Slovenija

Poudarki

  • "Staršem se zaradi morebitnega strahu opravičujem"
  • Razsodba prispela, ni še pravnomočna
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 33 glasov Ocenite to novico!
Anton Stres
"Osebno sem bil prepričan, da do tega ne more priti, ker sem verjel, da se oba duhovnika držita meja, ki so bile postavljene njunemu delovanju," je dejal nadškof Anton Stres in zaradi povzročenega strahu dodal opravičilo staršem.
cerkev
Vsem staršem, ki pošiljajo svoje otroke k verouku in drugim cerkvenim dejavnostim, Stres zagotavlja, da bo naredil vse, "da se ne bi zaradi naše nepazljivosti zgodilo njihovim otrokom kaj obžalovanja vrednega". Foto: BoBo

Dodaj v

Stres: Nobene prijave pedofilije nismo pometli pod preprogo. In je ne bomo.

"Vse take pojave se zatre"
28. julij 2011 ob 20:00
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

"V primerih preiskovanja suma spolne zlorabe mladoletnih s strani dveh duhovnikov iz ljubljanske nadškofije je bil potek resen in temeljit, predvidene sankcije pa so ostre," je zagotovil nadškof Stres.

Ljubljanski nadškof in predsednik Slovenske škofovske konference Anton Stres je v izjavi za Radio Vatikan in Radio Ognjišče potrdil, da zoper dva duhovnika poteka cerkveni postopek ugotavljanja odgovornosti.

Razsodba prispela, ni še pravnomočna
Nadškof je še pojasnil, da je v obeh primerih imenoval pravnika, v enem celo iz tujine, da bi zagotovil čim bolj objektivno razsodbo. Po njegovih besedah se eden izmed postopkov v teh dneh končuje, "predvidene so ostre in ustrezne sankcije". "Razsodba je že prispela in je na stopnji vročitve in roka za pritožbo, ki traja deset dni," je pojasnil Stres, ki več podatkov zaradi nepravnomočnosti sodbe še ni podal.

Duhovnika nimata stika z mladimi
Nadškof je pojasnil, da gre za dejanja, ki so se zgodila pred okoli desetimi leti, vendar je kljub temu uvedel preventivne ukrepe in obema duhovnikoma odredil "tako pastoralno delovanje, kjer nista imela nobenih pristojnosti ali nalog za delovanje med mladimi, ki bi lahko bila pretveza za kakršno koli zlorabo". Kot je zagotovil, jima je bilo delovanje med mladimi izrecno prepovedano.

"Staršem se zaradi morebitnega strahu opravičujem"
Stres je še dejal, da verjame, da so lahko bili zaradi informacij, ki so se pojavile v medijih, nekateri starši "vznemirjeni, zaskrbljeni ali ogorčeni, ker so morebiti menili, da so bili njihovi otroci, če so se udeleževali kakšne od teh dejavnosti, izpostavljeni nevarnosti".

"Osebno sem bil prepričan, da do tega ne more priti, ker sem verjel, da se oba duhovnika držita meja, ki so bile postavljene njunemu delovanju," je dejal nadškof in zaradi povzročenega strahu dodal opravičilo staršem.

Stres: Vse take pojave se zatre
Nadškof je zatrdil, da se vse take pojave odločno zatre in vsem morebitnim storilcem onemogoči takšno delovanje v Cerkvi, pri katerem bi lahko bili mladi izpostavljeni kakršni koli moralni nevarnosti. "Zato smo tudi sprožili te postopke in vsako prijavo jemljemo resno. Nobene nismo pometli pod preprogo in je tudi ne bomo," je povedal.

Pojasnil je še, da so ob vsaki prijavi najprej sprožili preiskovalni postopek, nato pa, če je bil sum utemeljen, še cerkveni sodni proces.

"Še z večjo pazljivostjo bom skrbel za moralno varnost mladih"
Vsem staršem, ki pošiljajo svoje otroke k verouku in drugim cerkvenim dejavnostim, Stres zagotavlja, da bo naredil vse, "da se ne bi zaradi naše nepazljivosti zgodilo njihovim otrokom kaj obžalovanja vrednega". "To je bila vedno moja trdna odločenost. In tudi zaradi tega, o čemer se piše in govori te dni, bom še z večjo pazljivostjo in odločenostjo tudi v prihodnje skrbel za moralno varnost mladih, ki jih starši zaupajo Cerkvi," je sklenil.

K. P.
Prijavi napako
Komentarji
apenko
# 28.07.2011 ob 20:27
dej tineB ne bluzi,

kokr da bi rekel da ena pravila veljajo za pripadnike nekega društva, za druge pa neki drugega.
Vsaka organizacija/društvo po novem tudi podjetja imajo svoja pravila in ponekod tudi predpisane kazni.

Obtoženim spolnih napadov v RKC se sodi po civilnem in po kanonskem pravu in to sta dve neodvisni preiskavi. Če pa žrtev ne poda prijave policiji preiskava po civilnem pravu ne more steči. Pri obeh postopkih pa je obtoženi nedolžen dokler ni dokazano drugače.
moxie
# 28.07.2011 ob 22:59
V primerih preiskovanja suma spolne zlorabe mladoletnih s strani dveh duhovnikov iz ljubljanske nadškofije je bil potek resen in temeljit, predvidene sankcije pa so ostre.

ja z dildotom po nagi riti
Tomaz79
# 28.07.2011 ob 22:46
Hipotetični scenarij:
odkrije se primer pedofilije v dramskem društvu. Osumljenca se ne prijavi policiji, ampak se za medije samo zatrdi "Ne skrbite, če bo osumljeni v društvu spoznan za krivega, bodo sankcije ostre, držali se bomo črke statuta društva!!"

WTF? Koga briga kaj mate vi predpisano znotraj društva! Jaz lahko npr. ustanovim novo religijo "Church of Body Fitness". Kazen za pedofilijo: 10 sklec.

W-T-F, Stres???
Borg
# 28.07.2011 ob 22:35
Spet je treba odgovorit tistim, ki vpijete, da niso samo med duhovščino pedofili. Seveda ne. Ampak:

1. Če je sosed morilec, potem mene to v ničemer ne opraviči, če bom koga ubil.

2. Samo RKC kot organizacija svoje pripadnike pred pravno obravnavo ščiti, jih skriva in hinavsko zamegljuje dejstva z nekimi lastnimi preiskavami in trditvami, da ni nihče nič prijavil.

In g. Stres: glede na vašino vaše izobrazbe ne morem verjeti, da vi ne bi vedeli in se zavedali. Kako pa se reče nekomu, ki se zaveda, da ne govori resnice?
daresi
# 29.07.2011 ob 00:13
Cerkev ostaja, kar je vedno bila. Skrivnostna, strašljiva, mračnjaška in nazadnjaška. K sreči je vse manj tistih, ki jih ima na svoji strani.
Nikec3
# 28.07.2011 ob 22:23
Prav vam je, kaj pa hodite v cerkev.
DolphLundgren
# 28.07.2011 ob 20:25
"Pojasnil je še, da so ob vsaki prijavi najprej sprožili preiskovalni postopek, nato pa, če je bil sum utemeljen, še cerkveni sodni proces."

Stresu naj nekdo razloži, da živimo v državi vladavine prava in da pri nas zlikovce kaznujejo sodišča, ne pa bog. "Cerkveni sodni proces" v družbi, kakršni živimo, nima oz ne bi smel imeti nikakršne veljave in je kot tak sam sebi namen.
Po njegovi logiki lahko potemtakem jaz sam ustanovim eno "cerkev" oz versko ločino, nato posiljujem otroke, potem pa se dam podvreči lastnemu sodnemu procesu in si za kazen določim 5 minutno klečanje ...

Stresove besede in nasploh njegovo razmišljanje je groteskno sprevrženo in zaradi izrečenih besed bi morali v "normalni" družbi že njega samega kaznovati.
TineB
# 28.07.2011 ob 22:09
Je izjema - za najtežja kazniva dejanja - kjer je opustitev same ovadbe kazniva. A to velja le za kazniva dejanja, za katera je zagroženo najmanj 15 let zapora. Spolnega napada na osebo mlajšo od 15 let ni med njimi. Tam so zagrožene kazni od 3 - 15 let.

Opustitev ovadbe kaznivega dejanja ali storilca

281. člen

(1) Kdor ve za storilca kaznivega dejanja, za katero je z zakonom predpisana kazen najmanj petnajstih let zapora ali dosmrtnega zapora, ali kdor samo ve, da je bilo tako dejanje storjeno, pa tega ne naznani, čeprav je od take ovadbe odvisno, da se storilec ali dejanje pravočasno odkrije, se kaznuje z zaporom do treh let.
TineB
# 28.07.2011 ob 22:02
Hm, koliko cerkvenih PRovcev je tu gori. Prostovoljno. Žalostno. Borci za institucijo, ne za vero. Sicer je pa katolištvo zvita vera: zapoveduje ne le vero v Boga, ampak tudi vero v tosvetno človeško institucijo (RKC). Torej vero v kler. Bravo!
123pepe321
# 28.07.2011 ob 22:00
"Pa vendar, bodo, preden stvar dajo na policijo, rajši preverili, koliko je resnice v obtožbi."
Do 22:00 28.7.2011 cerkev ni policiji na planetu Zemlja prijavila še nobenega duhovnika osumljenega pedofilije...
Mogoče jutri...
hud
# 28.07.2011 ob 23:36
Anton Stres je v izjavi za Radio Vatikan in Radio Ognjišče potrdil, da zoper dva duhovnika poteka cerkveni postopek ugotavljanja odgovornosti.

Zaradi tega bi morala naša vrla neučinkovita policija takoj podati ovadbo na tožilstvo. RKC bi morala prijaviti svoje klerike policiji takoj ko so izvedeli kaj počnejo, ne pa da kazniva dejanja prikrijejo.
Dokaz več, da kleriki RKC ne spoštujejo zakonov države v kateri delujejo. S takim ravnanjem se postavljajo nad pravni red Slovenije in vzpostavljajo državo v državi.
V normalnih časih bi temu rekli okupacija.
Ramus
# 28.07.2011 ob 23:34
"Stres: Nobene prijave pedofilije nismo pometli pod preprogo. In je ne bomo"

S tem, ko teh primerov niste prijavili državnim organom pregona (policija in tožilstvo) ste naredili točno to. Vse ste pometli pod preprogo in nase, ter na vso Krščanstvo vrgli veliko senco dvoma. Takšno samopašno obnašanje je nesprejemljivo in velika sramota je, da država ne naredi nič. Se strinjam da je to pravno gledano konflikt interesov. Kako je to pravno dopustno?
hud
# 28.07.2011 ob 22:56
royayers
Odpravit celibat in organizirat en razvrat!

Razvrat je že, celibar pa je itak samo na deklarativni ravni. Vsak klerik nekje namaka. Nekaj tja kjer se lula, še več pa kjer se kaka.
hud
# 28.07.2011 ob 22:52
Stres: Vse take pojave se zatre

na tak način da ne pridejo v javnost. Žrtev se prestraši, staršem se zagrozi s peklenskimi mukami, izobčenjem, javno sramoto pa je narejeno.
TineB
# 28.07.2011 ob 20:20
Ja, imamo dve pravni državi. Ena velja za državljane - laike, druga pa za RKC in njene uslužbence - po kanonskem pravu. Kjer slovenskim državljanom ne sodijo po pravu Republike Slovenije, ampak po vatikanskem kanonskem pravu.

RKC - država v državi. Še vedno. Pa smo že v 21. stoletju.

Če se ve za pedofilske zlorabe mladostnikov, naj se jih preganja in sodi po pravnem redu Republike Slovenije, ne pa po pravnem redu tuje verske države (Vatikana) - interno znotraj RKC same, kot se to sedaj počne.
cherub
# 29.07.2011 ob 10:49
Za župnika je kazen za gnusen zločin lahko le tri očenaše in dve zdravamariji- nesprejemljivo.

Poleg tega ljudje takih pojavov ne prijavljajo. Pri sosednjem omizju v lokalu so se pogovarjali kako je župnik napil v kleti štirinajst letne dečke in jih je začel, ko je vino prijelo, otipavat. Rekli so celo da so mu komaj ušli. Ta župnik še vedno bere mašo in uči evangelij pri verouku. Samo preselili so ga v drugi kvart.
zen
# 29.07.2011 ob 01:18
Na redno sodišče z njimi. Cerkvene preproge niso dovolj. Bravo Britanci, ki bodo dali papeža pred sodišče, če pride k njim. Tako se dela. Civilno sojenje, ker gre za kriminal!
hud
# 28.07.2011 ob 23:26
kuruc
Slovenci smo gensko pohabljen narod.

Pa ne vsi. Teh nekaj, kar jih je genetsko pohabljenih, pa so večinoma kleriki v RKC.
hud
# 28.07.2011 ob 23:04
Ubogi kleriki RKC. Sedaj so oni vsega krivi. Del krivde bi morali prevzeti tudi starši, saj vodijo svoje otroke v cerkev, pa k verouku, pa k raznim cerkvenim dejavnostim. Nekateri kleriki pa si ob takšni silni izbiri ne morejo pomagati in zagrešijo še eno premestitev v odročno župnijo.
hud
# 28.07.2011 ob 22:50
"V primerih preiskovanja suma spolne zlorabe mladoletnih s strani dveh duhovnikov iz ljubljanske nadškofije je bil potek resen in temeljit, predvidene sankcije pa so ostre,

Seveda. Premestitev v kakšen bolj odročen kraj.
TineB
# 28.07.2011 ob 21:59
@pepe

Ne, noben zakon te ne zavezuje, da MORAŠ prijaviti sum na kaznivo dejanje policiji.

Če bi bilo tako, potem bi moral kdaj npr celo vas pozapreti ali cel blok, ko so vsi vedeli, da mož ženo in otroke preteka ali pa sin mamo itd.

Zakonske dolžnosti ni, je pa moralna - in spodbuja se, da se prijavlja kazniva dejanja policiji. Sploh npr zadnje čase v primeru nasilja v družini: se spodbuja sosede, sorodnike, sodelavce itd, da prijavijo sum nasilja, če vedo zanj. Seveda duhovniki - zaradi po kanonskem pravu zapovedane zaprisege k spovedniški molčečnosti - ne spadajo v to gručo.

Zavezuje nas pa filantropska in moralna dolžnost. Če si p***a od človeka, potem se pač delaš slepega in gluhega, češ da "ni tvoja stvar". Medtem pa nekdo (na)strada v tem času. Celo otrok.

Vsak naj svojo vest izpraša, če je lahko tiho. Gospod Škof s tem očitno nima problemov - da molči in ne prijavi suma spolne zlorabe otrok policiji. Mogoče je pa brez vesti, kdo ve ...
TineB
# 28.07.2011 ob 21:39
@apenko

Ti si pa res pravi cerkvenjaški vojščak. Koliko te plačajo?

Preberi si še 1x: izvaja se predvsem psihični pritisk (zastraševanje) na žrtev in njeno družino. Kaj misliš, da župnik reče otroku, naj gre vse doma povedat. In če že gre, jo bodisi že starši utišajo, ker si pač proti RKC ne upajo bojevati (ker je kao bogokletno) - če pa že starši pridejo k župniku ali škofu, pa itak poskušajo najprej vse zatuškati. Kot je rekla sogovornica: policiji je prijavljenih bore malo napadov. Čeprav se znotraj RKC ve zanje. In to je sprevrženo.

Res, da v slovenskem pravnem redu ni zakonske dolžnosti, da moraš kaznivo dejanje prijaviti policiji, če zanj veš.

Obstaja pa MORALNA dolžnost slehrnika, da to stori. Še posebno bi se pa to pričakovalo od institucije in ljudi, ki se imajo za samooklicane varuhe morale.

In ker tega ne storijo, pač samo izkazujejo svojo hinavščino in pokvarjenost. Nekateri pa pač na njihove besede in fasado pač še vedno padate. Na lastno odgovornost.
XXI
# 28.07.2011 ob 21:37
Podatke o teh 2 duhovnikih je na dan spravila novinarka Dnevnika, podobno kot že v prejšnjih primerih - Frantar se je sprehajal po Ljubljani, dokler ni o tem pisal Dnevnik in so ga potem končno aretirali. Se je že kdo vprašal, kaj je narobe z našimi organi pregona, da jih vedno prehiteva ena novinarka?
davide
# 28.07.2011 ob 21:29
sploh ne vem kaj se zdej na stresa spravlajo, pišuka pa sej ni on en sodnik...
za to mamo slovensko sodstvo in zakone... pa še zdaleč nism stresov fan ali kej podobnega, ampak tole sprenevedanje je res blesavo do amena
recluse
# 28.07.2011 ob 20:34
Za mene pomeni ne pometanje pod preprogo, takojšna, brezpogojna prijava organom pregona.
cartekmedo
# 31.07.2011 ob 19:27
Žalostno je, da se zločin kot je pedofilija ,katerega je v tej cerkveni mafijski družbi polno pometa pod progo,češ,mi župniki nismo nič dolžni pojasnjevati,enako kot politiki. Samo njhove žrtve,otroci bodo imeli leta in leta travme.
cartekmedo
# 31.07.2011 ob 19:26
Žalostno je, da se zločin kot je pedofilija ,katerega je v tej cerkveni mafijski družbi polno pometa pod progo,češ,mi župniki nismo nič dolžni pojasnevati,enako kot politiki. Samo njhove žrtve,otroci bodo imeli leta in leta travme.
cartekmedo
# 31.07.2011 ob 19:21
Cerkva je res prava mafija.
Mr.Blobby
# 29.07.2011 ob 10:09
PONOS je zapisal: ''cerkev je v tem podivjanem ,požrešnem svetu še edini otok etike in morale''
A za svinjarije pri gradbenih delih dvorca Betnave še nisi slišal ?
Ali morda za sporne finančne transakcije MB nadškofije ?
No, jaz tukaj ne vidim nobene etike, temveč požrešnost in napuh...
Mr.Blobby
# 29.07.2011 ob 10:02
Zanimivo je, da pa se zdaj ne oglasi ne g. Primc in ne ga. Novak, ko pa gre tudi v tem primeru za pravice otrok...
Tomaz79
# 29.07.2011 ob 09:18
@PONOS

A mi lahko razložiš, zakaj misliš, da ima Cerkev dobre nauke, ki so temelj etike in morale?
Sveto pismo med drugim odobrava suženjstvo, kamenjanje ljudi in otrok za najmanjše prekrške, zažiganje čarovnic, genocid nad nedolžnimi ljudstvi, itd.

Bo kdo rekel "Ja, ampak to je stara zaveza." Kaj potem? A ni vse božja beseda? 10 božjih zapovedi, btw, najdemo v stari zavezi. Tudi nova zaveza ni tako nedolžna. Kaj je moralnega v tem, da se obsodi nevernike (ne glede na njihova dejanja) na neskončno trpljenje v peklu (Razodetje 21:8)? Ali v suženjstvu? (Efežanom 6:5, Luka 12:47)

"Lepe" odstavke o ljubezni in dobroti znam tudi jaz kot nevernik prepoznati kot dobre, ampak ravno v tem je point - svoje lastne moralne vrednote apliciramo na tekst in poberemo ven stvari, ki se nam zdijo smiselne. Ne pa obratno. Če bi bilo Sv. pismo po defaultu moralno (ker je pač božja beseda), se s tem zreducira moralo na sledenje avtoriteti. Poleg tega pa nam tako stališče ne dopušča nikakršne možnosti, da v moralnem smislu razlikujemo med božjimi besedami "čarovnice ne puščaj pri življenju" ali "ne ubijaj".
Valentin57
# 29.07.2011 ob 07:29
@schmied
Še enkrat: prvi izdajalci slovenskega naroda so bili slovenski komunisti, ki so v okviru komunistične internacionale sklenili pakt z Nemci (Molotov:Ribbentrop) leta 1939.

Ne, prvi izdajalec je bila katoliška cerkev, ki je kurila s protestantskimi knjigami v slovenskem jeziku!
zen
# 29.07.2011 ob 01:20
Edina dolgoročna rešitev je, mladino stran od vatikanske cerkve. Dajmo že spregledat. Nenormalni so.
hud
# 28.07.2011 ob 23:21
Borg
Kako pa se reče nekomu, ki se zaveda, da ne govori resnice?

Janezek skoči v zrak in se zadere:

,,Tršica jaz vem. Reče se mu nadškof.''
hud
# 28.07.2011 ob 23:08
"Še z večjo pazljivostjo bom skrbel za moralno varnost mladih"

Moralna varnost mladih se lahko zagotovi le tako da nikoli več ne pridejo v cerkev. Potrebno jim je zagotoviti predvsem fizično varnost, saj je po znanih podatkih nekateri kleriki uporabljajo TRDE predmete in prijeme.
123pepe321
# 28.07.2011 ob 22:15
"Profesor Ratzinger je bil leta 1962 samo svetovalec koelnskemu nadškofu na II. Vatikanskem koncilu"
Imaš prav dokument je 16.3.1962 podpisal kardinal Ottaviani z vednostjo papeža Janeza 23.
pneuma
# 28.07.2011 ob 21:30
Ni še dolgo tega, ko je ljubljanski nadškof Anton Stres govoril o celem seznamu duhovnikov osumljenih pedofilije. Bilo bi zanimivo vedeti, kako konkretno so cerkveni šefi kot ordinariji reševali to problematiko, kako je bilo s prijavami in ukrepi zoper storilce tega kriminala.
Anar Hija
# 28.07.2011 ob 21:24
Še sreča, da nismo vsi pod stresom...
TineB
# 28.07.2011 ob 20:50
@apenko

Interna pravila pač ne morejo biti nad kazenskim materialnim pravom RS. Po tvoje bi potem npr. Telekomovemu uslužbencu, ki je posilil svojo sodelavko, sodili kar znotraj podjetja - po lastnem statutu in disciplinskem pravilnikom.

Ja, pa kaj še.

Kazensko pravo pač velja za VSE. Tudi za pedofilske duhovnike. In edini veljaven proces zanje je pač pred pravosodnimi organi Republike Slovenije, po pravu Republike Slovenije. Vse drugo je neveljavno in je navadna farsa.

Tebi so pa očitno dobro možgane oprali, če padeš na njihovo razlago, da je že postopek po kazenskem pravu dovolj.

Če so vedeli za kaznivo dejanje, so ga dolžni prijaviti policiji.

Tu ne gre za kršenje nekih internih pravil RKC, ampak za kršitev Kazenskega zakonika RS.
Borg
# 30.07.2011 ob 13:34
Ja, saj - ljudsko izročilo. Se mi je kar zdelo, da tvoje trditve slonijo na "baba čula, baba rekla". Jaz pa govorim o dokumentarnem gradivu. Na primer: Rožmanovo pismo Grazioliju in Duceju, fotografije, filmski posnetki ... Pozna in prizna jih celo večina današnjih "domobrancev", tako da boš z "ljudskim izročilom" res težko prodrl.

Očitno tudi ne veš, kaj pomeni partizan. Osnova partizanske taktike je udarec in umik, saj za frontalni spopad nimajo dovolj moči. Ja, to za sabo potegne maščevanje. Ampak, kaj je pa alternativa? Suženjstvo? Zame je odgovor jasen. Ne razumem in nikoli ne bom razumel sluzavcev, ki raje trpijo pod tujčevo peto. Drugega lica jaz pač ne nastavljam. Kdor me udari po enem licu, mu s pestjo razbijem obraz!

Seveda pa so delali napake tudi partizani, tako kot jih delajo vsi. In mimogrede - po bitki je lahko bit pametni general. Le, da so partizani priznali svoje napake, za razliko od domobrancev, ki bi še vedno radi prodali tezo, da so se tudi oni borili za domovino. Žal so se borili le za imovino. Mislili so, da svojo, pa so tudi tu zmotili.

Tako da, najprej je bila izdaja in na tej izdaji so poleteli komunisti. Če ne bi bilo izdaje, pri nas komunisti ne bi nikoli uspeli z revolucijo. Le nekaj osamljenih norcev bi vpilo vsake toliko časa.
mitja vilar
# 30.07.2011 ob 13:12
Ob članku gospoda Stresa ni omenjen širši kontekst tega.ZDA ali pa Irska. Tam tudi ne pometajo pod preprogo temveč prestavijo v drugo škofijo. Kritika potez Cerkve je mogoča tudi brez žalitev. Osebno imam za neodgovorno potezo papeža, ki zaradi doktrine svoje vere nasprotuje uporabi kondoma in to sporoča tudi drugim kot nek ideal. Večini ni problem imeti otroke, najtežje je vzgojiti iz njih odraslega človeka.
Virus HIV je tragedija, je pa ena od preko 22 najpogostejših spolno prenoslivih bolezni, ki se pri nas zdravijo na stroške ZZZS ja, v revnejši deželah, kjer se prodaja nasprotovanje kondomu pa pomeni odpoved jeter. Učinkovita je zgoj preprečitev stika telesnih tekočin. Najpogosteje. Še vedno bodo primerki, ki bodo trdili, da so sifilis dobili na avnem stranišču.
antimason
# 29.07.2011 ob 15:24
Ko je bila še stara zaveza se je čakalo na Mesijasa -odrešenika-ki bo končno odrešil človeštvo greha in ponudil alternativo nasilju.
Z prihodom Jezusa se je začela nova zaveza , on je bil odrešenik ki je z deli ,dejanja in govorom dokazal da je odrešenik.On se je žrtvoval in umrl po hudih mukah za nas ljudi da je dokazal bogu da smo vredni da nas vzame v svoje kraljevstvo


največja laž in izmišljotina krščanske vere.
PONOS
# 29.07.2011 ob 12:23
cherub
Tako osebo bi bilo treba takoj prijaviti nadškofiji in policiji.
Zakaj ga ti ne prijaviš?
Župnik je človek tako kot vsi ostali in zmožen kriminala.
Kdaj bomo nehali duhovnike dajati na nek podstavek nedolžnosti ko pa zagrešijo zločin so pa vsi presenečeni in pljuvajo po veri,cerkvi itd...
Tako kot policaj lahko krade in ubija to lahko počne župnil.
Tomaz79
# 29.07.2011 ob 10:38
@PONOS

Tvojih razpredanj o odrešenju in zgodovini krščanstva ne bom komentiral, bi lahko porabila cel teden. Nisi mi odgovoril na ključno vprašanje:

Zakaj so Jezusovi nauki "dobri"?
A) Ker so "dobri" PO DEFINICIJI - izreka jih namreč Bog - Jezus, ki je definicija dobrega.
B) Ker obstaja koncept moralnosti, neodvisen od Boga, po katerem lahko v njegovih besedah prepoznamo "dobro" (na isti način zavržemo dele o genocidu, suženjstvu, ipd. kot nemoralne)

A ali B?
PONOS
# 29.07.2011 ob 10:11
Tomaz79
Ko je bila še stara zaveza se je čakalo na Mesijasa -odrešenika-ki bo končno odrešil človeštvo greha in ponudil alternativo nasilju.
Z prihodom Jezusa se je začela nova zaveza , on je bil odrešenik ki je z deli ,dejanja in govorom dokazal da je odrešenik.On se je žrtvoval in umrl po hudih mukah za nas ljudi da je dokazal bogu da smo vredni da nas vzame v svoje kraljevstvo.Torej je bil prvi Gandi ki je zmagal brez boja ,njegovo orožje je bila le ljubezen do sočloveka.
Bog je dokazal ljudem da je njegovo kraljevstvo odprto za vse ljudi ko je Jezus ustal od mrtvih.
Židje npr.ne verjamejo v Jezusa za njih je le božji sel in še vedno čakajo na odrešenika-židje in krščani imamo identično staro zavezo.Zanimivo če prebereš Koran je zelo podoben svetem pismu le bolj napisan na kožo moškim in okolju in bolj pisan vladarjem.Je pa dosti mlajša vera.
Torej moje sporočilo zate je da smo ljudje vsi krvavi pod kožo in grešimo ne glede kdo si.
Sam krščanski nauk je pa zelo vredu etika in morala je na višku.
Ljudje skozi zgodovino so pač izkoriščali nauk za svoje interese vpliv in moč skozi tisočletja da bi pridobili maso na svojo stran.Zato so bile vojne ,reformacije,eni sose borili proti tem Martin Luther itd.
Nauk sam pa s tem nima veze ni se spremenil.
Zato antikrščani mečete naprej zažiganje čarovnic,križarske vojne,kolaboracija itd vendar se ne zavedate da sam nauk s tem nima popolnoma nič.
Vse to za kar obsojate cerkev je delo človeka ,ljudi.
Ljudje so tisti ki so se odločili tako ,pa tudi če so predstavniki cerkve.
Cerkev spoštujem ker uči nauk,ne spoštujem jo pa zaradi preteklih dejanj,zaradi katere se je papež že opravičil.Kot vernik sem pa cerkvi odpustil njene grehe.
Tomaz79
# 29.07.2011 ob 10:09
@hrgotax.

"Bog je tudi v tebi, v tvojem srcu."

Citation needed.
hrgotax
# 29.07.2011 ob 09:57
Se pa, jasno, popolnoma strinjam s TinetomB, ko pravi:

Če so vedeli za kaznivo dejanje, so ga dolžni prijaviti policiji.
HepiHipo
# 29.07.2011 ob 08:12
Nobene prijave pedofilije nismo pometli pod preprogo.

Katerega leta sta bila obtožena pedofilije? Mar jih niso le premestili? Nobene prijave pedofilije nismo pometli pod preprogo? Mar ni lagati greh?
Borg
# 29.07.2011 ob 03:17
@mikic007
A-a, nikar gnilih jajc prodajat. Policija že opravlja svoje delo v zvezi s zadevo o kateri tukaj teče debata. Se je zbudila po razburjenju javnosti. Večina tukaj ne zahteva nič drugega - kompetentno preiskavo, kar interna preiskava po kanonskem pravu zagotovo ni. Tukaj je Slovenija in ne Vatikan. Da se razumemo, nimam nič proti interni cerkveni preiskavi in tudi morebitni kazni. Ampak prvo je civilno pravo! In to je Stres tukaj ponovno namerno zanemaril in vsiljuje prvenstvo RKC, nad slovenskim pravom. Za namerno ignoranco do Slovenije (že xn-tič) gre tukaj in proti temu nas večina tukaj protestira. In seveda proti hinavski instituciji, ne proti posameznim duhovnikom. Ne glede na to ali sta kriva ali ne, Cerkev že zdaj deluje napačno in skrivaško. Tudi to že xn-tič in tudi zato se je prag občutljivosti močno znižal. Dovolj je že te visokostnosti, hinavščine in ignorance s strani RKC!

Kar se tiče domobrancev spet zamegljuješ. Ni bistvo prava ali napačna stran. Bistvo je izdaja. Izdaja, ko je bil slovenski narod v izjemno hudem škripcu. Ko je šlo za fizično preživetje naroda kot celote. Domobranci so na deklarativnem in dejanskem nivoju sodelovali s sovražnikom slovenskega naroda in svoj narod izdali. Noben sistem, razen Hitlerjevega nacizma, ni imel v planu Slovence izbrisati samo zato, ker so Slovenci. Fizični genocid torej. Izdaja se povsod kaznuje s smrtjo, kar je narobe, je samo to, da ni bilo opravljeno v pravnem okviru. Da pa je izdaja bila, pa dokazuje nešteto dokumentov, slikovnega in filmskega materiala in še marsikaj, tako da o tem pač ni dvoma. Za sodelovanje z okupatorjem pri uničevanju lastnega naroda ni nobenega opravičila. Še enkrat, tukaj ne gre za drugače misleče, ampak za izdajalce.
123pepe321
# 28.07.2011 ob 22:04
@TineB
Hvala za razlago!
"Mogoče je pa brez vesti, kdo ve ..."
Mislim, da je človek na takem mestu ne more imet omembe veliko...
Kazalo