Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 47 glasov Ocenite to novico!
Ljubljanska stolnica ob letošnjem božiču.
V SŠK-ju so prepričani, da ima pobuda stranke Zavezništvo "namen zlorabiti proces denacionalizacije za pridobivanje kratkoročnih političnih koristi". Foto: Andrej Mrak

Dodaj v

SŠK: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoličanov

Referendum bi bil zgolj strošek, pravijo
10. januar 2017 ob 15:55
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V Slovenski škofovski konferenci so prepričani, da pobuda stranke Zavezništvo za razpis posvetovalnega referenduma o denacionalizaciji posredno spodbuja nestrpnosti do Cerkve.

Pobudo za razpis posvetovalnega referenduma razumejo kot sredstvo za širjenje neresničnih informacij glede oškodovanja bank v državni lasti ter posrednega spodbujanja nestrpnosti do Cerkve in katoličanov v Sloveniji, so zapisali v Slovenski škofovski konferenci(SŠK).

Odškodnine za prepočasno denacionalizacijo pa so po njihovem mnenju zakonite in tudi moralno upravičene, ker Cerkev tudi sama ta denar uporablja v dobrodelne in vzgojno-izobraževalne namene. Dodali so, da je pobuda tudi škodljiva za proračun, ker posvetovalni referendum v končni fazi denacionalizacije ne more imeti pravnih učinkov in bo zgolj strošek.

Stranka Zavezništvo je namreč v ponedeljek napovedala, da bo v DZ-ju sprožila postopek za razpis posvetovalnega referenduma o procesu denacionalizacije. Na njem bi državljane povprašali, ali se strinjajo, da se naravna bogastva v postopkih denacionalizacije ne bi več vračala v naravi.

V Zavezništvu še vedno tudi vztrajajo pri svoji pobudi, naj se Katoliška cerkev v zameno za škodo, ki so jo bankam povzročila podjetja v njeni lasti, odpove odškodninam zaradi predolgih denacionalizacijskih postopkov.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Tugomer1000
# 10.01.2017 ob 16:13
Neverjetno.
Ena redkih pozitivnih točk RKC-ja je bila podpora referendumskim pobudam, zdaj pa kar po hipstersko dojemajo referendum kot nestrpnost.

Referendum bo najbolj verodostojna anketa.
vranek
# 10.01.2017 ob 16:27
Pidpiram referendum. SSK naj nikar prevec ne pametuje, jer je imamo zadosti in cez glavo brez vsega zaradi neizmerrne pogoltnosti. Pogoltni ste do amena. Denar na sonce in vrnit pol miljarde in nehajre hlepet po vsem slovenskem. Bodite frajerji in se financirajte od svojih ovc. Osebno bi vam pokazal pot iz Slovenije. Res. Brezvestna zdruzbs ste do amena.
Disfenocingul
# 10.01.2017 ob 16:25
S%K: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoli6anov

Kako lahko referendum spodbuja nestrpnost do kogarkoli???
Partizan Miha
# 10.01.2017 ob 16:17
"SŠK: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoličanov"

Ni res ! Dejanja cerkve spodbujajo nestrpnost do cerkve ! Ne zavajajte ali pa nimate pojma.
zozozo
# 10.01.2017 ob 16:35
Cerkev se bo morala počasi odločiti. Ali želi še naprej vztrajati v trditvi, da je v Sloveniji 80% katoličanov, ali pa želi vztrajati v trditvi, da je mnenje katoličanov enako mnenju cerkve. Če bi res držali obe trditvi, bi v Sloveniji imeli že 25 let na oblasti SKD oz. NSI.
Partizan Miha
# 10.01.2017 ob 16:34
"SŠK: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoličanov"

Kakšne puhlice spet, na levi in desni mam super sosede, ki so vsi verni, četrt moje familije je verne, tudi med prijatelji se jih najde nekaj, pa ne bom zaradi tega referenduma nič nestrpen do njih ! Hudo mi je samo, ko vidim, kako nekateri izkoriščajo njihovo vero.
zzob
# 10.01.2017 ob 16:43
Ha-ha, tipično! Ko gre za druge, pomagajo zbirati podpise za referendum in pri mašah nagovarjajo ljudi, kako naj glasujejo, ko pa gre za njih, je pa referendum izraz nestrpnosti.
tone7
# 10.01.2017 ob 16:52
Zakaj v demokratični samostojni Sloveniji cerkev ne financirajo verniki, tako kot imajo to urejeno Nemci.
Tako verniki kot ateisti financiramo cerkev, da se lahko ukvarja z "naložbami", kot je Zvon 1 in 2.
Pol milijarde pokradenega denarja s strani cerkve bomo vsi plačevali
maximinus
# 10.01.2017 ob 16:47
edino pravilno!!

davke je treba plačat!! tudi rkc!
nevem
# 10.01.2017 ob 16:54
Prvič, v celoti podpiram predlog AB. Določena zemljišča in nepremičnine naj ne bi bila vračana v naravi, pač pa izplačana z odškodninami. S katerimi pa naj lastniki najprej poplačajo svoje dolgove.
Pošteno.
DrMinistr
# 10.01.2017 ob 16:49
Hehe...ali je bila še kdaj v zgodovini cerkev naklonjena demokraciji?
Partizan Miha
# 10.01.2017 ob 16:11
Verjamem, da večina kristjanov vrne svoj dolg, ko je tega zmožna.
zozozo
# 10.01.2017 ob 16:46
@zzob - Ne nasedat na vsiljeno ekvivalenco, ki nam jo prodajajo. Hujskanje proti enakosti posameznikov pred zakonom nikakor ni ista stvar kot razprava o tem, ali naj država neki organizaciji izplača odškodnino v naravi ali denarju.
velenjcan
# 10.01.2017 ob 16:41
pobuda stranke Zavezništvo za razpis posvetovalnega referenduma o denacionalizaciji posredno spodbuja nestrpnosti do Cerkve.

Kazalo bi tudi razmisliti, kolikšna nestrpnost bi doletela cerkev, če referenduma ne bo...
Kapitan Kljuka
# 10.01.2017 ob 17:00
Ej tacerkveni, dajte že mir s tem vašim blejanjem o nestrpnosti do vas in vašega katolištva. Pač, večini nam greste na jetra, na jetra nam gre vaša zaplankanost, revidiranje zgodovine, pohlep in mnenje, da se mora leta 2017 še vedno vse vrteti okoli vas.

Če bo referendum, bo moj glas proti vam!
vnk
# 10.01.2017 ob 21:26
Se strinjam, samo volivci levice naj plačajo odškodnino.

No, pa nismo več pri kristjanih/ateistih ampak že pri levih in desnih *bučen aplavz*
firtoh
# 10.01.2017 ob 21:45
Vračanje gozdov je itak nezakonito,ker je večino tega premoženja fevdalnega izvora.To je trdil tudi Bogo Grafenauer,ki je to tudi dokazal.Kot drugo je bilo to v lasti verskih skladov,ki so ga za AO upravljale škofije.>Te sklade je AO izplačala Jugoslaviji,kot del reparacije za 1.sv.vojno.Karađorčevič je z agrarno reformo določil maksimum 200 ha.
Skratka same neke skrivalnice in tajne pogodbe,ki so fevdalno premoženje spravile v roke RKC.Ni čudno,da so naših politikov tako veseli v Vatikanu.
ni maitre
# 10.01.2017 ob 21:36
dexterlab
ko boste pokazal lastniške pogodbe, dobite odškodnino
iztok71
# 10.01.2017 ob 19:13
Ena od 10 zapovedi je ne kradi. In ateisti hočete nam kristjanom ukrasti, kar nam po zakonu in ustavi pripada.
--------------------------------------
tebi nič ne pripada...kot kristjanu...
pa sej to sam veš,kajne?

pripada škofom...

zakaj jim pripada in kako,da jim pripada in na kakšen način so prišli do tega,
da jim pripada,je pa že druga zgodba...
nelon
# 10.01.2017 ob 17:23
Referendum naj naredijo med verniki in bo cerkev ugotovila da se ze verniki ne strinjamo s cerkveno pogoltno svinjarijo
makoshark
# 10.01.2017 ob 17:14
Odškodnine za prepočasno denacionalizacijo pa so po njihovem mnenju zakonite in tudi moralno upravičene, ker Cerkev tudi sama ta denar uporablja v dobrodelne in vzgojno-izobraževalne namene.

Moralno bi bilo tudi upravičeno, da bi Cerkev poravnala dolgove svojih podjetij. Tako jih je pa morala država, namesto, citiram kar SŠK, da bi ta denar država uporabljala v dobrodelne in vzgojno-izobraževalne namene.
pipolin
# 10.01.2017 ob 16:47
Caki caki jaz sem katolican in ne cutim nobene nestrpnosti ker locim vero in bogastvo
hexen
# 10.01.2017 ob 20:34
dexterlab
# 10.01.2017 ob 20:25
Katolištvo je krščanstvo in je najbolj blagoslovljeno od Boga, zato pa je Katoliška Cerkev uspela ohraniti enotnost skozi stoletja.


Vsa stoletja ostaja konstanta edino človeška neumnost - mogoče je pa to razlog, zakaj RKC še ni propadla?
oliva
# 10.01.2017 ob 19:58
V glavnem - kdaj bo referendum?
MitjaM
# 10.01.2017 ob 16:59
V bistvu je to sedaj že prepozno, ker veliko premoženja je bilo v naravi itak že vrnjenega.

Na podlagi uspelega referenduma se potem sprejme ustrezna ureditev o reviziji denacionalizacije v naravi, nekako se zaščiti slovenska naravna dediščina.
cairns
# 10.01.2017 ob 23:18
SŠK: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoličanov

Kaj imajo verniki s pohlepom RKC.

RKC naj poravna ukradeno milijardo evrov s svojim premoženjem. Tako kot to morajo narediti vsi. Če nima pa naj poplača v naturi. V lasti imajo 11% slovenskega ozemlja.
Mogoče pa za RKC v Sloveniji zakoni ne veljajo ???
Vongobongo
# 10.01.2017 ob 20:28
bom še jz napisal :)

dexterlab, ali ti meni znaš razložit zakaj se je zgodila reformacija??
darkwader
# 10.01.2017 ob 20:26
Katolištvo je krščanstvo in je najbolj blagoslovljeno od Boga, zato pa je Katoliška Cerkev uspela ohraniti enotnost skozi stoletja.

Aha, se prav so v očeh boga druge struje krščanstva manj vredne?? O enotnosti pa raje ne bi.
KovacevaKobila
# 10.01.2017 ob 19:51
V Slovenski škofovski konferenci so prepričani, da pobuda stranke Zavezništvo za razpis posvetovalnega referenduma o denacionalizaciji posredno spodbuja nestrpnosti do Cerkve.

Nestrpnost do Cerkve spodbuja njena požrešnost. Lastite si gore, otoke, jezera in gozdove, ki jih je bog naredil, kot piše v Bibliji, za vse ljudi. Čeprav se razglašate za institucijo, ki se ukvarja s človekoljubjem in duhovno oskrbo, se greste biznis s prispevki vernikov. Od države zahtevate milijonske odškodnine, medtem ko vam državljani pokrivajo vaše stratosferične pufe. Poleg tega ste deležni še mastnih subvencij, pa še davkov ste oproščeni.

Povrh vsega pa - da bi bila parada licemerja in predrznosti absolutno popolna - drugim pridigate o skromnosti in ponižnosti.
Vongobongo
# 10.01.2017 ob 19:32
dexterlab

Zakaj si nestrpen do drugacnih?
mend055
# 10.01.2017 ob 19:28
Dexter lab piše: Komunisti so ljudje, ki se želijo polastiti tuje lastnine (včasih jim žal tudi uspe) pod pretvezo neke družbenosti in skrbi za delavski razred.

Ne piše pa: Vrhovi cerkve so ljudje, ki se želijo polastiti tuje lastnine (v SLOVENIJI jim je v zadnjih 25 letih tudi zaradi Peterle Lojza uspelo), pod pretvezo neke družbenosti (Karitas, šole) in skrbi za vernike/verovanje v izmišljene zgodbe.
PS. Ne razumem zakaj danes cerkvi javno ne podarijo mrlića, ki ga postfestum položijo na križ, da bi ta potem na Veliki dan oživel pred novinarji in kamerami.
Partizan Miha
# 10.01.2017 ob 19:27
dexterlab, a hlastanje po materialnih dobrinah vodi v nebesa ?
felipesko
# 10.01.2017 ob 19:23
SŠK: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoličanov

Če se RKC grebe za nepremičnine in denar v imenu katolikov,potem je temu že tako.....
pace
# 10.01.2017 ob 17:53
Naj raje razložijo po kakšni logiki in po katerem pravu naj bi Triglavski narodni park pripadel, prešel v last ljubljanske nadškofije? Kaj ima to veze z verniki? Tudi sama sem verna, rojena v rimokatoliško vero, veliko poslušam oddaje po radiu Ognjišče, pa se mi kljub temu ne zdi prav, da bi neke cerkvene pravne osebe zasebnega prava posedovale Blejski otok, Bohinjsko jezero, Triglav z narodnim parkom in mi to vzbuja občutek, da s tem kradejo Slovencem kot narodu in hočejo stvari, ki jih sploh ne potrebujejo za opravljanje svoje verske dejavnosti. Se mi zdi, da že v nekdanji kraljevini oz. Dravski banovini to ni bila njihova last.
svabo
# 10.01.2017 ob 17:26
Žal 25 let prepozno, pa vendarle končno pravi referendum. Da to bo referendum proti katoliški cerkvi. Sami so si skuhali tole farški s svojo pohleponostjo.
sisoruen
# 10.01.2017 ob 16:56
Sicer pa bi morali ta referednum izpeljati pred začetkom decionalizacije in bi seveda ureditev morala veljati za vse upravičence enako. V bistvu je to sedaj že prepozno, ker veliko premoženja je bilo v naravi itak že vrnjenega.
bori
# 10.01.2017 ob 21:36
dexterlab
Se strinjam, samo volivci levice naj plačajo odškodnino.

Sem strpen, pošten, delaven, do vseh enak, nepristranski, rad imam vse, pomagam.... na minus prvo potenco. Kot janezov svetilnik in večina zaverovane garde sploh kibervojakov..
hexen
# 10.01.2017 ob 20:51
Res je, da "posvetovalni referendum v končni fazi denacionalizacije ne more imeti pravnih učinkov in bo zgolj strošek."

Zato ne vem, zakaj ne zapeljejo refrendumskega vprašanja v tej smeri: Ali se strinjate, da se bogastvo fevdalnega izvora vrne lokalnim skupnostim in državi?
ni maitre
# 10.01.2017 ob 19:49
dexterlab
Zdaj ste že manšina?
hexen
# 10.01.2017 ob 19:45
SŠK: Referendum o denacionalizaciji spodbuja nestrpnost do katoličanov

Sploh ne. Pohlep katoliških klerikalcev spodbuja nestrpnost do katoličanov.
felipesko
# 10.01.2017 ob 19:37
oziris.va
Država bi morala vrniti nepremičnine, dodatno pa še plačati odškodnino za dolgoletno uporabo in krajo.

Kdo pa se skriva pod državo? Cerar? Janša?
Smo v prvi vrsti Slovenci ali katoliki slovenskega rodu.......
Vongobongo
# 10.01.2017 ob 19:27
dexterlab

Kaj pa mislis o tem da se zacne placevati clanarino v cerkvi? Kakor v normalnih drzavah.
oliva
# 10.01.2017 ob 19:25
"Kaj, če bi naredili referendum, da se pobere vse premoženje olivi"

:D
oliva
# 10.01.2017 ob 19:12
Ja, @opus dei, v bistvu s tem za nazaj priznavajo svojo nestrpnost.
Če je referendum akt nestrpnosti.
andromaha
# 10.01.2017 ob 18:02
Cerkev si že stoletja grabi premoženje na račun narodov,vernih in nevernih.
Nikoli ni bila blizu Kristusovim naukom,ljudje pa tej gospodi še vedno nasedajo.
Vse,kar so imeli,so si pridobili na nepošten način in namesto,da bi bili skromni,vedno bolj grabijo in še državo okoli prinašajo,s tem pa tudi svoje vernike.
Referendum bi moral biti . Nesprejemljivo je, da bi take lepote kot je Triglavski park prišle v cerkveno last.
firtoh
# 10.01.2017 ob 17:28
Bolje,da se uvede cerkveni davek po vzoru Nemčije in Avstrije.S tem davkom se naj pokrivajo duhovniški prispevki in delovanje Cerkve.Pa da vidimo koliko je vernih.Davek naj bi veljal za vse verske skupnosti.
simnov
# 10.01.2017 ob 17:24
Do cerkve ne pa katoličanov
zozozo
# 10.01.2017 ob 17:20
@rivaldo10 - Pa saj nihče ne predlaga nobenega referenduma posebej za RKC. Če bo prišlo do kakršne koli spremembe zakona, bo ta sprememba veljala za vse, ne pa samo za RKC.
Cervantes
# 10.01.2017 ob 22:44
Krščanstvo je del naše kulturne dediščine.
In del naše zgodovine.
Naj v zgodovini tudi ostane.
ni maitre
# 10.01.2017 ob 20:18
Komunizem je pobil več kot 100 miljonov ljudi, krščanstvo pa le nekaj sto tisoč (pa še to je velika številka).

A lahko kak vir navedeš? Glede na to, da govoriš resnico verjetno ne bo pretežko?
Kazalo