisti, ki kadidirate na drugo stran boste že videli o čem govorim.
joža gulikoža
# 05.09.2010 ob 14:18
minnaema: "Te ali one povojne tragedije izpred več kakor pol stoletja se pogrevajo kako iracionalno skoraj vedno pred volitvami, s tem naj se preneha in naj se usmeri misli in denar v sedanjost"
Zakaj neki pa se niso te zadeve razčistile že pred 50 leti? Vsi bi bili tega zelo veseli! Preden ne razmisliš o tem vprašanju, se prosim ne oglašaj s parolami "nove politike" : "naj se preneha in naj se usmeri misli in denar v sedanjost".
Hvala.
NekdoNekdo
# 05.09.2010 ob 13:10
Pozdravljeni!
Najprej moram opozoriti na tipkarsko napako v članku, kjer pisec opisuje enote VDV-ja kot enote Konja - gre za enote KNOJ-a. In da razne zagreteže vnaprej popravim; ne gre za PArtizane, ampak za vojake, ki so bili rekrutirani v KNOJ IZ vrst Partizanov. Partizani kot Partizani v pobojih s strani oznovsko dirigiranega KNOJ-a niso imeli praktično nič.

Kar se pa tiče "modrovanja", kot je moj predhodnik omenil; jaz za sebe lahko povem, da so moji "viri" o teh zadevah iz preteklosti, na podlagi katerih dostikrat, in z občutkom resničnosti, tudi sam modrujem ljudje, ki so živeli v tistem času in so tam tudi marsikaj videli in doživeli. Priznam pa, da občasno preberem tudi kakšno knjigo na to temo ...

Kar se pa tiče "biti z mislimi v preteklosti"; le kaj nas potem vleče nazaj v preteklost, če tam ni nič tako bistvenega za sedanjost?
jezni
# 05.09.2010 ob 14:40
bolj kot vaše debate, kako in kaj je blo, me zanima, zakaj domačini praktično ne vemo o točnih lokacijah grobišč- npr, omenjena sta Šmartno in Dolič.. . v obeh dveh krajih vem, da domačini praktično ne vedo kje je to bilo..
naivnež
# 05.09.2010 ob 18:40
Jezni:to kar si napisal je čista resnica in obstajajo dokazi in priče za to komunistično morijo.
zmago_josko
# 05.09.2010 ob 17:25
Počakajmo raje predsednika Turka, da nam pove, ali gre sploh v tem primeru za prvorazredno temo...
muki-1
# 05.09.2010 ob 15:55
moonylink: "Ja, komunizem in revolucija sta delala čistke, ja, to je bilo zločinsko, ja treba je pokopati žrtve - ampak paranojo greste lahko zganjat nazaj v argentino ker zmagovalci ne boste nikoli ker tisti ki sodeluje z okupatorjem to ne more biti"

Zakaj so v grobiščih pokopane tudi ženske in otroci?...so to tudi zlobni "sodelavci okupatorja" ?Ne, to so preprosti ljudje, tako kot jaz in ti. Bili pa so zločinsko pomorjeni zaradi nasilne komunistične ideologije. Takšna je objektivna resnica, ki ste jo podporniki komunistične revolucije zamolčali za 60 let.
In če te groza takšne morije prav nič ne prizadane....in praviš da to ni vredno komentarja in je smešno -potem si zelo ubog človek.
884
# 05.09.2010 ob 15:29
trnik, Eichmann je doživel vsaj pravično sojenje - in tega ni treba nikomur pozabiti. Za 100 pobitih Avstrijcev niso povedali niti tega, kje so jih zagrebli - to pa je res treba pozabiti.
884
# 05.09.2010 ob 14:56
Po koncu vojne so ugrabili tuje državljane, jih odvlekli in pobili na slovenskih tleh - to pa je res nekaj, kar bi bilo treba čim prej pozabiti...
if
# 05.09.2010 ob 20:31
Sedanjost je neizprosna vez med preteklostojo in prihodnostjo.

Če hočeš vedeti, zakaj si tam kjer si, moraš gledati nazaj!
Če iz tega stanja želiš naprej, moraš gledati naprej upoštevajoč šolo preteklosti!

Naša polpreteklost je kruta, umazna, krvava, grozna, ...
Raziščimo jo, da se bomo pravilno usmerili naprej!
naivnež
# 05.09.2010 ob 18:37
Ti bodo za revolucionarno bando,ki je pobijala na Koroškem in njihove somišljenike,zoped domobranci, katerih pa ni bilo nikoli na Koroškem.
Caetano
# 05.09.2010 ob 17:03
Marjan Linasi je pri sestavljanju seznama izvensodno pobitih povojnih žrtev za nekdanjo občino Slovenj Gradec navedel tudi takšne primere:

A.A. je bil premožnejši vaščan, njegov sin pa celo pri partizanih.

M.P. je bil slikar in se je pogosto selil iz kraja v kraj, že to je zadostovalo za sum, da je agent okupatorja in usmrtitev.

A.Š. hišnik na meščanski šoli je širil med vojno propagando zoper režim v SZ, kjer je delal, v 30. letih.

Komunistična čistka je zajela torej tudi zgolj potencialne, razredne in idejne nasprotnike in nikakor ne samo tistih, ki so se borili z orožjem med vojno na nasprotni strani.
joža gulikoža
# 05.09.2010 ob 15:41
moonylink: "Ja, komunizem in revolucija sta delala čistke, ja, to je bilo zločinsko, ja treba je pokopati žrtve - ampak paranojo greste lahko zganjat nazaj v argentino ker zmagovalci ne boste nikoli ker tisti ki sodeluje z okupatorjem to ne more biti"

Na slaboumne uzjave se nerad odzivam, ampak tokrat v poduk: prvi kolaborant s Hitlerjem je bil Stalin (in vsi komiji z našimi ljubimi vred), ki sta podpisala pakt o nenapadanju (kdaj že 1939?). Usmerjen je bil sebeda proti imperialistom. To je zahodnim demokracijam, katerih del smo, mimogrede, danes.
muki-1
# 06.09.2010 ob 15:39
Frapancipi
6. september 2010 ob 12:19
Vsak morilec bi rekel:"Pustimo preteklost, treba je gledati v prihodnost."

Vsak modrec bi rekel....pozanimaj se in razščisti z svojo zgodovino. Narod ki ne pozna svoje zgodovine tudi nima prihodnosti. Res je naša zgodovina krvava, ampak to ne sme biti razlog da jo poskušamo zakriti.
Vsak ki pravi...."ah spet odkopavajo kosti", najbrž ne razume da so bile to človeške osebe. Teh oseb ki ležijo v jamah prav nič ne zanima politika, zaslužijo pa si dostojen pokop.

Vsi Slovenci in cel svet obsojamo Srebrenico.....kaj pa ko pride do naših povojnih pobojev?
Ne znamo jih niti dostojno pokopati. Trenutna oblast je ustavila vsa izkopavanja v barbara rovu.
pointer
# 05.09.2010 ob 15:52
trnik- žal imam občutek da sa na slovenskem klerofašisti pobili manj ljudi kot komunisti... definitivno pa so nam, kot narodu, naredili manj škode....žal, saj so bili vsi moji tako ali drugače povezani z NOB in partizanstvom in za edino še živo babico, so tale odkritja precej travmatična...
zavedni9d
# 05.09.2010 ob 13:07
Komunisti did it.
joža gulikoža
# 05.09.2010 ob 23:27
zmagoslav, kakšne partizanske kosti v okolici Urha? Si bajke bral?
fati
# 06.09.2010 ob 09:41
tile partizani pa niso bili nic kaj prijazni....
endvatrilovi
# 06.09.2010 ob 08:35
"Drugorazredna tema!" ... za predsednika države...

Hm, za svojce umorjenih verjetno ne...
alpe3
# 05.09.2010 ob 21:25
"Po Štrovsovih besedah so takoj naleteli na posmrtne ostanke ljudi, ki so bili tja verjetno preneseni po poplavah leta 1992." ???????????????????
Kaj ? 1992 ? A sem jaz norec, ali pa ??? 1992 so prenašali ostanke ljudi brez nadzora ??? In danes, jasno, pred volitvami, so jih pa slučajno našli ??? Resnično nisem vedel, da živim v banana republiki..... Žal..


Leta 1992 so bile za 1. novembra velike poplave... po vsej Sloveniji... Koroška je bila za dan ali dva tako rekoč odrezana od sveta... Na Lešah je - če me spomin ne vara - nad cesto nad cerkvijo močno narasel potok odnašal s seboj zemljo ob svojem bregu... in razkril del kosti tam zakopanih - po vojni brez sodbe pobitih... Ta grob pa je pod cerkvijo...

LP

LP
jezni
# 05.09.2010 ob 18:29
klobuh@
slišal sem govorice, da so tam (Dolič) pobili vse, konje,moške, ženske.. tam , kjer so zakopani, seveda sred stravnika, zdaj raste trstje- ker naj bi samo to rastlo na zemlji, prepojeni s krvjo. .
to sem slišal.. in me res zanima kolk je resnice v tem
ciracara
# 05.09.2010 ob 12:55
Ja to pa res..če bi ta denar vlagali v gospodarstvo bi v slo dobili novo renesanso. Sicer bi vlagali v tajkunska podjetja, od katirih slo nima nič, ma važno da ja..

Glede tega članka, mi je pa zanimivo, koliko grobišč imao v sloveniji. Taka odkritja mi ponujajo čisto drugačno predstavo o pretekli zgodovini. Nisem si predstavljal, da je bilo tako ogromno ljudi pobitih po vojni. Ko so v neki nemški reviji postavili titovo jugo na 10mesto glede pobitih ljudi v vojni (miljon), sem mislil, da gre za farso, toda ta razrkitja.. Ni čudno da nismo mogli obdržati trsta, saj bi polovica prebivalstva končala v jamah.

Po Štrovsovih besedah so takoj naleteli na posmrtne ostanke ljudi, ki so bili tja verjetno preneseni po poplavah leta 1992

Pa tudi to je dokaz, da slovenija ni tako čista bivših komunistov, kot se misli!
Frapancipi
# 06.09.2010 ob 12:19
Vsak morilec bi rekel:"Pustimo preteklost, treba je gledati v prihodnost."
kimi12345
# 06.09.2010 ob 11:50
Vsak vojak si zasluži spoštovanje nasprotne strani, saj je bil za svoje prepričanje pripravljen umreti na bojišču. Kakšna bi bila Evropa, če tega spoštovanja med vojaki med nasprotnimi stranmi ne bi bilo, je lep primer Katin in tudi povojni poboji v Jugoslaviji. V obeh velikih vojnah v 20 stoletju, so pri večini vojska Evropi spoštovali vojake nasprotne strani. Takega spoštovana ni bilo edino le v sovjetski zvezi in Jugoslaviji. Kjer je bilo potrebno nasprotne vojake likvidirati. No pa bodo rekli kaj pa Nemci, oni so z zajetimi vojaki delali zelo spoštljivo, sicer so jih res imeli v taboriščih (ne v takih tipa Dachau, Auschwitz, Mathausen), ampak za njih so primerno poskrbeli, saj so globoko spoštovali vsakogar, ki je bil pripravljen umreti za svojo državo.
Sam pravim da ne glede na to kje je kdo bil med vojno to po vojni ne bi smelo imelo kakega velikega pomena. Res bi se moralo kake večje vojne zločince soditi (najvišje čine), medtem ko so nižji samo izpolnjevali ukaze. V kolikor jim tega ne bi priznali pa bi jim morali omogočiti branjenje, ki pa jim ga niso, in so jih pobili slabše kot se kolje živina. Samo stanje ob koncu vojne je bilo v Sloveniji zastrašujoče, vsaj po besedah mojih prednikov. Kolone vojakov iz juga so se valile preko Slovenije, z njimi tudi njihove družine,.. Vojaki so bili že par dni brez hrane, vode, za požirek vode, kave, kos kruha.. so bili pripravljeni plačati z urami, denarjem oz. kar koli so še imeli na sebi vrednega. Vojaki so se mirno umikali in so prišle jugoslovanske enote in začele streljati po neoboroženih umikajočih se vojakih (orožje so pometali v jarke, ker so mislili da če jih bodo videli brez orožja ne bodo streljali), pa so kljub temu streljali. Zato ni čudno da se je vojna v Evropi najdlje po premirju vlekla v Jugoslaviji in na vzhodu, kjer je bilo vojakom jasno da če pridejo do anglo američanov potem so varni,če se predajo Rusom ali Jugoslovanom pa bodo umrli.
mirela
# 05.09.2010 ob 21:35
marjan 1, to je izjavil in so ga skenslali, kaj pa sedanji delajo in nič...
brez vesti...
alpe3
# 05.09.2010 ob 21:31
To območje lahko spremeni v vojno pokopališče - ga označi, ogradi in uredi dostopne poti -

Samo ne tako, kot so to "šalabajzersko" naredili na Pohorju pri Arehu, kjer so ograde nabili na sredo nekaj grobov (ne vseh - zakaj ne???) in jih zabili tako rekoč v kosti pobitih, ki še danes ležijo v veliki večini v vencih izven ograd in mimoidoči po njih hodijo...

LP
kozi
# 09.09.2010 ob 08:44
bravo muki !!
marjan_1
# 05.09.2010 ob 12:04
"Upokojenci se nimajo česa bati. Česa se bodo bali. Le Matilde." (Marko Štrovs v oddaji Preverjeno)
sybelmyne
# 05.09.2010 ob 14:02
Dr.Vannacut

se strinjam, da jih je potrebno obsodit. ampak če gremo še v obsodbo komunizma pol to za sabo potegne še obsodbo kakšne druge ideologije pa tudi religije. sam vidim komunizem, kot sem že prej omenil, kot ideologijo, ki jo je nekaj posameznikov izkoristilo. podoben primer je islam, krščanstvo... pa da ne bo pomote ne zagovarjam komunizma in nimam nič proti veram. eno in drugo lahko dobro funkcionira v "rokah" poštenih ljudi. koliko je poštenosti med ljudmi pa je že druga zgodba
Kazalo