Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona
Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona

Letošnja sezona je sicer žal prehitela aktivna usklajevanja za rešitve na obeh cestah, je na posvetu o iskanju prometne rešitve za dolino Vrat in prelaz Vršič dejala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. "Na cesti v Vrata smo morda kakšen korak naprej, tam je že bil objavljen razpis za zapornice. Če bo ta razpis uspešen, lahko relativno hitro pridemo tudi do fizične ureditve," je dejala.

Medtem pa sočasno že poteka štetje prometa, pravi direktor Direkcije RS za infrastrukturo Bojan Tičar. "Tako da bomo razpolagali z dejanskimi podatki in bomo temu primerno lahko prilagajali režim v Vratih," je pojasnil.

Do takrat pa je država pooblastila občino, da ureja parkiranje na tem območju. "Doslej nismo imeli te pristojnosti. S tem dokumentom bomo lahko nadzor izvajali z medobčinsko inšpekcijo in redarstvom," je pojasnila županja Kranjske Gore Henrika Zupan.

Samo zapornice ne bodo dovolj, potrebna je celovita ureditev

So pa zapornice, je prepričan tudi minister za naravne vire in prostor Uroš Brežan, pravzaprav le del rešitve. Kot je pojasnil, vzporedno tečejo tudi prizadevanja za vzpostavitev javnega prevoza.

Jasno pa je, da je v tej zgodbi dveh povsem različnih cest Vršič kot povezovalna cesta trši oreh. Zato je treba, opozarjajo predvsem na primorski strani, na problem gledati celovito.

Način reševanja z zapornicami na Vršiču je po oceni Marka Pretnarja sicer dober. "Vzporedno pa moramo potem zagotoviti, da ne bodo te zapornice povzročile zastojev v naši dolini. Ker če bodo samo zapornice in nič drugega zraven, potem jih bodo," je opozoril.

Precej boljša rešitev za ta visokogorski prelaz bi bil seveda predor. Projekt po zagotovilih pristojnih sicer teče, a bomo na njegovo izvedbo najbrž čakali še lep čas.