Foto: Dars
Foto: Dars

Cestninski nadzorniki ustavljajo voznike dva kilometra zunaj avtoceste, je sporočil poslušalec Radia Slovenija in se vprašal, ali je to dovoljeno. V družbi za avtoceste odgovarjajo pritrdilno.

"Vozilo zaznamo s kamerami še na cestninski cesti. Imamo točen podatek o času uporabe cestninske ceste brez vinjete, prav tako imamo posnetek takega vozila. Potem pa naši cestninski nadzorniki vozilo ustavijo tam, kjer je to mogoče in kjer lahko postopek izpeljejo varno, tako za naše cestninske nadzornike kot uporabnike cestninske ceste, dodatno pa s tem ne povzročajo zastojev na cestninski cesti," je za radio pojasnil predstavnik družbe Marjan Koler.

Za tak način se odločajo predvsem pri postopkih zoper tuje kršilce, ki jim glob ne morejo poslati na dom, kot to storijo pri domačih. "Slovenske kršilce lahko obravnavamo na daljavo, ker imamo dostop do podatkov in tudi možnosti za izterjavo glob. Za tujce pa to trenutno ni mogoče," je pojasnil Koler.

V prihodnje bi bilo po njegovih besedah mogoče tudi za državljane EU-ja izvajati nadzor na daljavo, ker bo mogoče pridobiti podatke o njih, nikakor pa to ne bo mogoče za državljane tretjih držav, ki pa jih je na slovenskih avtocestah in hitrih cestah veliko. "Prav tako pa jih je žal veliko med kršilci," je dodal.

Izterjava neplačil tako računov za e-vinjete kot za globe za kršilce iz tujine bi bila negotova in stroškovno neučinkovita, menijo v Darsu. Izkušnje iz sosednje Avstrije, ki je za nekatere države EU-ja začela izvajati nadzor na podlagi mednarodne izmenjave podatkov, kažejo, da svoje obveze poravna manj kot 30 odstotkov kršilcev.