Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Šolarke
Inštitut za socialno varstvo predlaga spremembe tudi na področju državnih štipendij. Foto: BoBo
Semolič in Lukič iz ZSSS-ja sta opozorila na porazne rezultate nove socialne zakonodaje. Foto: BoBo

Dodaj v

 

Spet državne štipendije za mladoletne dijake ali višji otroški dodatek?

Na obstoječo zakonodajo je bilo veliko očitkov
29. marec 2013 ob 12:52,
zadnji poseg: 29. marec 2013 ob 14:03
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Inštitut RS za socialno varstvo ministrstvu za delo predlaga izboljšave obstoječe socialnovarstvene zakonodaje. Med drugim predlagajo tudi spremembe za prejemnike varstvenega dodatka.

Kot je dejal direktor direktorata za socialo Davor Dominkuš, bodo najnujnejše spremembe, ki se bodo nanašale tudi na prejemnike varstvenega dodatka, pripravili do parlamentarnih počitnic.

Ministrstvo za delo bo na osnovi analize učinkov socialnovarstvene zakonodaje, ki jo je izdelal Inštitut RS za socialno varstvo, namreč pripravilo zakonske izboljšave. Kot je pojasnila Polona Dremelj z inštitituta, predlagajo izdelavo nove ocene minimalnih življenjskih stroškov ter prilagoditev osnovnega zneska minimalnega dohodka novim izračunom ali pa dvig osnovnega zneska minimalnega dohodka na višino že izračunanih življenjskih stroškov za leto 2009, ki so znašali 385 evrov.

"Ker je to v teh kriznih časih nerealno, pa predlagamo vsaj, da se uveljavi že sprejeti znesek minimalnega dohodka, ki znaša 288 evrov," je dejala Polona Dremelj. Ob tem predlagajo tudi, naj se veljavnost zaznambe na nepremičnino za prejemnike varstvenega dodatka premakne šele na določeno obdobje prejemanja varstvenega dodatka.

Poleg tega se zavzemajo za razmislek o vrstnem redu uveljavljanja pravic in njihovem součinkovanju. Na tej točki izpostavljajo zlasti umeščenost otroškega dodatka in državne štipendije v enoten sistem. Predlagajo tudi, da pri odmeri otroškega dodatka ne bi upoštevali stanovanja, v katerem družina prebiva, ne glede na njegovo velikost.

Pravica do državne štipendije za mladoletne dijake naj se vrne, menijo v inštitutu, ali pa naj se otroški dodatek poviša na raven, ki bi dejansko predstavljala nadomestilo za izgubljeno štipendijo. Zviša naj se tudi utež, t. i. ponder, za določitev minimalnega dohodka za osebe po 50. letu starosti do njihovega 63. oziroma 65. leta, ki so izgubile zaposlitev, pa ne prejemajo več nadomestila za brezposelnost, predlagajo na inštitutu.

ZZZS: Opozarjamo že tri leta
Kot je dejal predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Dušan Semolič, na negativne učinke obstoječe zakonodaje opozarjajo že tri leta. Posegla je namreč v načelo solidarnosti in na nekaterih segmentih znižala standard socialne države, je dejal.

"Glede na podatke iz študije lahko rečem, da je danes slab, žalosten dan za socialno državo," je na današnji novinarski konferenci dejal izvršni sekretar pri ZSSS-ju Goran Lukič. Kot je pojasnil, študija govori o primerjavi med letoma 2011 in 2012 za število prejemnikov ter obseg višine sredstev, ki so na razpolago za izvajanje določenih programov.

Študija tako kaže, da se je obseg sredstev v primerjavi z letom 2011 lani znižal za okoli 102,6 milijona evrov. Najbolj se je znižal obseg sredstev pri otroških dodatkih, in sicer za okoli 64,3 milijona evrov, varstveni dodatek pa za dobrih 35 milijonov evrov glede na mesečno povprečje. Obseg sredstev se je povišal le pri državnih štipendijah, in sicer za nekaj več kot 3,5 milijona evrov.

Otroški dodatek je decembra 2011 prejemalo 296.077 upravičencev, novembra 2012 pa je bilo do dodatka upravičenih 267.872 ljudi. Znižalo se je tudi število prejemnikov varstvenega dodatka. Leta 2011 jih je bilo 46.746, leto pozneje pa le 13.016. Padlo je tudi število prejemnikov državnih štipendij, in sicer iz 41.582 leta 2011 na 28.858 leta 2012.

Lukič je dejal, da izstopa tudi podatek, da je primerjava odobrenih pravic do redne socialne pomoči pokazala, da je bilo zaradi uvedbe nove socialne zakonodaje odobrenih 10 odstotkov manj pravic. Zaradi upoštevanja otroškega dodatka v izračun za denarno socialno pomoč pa se je ta znižala slabim 13 odstotkom enostarševskih družin in dobrim 35 odstotkom velikih družin.

Študija je pokazala tudi, da je bilo skupaj 17.037 prejemnikov varstvenega dodatka, ki starostnemu pogoju, in sicer 63 let za ženske in 65 let za moške, po novi zakonodaji ne zadostijo več. Če k temu prištejemo še ljudi, ki si zaradi "zastraševalne kampanje niso upali uveljaviti varstvenega dodatka, pridemo na več kot dvotretjinsko znižanje upravičencev", je dejal Lukič.

Študija inštituta daje konkretne predloge, recimo dvig minimalnega osebnega dohodka na sprejemljivo življenjsko raven, je poudaril Lukič, zato ni dovolj zgolj neko površinsko spoprijemanje vlade s to študijo.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
cisto
# 29.03.2013 ob 14:02
Aja malce preverite koliko je "mater samohranilk". Sama ne dobim nič(vsak caa 1000€ neto zasluživa ) , pa bi dala več tisim, ki res prejemajo nizke dohodke, ampak boste morali malce po hišah preverit ali so res samohranilke....ali so samo očetje drugje prijavljeni...ne samo v pisarni sedet ...aja pa, ker imam hišo večjo od min kvadrature baje zaslužim 1000€ na leto ...??? Pa saj res ne rabimo, ampak, da tistim dajem, ki imajo več od mene ..tukaj naredite red...proooooosim
abi normal
# 29.03.2013 ob 13:07
Edino pravilno. Slovenija zaradi tega drobiža ne bo kaj dosti na slabšem, za starše pa to veliko pomeni. Podpiram.
tomtom
# 29.03.2013 ob 13:45
Revežem je Svetlik vzel varstveni dodatek, nova ministrica za delo Kapač Mrakova, je bila pa njegova desna roka.... Levica reveže vleče za nos... najprej jim vzamejo 200 evrov, nato pa jim dajo 100 evrov, in se hvalijo kako socialni so...
frgo
# 29.03.2013 ob 13:22
Slovenija zaradi tega drobiža ne bo kaj dosti na slabšem, za starše pa to veliko pomeni

Zame kot starša, ki bo nekomu ta luksuz plačal, vsekakor pomeni veliko.
monte
# 29.03.2013 ob 13:18
seveda, ni problema. Zaposlenim pa nabit še kakih 10 ali 20 % dodatnih davkov, da bo možno izplačevati vse mogoče socialne transferje, dodatke,... Pa vsak mesec še kak dodatni kredit države, da bomo ja velesocialna država. Da bodo otročaji ja meli za žurke vse dni v tednu, za cigarete, gostinske lokale,... Dajte kar vsakemu mladoletniku in šoloobveznemu otroku 1 minimalno plačo nakazat vsak mesec.
V tej državi je sociale toliko, kot v nobeni drugi državi!!!
7up
# 29.03.2013 ob 14:35
Mindmaster

Če bi bil UTD 200 eur/mesec bi nas to stalo 4.8 miliarde
Če bi bil UTD 400 eur/mesec bi nas to stalo 9.6 miliarde

Od kje bi dobili ta denar? Strinjam se, da je birokracija draga in pre-obsežna, samo niti približno ne dosega 5% zgornjega zneska.
frgo
# 29.03.2013 ob 14:09
monte: vedno se spomnim, časov, ko sem šel študirat in so sošolci z republiškimi štipendijami imeli noa oblačila, nove računalnike, novo vse. Jaz sem pa delat začel. Zdaj pa pojdi in se čudi zakaj imam prejemnike socialnih transferjev za navadne tatove. Socialni transferji so denar, ki ga je zaslužil nekdo drug, pa so mu ga ukradli.
Mindmaster
# 29.03.2013 ob 13:56
Če bi uvedli UTD, bi se takoj znebili 90% nepotrebne birokracije, netransparentnosti in socialnih transferjev.
frgo
# 29.03.2013 ob 13:40
Z jurjem plače si bogatun. Samo da veš, kakšen je povprečni profil tistega, ki nagrajuje nesposobnost in lenobo v tej državi.
monte
# 29.03.2013 ob 13:26
Kdaj se bo kdo končno spomnil in npr. omejil dovoljeni čas študija? Omejil čas prejemanja in koriščenja bonitet?...
Kdaj bo država omejila brezplačni študij na max. 5 let+4 mesece absolventa, prav toliko časa max. možnost .koriščenja študentskih domov in študentskih bonov? Omejila študentsko delo (študent naj študira, kjer je dela za 6 ali 8 ur dnevno vsak dan, pa naj firme/"podjetniki" redno zaposlijo ljudi)... Kdaj bo omejena in zreducirana lažna sociala, ki je ni malo v tej deželici???
kralj matjaž
# 29.03.2013 ob 15:37
Janša je kriv.
Nee čakaj, to se je spremenilo januarja 2012.
Levica je kriva. Tako je prav.
7up
# 29.03.2013 ob 14:56
Mindmaster

Pogledal članek nikjer konkretno ni izračunano, da bi davkoplačevalce stalo malo. Sociologi so žal velikokrat skregani z matematiko:) Vse so samo predpostavke, ki v času krize niti približno ne držijo. Poleg tega, bi "teta" odstranila vse davčne olajšave na prihodke. Že sedaj smo verjetno najbolj obdavčen narod na svetu, potem bi bili še bolj. Zakaj bi se sploh še kdo trudil?

Zakaj ne-bi raje prejemal UTD in delal na črno?
7up
# 29.03.2013 ob 14:21
Najbolje, da svoje ideje posreduje premierki - jih bo vključila v prošnjo za pomoč poleg mape z predvidenimi varčevalnimi ukrepi(prodaja energetike, darsa, petrol, telekom, -20% plače v JU, -10% zaposlenih v JU, - 10% penzije)

Prepričan sem, da bodo navdušeni!
7up
# 29.03.2013 ob 14:58
baekbra

Če bomo prisiljeni večino davčnih prihodkov nameniti za odplačevanje posojil, bo soc. država samo še mrtvo besedilo na papirju,..
21.12.2012
# 29.03.2013 ob 14:33
zzzs = zsss :-)
g1n3k
# 29.03.2013 ob 14:19
Frgo, se strinjam. V tej državi je meja za "bogatega prasca" pri 1000 EUR nekje.
Glede potrebnosti transferjev so pa najbolj glasni vedno tisti, ki tako in tako nič ne dajejo v skupno dobro..
Jaz dajem državi toliko, da bi me ceneje prišlo:
-plačevat polno šolnino za tri otroke
-plačevat polno zdravstveno zavarovanje za celo familijo (tujina)
-vse stroške za moje šolanje za nazaj
-vse zdravstvene posege zame za nazaj (odkar sem rojen)
-varčevat samostojno za lastno pokojnino
Pa nisem noben bogataš, niti kak hud privatnik, izhajam iz delavske družine. Vse kar imam sem dosegel izključno z lastnim znanjem in trudom.
monte
# 29.03.2013 ob 14:17
frgo:
točno to. O takih stvareh govorim.
Pa npr., da imajo otročaji brezplačno (oz. premožnejši skoraj brezplačno) šolsko prehrano, in ko jih vsakodnevno gledaš in poslušaš, kako se nad hrano zmrdujejo... Ne tako davno so za otroke starši plačevali celo malico in/oz. kosilo, pa je bil samo po en meni. Danes pa... Vsakemu, ki bi si samo drznil pisniti, da ni dobra malica (pa je več menijev na izbiro), bi bilo treba takoj in nepreklicno naložiti polno plačevanje. Pa koliko je še takih primerov...
g1n3k
# 29.03.2013 ob 14:06
TheStol kdaj ugotoviš. Pol je razvajenih pamžov bogatih kapitalistov.


Anzi23, kolk pa ti daš državi na leto iz naslova svojih prihodkov? (dohodnina samo)
monte
# 29.03.2013 ob 14:04
Dajte malo pogledat te "uboge" otročaje: kolk zapravijo za oblačila, frizure, štrihanje las, lake za nohte, pirsinge, tatuje, mobitele, žurke takšne in drugačne,za "družabno" življenje,...
Tega in tolk otroci nikol niso imeli, kot imajo danes. So razlike, so izjeme, so tudi grozljivi primeri,... a za več kot polovico lahko rečemo (glede na "status", obnašanje, mesečno porabo za zgoraj navedeni potrošniški luksuz, in še in še...), da so razvajeni otročaji.
vali
# 29.03.2013 ob 13:50
Plagiatušek misli vzeti 4 milijarde pufov, bo pa od tega nekaj drobiža dala za otroke, nj.

Ona je boljša, ona ne bo tako kot vlada Lukšič-Pahor-JankoviĆ:
zadolženost države dvignila iz 22,1 % BDP na preko 49 % BDP. Dolg države dvignila za 9 milijard.Povečala nezaposlenost iz 53000 na 118000. Vzela štipendije in malice.
Istočasno pa je murgelski bunker samo v letu 2010 v davčne oaze nakazal 1,64 milijarde eur (tako DURS).
frgo
# 29.03.2013 ob 13:01
hahaha še več sociale in še večje breme za produktivne

narobe svet...
Skarp
# 31.03.2013 ob 11:10
zastonj za otroke, starši pa ne dobijo 0
Skarp
# 31.03.2013 ob 11:07
otroški dodatki so po mojem zgrešeni. z novim zujfom smo jih zgubili. OK. sprejmem. nočem, da se država pufa zato da mi da nekaj kar ne rabim nujno. po drugi strani so pa te zgodbe o največjih revežih, ki morajo vedno imeti več kot 3 otroke, 6 tudi do 12 pride po moje povezane s temi dodatki. najbolj bi bilo, da je do srednje šole vse zastonj, vključno z malico in kosili. pa ne bi potem eni mislili, da dobijo plačo, ko dobijo nakazilo s CSD. drugače pa malo več realizma bi rabili ...
povojček
# 29.03.2013 ob 14:43
In ko je otrok star 18 let po tej zakonodaji ne potrebuje on in starši nič več;do 18 leta pa štipendijo in otr. dodatek...
frgo
# 29.03.2013 ob 13:57
TheStol kdaj ugotoviš. Pol je razvajenih pamžov bogatih kapitalistov.


Mogoče, druga polovica so pa tisti, ki so sami iz sebe kaj naredili in jim gre kraja zapakirana v socializem pošteno na živce.
vonbongo
# 30.03.2013 ob 11:29
Pa se nadaljuje Slovensko sovražstvo do mladine, kako žalostno. Pa ne se čudit da vas mladina vse bolj sovraži :p lep primer kako ljudje ne razumejo, kaj se dogaja z mladino je tale odstavek :)

"Zato pa je danes družba tam,kjer je.otroci so samo doma,ker vn se rekreirat in iti na sonce je brezveze,mladi pari se ne odločajo za več kot 2 otroka iz finančnega vidika(sociala je mrtva tle),poroke si privoščijo nekateri,danes je top hotel-mama,zato so podstrešna stanovanja v hiši danes TOP,mladostniki niso razviti zaradi šolstva ki je žalostno,v šoli lahko delajo kar hočejo,učiteljni nimajo nobene moči,če ne študiraš si luzer,več ali manj študirajo zaradi cen študenskih bonitet(fax,hrana,stanovanje),tudi ko doštudirajo nimajo služb,ker hočejo študirat kar so kot otroci sanjali,potem pa doštudirajo je pa država kriva ki nima služb,......"
sonne
# 29.03.2013 ob 16:11
kmečkim ljudem naj vrnejo tudi neupravičeno odvzeto
državno pokojnino.. saj je bila že po zakonu pridobljena
pravica...če je za vse druge denar.. potem mora biti tudi
za domače ljudi...ki so celo življenje težko garali.
Anzi23
# 29.03.2013 ob 13:53
TheStol kdaj ugotoviš. Pol je razvajenih pamžov bogatih kapitalistov.
Mindmaster
# 29.03.2013 ob 15:08
7up

Zakaj ne-bi raje prejemal UTD in delal na črno?


Ker se lahko vseh neučinkovitih sistemov nadzora, ki nikoli ne morejo delovati (kako boš preverjal, kdo je samohranilec in kdo ne), znebimo in vse sile usmerimo v plačilno disciplino in učinkovito pobiranje davkov. Če bodo ljudje videli, da imajo tudi sami nekaj od sistema, bodo bolj vestno prispevali nazaj v blagajno, tipičen primer tega je Skandinavija.
jomo99
# 29.03.2013 ob 13:58
Če država nima toliko denarja, da pomaga socialno prikrajšani mladini ni vredna počenega groša. Vsaj mladi naj imajo relativno brezskrbna življenja.
kipanaliwo
# 29.03.2013 ob 15:45
par ki delata oba v proizvodni,in skupaj komaj prineseta domov 1000€ in imata vsaj 2 otroka,po sreči živijo v premajhnem stanovanju ali doma in si ne moreta privoščit stanovanja ter se zakreditirat do 30 let je KATASTROFA!!

v jugi si se zakreditirau za 15,max 20 let pa si imel bajto.in to navadni ljudje.danes če nimaš izobrazbe,poznanstev,že po defaultu skorajda nimaš šans

zato pa je danes družba tam,kjer je.otroci so samo doma,ker vn se rekreirat in iti na sonce je brezveze,mladi pari se ne odločajo za več kot 2 otroka iz finančnega vidika(sociala je mrtva tle),poroke si privoščijo nekateri,danes je top hotel-mama,zato so podstrešna stanovanja v hiši danes TOP,mladostniki niso razviti zaradi šolstva ki je žalostno,v šoli lahko delajo kar hočejo,učiteljni nimajo nobene moči,če ne študiraš si luzer,več ali manj študirajo zaradi cen študenskih bonitet(fax,hrana,stanovanje),tudi ko doštudirajo nimajo služb,ker hočejo študirat kar so kot otroci sanjali,potem pa doštudirajo je pa država kriva ki nima služb,......

če povzamem.......če si človek brez bogatih staršev in po žal smoli nisi dovolj brihten za fax in imaš minimalca al pa še to ne,ne moreš si ustvariti lastnega življenja si v DREKU!IN CENA STANOVANJ JE DREK!
baekbra
# 29.03.2013 ob 14:48
Država mora biti SOCIALNA! Vse druge kapitalistične nebuloze morajo to zagotavljati, drugače se bo ta sistem sesul še prej, kot se bo tako ali tako!!
Anzi23
# 29.03.2013 ob 13:41
Frgo kaj pa človek ki je bolan in ne more delat in dobi borih 200 evrov za preživetje. Tebe bi rad videl.
Anzi23
# 29.03.2013 ob 13:37
Jemati je treba bogatim in revnim pomagat. Bogatuni pa seveda v zrak.
Mindmaster
# 29.03.2013 ob 14:45
@7up

Karkoli bom jaz razlagal, bo zvenelo zelo laično in posplošeno. Najbolje, da si prebereš ta dva intervjuja. Dr. Valerija Korošec z Urada za makroekonomske analize in razvoj se s tem ukvarja že kar nekaj let in zna bolje razložiti kot jaz. Zanimiv je predvsem ta odgovor: "Uvedba UTD v višini 300 evrov ne bi države stala nič. V letu 2008, če bi imeli ta sistem UTD, bi država celo prihranila približno 75 milijonov."

"Rešitev za države, v katerih administracija ne deluje"

Ljudi moramo cepiti proti strahu
Mindmaster
# 29.03.2013 ob 14:28
Vidim, da veliko ljudi moti neučinkovitost nadzora in predimenzioniranost socialnih transferjev. Na tej povezavi lahko podpišete evropsko državljansko pobudo, ki bo Evropsko komisijo zavezala, da preuči možnost uvedbe UTD-ja, ki ima možnost odpraviti vse nepravičnosti obstoječega sistema socialne države.
Kazalo