Slovenija

Poudarki

  • Šušteršič: Država bo najprej varčevala pri sebi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 38 glasov Ocenite to novico!
Janez Šušteršič
Šušteršič se je predstavil odboru za finance. Foto: BoBo
       Os med finančnim ministrom in predsednikom vlade bo trdna. Če ste pričakovali kakšen drug odgovor, pa me kot politika podcenjujete.       
 Janez Šušteršič Matevžu Frangežu
Brezposlenost
Šušteršič napoveduje ohranitev socialne države. Foto: BoBo

Dodaj v

Šušteršič: Ob znižanju javne porabe bomo ohranili tudi socialno državo

Predstavitev Janeza Šušteršiča
9. februar 2012 ob 18:21,
zadnji poseg: 9. februar 2012 ob 19:45
Ljubljana - MMC RTV SLO

Odbor za finance je soglasno podprl kandidata za ministra za finance Janeza Šušteršiča. Njegovi glavni cilji so znižanje javne porabe, davčne razbremenitve in povrnitev kredibilnosti Sloveniji.

Zniževanje javne porabe je tako po njegovih besedah potrebno ne le glede na BDP, ampak tudi nominalno. Osnovni razlog za to je, da se ne moremo več zadolževati, kot smo se, saj bi v tem primeru delež dolga hitro dosegel 60 odstotkov BDP-ja "kar je nesprejemljivo". Kot je dejal, želi voditi politiko, ki bi javni dolg držala pod 50 odstotki BDP-ja.

Šušteršič: Država bo najprej varčevala pri sebi
Poudaril je, da se je v javnosti že pojavila številka, ki jo želijo prihraniti z rebalansom. Gre za 800 milijonov evrov, kar je po Šušteršičevih besedah mogoče in treba doseči. Ta številka je sicer lahko tudi, ko bo sledil rebalans, nižja ali pa tudi višja, saj je bilo pri izračunih, ki so bili opravljeni do zdaj, preveč neznank.

Poudaril je, da bodo pri varčevanju upoštevali več načel, eno prvih pa je, da bo država najprej varčevala pri sebi, poleg tega pa je napovedal večje upoštevanje učinkov izdatkov pri odločanju o njih in neposeganje v socialne transferje in plače v javnem sektorju, dokler bo veljal intervencijski zakon.

"Treba je spremeniti odnos do lastniških deležev države"
Med davčnimi razbremenitvami je med drugim napovedal socialno kapico, dvig davčne olajšave za vlaganje v raziskave in razvoj, davčne počitnice za nova podjetja in možnost pavšalne obdavčitve. Učinki teh in drugih potez bodo, kot pravi, pozitivni tako dolgoročno kot tudi kratkoročno.

O ugledu Slovenije kot partnerja za vlaganja je dejal, da se vsi zavedamo, kakšen je, in da tujci slovenske predloge za vlaganja sprejemajo s skepso, saj naj bi se Slovenci pred sklenitvijo poslov pogosto umaknili v zadnjem trenutku. Tako ravnanje se mora po njegovih besedah končati.

Pojasnil je, da je treba spremeniti odnos do lastniških deležev države v podjetjih in bankah ter postaviti jasna pravila in pogoje o tem vprašanju. Opozoril je, da se lahko zgodi, da bomo morda morali znova dokapitalizirati NLB, če ne bomo poiskali vlagateljev in če banka ne bo mogla prodati deležev v nekaterih podjetjih.

Denar za dokapitalizacijo Šušteršič "težko vidi" v proračunu ali v domačem zasebnem kapitalu, ne bi pa imel nič proti, če bi katera izmed bank prešla v domače zasebne roke.

Šušteršič: Ni moj namen, da bi uničeval socialno državo
Alenka Bratušek
(PS) je dejala, da se ne strinja s Šušteršičem, da je treba prodati državno premoženje za vsako ceno, ta pa ji je odgovoril, da tega ni rekel, da pa je včasih "bolje star avtomobil prodati za nižjo ceno in naj ga potem popravi tisti, ki ga kupi, če ga sam ne znam".

Na vprašanje Matevža Frangeža (SD) o socialni državi mu je Šušteršič odgovoril, da bo vlada z različnimi ukrepi javno porabo predvidoma do konca mandata znižala na 42 ali 43 odstotkov BDP-ja, pri čemer pa bodo po njegovem mnenju ohranili socialno državo. "Ni moj namen, da bi uničeval socialno državo ali kohezijo," je dodal.

Aleksander Kolednik
Prijavi napako
Komentarji
mbvana
# 10.02.2012 ob 10:50
@PONOS; # 10.02.2012 ob 10:29:

V primeru NLB lahko mirne duše govorimo kot o največjem sistemskem grešniku, ki namesto sistematskega strateškega financiranja skrbi za netransparentno financiranje brez sprejemanja vsakršne odgovornosti. Kultura lastnika ni poglaviten faktor, kar sta pokazali zadnji dve vladi. Tako pod Janšo, kot pod Pahorjem je NLB delala po svoje.

Žal mi je, da besede Radovana Žerjava iz predvolilnih soočenj niso imele odmeva. Dejal je, da v času njihove (Janševe 04-08) vlade sploh ni bilo možno umestit debate o NLB na dnevni red.

Govorimo o državi v državi. O sistemu, ki je močnejši od aktualne politike. Jaz bi se tega sistema znebil.
PONOS
# 10.02.2012 ob 10:29
mbvana
To je pa kultura lastnika.
Vsak normalen lastnik si želi uspešno banko in samo po kriterijah uspešnosti in končnih zelenih številkah bi lastnik moral soditi upravitelja in ne po ubogljivosti oziroma uslugah.
Torej težava je v kulturi lastnika ki bi moral samega sebe onemogočit.
Očitno to ni možno,zato želijo prodati večinski delež.
Žal je ta poteza še slabša.
Tujci bodo najprej drugim zaprli pipico potem šele sebi.
mbvana
# 10.02.2012 ob 10:00
Dragi Janez Šušterišič, želim ti veliko sreče in modrih odločitev.

Odločitve so namreč nekaj, česar prejšnja vlada ni zmogla. Drži, arbitražni sporazum je speljala, nekateri pomembni referendumi so padli, vendar ostaja grenko gnil priokus, da v treh letih mandata Križanič in njegova ekipa ni zaključila niti večje ene finančne konstrukcije.

Obnova železnic je zamrznjena oz. se močno zavira, nadgradnja cestnega križa povsem stoji, TEŠ 6 še ne pozna usode, dokapitalizacija NLB še ni dorečena, gradnja verige HE na spodnji Savi je v zraku, pa še Stožice stojijo, ker banke cincajo. Finančni strokovnjaki na odgovornih mestih so od začetka leta 2009 pokazali, da nimajo pojma in da nimajo jajc.

Če drži včerajšnja navedba Janeza Janše, da nekaj let ni bila plačana članarina za OZN v višini 15 - 20 mio. € in če se najde še kak podoben okostnjak v omarah slovenskih financ, bi bil vsaj finančni minister zrel za na sodišče s podobno obrazložitvijo kot Erjavec - nevestno delo.
mbvana
# 10.02.2012 ob 09:08
@PONOS; # 10.02.2012 ob 08:05:

Ja, ampak v teh istih bogatih državah se ti obenem ne piše dobro, če ga na vodilnem mestu lomiš, pri nas pa se odgovornost sploh ne ugotavlja.
PONOS
# 10.02.2012 ob 08:05
Najbolj bogate demokratične države ščitijo svojo ekonomijo pred tujimi prevzemi ne prodajajo bank niti jim ne dovolijo propasti.
Še večvelike privat banke nacionalizirajo-bail out.
Mi bomo pa vse prodali...kje bodo slovesnko gospodarstvo dobilo kredite ko bodo tujci zaprli pipico?
diazepam
# 10.02.2012 ob 02:45
Blefer Šušteršič sili tja od koder cel svet beži. Večni vernik v neoliberalizem. Prodaja srebrnine (kolikor je še je) ni nikakršna rešitev, poglej Madžare, po tvoji logiki bi morali biti oni Švica.
Sicer ne verjamem, amapk upam, da bo vsaj nekaj od teh velikih načrtov obrodilo sadove.....
AlFe
# 10.02.2012 ob 01:40
Kaj pa Brščičeve besede: Treba bo manj krasti, v tem je rešitev za proračunski primanjkljaj

So pozabljene? So sploh prišle do vlade? Do našega Janeza?
mkrebs
# 10.02.2012 ob 01:24
Pri sebi bodo začeli varčevati. Fino!
Za začetek naj rože sami zalivajo. Pravzaprav, to je predrago, da bi take kapacitete izgubljale čas z zalivanjem. Zato je bolje, da se rožam kar odrečejo.
borbo
# 09.02.2012 ob 22:46
Ko bo čez pol leta rekel zbogom vladi in klinc pa tako resetiranje ga boste pa pluval. Gremo stavt.
babooon
# 09.02.2012 ob 22:33
Šušteršič je ok. Vesel sem da je prevzel to področje. Končno malo avstrijske ekonomije.
rino
# 09.02.2012 ob 22:05
Ne gre se za leve in desne
vsaj eden ki ve za kaj gre je blabla ne šušteršič
rino
# 09.02.2012 ob 21:58
vsaj eden ki ve za kaj gre!
danez
# 09.02.2012 ob 20:38
Leglo nesnage v gospodarstvu pa je socialistično sodstvo...
joplin
# 09.02.2012 ob 20:03
Šušteršič je dober kandidat, njegovo sodelovanje z Janšo pa bo ključno
levak
# 09.02.2012 ob 19:46
Zaradi neolibelarizma smo v ri..Oni zagovarjajo umik države iz vsega.. Ko pa so bile banke na koncu polotoka (dve črki) so pa vpile : "na pomoč država", ki pa je pomagala reševati banke z denarjem delavcev!
Živel neolibelarizem!
BlaBla
# 09.02.2012 ob 19:31
Ne gre se za leve in desne! Oboji so isti, zbudite se že! Plebejci smo. Oni so patriciji (levi in desni), ki samo uresničujejo ukaze od višjih inštanc. Diktatura čista (delovanje po diktat(uri) višje inštance (EU, United Nations, Amerike, Vatikana,...). Če se ne bomo plebejci pobrigali zase bo z nami konec! Za plebejce! ZA 99%! Pozabljajo, da ni države brez plebejcev (debt slaves), kdo pa še plačuje davke razen nas. Nihče. Države brez nas NI! Plebejci unite!
GablGabl
# 09.02.2012 ob 19:30
Ne samo, da moramo Grčijo reševati, potrebno je tudi neekonomično neprofitabilno zastarelo preveliko banko NLB konstantno dokapitalizirati. Toliko sredstev in še hočejo denarja. Bilančna vsota NLB skupine, moji sonarodnjaki, je 15 miljard Eurov - toliko premoženja imajo!

Seveda po NLBju, pride konec leta še Portugalska in za njo še Španija na vrsto, za naše reševanje, z denarjem, KI GA NIMAMO.

Pozdravite se od privatne lastnine tisti, ki jo želite. Bogati bodo brez dela še mnogo, mnogo bogatejši, ker nas NLB lahko vsako leto izsiljuje na račun, da je prevelika in bo ogrozila naš sistem. Kakšna laž, država je garantirala za depozite v vrednosti 100.000 Eurov, kaj bi še hoteli ti izvitoperjeni lažnivci kvazi bankirji!!!!!!!!!! Vsako leto po 200 do 300 mio svežega kapitala zase in svoje politične pristaše!!!!!!! DOST JE BLO!!!!!!!!!!!!!
bojanvasiljevic
# 09.02.2012 ob 19:30
Tajkuni ne poznajo političnih barv. Šušteršič je poslanec levih in desnih tajkunov. To je realnost "sredinske totalitarne" stranke.
mihamiha
# 09.02.2012 ob 19:24
Šušteršič katastrofa. Še tisto kar smo imeli bo prodal privat tajkunom.
A6
# 09.02.2012 ob 19:23
bravo levaki, vse znate samo kritizirat. celo seustersica ki je nesporni strokovnjak na svojem podrocju. potem pa govorite o konstruktivni opoziciji... konstruktivna my ass
itak
# 09.02.2012 ob 19:16
velika sreča, da je minister za finance kompetenten človek kot je Šušteršič - še je upanej za SLO
bojanvasiljevic
# 09.02.2012 ob 19:16
"Potrebno je spremeniti odnos do lastniških deležev države"

Tajkuni že čakajo v vrsto.
BlaBla
# 09.02.2012 ob 19:11
Ljduje, če ne bomo mi vzeli stvari v svoje roke bodo šle stvari predaleč! Resno sugeriram in vas VSE (ki vam je še sploh mar za to gnilobo v kateri živimo) naprošam, da začnemo zbirat podpise za referendum. Pa valda zberemo 40.000 glasov ali koliko že. Mislim resno. Skenslat NLB (preden skenslamo prodamo vse premoženje NLB-ja, ki gre v DRŽAVNI PRORAČUN) in cerkev naj začne plačevati davke (sedi na največjemu bogatsvu IN še naprej jemlje od ljudi). Tole je šlo vse skupaj predaleč in plebejci bomo odplačevali. Malo morgen! Dovolj je bilo nategovanja plebejcev. Plebejci združimo se!
mikitr
# 09.02.2012 ob 19:08
1.Pravna država je rešitev ,ki ne bo prizadela poštenih državljanov (revnih ali bogatih) .Kazni za nespoštovanje zakonov ali goljufanje ,bi se morale zviševati glede na težo prestopka,prav tako bi morali prednostno obravnavati najtežje primere,takoj ob sumu zablokirati premoženje in nezakonito pridobljeno premoženje takoj odvzeti.
2.Uvesti kazni za prometne prekrške,ki bodo odvisne od prihodkov prestopnikov,revni manj ,bogati več,kaznovalnost na enaki ravni(oba bosta enako prizadeta)
3.vsa podjetja ,ki poslujejo v davčnih oazah ,dodatno obdavčiti
4.uvesti javno knjigo pritožb za javne uslužbence,pritožbe morajo biti podpisane in preverjene,tisti ,ki jim delovno sodišče ugotovi določeno število upravičenih kritik ,se odpove delovno razmerje,najboljše pa nagradi z napredovanjem(naravna selekcija,tako pridemo le do najboljših)
5.povečati investicije v infastrukturo,uvesti centralno agencijo za javna naročila,uslužbenci naj bi bili z najboljše plačani,vsako guljofanje pa zaščiteno z osebnim premoženjem.
levak
# 09.02.2012 ob 19:06
bud00
Ja bo treba stanovanja dat na trg. Pa kakšne delnice prodat. Jaz ne dam več centa iz svojega žepa.


Tudi vprašali te bodo, že boš brez kupa centov.
Cini Minis
# 09.02.2012 ob 19:04
BlaBla točno tako !!!!
BlaBla
# 09.02.2012 ob 19:02
NLB je največje korupcijsko leglo v tej državi (takoj za državo samo (politiki, državni tožilci, pravniki, odvetniki,...))! Nehajmo že zdravit to rak rano. Za odcepitev NLB od države, ker od nje nimamo nič, razen minusa. Poleg tega, da je daleč najbolj neugledna banka na tej zemeljski obli. Z njo noče imeti opravka nihče, ki ima IQ višji od sobne temperature. Nateguni in največji lopovi kar jih je. Gamad pokvarjena, nenasitna. Nikoli ji ni dovolj. Pa koliko smo že zmetali denarja v to luknjo brez dna? Koliko še? Do kdaj? Dokler ne bomo vsi pocrkal. Za kulturo NI! Za nezaposlene, služb NI! Za socialno varstvo, denarja NI! Za NLB je vedno! Prodat vsa stanovanja, ki jih ima NLB v lasti (dunajski kristali, celovški dvori,...) pa bo denar, ampak ne, ker bi cena nepremičnin takoj padla. Mrš gamad pokvarjena. Niti centa ne za NLB! Niti centa! Zbirat podpise za referendum ODCEPITEV NLB-ja od države IN ZA plačevanje davkov od cerkve pa bomo zelo hitro na zeleni veji! Ampak ne, narod je treba oskubit do zadnjega centa, dokler ne crkenmo vsi v imenu države in za državo. Mrš pokvarjenci, da vas ni sram!!!!
upanje12
# 09.02.2012 ob 18:57
niso vse tuje investicije (dobre). Slovenija potrebuje GREENFIELD investicije. Problem je samo da je Slovenija postala precej nekonkurencna napram Poljske,.......
bud00
# 09.02.2012 ob 18:51
Ja bo treba stanovanja dat na trg. Pa kakšne delnice prodat. Jaz ne dam več centa iz svojega žepa.
K_ris
# 09.02.2012 ob 18:50
Pa poglejmo, kako je bilo 13. decembra 2011

Tri od petih zahtev DLGV:
Pozitivna Slovenija ne sme obvladovati finančnega ministrstva, 
lahko pa predlaga strokovnjaka.
NLB se ne sme dokapitalizirati iz javnih sredstev
DLVG enakopraven koalicijski partner, natančna koalicijska pogodba


LINK
domobrán
# 09.02.2012 ob 18:50
Res je, Janša je bolj levi kot turbokapitalist Zoki.
MIRNČAN
# 09.02.2012 ob 18:49
Ta minister pa me navdaja z optimizmom. Bomo videli kako uspešen bo. Levičarji pa res ne rabte VSAKEGA popljuvat.
Soni
# 09.02.2012 ob 18:49
domobran
Pa ti res misliš,da ste se rešili levih?Si pa zelo naiven!
levak
# 09.02.2012 ob 18:47
domobrán

ne ampak so na ablasti!
domobrán
# 09.02.2012 ob 18:45
levak

Res je, sami so se s svojim katastrofalnim upravljanjem države.
K_ris
# 09.02.2012 ob 18:44
Šušteršič: Brez investitorjev se lahko zgodi, da bomo čez pol leta morali spet dokapitalizirati NLB

Kaj od tega se vam zdi bolj verjetno?
supersmart
# 09.02.2012 ob 18:43
Spoštovani! Trenutno lahko na TV SLO3 spremljamo sejo odbora za javno upravo, pravosodje in lokalno samoupravo, ki se je že končala, predvajajo posnetek. Seja odbora za finance in monetarno politiko in odbora za zunanje zadeve bosta predvajani v nadaljevanju, seveda spet v posnetku. Hvala za razumevanje!
levak
# 09.02.2012 ob 18:43
domobrán
Zadnji čas smo rdeče odstranili iz oblasti.


Saj jih niste.
Prasec
# 09.02.2012 ob 18:39
Ja, pa ravno neoliberalec nas bo reševal...Kdor temu verjame, je navaden bedak in naivnež. Tile runklji nas bodo spravili samo še v večji drek!
Jethros
# 09.02.2012 ob 18:39
Poudaril je, da se je v javnosti že pojavila številka, ki jo želijo prihraniti z rebalansom. Gre za 800 milijonov evrov, kar je po Šušteršičevih besedah mogoče in potrebno doseči. Ta številka je sicer lahko tudi, ko bo prišlo do rebalansa, nižja ali pa tudi višja, saj je bilo pri izračunih, ki so bili opravljeni do zdaj, preveč neznank.

Krasno, torej se govori o 800 milijonih tako, na pamet.
R2D2
# 09.02.2012 ob 18:39
... papir VSE prenese ...
domobrán
# 09.02.2012 ob 18:38
Bravo Janez. Varčevat za voljo naših zanamcev. Zadnji čas smo rdeče odstranili iz oblasti.
skoro84
# 09.02.2012 ob 18:38
"Šušteršič: Država bo najprej varčevala pri sebi"

Z drugimi besedami: Vsi vemo, da je pokojninska reforma nujna in tukaj bomo najlažje in največ spišparali. To je to!!
Blitzkrieg
# 09.02.2012 ob 18:37
"Šušteršič poudarja, da bodo glavna vsebina njegovega dela znižanje javne porabe, davčna razbremenitev in poenostavitev ter povrnitev kredibilnosti Sloveniji kot partnerici za investicije."

Odlično! Točno to kar Slovenija potrebuje.
R2D2
# 09.02.2012 ob 18:33
... hmmmm ...
slab občutek imam res slab ...
ekreme
# 09.02.2012 ob 18:32
velike besede desnice kot vedno...

NE janšizmu!
matori
# 09.02.2012 ob 18:27
Ce se bodo resili vseh prijateljev,ki imajo pogodbe z ministrstvi za razna svetovanja,pa bodo takoj prisparali hoten znesek,ce se lenuhe iz javne uprave zmecejo ven,bo ze presezek,s katerim pa lahko nagradijo tiste,ki res garajo
darez
# 09.02.2012 ob 18:24
pri sebi (beri: pri meni)
Kazalo