Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 12 glasov Ocenite to novico!
"Zdaj je čas, da se opravi finančna revizija projekta dvotirne proge in potem začne delati," meni Stranka Alenke Bratušek. Foto: BoBo
"Za Luko Koper je nadaljevanje projekta tudi obveza, da bomo nadaljevali investicije v pristaniške zmogljivosti, ki bodo generirale dodaten tovor," so sporočili iz Luke Koper. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Po referendumu podporniki in nasprotniki zakona čakajo na novo vlado

Izid referenduma skoraj izenačen
13. maj 2018 ob 21:11,
zadnji poseg: 13. maj 2018 ob 21:51
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Stranke, Luka Koper, Slovenske železnice in civilne iniciative vztrajajo pri svojih stališčih do zakona o drugem tiru, svoje upe pa polagajo v novo vlado.

Referendum o zakonu o drugem tiru tudi po ponovljenem glasovanju njegovim pobudnikom ni uspel. Po zadnjih delnih neuradnih podatkih se je referenduma namreč udeležilo manj kot 15 odstotkov volivcev.

Luka Koper nestrpno pričakuje gradnjo
V Luki Koper so zadovoljni, da bo Zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača–Koper začel veljati, saj po njihovem mnenju to predstavlja korak k začetku gradnje projekta drugega tira, za kar si v Luki prizadevajo že dvajset let. "Od izgradnje dodatne železniške povezave pristanišča z zaledjem je odvisna uresničitev naših strateških načrtov, ki do leta 2030 predvidevajo letni pretovor 35 milijonov ton," so zapisali v sporočilu.

Žerjavisti: Nočemo vstopa Madžarov
Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper pa meni, da je izid referenduma popolna nezaupnica sedanji vladi in vsej državni politiki, saj od osamosvojitve Slovenije ni bila zmožna urediti osnovne železniške infrastrukture. "Čeprav je zakon zaradi nizke volilne udeležbe sprejet, to ni razlog za slavje. Edina srečna okoliščina v tem trenutku je, da se bomo čez tri tedne znova znašli na voliščih, kjer bomo na državnozborskih volitvah izvolili nov parlament in dobili novo vlado," menijo žerjavisti, ki se z zakonom ne strinjajo, saj menijo, da ima preveč pomanjkljivosti in je škodljiv.

"Za 200-milijonski "drobiž" bi Madžari pridobili 49-odstotni delež v umetno ustvarjeni in nepotrebni tvorbi 2TDK, ta vložek pa bi si tudi v kratkem povrnili z dobičkom iz naslova upravljanje slovenske železniške infrastrukture." Bojijo se, da bodo slovenska podjetja plačevala takso za pretovor in druge dajatve in bodo zaradi zagotavljanja konkurenčnosti nato prisiljena znižati stroške poslovanja, predvsem na račun plač nič krivih delavcev.

Slovenske železnice: Drugi tir naj se zgradi čim prej
Medtem ko ponovljeni referendum tudi tokrat ni uspel, je direktor Slovenskih železnic Dušan Mes prepričan, da je treba načrtovano železniško progo začeti graditi čim prej. "Čim prej je treba objaviti mednarodni razpis," je dejal in dodal, da je nato treba sestaviti ustrezno pogodbo in izvajati nadzor ter v tem okviru ščititi interese tistega, ki projekt plačuje.

Obstoječi tir je namreč v takšnem stanju, da velika rast na njem ni več mogoča, meni Mes. "Kupci tako Luke Koper kot Slovenskih železnic pričakujejo, da se bo drugi tir začel graditi, saj je od tega odvisna njihova poslovna politika prihodnjih let. Če bodo v kratkem videli, da se drugi tir dejansko gradi, lahko dolgoročno računajo na to traso, torej lahko svojo logistiko peljejo skozi Luko Koper in slovensko ozemlje. V nasprotnem primeru se bodo odločali drugače," je dejal.

SDS: Gre za napajanje omrežja Foruma 21
Stranka SDS je v odzivu na izid referenduma najprej poudarila, da gre tri tedne pred volitvami za neracionalno in negospodarno trošenje davkoplačevalskega denarja tako ob vnovičnem glasovanju kot tudi ob morebitni uveljavitvi zakona.

"V SDS-u smo že večkrat jasno poudarili, da se zavzemamo za gradnjo drugega tira, vendar pa nasprotujemo načinu gradnje in načinu financiranja drugega tira, kot si ga je zamislila vlada Mira Cerarja. Prepričani smo, da je celotna investicija vodena nepravilno in netransparentno, cena projekta, ki je določena kar z zakonom, pa previsoka in škodljiva za davkoplačevalke in davkoplačevalce ter jasno kaže, da se želi iz tega projekta finančno napajati omrežje Foruma 21," so zapisali v izjavi za javnost.

Alenka Bratušek: Za drugi tir ne potrebujemo zakona
"Če bi mi bili v vladi, tega referenduma in ponovitve referenduma ne bi bilo. Drugi tir bi preprosto začeli graditi, saj za to ne potrebujemo posebnega zakona. Zdaj je čas, da se opravi finančna revizija projekta dvotirne proge in potem začne delati," je prepričana predsednica stranke. V stranki so dodali še, da zaradi neodločnosti vlade Mira Cerarja, pa tudi zaradi metanja polen pod noge SDS-a nismo izgubili samo šestih milijonov evrov, ampak tudi celo leto poslovnih priložnosti.

Levica: Zakon je mogoče popraviti
Levice izid referenduma ne skrbi, saj je zakon mogoče popraviti. V prihodnjem mandatu nameravajo predlagati, da se zakon spremeni in izloči možnost tujega kapitala ter se poostri civilni nadzor, je dejal Matej T. Vatovec iz Levice.

"V vsakem primeru je treba vztrajati pri načrtu B, za katerega mislimo, da je uresničljiv, tudi glede na to, da zelo slabo kaže ratifikaciji meddržavnega sporazuma, potem ko sta DeSUS in SD odrekla podporo sodelovanju Madžarov," je povzel. Vidimo, da se je ta premislek, ali je tuji kapital potreben, začel širiti tudi pri drugih strankah, je dodal.

NSi: Ne želimo si scenarija Teša 6
V NSi-ju spoštujejo odločitev ljudi na današnjem referendumu in upajo, da bo projekt drugi tir čim prej uresničen. Kot so zapisali, pa pričakujejo, da bo drugi tir z davkoplačevalskim denarjem zgrajen po razumni ceni in da bo njegovo financiranje potekalo pregledno. Ne želijo si scenarija, ki se je zgodil pri zavoženem projektu Teš 6, so še zapisali v sporočilu.

SD izid pričakoval, DeSUS-u se zdi škoda denarja
Razplet vnovičnega referenduma so v SD-ju pričakovali: "Seveda bi se radi izognili določenim preprekam. V SD-ju smo na podlagi izkušenj, ki jih imamo, na te ovire tudi opozarjali in želimo si, da bi se s tem dejanjem končalo neko obdobje nejasnosti v upanju, da se gradnja drugega tira začne nemudoma," je dejal Matjaž Nemec. Ob tem je poudaril še, da je projekt drugi tir izjemnega pomena za razvoj celotnega slovenskega gospodarstva.

Na današnji ponovljeni referendum so se odzvali tudi v koalicijski stranki DeSUS, ki kot organizator v referendumski kampanji v nasprotju s SMC-jem in SD-jem ni sodelovala. Dejali so, da je "škoda denarja, glede na to, da bi drugi tir lahko zgradili tudi brez zakona".

La. Da.
Prijavi napako
Komentarji
stadion
# 13.05.2018 ob 21:27
Zakaj...a ker ostali ki so bili ZA niso sli volit?
Tisti vneto proti verjamem da so vsi sli.
tone7
# 13.05.2018 ob 22:29
Uboga država, katera ne more zgraditi nekaj sto metrov proge.......
tone7
# 13.05.2018 ob 22:28
Taki bedasti referendumi, naj se pobudnikom zaračunajo
SamoRes
# 13.05.2018 ob 22:23
Dajmo že it množično na volitve in Janšo poslat v penzijo. Če se komu zdi te norčije gledat še nadaljnja štiri leta bomo res nizko padli.
Ursus1984
# 13.05.2018 ob 22:01
Ce se je ze Vili ponavljal, se ponavljam tudi jaz:

Upam, da se s tem koncno koncuje ta epska zgodba.

Ne vem kaj ljudem ni jasno; drugi tir, v kakrsnikoli obliki, bi potrebovali predvcerajsnjim. Medtem ko se mi prepiramo, so Avstrijci vzpostavili direktne zelezniske linije za tovorni promet med Kitajsko in Nemcijo oziroma Dunajem, hkrati pa delajo na liniji med Dunajem in Trstom, tokrat preko avstrijske Koroske in Furlanije seveda. Kaj mislite, da tole pomeni za Luko Koper??
drg
# 13.05.2018 ob 21:31
Preštetih je 99,95 % glasovnic.

Glasovi ZA
126.716
49,90 %

Glasovi PROTI
127.231
50,10 %
jockan
# 13.05.2018 ob 21:48
Begunci, ki prečkajo Slovenijo pravijo, da smo poor country. Mogoče smo pa res?
Bivši uporabnik
# 13.05.2018 ob 21:48

conanbarbarian
# 13.05.2018 ob 21:21
Prijavi neprimerno vsebino
Zmagali so pobudniki referenduma, zmagal je Proti glas !


Dobrih 10% udeležba, tudi prejšnjikrat je bila prenizka, dvakrat po 3 mio je šlo skozi okno, ko bi lahko šlo samo enkrat, če bi referendum združili z državnozborskimi volitvami. Ne verjamem, da je kdo zmagal.
JozekVeseli
# 13.05.2018 ob 22:55
Fak, Vili pravi, da so zmagali.... Nova pritozba, gremo se enkrat na referendum!
Bojan18
# 13.05.2018 ob 22:45
Bratuškova je povedala vse, kar je treba vedet: ma kakšen zakon neki, zgradit in pika. Nasprotnike pa magari z lopoato nagarbat.
sonce_
# 13.05.2018 ob 22:13
Počakajmo še glasove po pošti.
Sicer pa je jasno, da pri nas šteje vsak glas. Ne pozabite tega čez 3 tedne, da ne bodo strankarski vojščaki odločali namesto vas.
Lupo
# 13.05.2018 ob 22:10
Glasujem za Franca Jozefa!
Mefisto
# 13.05.2018 ob 21:50

Ljudstvo
# 13.05.2018 ob 21:48
Dobrih 10% udeležba, tudi prejšnjikrat je bila prenizka, dvakrat po 3 mio je šlo skozi okno, ko bi lahko šlo samo enkrat, če bi referendum združili z državnozborskimi volitvami. Ne verjamem, da je kdo zmagal.


So ti v drugi novici že vsaj 10 x razložili, zakaj to ni mogoče.
ElTorro
# 14.05.2018 ob 12:16
Koliko kilometrov proge bi zgradili z denarjem od teh dveh referendumov?


V Sloveniji? 2 metra, morda 3...
LetherHosen
# 14.05.2018 ob 06:36
Najbolj zanimivo je, da Vili Kovačič ni nikoli prebral tega zakona in uredbe o interoprabilnosti železnic v EU pred in po referendomu.
GUESS
# 14.05.2018 ob 10:32
@ SĐS: "cena projekta, ki je določena kar z zakonom, pa je previsoka in škodljiva za davkoplačevalke in davkoplačevalce ter jasno kaže, da se želi iz tega projekta finančno napajati omrežje Foruma 21," so zapisali v izjavi za javnost.
Pa naj mi nekdo že enkrat pove, do kdaj se bo takole diskreditiralo vse, kar ne paše SĐSju? Napajanje omrežja Foruma21? So za to kakšni dokazi ali le trla baba lan?
Kar se tiče državljana K se je pa nedvomno razgalil, da je cilj samo zavlačevanje projekta, od tod tudi stalne pobude in IZRABLJANJE referendumske zakonodaje. Le zakaj? Aja, za "finančno napajanje nekega drugega omrežja".
krjavelj
# 14.05.2018 ob 09:29
Človek, ki je državi oziroma sodržavljanov zapravil že toliko denarja bi moral biti že zdavnaj za zapahi.
sonicvet
# 14.05.2018 ob 08:50
verjamem da bo 2. tir zgrajen, vprašanje pa je koliko denarja bo šlo zanj. strinjam se s tistimi ki pravijo da je bil referendum nepotreben ter da ima trenutna vlada popolnoma zgrešen način dela in zapravlja NAŠ denar
Tomaz Gorec
# 13.05.2018 ob 21:53
Novi TEŠ 6 :(
LosAlamos
# 14.05.2018 ob 10:10
Kovačič se (tudi v Odmevih) ne more odločit ali mu (ne) ustreza rezultat referenduma, predlog zakona, ustanovitev družbe TDK, Cerar, projektna rešitev 2.tira, stopnja demokracije, način komunikacije, kampanja, odločbe vrhovnega sodišča...
Pa temu človeku nč ne paše. Sprašujem se kdo je on, da zapravlja čas in denar državljanov.
Ko bi se vsaj obnašal kulturno.
A nardimo civilno iniciativo proti takim kot je Vili Kovačič? Samo ena zahteva bo: Smo za neupoštevanje mnenj takih kot je Vili Kovačič na vseh nivojih države, v medijih in družbi.
KajKaja
# 14.05.2018 ob 09:30
Saj pa vlada še je. Cerar je samo provizorično odstopil, da prikaže volivcem, da je on kao moralen in načelen. Zdaj pa bo s SMC spet kandidiral junija omg kje jaz živim.
nepokorni
# 14.05.2018 ob 00:02
Vili in SDS sta dobila še eno klofuto!
mkrebs
# 14.05.2018 ob 10:47
SDS me pač ne bo prepričala glede cene. Tudi patrie so bile daleč predrage! Je tudi delno odgovorna za predrago TEŠ6. Ko govori o napajanju Foruma21, bi želela, da se namesto njega pač Zbor za republiko.
LosAlamos
# 14.05.2018 ob 10:13
V.Kovačič in tisti, ki se z njegovim cirkusom strinjajo so posledica slovenceljstva, ki se je znal skregat sam s sabo tudi za košček vrtička na obronkih mest in za raznimi štreknami kot npr. v Ljubljani od Šentvida pa do Rožne Doline pa gajbice na javnih parkiriščih...
ivy51
# 14.05.2018 ob 09:17
November 2003 Ropova vlada sprejme sklep o najustreznejši TRASI ENOJNEGA(!) drugega tira
April 2005 vlada JJ sprejme uredbo o državnem lokacijskem načrtu (DLN)
Julij 2007 vlada JJ sprejme sklep o začetku priprav sprememb in dopolnitev državnega lokacijskega načrta (DLN) zaradi izgradnje DVOTIRNE(!) proge. Predvideno je, da se v predoru pri Črnem Kalu priključi proga iz Trsta.
Maj 2008 vrednost naložbe v DVOTIRNO progo (35 km) je ocenjena na 900 milijonov z DDV (iz EU je bilo leta 2008 za Slovenijo zagotovljenih 449 milijonov nepovratnih kohezijskih sredstev)

April 2010 Italija uradno odstopi od priključitve svoje proge iz Trsta pri Črnem Kalu.

Saj ni res pa je, Cerar pa 2018 (!) še vedno še vedno ohranja SLEPO ČREVO proti Italiji in ENOTIRNO progo! In ne le to, z zakonom ZIUGDT so (SMC,SD in DESUS) uzakonili sistemsko korupcijo!
HALO?, ali tiha večina, ki se ni odpravila na volišča vse to podpira, bi se morali vprašati medijski analitiki ??!
Mirko Tipka
# 14.05.2018 ob 07:57
Koliko kilometrov proge bi zgradili z denarjem od teh dveh referendumov?
Haloo
# 14.05.2018 ob 07:01
Glede na to koliko ljudi se z njim strinja me spominja na znanega borca z mlini na veter.

Je pa tudi odraz politike, ki ignorira vsako pobudo civilnih združenj in jih ne vključi v predhodne odločitve.
(Butalci so se skupno odločali za napačne rešitve:)
zapravico
# 14.05.2018 ob 06:53
Vse je brez veze
AMFIBIJA
# 14.05.2018 ob 01:07
PROSTOR SE MODERNIZIRA

Prostor naš da se modernizira,
znano vsaj poldrugo je stoletje,
zdaj smo zakorakali že v tretje,
kar železnica nam pot utira.

Včasih so zgradili v desetletju
progo vso od Dunaja do Trsta,
zdaj se vse vrti okoli prsta,
priča smo modernemu početju.

Proga naj se Trstu izogiba,
bolj moderne išče se prijeme,
luknje, stranpoti, izjem izjeme,
bojda vse zavoljo le nagiba.

Se nagiba proga prav nevarno,
lukenj je globokih vsa prepolna,
fikcija poganja progo bolna,
vse okoli trase je nemarno.

Vsa zadeva čisto je pri miru,
prostor naš se ne modernizira,
vlak ne pospešuje, ne zavira,
le stoji na drugem, slepem tiru.

Prostor naš se ne modernizira
in tako še dolgo bo ostalo,
dokler se uganjati bo dalo,
da za vožnjo trikrat se kasira.
ivy51
# 14.05.2018 ob 09:26
Razdalja Koper-Divača - dolžina cca 27 km (ZIUGDT)
Drugi tir (ZIUGDK) - enotirna(!) proga ima 37 km predorov (s servisnimi) !!!
Dvotirna proga (gradbenega dovoljenja še NI !) bi imela 41 km predorov (2 x 20,5 km)
V manj rizičnih kameninah kopljejo v Avstriji predor Brenner 2 x 64 km, predor, ki bo stal med 10-12 milijard € , ker je Cerarjev projekt 1/3 pomeni to cenovno najmanj 3,3 milijarde €.

Zato podpiramo mnogo cenejšo dvotirno progo(!), ki bo imela dva dvotirna predora v skupni dolžini le 4,7 km in bo stala okoli 800 milijonov!
Graditi 41 km predorov ali 4,7 km pomeni velikansko razlika v ceni (in časovno), kar je jasno vsakemu cepcu razen Lebnu in Cerarju in prisklednikom.

Zgraditi 1 km železnice stane med 10-15 milijonov €,
če pa gradimo železnico v predorih je pa na vsak kilometer dodanih še več deset milijonov !!!
ZAKLJUČEK ???
NLB je moj
# 13.05.2018 ob 21:52
Katera banka bo dala denar za 2tir?
pobrisan
# 14.05.2018 ob 09:06
Alenka Bratušek: Za drugi tir ne potrebujemo zakona
------------

Tale pa hitro menja mnenje. Najprej proti zakonu, potem ko ji je SMC dal glas za volitve je zakon začela podpirat (soočenje), sedaj pa spet ne rabi zakona?
cebelica2
# 13.05.2018 ob 22:16
Ne razumete tir se potrebuje in vsa železnica ne pa podjetje 2TD in koncesija za 45 let po 45 milijonov bi plačevali To jim je dajal zakon rento barabam in še njihovim vnukom.Zato se gre pri tem sagi o drugem tiru. Brez tega zakona lahko zgradijo dvo tirno progo in posodobijo celo železniško infrastrukturo v Sloveniji za isti denar. Ni bil referendum proti železnici ampak proti zakonu.
m72
# 13.05.2018 ob 23:30
"Raziskava javnega mnenja" je pokazala, da bi bili določeni zelo žalostni, če bi bile volitve to nedeljo :-) Pol od slabih 15% je...
janezi
# 13.05.2018 ob 21:57
dajmo vse Madžarom,bo mir.
drg
# 13.05.2018 ob 21:30
Zakaj...a ker ostali ki so bili ZA niso sli volit?

Tisti, ki niso šli volit, niso bili ne ZA in ne PROTI. Vsaj uradno.
Bivši uporabnik
# 13.05.2018 ob 21:55
Mefisto
# 13.05.2018 ob 21:50
Prijavi neprimerno vsebino

Ljudstvo
# 13.05.2018 ob 21:48
Dobrih 10% udeležba, tudi prejšnjikrat je bila prenizka, dvakrat po 3 mio je šlo skozi okno, ko bi lahko šlo samo enkrat, če bi referendum združili z državnozborskimi volitvami. Ne verjamem, da je kdo zmagal.

So ti v drugi novici že vsaj 10 x razložili, zakaj to ni mogoče.


To je bedarija. Dalo bi se združiti, če bi hoteli, ampak nobenemu ni v interesu.
cesar1
# 13.05.2018 ob 23:04
Bratuškova ima, očitno, rada denar, zato forsira izgradnjo brez natančnejšega izračuna....
cesar1
# 13.05.2018 ob 23:02
Mislim, da si je odhajajoča v nedokočanem mandatu nagrabila dovolj in da se iz tega umakne! Ko pa, kdorkoli že bo, pride z realnim izračunom, pa naj se izgradnja začne takoj!
conanbarbarian
# 13.05.2018 ob 21:21
Zmagali so pobudniki referenduma, zmagal je Proti glas !
drg
# 13.05.2018 ob 21:28
Zmagali so glasovi PROTI. Rešil jih je kvorum. To ni zmaga.
Kazalo