Če bo vlada vozila dobila, še ni jasno. Foto: BMW
Če bo vlada vozila dobila, še ni jasno. Foto: BMW

To je hotela biti dobra zgodba, ki ni bila pripeljana do konca, ker se je BMW odločil, da ob nerazumevanju in vrsti vprašanj, ki so se postavila v slovenski javnosti, pri tem ne bo sodeloval.

Borut Pahor
Borut Pahor
Premier trdi, da vlada ni storila nič nezakonitega. Foto: BoBo
Vlada ostala brez BMW-jev

Iz BMW-ja so kot razlog ustavitve dobave sicer navedli le, da je pri projektu trenutno še več odprtih zadev.

Premier Borut Pahor je ob robu obiska na Koroškem že izrazil obžalovanje nad odločitvijo. Kot meni, polovica javnosti zdaj verjame, da je šlo za grde posle, za grde namere vlade in njenih uradnikov, morda celo poslovnežev v BMW-ju, a ni bilo nič od tega.

"Šlo je za zamisel, ki se je zdela v osnovi dobra, državi bi privarčevala denar, dala nov zalet v filozofiji, ki nam je primanjkuje, to je filozofija nove zelene energije, ki jo razvija BMW," je dejal. "To je hotela biti dobra zgodba, ki ni bila pripeljana do konca, ker se je BMW odločil, da ob nerazumevanju in vrsti vprašanj, ki so se postavila v slovenski javnosti, pri tem ne bo sodeloval," je dodal. Tako bi po njegovih besedah vlada namreč dobila prepotreben vozni park in sončne elektrarne, iz žepov davkoplačevalcev pa ne bi šlo nič.

Pahor je napovedal še, da se bo vseeno skušal pozanimati, ali bi projekt morda z nadaljevali z javnim razpisom, saj bi tako zadovoljili pričakovanja protikorupcijske komisije in Računskega sodišča, je sporočila dopisnica TV Slovenija Duška Lah.

Sto limuzin za pet let
Znano je, da naj bi BMW skladno s prvotnim dogovorom vladi pet let brezplačno posojal sto novih limuzin serije pet, pri čemer naj bi vlada denar, ki bi ga sicer plačala za vozila, namenila postavljanju sončnih ali vetrnih elektrarn. BMW bi v petih letih vsako leto vozila zamenjal z novimi, vlada pa bi jih po izteku tega obdobja lahko odkupila.

V BMW-ju poudarjajo še, da so na ta način želeli poudariti svoje dejavnosti, usmerjene v nadaljnje zmanjševanje emisij CO2-ja, in svoja prizadevanja za doseganje trajnostnega razvoja BMW Group.

Z vprašanjem o razlogih za tako odločitev smo se obrnili tudi na BMW, odgovor pa še pričakujemo.

Na zadevo pozoren tudi Kos
Znano je, da je predsednik protikorupcijske komisije Drago Kos v zvezi s tem dejal, da v primeru takšnega posojila ne gre za donacijo, pač pa za sponzorstvo, in napovedal da bo komisija zadevo podrobno proučila. Premier Borut Pahor pa je že zatrdil, da vlada ni storila ničesar nezakonitega.

Predstavniki drugih družb, med drugim Autocommercea, Renaulta in Porsche Slovenija pa so medtem zatrdili, da k sodelovanju sploh niso bili povabljeni.

To je hotela biti dobra zgodba, ki ni bila pripeljana do konca, ker se je BMW odločil, da ob nerazumevanju in vrsti vprašanj, ki so se postavila v slovenski javnosti, pri tem ne bo sodeloval.

Borut Pahor
Vlada ostala brez BMW-jev