Slovenija

Poudarki

  • "Vlada v krizi na pomoč kmetijstvu z več ukrepi"
  • "V pripravi tudi rešitev vprašanja mlečnih kvot"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 11 glasov Ocenite to novico!
Kmatijstvo
Država poskuša intenzivno reševati težave, ki se nabirajo v kmetijstvu, je prepričan Milan Pogačnik. Foto: Reuters
       Nosilci prihodnjega razvoja slovenskega kmetijstva so tržno usmerjene, profesionalne družinske kmetije in kmetijska podjetja z javno vizijo in podjetniško pobudo ter se zavedajo, da je poslovna uspešnost odvisna predvsem od njih samih. Država jim bo pri tem nudila ustrezno infrastrukturo.       
 Milan Pogačnik
VIDEO
Zbor kmetov na Slomškovi...

Dodaj v

Pogačnik: Slovenskemu kmetu je treba vrniti ugled

"Vlada v krizi na pomoč kmetijstvu z več ukrepi"
11. oktober 2009 ob 17:26
Šentjur - MMC RTV SLO/STA

"Sodobna družba mora kmetstvu priznati vlogo, ki jo je odigralo v zgodovini slovenskega naroda, kmetu pa povrniti ugled in izraziti spoštovanje."

Tako se je glasilo sporočilo ministra za kmetijstvo Milana Pogačnika na šestem vseslovenskem shodu kmetov na Ponikvi pri Šentjurju, na katerem se je zbralo okoli 2.000 kmetov. Minister je v nagovoru zbranim spomnil, da je bilo kmetstvo na Slovenskem že od nekdaj, in to kljub večstoletnemu zatiranju in podjarmljanju z različnih strani, nosilec slovenske narodne zavesti ter slovenske besede.

"Kmet je nosilec temeljnih vrednot"
Poleg tega je kmet po ministrovih besedah nosilec temeljnih današnjih vrednot, saj ga zaznamujejo vztrajnost, delavnost, skromnost, odgovornost do dela in ljudi. Ker je v nenehnem stiku z naravo in je od nje tudi odvisen, jo spoštuje in neguje.

Minister je prepričan, da se ljudje pomena kmetijstva in njegove večnamenske vloge zdaj vendarle bolj in bolj zavedajo. Po zaslugi kmetov imamo tako obdelana polja, pokošene travnike in urejene nasade, ki Sloveniji dajejo njeno značilno podobo, je spomnil.

"Vlada v krizi na pomoč kmetijstvu z več ukrepi"
Ni res, da je kmetijstvo največji onesnaževalec okolja in krivec za podnebne spremembe, kot se mu pogosto očita, je poudaril Pogačnik, svoje besede pa podprl s številkami, ki kažejo, da je ta panoga s svojim 10-odstotnim prispevkom dejansko na repu lestvice onesnaževalcev.

Beseda je tekla tudi o kmetijstvu med krizo, v tem kontekstu pa je minister zatrdil, da so državni ukrepi na tem področju uspešni, pomagati pa se skuša predvsem kmetijskim gospodarstvom, ki so v težavah. Kratkoročni ukrepi so po njegovih besedah nujni zaradi ohranjanja proizvodnje: skupna kmetijska politika je slovenskemu kmetijstvu letos prinesla 266 milijonov evrov. Preostalih 240 milijonov evrov bo zagotovila država.

"V pripravi tudi rešitev vprašanja mlečnih kvot"
Zatrdil je še, da so v pripravi tudi ukrepi, ki bodo zagotovili stabilizacijo mlečnih kvot. Če bi cene mleka padle pod ekonomsko učinkovitost, bi namreč to ogrozilo ohranjanje mlečne proizvodnje.

M. N.
Prijavi napako
Komentarji
ism
# 11.10.2009 ob 22:36
Če bi večina od vas vsaj malo poznala delo na kmetiji, ne bi tako poniževalno govorila o kmetijstvu in kmetih. Vsi pa jeste kmetijske pridelke.
Za 99% kmetov traktor za bahanje, ampak za delo. Vinetu, povej, kje se da dobiti nov traktor zastonj. Če pravite, da je tako donosno in lahko delo na kmetiji, pojdite tja dela, pa ne samo za kakšen dan, ampak dan za dnem, leto za letom, s težavo si privoščiš kakšen dopust, ljudem okoli vse smrdi (čeprav so bile kmetije tam pred njihovimi hišami), če se kaj zasluži, gre vse nazaj v stroje in ostalo, kar je potrebno na kmetiji,...
Plačuje se katarstski dohodek, vzdrževanje cest, potem ti pa uničijo ceste meščani z raznimi džipi.
Tudi ogromno živine se pase. Ponekod pa je ljudem smrdelo, ko so živino skozi vas vozili na pašo in so morali kmetje pod pritiskom popustiti.
Problem je divjad, ki se že kar celo leto pase po kmetijskih površinah in naredi ogromno škode.
Največji problem pa so ljudje, ki po travnikih vozijo svoje psičke, ki se tam userjejo, nato pa te finese ne poberejo kakcev in le-ti pridejo v krmo. Ker je pasji drek največji strup, gre potem ogromno sredstev za zdravila.
frcman
# 11.10.2009 ob 22:31
Ne razumem nekaterih ljudi tukaj. Jaz sem popolnoma na strani kmetov! Sicer sam živim v bloku že celo življenje(star sem 18 let), a je ta blok v podeželjskem okolju. In to je dovolj, da vidim ves trud, ki ga kmetje vložijo v svoje delo in da lahko izrazim le globoko neodobravanje glede ravnanja z njimi. Tako nizko kot so se morali spustiti v zadnjem času je že prav neverjetno. Kmetijstvo je osnova vsega! Zamislite si, da se bi naprimer kmetje odločili, da ne bodo več delali...že pri hrani se bi ustavilo vse!
milena50
# 11.10.2009 ob 21:17
včasih je kmetija preživela 7 ljudi,to je bilo samo garanje.moji starši niso imeli dneva dopusta,največjerazkošje je bila kakšna maša v nedeljoin to peš. do države je bilo veliko obveznosti,če nista vse poravnala so prišli rubit. naš ata je šel 3 dni pred smrtjo v bolnišnico je v hlevu pustil 15 glav goveje živine..pred kratkim je minister za promet izjavil ,to je štala.prosim.ga,da se javno opraviči,ker na kmetiji je bil hlev lepo urejen.
rdrago_grom
# 11.10.2009 ob 21:10
Kmetovanje je trdo delo od zore do mraka, 7 dni v tednu celo leto. Brez dopustov in brez bolniških. Večina slovenskih kmetij je (žal) govedorejsko usmerjenih, kravo pa je potrebno dvakrat dnevno pomolsti, nahraniti. Potem pa se izmisli še storiti v nedeljo ponoči in kmet mora seveda biti zraven, če bo šlo kaj narobe. Da o tem, ko imaš krmo na polju skoraj suho in pride dež niti ne govorimo. Ali pa o koruzi in toči ali pa celo trti in toči niti ne govorimo. Pri trti ne bodo posledice samo tisto leto, temveč še vsaj naslednjo.
Toliko o tem, da je kmetovanje zgolj osemurno preganjanje s traktorjem po travniku. To, da se zaraščajo bregovi je na žalost res, kajti kmečka populacija se manjša in postaja vedno več obdelovalne zemlje na ravnini. Vsak pa teži k poenostavitvi življenja, poleg tega pa številni mladi kmetje sploh ne znajo več seči ročno s koso, starejši pa ne zmorejo več.
Traktorjev pa je preveč, predvsem slabih-zato pa imamo toliko nesreč pri delu. Ljudje pač razmišljajo, da ima že skoraj vsak priključek svoj traktor. Kar pa ni niti varno (večina traktorjev je starih, tehnično slabo vzdrževanih in nevarnih uporabniku), niti ekonomično (visoki stroški in malo izkoriščeni traktorji). Bolje bi bilo imeti en dober, varen traktor, prilagojen velikosti kmetije ter primerno izkoriščen. Kajti spet je neracionalno z zetorjem prevažati majhen voziček trave, če pa isto lahko naredimo s tomo vinkovićem ali celo z navadnim avtom.
Problemi slovenskih kmetij pa so predvsem:
1) majhne in razdrobljene parcele
2) neekonomičnost poslovanja (živina v hlevu, namesto da bi se pasla)
3) pretirano razmnoževanje divjadi (divji prašič, srnjad, volk, medved,...)
4) prestara delovna sila
5) nizke odkupne cene
krosnjar
# 11.10.2009 ob 20:50
Tomaž12 - podpišem.
Ko bo kmet zardi veleumov iz nebotičnikov nehal obdelovati zemljo ne bodo niti na sprehod imeli kam iti. Vse bo zaraščeno. Jedli pa bodo plastično hrano iz Nizozemskih rastlinjakov. Če bi preživeli en teden na kmetiji in garali kot garajo ti ljudje, bi zagotovo zaprli svoje bedaste goflje. Po osmih urah službe zagotovo ne pišejo bedarij o mestnem življenju, ker nimajo časa.
vinetu
# 11.10.2009 ob 20:48
površin za kmetovanje je dost!ampak se nobenmu ne ljubi več kosit "ker več negre s traktorjem"puščajo take površine da zarastejo!!Če pravite da ni dnarja odkot pol taki traktorji???če se jih ne rabi in ni dnarja"Drzava je preveč razkosna"pa se nekaj jas nisn is mesta "vem kak se dela "sj tk je!!!več daš več hočejo
galoper
# 11.10.2009 ob 20:30
Gospodje bodo v inkubatorju razvili rastlinstvo, ki bo na betonu in asfaltu raslo in dajalo sadove. Trava menda že ponekod uspeva. Ugled kmeta bodo pa na parolah dvignili.

Stroški pridelave hrane v Sloveniji so previsoki, ker ni dovolj površin, na katerih bi lahko polno delali vsi kmetje in preživljali družine. V industriji ni dovolj dela niti za potomce delavskih družin, kaj šele za sprostitev kmečkih površin. Imamo pa delo za ljudi z juga, za izbrisane in za druge tujce.
Tomaz12
# 11.10.2009 ob 20:04
Se popolnoma strinjam z l3p1, nov traktor ne pomnei luksuz ampak delo ker je to delovni stroj, večji je traktor več moraš z njim delat. Država kmetu subvencionira nakup opreme da bo več delal, in pridelal več hrane, da boste vi po mestih imeli kaj za jest, da se vam ne bo treba past po tivoliju. Včasih je bil velik kmet gospod in je imel nek status v družbi zdaj ga pa ponižujejo, čeprav prideluje človekov naj osnovnejši vir za preživetje. Na faksu so delali razne kalkulacije pridelave kultur ali prodaje mleka, dobiček je bil zmeraj minimalen velikokrat tudi izguba. Brez subvencije sploh nemoreš niti posejat kulture. In kdo je tu kriv DRŽAVA IN NJENA POLITIKA, naj bodo odkupne cene take, da se bo kmetu izšla kakulacija in ne bo rabil nobene subvencije. Ni treba, da služi od kmeta pa vse do kupca še zraven 10 posrednikov dovolj sta dva, trije, zato pa so take astronomske razlike med odkupnimi cenami in prodajnimi cenami. Pa še to, če se kmet, ki cel dan dela v blatu, prahu, dreku, na soncu, dežju pelje z novim bmw se vsi sprašujejo ja kako pa on to lahko država mu da pa podobno, če se pa s takim avtom pelje en direktor, ki cel dan sedi v klimatizirani pisarni in mu ga tajnica počasi vleče, je pa vse okej. PATETIČNO.!!!
o'fenomeno
# 11.10.2009 ob 19:23
iz nizozemske, italije, makedonije kupujemo paradajz......naši kmetavzi pa kuruzo furajo + subvencije....ne propadajo
Truga
# 11.10.2009 ob 19:13
Ugled mu bodo vrnili asfaltni kmetje iz Ljubljane.
l3p1
# 11.10.2009 ob 19:10
očitno vsi razn El comandante-ja zivite v mestih ala LJ .. vi sploh nimate pojma kaj je kmetijstvo! glede nato da mislite da lahko subvencije resijo use probleme ste pac mau premalo izobrazeni da bi komentirali to..

kg koruze: 0,1€
kg pšenice,ječmena,tritikala :0.14€

zdei pa računejte stroške pridelave,od škropiv do mehanizacije do nafte ..
pol pa komentirajte!

in glede tega da imajo po 5novih traktorjev je delno zarad tega ker mislijo nekateri d je samo to pomembno al pa so dubl dnar od avtocest :S
El comandante
# 11.10.2009 ob 18:24
Problem so male kmetije, ki imajo v štali 5 glav živine. Rabijo pa isto traktor in ostalo meganizacijo. Zato ni čudno, da so stroški pridelave tako visoki, da imamo hrano dražjo kot je v Avstriji, kjer se nobeden za plačo pod 1000 € sploh ne pretegne.
vinetu
# 11.10.2009 ob 18:06
kmeti dobijo itak preveč subvencij!!traktoje dobivajo zastojn!!pitem pa se tekmujejo kdo ma boljsi traktor""če gremo gledat skoraj nobeden nima starejsega traktorja kot 5let!!no glede na to da majo po 6 novih traktojev "skoraj pri vsaki kmetiji"ja kot je moj predhodnik napisal"to niso več kmetje to so traktoristi"se strinjam!!drzava preveč podpora kmete
Exocet
# 11.10.2009 ob 17:53
Fundamentalen problem naših kmetov; preveč koruze za krmo, premalo koruze in pšenice pšenice za ljudi, gojenje koruze na sušnih področjih, neuporaba pašnikov za gojenje goveda, preveč kemije v prehrani živali. Zato pa nismo samozadostni in imamo za moje pojme najbolj nekvalitetno meso v regiji. Dokler bo kmet namenjal tisoče hektarov neuporabne koruze zato da bo nafutral goveda, katera bi lahko hranil na pašnikih bo kmetijstvo v bedi. Namesto masovne proizvodnje govedine po kateri mi je še dva dni slabo, bi se Slovenija lahko usmerila v v proizvodnjo "free range" goveda, raje manj in kvalitetno kot pa veliko in zanič. Samo te mentalitete pri nas ni. Še največji kriminal je pa gradnja na najbolj rodovitnih predelih slovenije!
Andros
# 11.10.2009 ob 17:52
Sicer brezvezen članek, ne vem kaj je v njem novega. Toliko podpore, kot jo imajo pri nas lakomni kmetje nima noben delavec. Če vse gre v franže, bo kmet zadnji, ki bo lačen. (Ne)obdelana zemlja ni zasluga kmetov, pač pa subvencij. Kmeti sploh niso več kmeti ampak traktoristi, ki med seboj tekmujejo kdo bo imel boljši traktor, medtem ko so čut za obdelavo zemlje čisto izgubili!
Kazalo