Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 92 glasov Ocenite to novico!
Alkotest, preizkus alkoholiziranosti
Po nekaterih podatkih se kar četrtina prometnih nesreč zgodi pod vplivom alkohola in drugih prepovedanih snovi. Foto: BoBo
false
Direktor AVP-ja Igor Velov napoveduje, da bodo v prihodnjih dveh letih skušali preiskovati nesreče tako, da bi skozi zdravstveno in psihološko analizo ponesrečenega voznika ter infrastrukturo in tehnično stanje vozila ugotovili vzroke. Foto: BoBo
       Stanje duha in odnos družbe se v prometu odražata skozi tri stvari. Alkohol je težava slovenske družbe. Poleg tega samomorilnost, saj je vsaj od pet do deset smrtnih nesreč na leto, pri katerih je očitno, da je šlo za samomor. Vendar, če ni nekega poslovilnega pisma, jih policija ne more obravnavati kot samomor, kot na primer, ko je voznik močno pospešil pred cestninsko postajo in se zaletel vanjo. Ali pa je voznik po telefonskem pogovoru s soprogo sredi avtoceste obrnil in začel voziti v napačno smer. Težava, s katero se spoprijemamo, je tudi zdravstveno stanje voznikov, saj imamo na cesti veliko ljudi z najrazličnejšimi boleznimi, med katerimi je tudi demenca. Večkrat lahko preberemo, da je starejši voznik iz neznanega vzroka trčil v hišo. To se obravnava kot prometna nesreča, toda najverjetneje je šlo za neko slabost, utrujenost ali bolezen. Kar pa je težko dokazati. Zato skušamo iskati rešitve. V letošnjem letu smo začeli preiskovati ceste, kjer so se zgodile nesreče. Pri tem ugotavljamo, ali je vse v redu z infrastrukturo in kako jo izboljšati, da ne bi več prišlo do hudih nesreč.       
 Igor Velov o vzrokih prometnih nesreč
false
Na slovenski cestah je letos umrlo že 122 ljudi. Foto: Franja Pižmoht, TV Maribor
       V raziskavi smo ugotovili, da kar tri četrtine voznikov med vožnjo uporablja mobilni telefon, kar je strašljivo. Ljudje mislijo, da lahko telefone uporabljajo med čakanjem na semaforju ali v koloni, vendar je tudi to nevarno. Uporaba pametnih mobilnih telefonov za pošiljanje sporočil, branje elektronske pošte ali brskanje po družbenih omrežjih je vedno večji problem, ne samo med vozniki, temveč tudi med pešci in kolesarji. Poigravamo se z mislijo, da bi v sodelovanju z zavarovalnicami in mobilnimi operaterji prišli do rešitve, da voznik ne bi bil dosegljiv med vožnjo. To že lahko dosežemo z aplikacijami, ki delujejo glede na hitrost vozila. Če nekdo vozi več kot 30 km na uro, ne bi bil več dosegljiv. Prepričan sem, da bo do tega prej ali slej prišlo. Pred 50 leti so se le redki pripeli z varnostnim pasom, danes pa je to samoumevno.       
 Igor Velov o tem, kako omejiti uporabo mobilnega telefona med vožnjo.
Najbolj množična prometna nesreča v zgodovini Slovenije, 30. januar 2016, masovka
Konec januarja se je zgodila najmnožičnejša avtomobilska nesreča v zgodovini Slovenije. Foto: MMC/Televizija Slovenija

Dodaj v

"V zakonodajo bi morali vnesti, da je vožnja pod vplivom alkohola kaznivo dejanje"

Igor Velov, direktor Javne agencije RS za varnost prometa
27. december 2016 ob 06:14
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Kazni lahko pomagajo, vendar le do neke mere. Ko dosežejo določen del prebivalstva, jih je nesmiselno dvigovati," o tem, da neprestano višanje kazni za prometne prekrške postane neučinkovito, pravi direktor AVP-ja Igor Velov.

Slovenija je lani prejela prestižno evropsko nagrado za varnost v cestnem prometu, ker se je na slovenskih cestah precej zmanjšalo število hudih prometnih nesreč. Letos se je število mrtvih na slovenskih cestah vnovič povečalo. Po zadnjih podatkih policije (do 18. decembra) je na slovenskih cestah umrlo 122 ljudi, v enakem obdobju preteklega leta pa 115.

"Nagrada je bila namenjena za daljše obdobje, saj se na področju prometne varnosti ocenjuje obdobje od petih do desetih let. Ugotovljeno je bilo, da je Slovenija v zadnjih desetih letih veliko naredila na področju prometne varnosti in prepolovila število smrtnih žrtev. Zadnjih pet let Slovenija na področju prometne varnosti napreduje, vendar včasih kakšno leto odstopa, kar se je zgodilo na primer letos. Na prometno varnost vplivajo številni dejavniki, saj gre za izjemno kompleksen pojav," pojasnjuje direktor Javne agencije RS za varnost prometa (AVP) Igor Velov.

Ob tem dodaja, da so bile v preteklosti okrnjene tudi prenekatere preventivne dejavnosti in ni bilo finančnih spodbud za nevladne organizacije na področju prometa. "Povečalo pa se je tudi število registriranih vozil in imetnikov vozniškega izpita. Z gospodarsko rastjo se je povečal tranzit tovornega prometa. Vedno več je turistov, ljudje pa so tudi malo bolj sproščeni glede vožnje pod vplivom alkohola in drugih prepovedanih substanc," o morebitnih vzrokih za več nesreč pravi direktor AVP-ja.


Število smrtnih žrtev na cestah je sicer v zadnjih mesecih leta upadlo, medtem ko so do poletja prometne nesreče terjale precej življenj.
Prva polovica leta je bila žalostna. Čeprav glede na številke nismo tam, kjer si želimo, lahko ugotovimo, da se je položaj v drugi polovici leta bistveno izboljšal. Štirje od zadnjih petih mesecev (brez upoštevanja decembra, o. p.) so boljši od lanskih. Zadnji trije, upam, da bo takšen tudi december, pa so sploh najboljši v zgodovini Slovenije. Gibanje se je obrnilo, povečali smo preventivne dejavnosti in medijske kampanje svoje agencije, policija še bolj poostreno opravlja nadzore, država z letošnjim letom namenja tudi več denarja za obnovo infrastrukture. Pa vendar, izboljšanje prometne varnosti je tek na dolge proge, tega ne smemo pozabiti! Gre za timsko delo, vseh nas. Naivno, neodgovorno in napačno je misliti, da je za prometno varnost odgovorna samo oseba ali samo ena institucija.

Vedno bolj se promovira trajnostne načine prevoza, toda med žrtvami na cestah se zdi vedno več kolesarjev in peščev. Kar nekaj pešcev so do smrti povozili tudi poklicni vozniki na prehodih za pešce. Zadnji primer je Slovenska cesta v Ljubljani, kjer je taksist vozil s preveliko hitrostjo tam, kjer ne bi smel, in do smrti zbil pešca.
V analizah prometnih nesreč ugotavljamo, da letos posebej izstopa avtocesta, saj se je tam število mrtvih v primerjavi z lanskim letom skoraj podvojilo. Nekatere nesreče je nemogoče pojasniti. Na avtocestah je letos umrlo pet pešcev, čeprav vsi vedo, da se tam ne hodi. Glede na skupine udeležencev v prometu izstopajo ranljive skupine, kot so kolesarji, pešci in motoristi. Zaradi lepšega vremena jih je na cestah vedno več. Ljudje tudi več kolesarijo in pešačijo, tako zaradi rekreacije kot načinov potovanja. Raznovrstnih udeležencev v prometu je tako vedno več. Na eni strani vozniki niso več navajeni nanje, na drugi strani pa so težave s sobivanjem. Vozniki niso vajeni takšne množice kolesarjev v mestih. Kolesarji pa se večkrat prav tako ne obnašajo primerno in zrelo. Pri pešcih žal ugotavljamo, da bi lahko sami storili več, da bi preprečili prometne nesreče. V temi večkrat hodijo v temnih oblačilih ter po nepravilni strani in tako kar kličejo po nesreči. Tudi na prehodih za pešce, kjer imajo sicer prednost, bi se morali prepričati, ali lahko varno prečkajo cesto. Večkrat se dogaja, da takoj, ko se prižge rdeča luč za vozila, pešci rinejo na cestišče, čeprav tudi zanje še vedno gori rdeča luč. Vozniki večkrat zapeljejo v rumeno luč ali pa se ne morejo varno ustaviti ob rdeči luči. Naslednje leto bomo v nacionalnih akcijah dali posebno pozornost alkoholu, hitrosti, motoristom, pešcem in mobilnemu telefonu, ki postaja vedno večji problem tudi pri pešcih in kolesarjih.

V Mariboru so pred leti izbruhnili nemiri zaradi stacionarnih radarjev. Toda nove tehnologije omogočajo precej lažji nadzor prometa oz. kršiteljev. Zakaj se recimo ne nadzira in tudi kaznuje voznike, ki vozijo skozi rdečo luč ali vozijo z občutno večjo hitrostjo, izsiljujejo prednost ter tako ogrožajo preostale udeležence v prometu.
Ljudje so pripravljeni sprejeti nadzor, vendar mora biti pravičen. Mariborski primer je bil drugače predstavljen, kot da res gre za nekakšno "inkasantstvo," saj je v ozadju zasebni partner, ki bo služil na podlagi kazni. Mariborčani seveda tega niso sprejeli. Vozniki sicer z nadzorom spremenijo svoje mnenje in obnašanje ter vozijo po omejitvah. Takšen primer je odsečno umirjanje hitrosti. Odkar so ga vpeljali na avtocestah v Avstriji in Italiji, se je število smrtnih žrtev prepolovilo. Najmanj učinkovit je občasni nadzor ali nadzor tam, kjer je nepotreben in se voznike lovi na prometne znake, za kar dobijo visoke kazni. V Sloveniji so se te stvari precej uredile. Policija in komunalni redarji dobro opravljajo nadzore.

Kakšne tehnične rešitve elektronskega nadzora poznajo po Evropi?
Najpogostejše so kamere in radarji. Na Nizozemskem, če pred križiščem zamenjate vozni pas prek polne črte, sistem začne utripati in opozarjati, da je voznik storil nekaj narobe. Za opozarjanje ni več potreben policist. Če so vozniki pod stalnim pravičnim nadzorom, tudi razumejo, kako težka in nevarna je kršitev in spremenijo svoje obnašanje. Nadzor je sicer samo eden izmed vidikov zagotavljanja prometne varnosti. Drugi so preventiva, vzgoja in izobraževanje. Skozi vse te kanale in infrastrukturo želi država izboljšati prometno varnost. A na koncu se vse konča pri posamezniku, ki mora sam poskrbeti za svojo varnost in varnost drugih udeležencev promet.

V Sloveniji, odkar ni več cestninskih postaj, narašča število voženj v napačno smer po avtocestah. Včasih se zdi, da nekateri na tak način delajo samomore ali to počno iz objestnosti.
Odstotek voznikov, ki zapeljejo v napačno smer na avtocesti, to stori zavestno. Lahko gre za bolezni, samomore ali pa vožnjo pod močnim vplivom alkohola in drog. To je težko preprečiti. Nekateri vozniki v nasprotno smer zapeljejo zaradi nejasne signalizacije, zmede ali utrujenosti in te bi lahko zaustavili s tehničnimi sredstvi, ki bi onemogočili vožnjo in opozorili druge voznike.

Med žrtvami na slovenskih cestah je veliko motoristov. Morda zato, ker vožnja z motorji postaja vse priljubljenejša, tudi med mlajšimi upokojenci, ki prej nikoli niso vozili motornih koles in zato niso najbolj vešči vožnje s težkimi motorji?
Pred leti smo pri hudih nesrečah motoristov opažali, da so jih vozniki spregledali ali izsilili in jim zaprli pot. V zadnjih dveh letih se je položaj spremenil. Pri letošnjih prvih šestih smrtnih nesrečah motoristov v petih primerih ni bilo udeleženo drugo vozilo. Vse to govori, da gre za neobvladovanje motorja, ki si ga zaradi cenovne dostopnosti lahko privošči vsak, ki si to želi. Ljudje večkrat nimajo izkušenj in precenjujejo svoje znanje. Eden naših predlogov, ki je bil sprejet z novim zakonom o voznikih, je varna vožnja za motoriste začetnike. Motoriste uvrščam v dve skupini. Nekaterim je to način življenja in uporabljajo kakovostno opremo, dobre čelade in naredijo veliko kilometrov ter se tudi udeležujejo zaščitnih dogodkov. Bolj problematični so motoristi, ki nimajo veliko izkušenj in vožnjo z motorji jemljejo kot neki konjiček ob koncih tedna. Pri nesrečah so najbolj izpostavljeni vozniki športnih motociklov, medtem ko je bilo hujših nesreč s "čoperji" ali potovalnimi motorji zelo malo.

Vozniški izpit brez posebnih dodatnih preverjanj znanja velja tako rekoč dosmrtno, razen v primerih, ko so bili zaznane zdravstvene težave. Toda razmere na cestah, vozila in pravila se skozi leta precej spreminjajo. Ali bi bilo smiselno, da bi ponovno preverjali znanje voznikov ali jih napotili na tečaj varne vožnje po desetletju ali dveh od dneva, ko so opravili vozniški izpit?
Nacionalni program prometne varnosti do leta 2020 govori tudi o vseživljenjskem učenju. Spreminja se infrastruktura, pravila in načini potovanja. Zato na AVP-ju izvajamo projekt sožitje, ki je namenjen starejšim. Ugotavljamo, da imajo v povprečju težave s krožišči, z avtocesto in novimi pravili. Vsa izobraževanja in tečaji so dobrodošli, toda tega ne bi smeli prisilno uvesti, da bi ljudje to občutili kot neki nepotrebni dodatni strošek. Programi morajo biti brezplačni, poiskati pa moramo tiste, ki jih potrebujejo. Vsi vozniki niso enaki. Nekateri vozniki so pri 65 in več letih še vedno zelo dobri in izkušeni. Zato je težko uvesti neko uravnilovko.

Življenjska doba se daljša, ob tem pa se pojavljajo starostne zdravstvene težave, med njimi vedno pogosteje demenca. Ljudje pa se kljub temu počutijo sposobne voziti.
Zakon o voznikih prinaša nekatere spremembe na področju izdaje zdravniških spričeval. Stanje duha in odnos družbe se v prometu odraža skozi tri stvari. Alkohol je težava slovenske družbe. Poleg tega samomorilnost, saj je vsaj od pet do deset smrtnih nesreč na leto, pri katerih je očitno, da je šlo za samomor. Vendar, če ni nekega poslovilnega pisma, jih policija ne more obravnavati kot samomor, kot na primer, ko je voznik močno pospešil pred cestninsko postajo in se zaletel vanjo. Ali pa je voznik po telefonskem pogovoru s soprogo sredi avtoceste obrnil in začel voziti v napačno smer. Težava, s katero se spoprijemamo, je tudi zdravstveno stanje voznikov, saj imamo na cesti veliko ljudi z najrazličnejšimi boleznimi, med katerimi je tudi demenca. Večkrat lahko preberemo, da je starejši voznik iz neznanega vzroka trčil v hišo. To se obravnava kot prometna nesreča, toda najverjetneje je šlo za neko slabost, utrujenost ali bolezen. Kar pa je težko dokazati. Zato skušamo iskati rešitve. V letošnjem letu smo začeli preiskovati ceste, kjer so se zgodile nesreče. Pri tem ugotavljamo, ali je vse v redu z infrastrukturo in kako jo izboljšati, da ne bi več prišlo do hudih nesreč. V prihodnjih dveh letih želimo tudi preiskovati nesreče, tako da bi skozi zdravstveno in psihološko analizo ponesrečenega voznika ter infrastrukturo in tehnično stanje vozila ugotovili, zakaj je prišlo do prometne nesreče.

V preteklosti se je večjo varnost v prometu skušalo doseči bolj kot ne le z višanjem kazni za prekrške, ki sodijo med višje v Evropi.
Kazni lahko pomagajo, vendar le do neke mere. Ko dosežejo določen del prebivalstva, jih je nesmiselno dvigovati. V preteklosti smo zaostrili zakonodajo, zgradili avtoceste, boljša sta vozni park in zdravstvo. Ustanovljena je bila naša agencija, veliko se dela za zaščito. Vendar se vsi ukrepi enkrat iztrošijo.

Po nekaterih podatkih se kar četrtina nesreč zgodi pod vplivom alkohola in drugih prepovedanih snovi. Kako zajeziti ta problem? Britanski prometni minister je glede predloga o znižanju dovoljene stopnje alkohola v krvi (v Veliki Britaniji je 0,8 promila) pred dnevni izjavil, da kozarec vina ali piva pred vožnjo ni sporen. Problem so opiti vozniki, ki imajo težave z odvisnostjo in svoje prekrške neprestano ponavljajo.
Na AVP-ju zagovarjamo vožnjo 0,0. Alkohola v prometu ne sme biti. Vendar priložnostni pivci ali takšni, ki spijejo pivo ali dve, sodijo med tiste, do katerih je možno priti z zaščitnimi dejavnostmi, in si poiščejo druge oblike prevoza. Težava so alkoholni odvisniki, ki pijejo že zgodaj zjutraj, da lahko sploh začno funkcionirati. Ti vozniki so problematični in zato smo že uvedli rehabilitacijske programe. Neki sistem prepoznavanja in pomoči je narejen. V zakon smo kot možnost vnesli alkoholne ključavnice in zdaj bo treba premisliti, ali bo šlo za neki dodatni prekrškovni ukrep, za rehabilitacijo ali bo prostovoljen. Zavedamo pa se, da delu problematičnih voznikov ne pomaga preventiva in kazni, zato bo treba uvesti nove ukrepe in za to si že prizadevamo.

Ali bi morala Slovenija prevzeti najboljše ukrepe iz drugih evropskih držav? V nekaterih skandinavskih držav alkoholizirane voznike zapirajo. Lahko bi jih morebiti kaznovali z družbeno koristnim delom pri rehabilitaciji žrtev prometnih nesreč ali jim predpisali obvezno zdravljenje odvisnosti.
O takšnih ukrepih smo že razmišljali in nekatere že uvajajo. Po mojem prepričanju bi morali v zakonodajo vnesti, da je vožnja pod vplivom alkohola kaznivo dejanje. Vendar to ne bi smelo pomeniti, da bi vsak voznik, ki bi vozil pod vplivom alkohola, moral za nekaj časa v zapor. Toda nekdo, ki se zavestno vozi pod vplivom alkohola in ogroža varnost drugih, dela kaznivo dejanje. Ljudje bi se sprva burno odzvali na takšno spremembo zakonodaje, toda sčasoma bi se na to navadili, namreč, da ne smejo piti in voziti.

Ali bi morali večkratne težje prekrškarje javno izpostaviti?
Tukaj bi lahko trčili na razne ovire, kot je varstvo osebnih podatkov. Spreminjati bi morali tudi načine kazni. Veliko bolj zaleže, če nekdo, ki je vozil pod vplivom alkohola, dobi kazen trideset dni družbeno koristnega dela in ga pošljejo v rehabilitacijski center, kjer bi se pogovarjal z ljudmi, ki so izgubili zdravje v prometni nesreči ali pa bi se pogovarjal s svojci žrtev. To bi bolj zaleglo, kot pa plačilo kazni, ki storilcem daje občutek, da so s tem odplačali svoj greh.

Kako vpliva uporaba novih tehnologij na varnost v prometu? Novi avtomobili imajo najrazličnejše senzorje, ki omogočajo celo avtonomno vožnjo.
Vozila postajo vedno varnejša in se že znajo sama varno upravljati. Prepoznavajo varnostno razdaljo, sama zavirajo v sili in imajo številne varnostne prvine, ki omilijo posledice prometne nesreče. Država bi morala spodbujati nakupe vozil, ki imajo aktivno in pasivno dodatno varnostno zaščito. Kupci, ki si omislijo nov avto z veliko dodatne varnostne opreme, bi morali prejeti subvencije ali pa bi morali biti nagrajeni pri zavarovanju, saj so pripomogli k varnosti v prometu. Pri nas pa se ocenjuje le vrednost vozila in nakup dodatne opreme pomeni dražje vozilo, kar posledično pomeni dražje zavarovanje. Upam in želim si, da bodo pristojni upoštevali naše predloge.

Na drugi strani se spet stara vozni park, kar najbrž tudi vpliva na varnost.
Recesija je pustila posledice in vozni park se je v zadnjih letih poslabšal glede na starost vozil. Imamo pa veliko več vozil. Leta 1992 smo imeli v Sloveniji registriranih 601.063 osebnih vozil oz. 642.768 vseh vozil. V letošnjem letu, ki ga še ni konec, pa imamo registriranih že kar 1,3 milijona vseh vozil oz. skoraj dvakrat več kot pred 24 leti.

Poleg novih varnostnih tehnoloških rešitev se med vožnjo uporablja številne nove naprave, ki vozniku odvračajo pozornost ali pa se vozniki še vedno zelo radi pogovarjajo z mobilnimi telefoni med vožnjo, čeprav je to prepovedano.
V raziskavi smo ugotovili, da kar tri četrtine voznikov med vožnjo uporablja mobilni telefon, kar je strašljivo. Ljudje mislijo, da lahko telefone uporabljajo med čakanjem na semaforju ali v koloni, vendar je tudi to nevarno. Uporaba pametnih mobilnih telefonov za pošiljanje sporočil, branje elektronske pošte ali brskanje po družbenih omrežjih je vedno večja težava, ne samo med vozniki, temveč tudi med pešci in kolesarji. Poigravamo se z mislijo, da bi v sodelovanju z zavarovalnicami in mobilnimi operaterji prišli do rešitve, da voznik ne bi bil dosegljiv med vožnjo. To lahko že dosežemo z aplikacijami, ki delujejo glede na hitrost vozila. Če nekdo vozi več kot 30 km na uro, ne bi bil več dosegljiv. Prepričan sem, da bo do tega prej ali slej prišlo. Pred 50 leti so se le redki pripeli z varnostnim pasom, danes pa je to samoumevno.

Veliko hudih nesreč povzročijo profesionalni vozniki tovornih vozil. Med vožnjo celo gledajo televizijo, vozijo s t. i. tempomatom, zato da bi privarčevali z gorivom ali čim manj prestavljali. Posledično neprestano prehitevajo počasnejša vozila.
Tovorna vozila so velika težava. Letos so jim bile posvečene tri nacionalne akcije, kjer smo ugotovili, da je bilo le 40 odstotkov tovornih vozil popolnoma ustreznih. Zato predstavljajo vedno večjo težavo, saj jih je vedno več in zaradi svoje mase, če so udeležena v nesrečo, lahko povzročijo hude posledice. Posebna težava so vozniki iz vzhodne Evrope, ki vozijo z neustreznimi vozili in tudi pod vplivom alkohola. Zato smo v prihodnjih dveh letih predlagali kadrovsko okrepitev inšpektorata in policije za specializiran nadzor tovornega prometa. Na AVP-ju smo imeli letos izobraževanje za policiste, ki jih je strokovnjak podučil, kaj je treba preveriti pri tovornih vozilih. Šele, ko bodo tuji vozniki občutili, da je v Sloveniji strog nadzor in dosledno kaznovanje, bodo previdnejši. Zdaj v Sloveniji skušajo goljufati na vse načine, medtem ko se recimo v Franciji ne upajo, ker vedo, da jim bodo zasegli vozilo in bodo plačali hudo kazen.

Vedno bolj se promovira uporaba električnih vozil. Kako bo to vplivalo na varnost v prometu? Šibkejši udeleženci v prometu bodo morali biti zaradi svojega tihega delovanja veliko bolj pozorni in previdni.
To vprašanje sem zastavil prodajalcu vozil. Rekel mi je, da je to najmanjša težava, saj bodo namestili zvočnike, da se bo vozilo bolje slišalo. Kadar pride sprememba, obstajajo nevarnosti in tveganja na kratki rok. Podoben primer je Slovenska cesta v Ljubljani. Tam imamo primer sobivanja avtobusov, peščev in kolesarjev. To je trend v Evropi. Vsak mora paziti nase. Najprej je to nevarno, nato pa se ljudje na to navadijo. Podobno bo pri električnih vozilih, na katera se bomo morali navaditi. Obstajajo pa tehnične rešitve, ki bodo ta prehod lahko ublažile.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
uizzi
# 27.12.2016 ob 06:47
Vladajo nam sami nasilneži in tirani, ki znajo samo z nasiljem in ustahovanjem urejat zadeve.

Tako, kot je nekdo nekoč rekel, pri nekaterih stvareh sem liberalen, pri nekaterih pa konzervativen in pijani ljudje ne sodijo za volan in pika.
veza
# 27.12.2016 ob 06:43
Problem je malo bolj globok, če imaš slabo samopodobo, nisi samozavesten in zaradi tega si nasilen, pa naj se gre tu za vrivanje v vrsto v trgovini ali pri zdravniku ali v prometu, ko svojo zafrustriranost kažeš na ta način, da si agresiven do ostalih udeležencev na cesti...
Tudi zatekanje v alkohol in droge izhaja iz istega vzroka, samozavesten osebek se ne bo predajal kemiji, niti ne bo sedal za volan v blaženem stanju...
Tega ne reši nobena kazen, treba je spremeniti vzgojo, od malih nog in potem naprej, če pa hočemo za silo nekaj na hitro ukrepati, potem bi avtomobili vsi morali imeti senzor za opitost ali zadrogiranost in ne bi mogla taka oseba peljati vozila, to bi bil minimalen strošek, učinek pa takojšen!
Tudi na stare avtomobile ne bi bil problem eno tako napravo namontirat...
menitosi
# 27.12.2016 ob 06:54
Se strinjam naj bo kaznivo dejanje. a še prej naj porihtajo dostojen javni prevoz, da bomo lahko sploh kam prišli brez svojega avtomobila.
Majestic12
# 27.12.2016 ob 06:25
Dokler se pijanosti za volanom ne kriminalizira, bo stanje na cestah tako kot je.

Recimo v ZDA te ustavijo na cesti in če napihaš sledijo lisice, kar je po svoje logično. Pijani voznik je potencialni morilec.
ŠarliBebo
# 27.12.2016 ob 06:42
eos
# 27.12.2016 ob 06:38
Uvesti obnovo znanja CPP na pet let in nekaj ur praktične vožnje v normalnem prometu, pa da vidimo vse smernikkajježeto in varnostnarazdaljajezapočasnele frajerje.


------------------------------

Seveda, najprej to sprobat na tebi , če deluje.
kobajagi7
# 27.12.2016 ob 06:42
saj tudi pri nas človek, ki povzroči smtno nesrečo dobi zapor... za invalidnost je pa sploh kazen doživljenskega plačevanja preživnine.. To je seveda prav in tragičnega izida ne more popraviti.. Bi bilo mar potem, če bi bilo to kaznivo dejanje in ne "samo" prekršek kaj drugače... Bi potem mrtvi oživeli in invalidi ne bili invalidi, če bi recimo piijanega voznika obsodiliii na 15 in več let zapora...?
Nekdo bo rekel, da bi se potem bolj bali... ! toda strah ima bolj kratko sapo...
vipmit
# 27.12.2016 ob 07:15
Varnostna kultura ljudi je na vseh nivojih na poraznem stanju. Tako je tudi na cesti. Kulture obnašanja se ne naučiš, če zgolj in samo kriminaliziraš alkohol za volanom.
jutranji_sij
# 27.12.2016 ob 08:00
Alkohol je tu manjši problem in je le sredstvo za polnjenje blagajn.

Težava je v nasilnem, sebičnem značaju ljudi. Poglejte na ceste: vsaj 90% voznikov je povsem treznih, od tega jih več kot polovica sploh ne spoštuje predpise omejitev hitrosti..., je sicer na cestah zelo nasilna, divjaška...

Zgodbe zase so tudi avtoceste, kjer je absolutno premalo nadzora policije (vožnja po prehitevalnem pasu, omejitve hitrosti...).
mare008
# 27.12.2016 ob 07:00
@veza Lepo napisano, se strinjam s tabo. Problem je tudi v kulturi voznje in nespostovanje predpisov, ker si mislijo "kaj se pa meni lahko zgodi".
Zanimivo, poglej slovence kako lepo vozijo po tujih cestah. Npr. v Italiji, ga ni junaga ki bi drvel tako kot pri nas, ker se boji kazni, kaj sele, da bo sedel pijan za volan! Kje je zdaj ta ves pogum? Zakaj se lahko nasi frajerji v tujini drzijo pravil?
tinesi
# 27.12.2016 ob 07:04
Predvsem pa strpna in umirjena vožnja vseh udeležencev v prometu. To bi rešilo večino problemov.
Binder Dandet
# 27.12.2016 ob 07:42
@Majestic12:
"Recimo v ZDA te ustavijo na cesti in če napihaš sledijo lisice, kar je po svoje logično. Pijani voznik je potencialni morilec."

V ZDA vožnja pod vplivom NI KAZNIVO DEJANJE. Kazni se razlikujejo od države do države. Imajo pa "jail time", da te v Ohiu recimo za 72 ur strpajo za rešetke, pa tečaje o varnostni v cestnem prometu dobiš itd.. Jaz ta dva ukrepa takoj podprem. Kriminalizacije pa ne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drunk_driv
ing_in_the_United_States
luckyss
# 27.12.2016 ob 07:34
Dokler bo žrtev samomora vsaj 5x več, kot je žrtev vseh prometnih nesreč, mora država svojo "nesebično željo po zaščiti državljanov" udejanjati drugje - pri sebi..
Država je s svojim bledim posluhom za državljane "nižjega sloja" namreč kriva za premnogo smrti.
Je torej premajhna skrb parlamentarcev za svoje državljane kaznivo dejanje - bi se morali vprašati !!.
gebu
# 27.12.2016 ob 06:51
Ah, kaj ko bodo razni sekretarji in višji še vedno lahko šli mimo pravil ...
spleenter
# 27.12.2016 ob 08:15
Oh, kako prikladno. Jaz bi v policijske avtomobile prej vgradil mikrovalovno pečko. Ko te vidijo s telefonom, kazen in 2min mikrovalovke za telefon, da ga ni treba zaseči. Radarje s kamero na vsako križišče in naj snemajo in kaznujejo 24h. Vse nevarne odseke preplastiti enkrat na leto. Na nekaterih teh odsekih sem šel mimo in zaplata pri zaplati, luknja ob luknji. Pa ne pretiravam.
V glavnem je to tako, po mojem spominu je pijanih povzročiteljev nesreč med 17% in 22%, in tudi niso največja skupina. Se pa jih da imenitno izpostaviti kot krivce za vse kar je narobe v prometu in tako lepo kaznovati. Začnite s infrastrukturo!!!!!!
Tao3
# 27.12.2016 ob 07:09
V zakonodajo bi morali vnesti, da je vožnja pod vplivom alkohola kaznivo dejanje

Pravilno, te zadrogirance je potrebno spraviti s cest, preden pobijejo še več nedolžnih družin in otrok ...
REsnica
# 27.12.2016 ob 08:19
Vojska in cigareti ubijajo vsaj tako kot alkohol, pa se država vseeno veseli davkov od vseh treh.
Binder Dandet
# 27.12.2016 ob 07:46
" Letos se je število mrtvih na slovenskih cestah vnovič povečalo. Po zadnjih podatkih policije (do 18. decembra) je na slovenskih cestah umrlo 122 ljudi, v enakem obdobju preteklega leta pa 115."

+7. Pa to sta 2 hujši nesreči razlike. To ni trend, da bi morali v luft skakat.
Janezski
# 27.12.2016 ob 08:06
Buljenje v telefon in pisanje sporočil med vožnjo bi moralo biti kaznivo dejanje.

Kot tudi to, da pride do prometne zaradi stanja cest.
penzl
# 27.12.2016 ob 09:34
@beciri-brajdic: jaz samo pravim, da če voziš 0,0 (kar je zelo priporočljivo) se nimaš česa bati. Alkohol ne sodi v promet in pika. Ja, so slabe ceste, so smotani policaji, ampak dejstvo, da ti opit sedeš za volan in s tem ogrožaš ne le sebe, temveč tudi druge udeležence v prometu, je pa nemogoče opravičiti. Kazni obstajajo predvsem zato, ker nekaterim sama možnost hude nesreče ni dovolj velik faktor, ki bi jih odvrnil od takega početja. Pa očitno še to ni dovolj...

Pa ne mi spet z nekimi izgovori "dva deci pri kosilu" ipd... Z okvirnim izračunom lahko hitro ugotoviš, da zaradi kozarčka vina ali dveh pri kosilu ne moreš napihati nad mejo 0,24 mg alk. na L izdihanega zraka. Če si spil dva deci pri kosilu pa si kasneje napihal potem verjetno nista bila samo dva deci.

Sicer pa se tudi ti poslužuješ čudnih taktik, da diskreditiraš nekoga z drugačnim mnenjem. Vsi, ki ne pijemo in se zato ne sekiramo smo zaposleni v JS. Super logika.
Platon
# 27.12.2016 ob 09:30
Eno samo nakladanje. Zaradi 0,5 % problematičnih voznikov bi oni sedaj na glavo obračali cel sistem in služili z spreminjanjem zakonodaje, tečaji varne vožnje in še marsičim... Treba je ukinit takšne potratne agencije ki so bolj ko ne same sebi namen. Policija in sodišča naj opravljajo svoje delo in to je to. Namreč lahko spreminjamo zakon vsak dan a dejstvo je da se bo vedno našla peščica prekrškarjev...
ferdo12
# 27.12.2016 ob 08:35
Daj naredite si še analizo ostalih nesreč, da si boste lahko napisali kazansko ovadbo zaradi neurejenih kolovozov. Ja, kolovozov, ker tam kjer se vozim, ni ceste, ki bi si zaslužila to ime.
medic
# 27.12.2016 ob 10:15
Nisem policaj, delam pa v službi, ko se nenehno srečujemo in iz prve roke vam povem, da je policistov premalo. Vsaj v našem kraju, katastrofalno premalo. Država bi spet rada več zaslužila z večanjem kazni, ne bi pa počenega groša odštela za večjo varnost ljudi. Dejstvi sta dve. Ena je, da je na cesti polno opith ali "zadetih" ljudi, druga pa, da ni zadosti policistov in posledično cestnih kontrol, da bi jih prefiltrirali. Tako bo dvig kazni povečal priliv v državno blagajno, ne bo pa rešil poglavitnega problema.
patria
# 27.12.2016 ob 09:48
Ko povzroči prometno nesrečo nek starostnik se to nipihuje v medijih v neskončnost , čeravno je število nesreč, ki jih ti ljudje povzroči v vsem številu nesreč zanemarljivo in nikjer v evropi ne komplicirajo okrog tega toliko kot pri nas, kjer največ nesreč povzročijo objestni mladostniki s svojo agresivnostjo kot tudi z alkoholiziranostjo, pustite že enkrat te starostnike, ki tudi če povzročijo nesrečo je običjno poškodovan samo avto( so tudi izjeme vendar redke), drugače pa je pri objestnih , agresivnih in domišljavih mladostnikih in ostalih udeležncih vse tja do 40 let, tam je glavni vzrok nesreč in to z najhujšimi posledicami.
jockan
# 27.12.2016 ob 09:28
predlagam, da ukinemo agencijo za varnost prometa in še marsikatero drugo agencijo za mešanje megle.
penzl
# 27.12.2016 ob 08:59
Meni je predvsem fascinantno, kako se nekateri zgražate celo zaradi kazni za vožnjo pod vplivom alkohola... Če recimo lahko nenamerno malo prekoračiš omejitev in dobiš kazen zaradi zateženega policaja, pa nikakor ne razumem, kako ti lahko kelnar čisto po naključju nalije pijačo v kozarec, ti jo po nesreči spiješ in po vrhu vsega še povsem nenamerno padeš v vozniški sedež in se odpelješ... Potem te pa ustavijo, napihaš in je spet tradicionalno po slovensko krivo vse drugo, samo ti, ki voziš pijan, ne. Dajte se taki osebki malo zamislit nad sabo.

Skratka, zanima me, ali se nekateri spet razburjate zgolj iz principa ali pa dejansko vozite pod vplivom alkohola in vas jezi, ker zaradi kazni nimate dovolj denarja za dve rundi danes zvečer? Situacija je zelo preprosta: če ne voziš pijan te zaradi tega ne morejo kaznovati. In če ne razumete tako preprostega koncepta potem tako ali tako niste za na cesto.
svabo
# 27.12.2016 ob 08:58
Neverjetno, kako noro totalitarna mora biti duša človeka, da lahko predlaga tako zblojene zakonske predloge. Oz. o njih na tak način celo razmišljat. Kriminalizacija človekovih aktivnosti, kot so vožnja avtomobila, kolesa, tek, hoja, veslanje.......kaže na resen intelekutalni in moralni odklon v totalitarizem. Težnja človeka po škodovanju drugemu človeku je del genskega zapisa, ki ga načeloma dobra vzgoja, moralna uravnoteženost in pozitivno družbeno okolje večinoma preprečujejo. Ko pa tak moralno totalitarni odklon zagovarjajo strokovnjaki poleg drugih državljanov pa kliče po takojšnem ukrepanju. Verjetno je naslednja faza, da bo ustavno sodišče prepovedalo referendume tudi o tovrstnih vprašanjih. Totalitarni raj na zemlji se imenuje Slovenija. Že to, da je očitno sprejemljiva družbena razprava, kjer se v javno razpravo dajejo ukrepi, ki jih niti najbolj zakrknjeni totalitarizem kjerkoli na svetu ni poznal kaže na popoln intelektuallni odklon te družbe. Ta svoj totalitaristični raj si obesite na 25 letnico plebiscita, in uživajte v svojem malem totalitarističnem raju......
kvisko75
# 27.12.2016 ob 08:08
Kaj to pomeni? Da nas vtaknejo za par dni v arest? Pa dejte no, enim bodo to počitnice prot tistem, kar živijo.
samogledam
# 27.12.2016 ob 07:47
Vsekakor je vsak voznik ko sede za volan polno odgovoren za svoja dejanja.Da obstaja v zakonodaji pijanost kot olajševalna okoliščina za zmanjšanje prištevnost je nedopustna in ponižujoče za žrtev.
Jaz nebi finančno obremenjeval vinjenega voznika s položnico, jaz bi mu vzel vozniško za leto dni. Kar bi bilo dosti bolj vzgojno, manj prometa na cesti in večja varnost za vse.Brez izjeme !
vox14
# 27.12.2016 ob 07:37
Skrajni čas. Poglej kako Slovenci vozimo v Avstriji ali Nemčiji. Brez težav in precej bolj se držimo pravil.
Boljše bi sicer bilo, da bi se ljudje sami držali pravil ker bi se zavedali da to počnejo za lastno varnost in varnost drugih. Ampak tudi če kdo to počne samo zaradi izogibanja kazni bo ok. Če s tem rešimo par življenj je vredno. Lopovi bodo itak vedno javkali, da jih nekdo omejuje..
Murko
# 27.12.2016 ob 18:39
Kaj sledi? Hitra eksekucija na licu mesta, če napihaš 0,1 promil?
bbb33
# 27.12.2016 ob 12:43
Kot neki kvazi direktor AVP, ki vleče lepo plačo bi lahko vsaj to vedel, da se pri nas vožnja pod vplivom alkohola in še nekatera druga dejanja v prometu obravnavajo kot kazniva dejanja. Naj bo vsaj tako dober pa si prebere 324. člen KZ!
borkov
# 27.12.2016 ob 12:20
Da bi zaradi nekaj bedakov vsi vozniki v SLO morali na preverjanje CPP vsakih pet let je po mojem neumnost. Ker je po statistiki v nesreče vpleteno največ mladih očitno tu nekaj ne štima. Za "stare voznike" pa bi organizirali testiranje na poligonu da vsak vidi, pri čem je. Kar se pa alkohola tiče pa absolutno visoka kazen - denarna v primeru, da nekdo pijan vozi in je ustavljen na kontroli! Če pa pijan povzroči nesrečo pa zapor min. 2 leti brez možnosti pritožb in izigravanja sistema!
oleander
# 27.12.2016 ob 11:03
koncno smo rekli bobu bob. voznja pod vplivom bi morala biti kaznivo dejanje.
ElTorro
# 27.12.2016 ob 09:57
Glavni problem naše kaznovalne politike na cestah je to, da je loterijska.
Kontrole so redke, kazni pa ogromne. Poenostavljeno in pretirano rečeno, vsakih 10 let dobiš kazen 1.000 EUR. In ko jo dobiš, to označiš kot pač smolo, da so ravno tebe dobili, in nadaljuješ s svojim početjem.

Če bi bile kontrole pogoste bi tudi z veliko nižjimi kaznimi dosegli večji učinek. Če bi te zaradi prehitre vožnje nekdo ustavil vsak mesec in ti pobral 50 EUR, bi dosegli veliko več kot sedaj. Vedeli bi, da to ni nek naključen dogodek ampak pravilo - če voziš prehitro, boš plačal. Skoraj vsakič, ne pa enkrat na 10 let če boš imel smolo.

Dodajmo še kazni ki so odvisne od višine dohodkov (recimo, prekoračitev 30 km/h izven naselja je 150 EUR + 1% letnega dohodka), pa bomo nekoliko omejili tudi tiste, ki so jim tudi naše visoke kazni relativno zanemarljive.
ni maitre
# 27.12.2016 ob 09:18
Pijančke na zdravljenje, ne za volan!
kralj matjaž
# 27.12.2016 ob 07:43
V zakonodajo bi morali vnesti, da je nezadovoljivo opravljanje javnih storitev kaznivo dejanje
vladimirrtvslo
# 30.12.2016 ob 08:45
Ni nam pomoči, saj že predšolskim otrokom dovolimo nazdravljati s šampanjcem, sicer brezalkoholnim, njemu pa nevidno sledi pa še alkoholni...Pa vsem Srečno 2017!
mikitr
# 30.12.2016 ob 06:51
Jasno ,da je treba iz cest umakniti alkohol,droge,...,nestrpne voznike.A kaznovanje na kaznovanje ne prinaša dovolj učinka in paziti je treba ,da ne bomo postali žrtve policijske države.Ljudem je treba ponuditi alternative.
lightning.si
# 29.12.2016 ob 18:25
že dolgo pravim, da je pijan sesti v vozilo enako kot če bi s pištolo grozil mimoidočim...

povzročitev nesreče ko je voznik pijan se torej mora smatrati kot namera uboja oz kot umor sam če pride do smrti...
Druga Švica
# 27.12.2016 ob 11:55
Imam še en predlog. Kaj, če bi tako kot vinjene za volanom tudi vsakega bankirja in managerja preventivno zaprli. Tako, kot je vinjen voznik POTENCIALNO nevaren, tako je lahko tudi manager ali bankir.

Zakon pa naj se glasi: "Bolje drži ga, nego lovi ga!"
neprilagojen
# 27.12.2016 ob 11:15
a naslednji korak bo ustrelitev na licu mesta?

edino kaj se se dela za "dobrobit" ljudi je krajsanje svobode in cloveskih pravic

sem pa za, da ce povzroci pijan voznik smrtno zrtev, da se ga sodi za umor za namenom
nemoremsespomnit
# 27.12.2016 ob 10:10
Pijan za volanom?

Vklenitev, odvoz na policijsko postajo, sodnik za prekrške in kazen, da se ti meša (v odvisnosti na tvoje gmotno stanje)...
jales
# 27.12.2016 ob 10:05
Varnostna razdalja, blendanje pri 130/h in prehitevanju tovornjaka. Glede na to kako pogosto se mi pešci zahvaljujejo ker jim ustavim na prehodu, sklepam, da smo tudi tukaj šibki.
Prismuknjen
# 27.12.2016 ob 09:53
Vidim, da komentatorji podpirajo vožnjo pod vplivom alkohola.
wisan
# 27.12.2016 ob 08:29
V ustavo in zakone bi bilo treba napisati tudi to, da imajo službe le tisti javni uslužbenci, ki jih res rabimo.
Če pa se spustim na njegov nivo, potem bi bilo treba v zakon zapisati visoke kazni za javne uslužbence za vse prometno neustrezne ceste in za vse neustrezno označene ceste.
zenga.zenga
# 27.12.2016 ob 08:15
Zanimivo pa je to , da se nihče še ni spomnil da bi bilo potrebno preverjati reflekse voznikov ter ob določeni starosti ob neizpolnitvi običajnih zdravstvenih zmožnosti odvzeti dovoljenje .
aci7
# 27.12.2016 ob 07:28
@ veza
V voznika ne v avto.
ŠarliBebo
# 27.12.2016 ob 06:38
Velik FUJ za policijsko državo!
JohnSmith
# 27.12.2016 ob 12:58
Nisem bral intervjuja, ker kaj pametnega v njem itak ne more biti, glede na to, da direktor agencije za varnost v prometu ne ve niti tega, da je vožnja pod vplivom alkohola kaznivo dejanje že od konca leta 2008, torej že 8 let.
penzl
# 27.12.2016 ob 12:21
@beciri-brajdic: dobro, se strinjam. Prvi korak bi vsekakor moral biti obnova cest, da vidimo, koliko to dejansko vpliva na število nesreč.
Kazalo