Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 40 glasov Ocenite to novico!

Poudarki

  • "90 odstotkov ljudi v življenju je neuspešnih zaradi strahov, in ne zato, ker ne znajo in ker jih drugi ovirajo"
Lidija Jerkič
Predsednica Sindikata kovinske in elektroindustrije Lidija Jerkič priznava, da si je bila na poti največkrat sama ovira, s pomisleki o družini, razpoložljivem času, prioritetah, navsezadnje lastnih sposobnostih. Foto: MMC RTV SLO/Andrej Trček
       Hočemo ali nočemo, razlike med spoloma se pri nas povečujejo. Vedno večji odstotek žensk je prijavljenih na zavodu za zaposlovanje. Ženske se vedno bolj zatekajo k polovičnim zaposlitvam, saj jim z otroki včasih preostane le to. Opažamo tudi razlike v plačilu.       
 Lidija Jerkič, predsednica SKEI-ja

Video: "Hočemo ali nočemo, razlike med spoloma se pri nas povečujejo"

MMC-jev tematski dan ob 8. marcu: Lidija Jerkič
7. marec 2014 ob 06:54,
zadnji poseg: 7. marec 2014 ob 16:31
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Žalostno je, da morajo v nekaterih primerih ženske ob podpisu pogodbe o redni zaposlitvi podpisati še biankoizjavo o odpovedi delovnega razmerja v primeru zanositve," opozarja predsednica SKEI-ja Lidija Jerkič.


Ko je predsednica Sindikata kovinske in elektroindustrije SKEI Lidija Jerkič leta 2012 kandidirala na mesto predsednice Zveze svobodnih sindikatov Slovenije, se je v medijih pojavil tudi pomenljiv naslov "Ambiciozna Lidija Jerkič ruši večnega Semoliča". Po njenih besedah je to "zelo tipičen naslov s slabšalnim prizvokom, ki ga uporabijo za žensko, ko poskuša poseči na področje, ki je očitno rezervirano za moške". "Ne bom rekla, da je mesto predsednika ZSSS-ja rezervirano za moške, a naslov je tipičen. Takšnim obravnavam lahko sledite marsikdaj, tudi pri obravnavi premierke Alenke Bratušek in ministrice za zdravje."


Lidija Jerkič, pravnica po stroki, je postala predsednica SKEI-ja leta 2006, "kar se marsikomu zdi sila imenitno, prenekaterim, predvsem moškim, pa sila čudno", je zapisala v kolumni na MMC-ju ob mednarodnem dnevu žensk, Razmišljanja ob 8. marcu, dnevu žena. "V Evropi so v vseh sindikatih kovinske in elektroindustrije le tri ženske predsednice, pa še to dve izhajata iz nekdanjih republik Sovjetske zveze. Že takrat sem bila kot neke vrste posebnost in to me moti, saj ne vidim nič posebnega v tem, če funkcijo katerega koli predsednika ali predsednice prevzame ženska. Stvar je v znanju, sposobnostih in zmožnostih."

VIDEO
MMC-jeva gostja urednica Lidija Jerkič


Čeprav priznava, da je sodelavci ne gledajo nič čudno, ker je ženska, dodaja, da je "zanimivo, ko direktor podjetja vpraša, ali nimamo moškega predsednika, da bi se menil z njim, ali ko te hočejo pustiti na kavi pri tajnici med sestankom, ker ne vejo, kaj natančno bi bilo treba z vami narediti, mar ne"? "No, moj ego je dovolj velik, da take stvari prezrem," je bil njen odgovor na vprašanje uporabnika 'yoda', ki jo je provokativno vprašal, "ali ona enakopravno obravnava oba spola" in "ali ima za to kakšen objektiven dokaz ali si le fila EGO".

"Nadlegovanja ni treba trpeti"
Kot predsednica sindikata si prizadeva za zaščito pravic delavcev, izboljšanje socialnega in ekonomskega položaja delavcev, širjenje idej solidarnosti, spodbujanje organiziranja delavcev in vključevanja mladih ter žensk v dejavnejše življenje.

Kot pravi, ženske velikokrat nočejo spregovoriti o mobingu ali nadlegovanju na delovnem mestu. "V proizvodnji, kjer so zaposlene ženske, vladajo nenavadni odnosi, ko nadrejeni osvajajo ženske, in se jim zdi, da je to neprijetno, a da je pač bilo vedno tako. Ni res. Takšnega nesprejemljivega vedenja, ki človeka moti, ni treba trpeti. Marsikatera ženska tega sploh ne zazna kot nadlegovanja."

"Kdaj boš pa ti imela otroka?"
Še strašljivejši pa so primeri, ko morajo ženske ob podpisu pogodbe za nedoločen čas podpisati tudi biankomenico o odpovedi v primeru zanositve. "Zakon seveda prepoveduje preveč osebna vprašanja na razgovoru, na katera delavcu ali delavki ni treba odgovarjati. A žal je to pogosto le teorija. Delodajalci morda ne vprašajo "kdaj boš pa ti imela otroka', ampak 'kakšni pa so vaši načrti glede tega'. Iskalka dela takrat težko zavrne odgovor. Bolj žalostno je, da se ob podpisu pogodbe o redni zaposlitvi pojavi še prazna biankoizjava o odpovedi delovnega razmerja. Delavki je povedano, da bodo, če zanosi, izpolnili biankoodpoved, ki jo lahko delodajalec kadar koli uporabi, in zelo težko je takšni ženski dokazovati, da je takrat res dala odpoved."

Sicer pa dodaja, da "hočemo ali nočemo, razlike med spoloma se pri nas povečujejo". "Vedno večji odstotek žensk je prijavljenih na zavodu za zaposlovanje. Ženske se vedno bolj zatekajo k polovičnim zaposlitvam, saj jim z otroki včasih preostane le to. Opažamo tudi razlike v plačilu."

"Ljudje ne uspejo, ker ne poskusijo"
Lidija Jerkič priznava, da je bila na svoji poti po navadi "sama sebi največja ovira, s pomisleki o družini, razpoložljivem času, prioritetah, navsezadnje lastnih sposobnostih. A ko sem se odločila sama, ko sem zastavila besedo in včasih malo poguma, spol ni bil ovira." Tako priznava, da so številni v življenju manj uspešni zaradi strahu.

"Naj povem primer. Rada hodim v hribe in gore, ki so me navadili, da je nesmiselno stati pod njimi in se spravljati v strah, saj se zdi, da se jih ne da preplezati in da je strašno nevarno. Dokler stvari ne pogledaš. Včasih je bolje, da splezaš nekoliko višje in od tam vidiš, ali se da naprej ali ne. V življenju je ravno tako, polovice stvari v življenju ne poskusimo, saj nas je strah. Kaj bo, kaj bo kdo rekel, kaj če ne bom zmogel? 90 odstotkov ljudi v življenju ni uspešnih zaradi teh strahov, in ne zato, ker ne znajo in ker jih drugi ovirajo, ampak zato, ker niti ne poskusijo."

Katja Štok
Prijavi napako
Komentarji
petrainpika
# 07.03.2014 ob 07:39
Jaz se ne ubadam s tem kakšne so moje pravice, ampak svoje pravice živim. Nobenega po njih ne sprašujem, niti nihče moje svobode (pravic) ne opazi. Kreg se začne, ko kdo začne o tem pisariti, tako kot vidim, da bo to danes in jutri. Vsak človek je ustvarjalno in sposobno bitje, neglede na spol. Če doprinosa nihče ne spoštuje in ceni (ženskega ali moškega), je bedak. Kdor z enim ali drugim spolom pretirava, je tudi bedak. Ustvarjeni smo za skupnost, torej pravi rezultat pride pri sodelovanju tako moškega kot ženske. Vsak spol ima svoje prednosti. Namesto, da po njih pljuvamo, bi jih lahko že enkrat začeli koristno uporabljati.
gegi
# 07.03.2014 ob 07:21
No, pa smo spet tam!!!
Ne samo na ta dan, prav vsak dan lahko izkazujemo ljubezen in spoštovanje do partnerk, prav tako pa partnerke do nas.
Tako pa vidiš nekatere posameznike, ki se 8.3. ali 14.2. rinejo v vrstah v cvetličarni, samo da na ta dan ''presenetijo'' svojo drago. Ob drugih dnevih pa sedijo po gostilnah, v svojih izjavah dajejo partnerke v nič, doma ne postorijo popolnoma nič...
Moji (pa tudi meni) pomeni veliko več, če ji prinesem kako presenečenje 25.4. ali pa 18.10., kot pa 8.3. in zato sva se skupaj odločila, da nama ti ''skomercializirani'' dnevi ne pomenijo čisto nič.
koprcan
# 07.03.2014 ob 07:43
Tisti ki poveličuje en spol, ne dela nič v smeri enakopravnosti. Hvala RTV
su
# 07.03.2014 ob 14:22
Dejstvo, da so ženske še vedno množično diskriminirane na trgu dela zaradi biološke danosti,
da lahko donosijo in rodijo otroka, je seveda dokaz o gnilobi družbe, v kateri živimo.... Seveda pa pomilovanje in/ali smiljenje samim sebi ne prinaša rešitve, ampak samo poglablja problem. Pomaga samo odločna akcija, nam jo omogoča zakonodaja! Če ste torej deležne izsiljevanja z bianco izjavami o prekinitvi delovnega razmerja v primeru nosečnosti, jih brez bojazni in slabe vesti podpišite, saj je vsebina te izjave pravo nična, hkrati pa je to pravno veljaven dokaz, da vas je (potencialni) delodajalec diskriminiral zaradi spola in vas na račun tega izsiljeval.
klemen62
# 07.03.2014 ob 07:48
Ko bodo uvedene tudi moške kvote v poklicih bomo moški enakopravi z ženskami, tako pa še nismo.
koprcan
# 07.03.2014 ob 07:41
Res...8. marec je ob današnji emacipiranosti žensk nepotreben, ker imajo itak enako pravic kot moški. Celo več. Kljub temu, da živijo dlje, delajo manj. To ni logično in je skregano z vsako ekonomsko matematiko. Oprostite. Res je tako.
inbogjerekel
# 07.03.2014 ob 09:23
Še glede tistih 7% nižje ženske povprečne plače. V svojih skoraj 30 letih delovne dobe nisem nikoli v praksi videl, da bi moški in ženska za enako delo dobila različne plače. Seveda pa v statistiki nikoli ne upoštevajo glede primerjave na izobrazbo pogojev dela. Po njihovem recimo rudar ali zidar s 3 letno poklicno šolo ne bi smel zaslužiti več kot prodajalka ali šivilja, moški srčni ali nevro kirurg pa ne več kot dermatologinja ali oftalmologinja?
Chopin
# 07.03.2014 ob 15:11
Nekje pol/pol nas je. Nekateri poklici preferirajo moške, nekeri ženske. Tiste, ki so v bolj "moških" panogah se pritožujejo, da so tretirane manjvredno. Nekakšen tabu je obratno, torej moški v ženskih panogah, ki je tudi obravnavah manjvredno, ampak ok.
Žensko kariero lahko ovira nosečnost (sploh če je večkratna), ampak je kompenzacija za to izjemna, torej pri razvezah je ženska daleč najpomembnejša, saj ima kontrolo nad družino in otroci, čeprav je včasih moški bolj primeren skrbnik. Druga velika prednost je zgodnje upokojevanje, torej ženske poberejo več denarja iz davkolačevalskega denarja in so bolj vzdrževane od družbe.
In tretja, zame največja prednost je, da jim ni potrebno zatirati čustev, zato je čustveno stanje med ženskim delom prebivalstva bolj zdravo. Moški mora sploh v bolj konservativnih okoljih prikrivati svoja čustva, bog ne daj, da bi se fantek ali mož zjokal ali pokazal strah. To je pravi tabu in ustvarja velike težave. Zaradi teh družbenih norm in pričakovanj moški težje zaupa težave (saj ga to naredi ranljivega on pa mora ohranjati imidž pokončnega in neuničljivega...) in je zato med moškimi precej več alkohola in samomorov.
Zaradi zadrževanja čustev je tudi veliko mobinga nad moškimi, saj je zaradi družbenih pritiskov tradicionalne družbe moškemu izpod časti, da bi povedal recimo svoji ženi, da ga je prizadela, da je žalosten, jezen, da ga je strah itd. Zato velikokrat pride do nasilja v družinah in žrtve nasilja so tako moški, ki znotraj sebe pride tako daleč, da stvari lahko rešuje le z nasiljem, kot seveda ženske, ki so tu žrtve.
Hočem samo povedati, da je velika kompleksnost v družbi in je med seboj vse prepleteno. Ženska imancipacija v družbenem življenju (volilna pravica, pravica do dela, enakopravnost, enakovrednost itd.) je bila najboljša stvar, ki se je zgodila naši družbi v zadnjih 100 letih. Pot je še dolga, iz ženske je potrebno odstraniti breme skrbnika gospodinjstva in otrok.
Upam da bo prišlo tudi do večje imancipacije moških na področju družine in da uničimo ikono tradicionalnega moškega in preusmerimo breme pokončnosti in ponosa tradicionalnega moškega v tako smer, da predstavimo vse moške strahove, zaupanje težav in ostalih čustev kot nekaj pogubnega med moškimi. Veliko težav družbe se bo tako zmanjšali (alkoholizem, nasilje v družini, samomorilnost itd.).
Naj samo opozorim, da je tale zapis poln posploševanj in naj se ga ne jemlje smrtno resno ter da sem za popolno enakopravnost in enakovrednost obeh spolov, tako na kariernem, družinskem in osebnostnem (čustvenem) področju.
rozaroza
# 07.03.2014 ob 14:14
Nekdopac,

lahko ti povem mojo izkušnjo: ko sem se poročila, me je nadrejeni poklical k sebi in mi svetoval, naj "poskušam sedaj čim dlje nadzorovati svoje hormone, da ne bom takoj noseča." Pa delam v javnem sektorju...
A se ti zdi to normalno?
In naj povem, da so bile podobnih opazk deležne tudi številne moje kolegice in po pravilu se nosečnicam in materam pogodba za določen čas se ne podaljša. To je realnost.
In številne si ne upajo na bolniško, ko je otrok bolan in ga z vročino vozijo v vrtec, ker se bojijo šikaniranja. Tudi to je realnost.
inbogjerekel
# 07.03.2014 ob 09:17
Glede enakopravnost: Moški še vedno delamo dlje in živimo 7 let manj? Tisti ki smo služili JLA smo 1- 2 leti najlepšega dela življenja podarili brezplačno komu? Moški v Sloveniji koristimo pokojnino cca polovico let manj kot ženske. Se ne zdi komu logično, da bi na podlagi tega zaslužili 2 x višjo pokojnino kot ženske?
Nekdopac
# 07.03.2014 ob 13:59
"Žalostno je, da morajo v nekaterih primerih ženske ob podpisu pogodbe o redni zaposlitvi podpisati še biankoizjavo o odpovedi delovnega razmerja, v primeru zanositve," opozarja predsednica SKEI-ja Lidija Jerkič.

... tega dela jaz ne razumem?!? In kaj pol če podpiše? V trenutku ko je noseča, je ženska posebej zaščitena in tudi sama ne more odpovedati delavnega mesta in četudi bi ga, ga dobi nemudoma nazaj na delovnem sodišči!

ne vem kaj počnejo v teh sindikatih, da nam prodajaj takšne zgodbice?!? Očitno jim sploh ni jasna delovna zakonodaja? :(
ErikD
# 07.03.2014 ob 08:40
8. marec je dan, ko biti moški postane zločin (glede na vse medije itd.)
gregorsu
# 07.03.2014 ob 07:40
pretiravanje je ob takih praznikih tradicija kot meka šljiva ob pečenem jangenjčku
Gannicus
# 07.03.2014 ob 14:14
Ko pride do ločitve, bi rad videl, da dobi oče otroka in ženska plačuje prispevka za otroka ! Toliko o diskriminaciji...
Niko_K_
# 07.03.2014 ob 07:31
...na ženskah ene toliko svet stoji, kot na moških...
Samo za primerjavo spodnji link:

http://www.cityam.com/blog/1394026370/wa
nt-find-man-who-does-housework-head-slovenia
Rolf
# 07.03.2014 ob 10:51
@Na ženskah svet stoji@
Se strinjam. Vendar, prosim lepo, dosezite emancipacijo brez kvot. Te vam le škodijo. In naj se oglasi katera inteligentna med vami (saj vas je mnogo zelo inteligentnih), ki to razume in naj to pove. Saj ko to rečem jaz mi prilepijo etiketo šovinizma.
alan_new
# 07.03.2014 ob 08:37
petrainpika, nekatere ženske te svoje pravice še vedno ne morejo živeti. One se še kako ubadajo s tem, kakšne so njihove pravice in v kolikšni meri so udejanjene. Njim je namenjen ta dan, kot opomnik, da enakopravnosti spolov žal še ni ali pa ga vsaj ni v meri, ki bi bila najbolj primerna. O tem je potrebno pisati in govoriti. Kreg se začne s takimi ali drugačnimi šovinisti, ki ne sprejemajo enakosti spolov.
help
# 07.03.2014 ob 14:40
To da nosečnost ovira ženske pri poklicni poti je sicer res. Ampak ne vidim načina, da bi se to preprečilo, razen če 1. se ženska ne odloči za otroka 2. izumijo kakšen način za zunajmaternično nosečnost (ala inkubator ali kaj podobnega). Teoretičan možnost je tudi, da se moški in nenoseče ženske odločijo za masovno solidarnost z nosečimi ženskami in ne zasedejo njihovega delovnega mesta, kar pa se v družbi, ki daje toliko poudarka na tekmovalnosti ne bo zgodilo nikoli.
daresi
# 07.03.2014 ob 10:25
Ah, te ženske :))
ZeK
# 07.03.2014 ob 09:31
čakam, da borči podeli rdeče nageljne sodelavkam za 8. marec. čeprav ob izbiri članov KPK-ja ni izbral nobene ženske, pa so bile prijavljene in s strani komisije predlagane tudi zelo dobre kandidatke.
vojnaslo91
# 07.03.2014 ob 19:05
Baje je v Sloveniji najmanjša razlika med povprečno moško in povprečno žensko plačo.
Super. Sam, kaj ko gre država po razvitosti gospodarstva med tretje države...
zzivanov
# 07.03.2014 ob 18:30
rozaroza

realnost je tudi da molcimo,s hlapcevsko sklonjeno glavo in na kolenih...tako moski kot zenske.Dokler bomo tiho bo tako,definitivno.Lep pozdrav:)
Chopin
# 07.03.2014 ob 15:14
Popravek, ker sem na hitro spacal tale komentar. Seveda govorim o emancipaciji in pa namesto "pogubnega" sem hotel napisati pogumnega (kazanja moških čustev). Res škoda, ker ni funkcije edit med temi komentarji na mmc.
yoda
# 07.03.2014 ob 10:46
Ženska z velikim Egom. Kot sama pravi :D

Kaj to pomeni? Najprej jaz, potem pa ostali. Sindikalistka pa taka :/
barezi
# 07.03.2014 ob 10:39
Od nekdaj so ženske imele enake pravice med Slovenci kot moški, od antike dalje. Celo cesarica Marija Terezija se je morala okronati po slovenskem zgodovinskem pravu, ker germansko pravo ni dopuščalo nasledstva ženskam.
MIRNČAN
# 07.03.2014 ob 09:31
8. marec je dan, ko biti moški postane zločin (glede na vse medije itd.)

To se pa strinjam, toliko posploševanja da se kar čudno počutim.
m72
# 08.03.2014 ob 11:21
Kad nestane socializam, nestane za sve :)
Menda smo bili takrat tako in drugače bolj enaki, ne da bi o tem sploh razmišljali... Sicer pa - vse najboljše! Vsaj upanje in lepe želje ostanejo, če nič drugega.
ucenec
# 07.03.2014 ob 22:25
Kar precej literature se najde na temo razlik med spoloma. Hočemo ali nočemo, razlike med spoloma se po svetu zmanjšujejo ali, če hočete, skrajšujejo.

http://www.youtube.com/watch?v=Jk-Bf9esu0k&list=TLSGzir1-EpGV5oeAs4xHYCXFZDZdz1IQj
MisiM
# 07.03.2014 ob 17:56
@inbogjerekel ... ahaha :)
hizli tren
# 07.03.2014 ob 16:14
Ko bodo uvedene tudi moške kvote v poklicih bomo moški enakopravi z ženskami, tako pa še nismo.

dobra ja :)
Guliarth
# 07.03.2014 ob 08:37
Bravo koprcan.
psihoidiot
# 08.03.2014 ob 10:30
so stvari ki jih moški nikoli ne bodo mogli narediti in so stvari,ki jih ženske na vsak način hočejo sebi v prid izkoristit...jaz ne vidim nobenih razlik med žensko in moškim...vse je to od Boga...
mercator666
# 07.03.2014 ob 21:23
Po moje se razlike manjšajo. Zadnjič sem na TV videl žensko s penisom.
frozen pingvin 2
# 07.03.2014 ob 16:20
moški in ženske smo si pač različni..!! fizično, psihično, hormonsko, itd itd...!! in kdor trdi da smo moški enaki ženskam (in obratno) je lahko zgolj kaka zakompleksana feministka.

v osnovi mora biti enako in trdim da je enako, kar se tiče plač za neko enako delovno mesto. do razlik pride, ko pač bolniško običajno vzame mama, na porodniškem je tudi običajno le mama oz. večinoma mama. itd itd.

ampak, nikoli pa ne bo enako v zastopanosti splolov v določenih poklicih. predvsem nam mečejo naprej politiko. ja kako za vraga nardit 50 : 50, če pa imaš v strankah 90% moških in 10% žensk?! isto je v podmladkih in ostalih lokalnih političnih skupinah. pač če se ženske same ne odločijo da bodo šle v politiko v takem številu kot moški, tega pač ne moraš na silo uvesti..!
von Rhein
# 07.03.2014 ob 09:42
Stoji,leži,kleči in pogosto tudi od njih beži.
yoda
# 07.03.2014 ob 09:21
Na ženskah svet stoji.
Upam, da zdržijo vso to težo ;).
koprcan
# 07.03.2014 ob 08:58
G.Bruno..je tebi?
provni
# 07.03.2014 ob 14:27
danes nimam časa o tem ramišljati, ker je dan pomorstva.
VxMxPx
# 07.03.2014 ob 09:11
"Ves dan boste lahko brali prispevke, povezane s tem praznikom."
Ok, se vidimo jutri.
Farmergirl
# 07.03.2014 ob 07:47
No, no preveč pretiravanja pa tudi ni potrebno...

Naša gostja je trdno prepričana, da se morajo ženske same postaviti zase in svoje pravice.

Če se ne znajo je njihov problem....
wisan
# 07.03.2014 ob 18:36
Ne verjamem, da večina žensk misli, da so v današnji družbi manjvredne, temveč le neke posameznice, ki se jim je malo skisalo. Ker to že dolgo ni res, vsaj v Sloveniji ne. Ko nekdo stalno negoduje, kljub temu, da stalno "umetno" napreduje in je ne le več enakopraven, ampak že dolgo časa celo protežiran, potem se mu lahko zgodi, da bo padel nazaj kjer je že bil, za 500 let nazaj ! Torej ženske, ne pustite, da vam par bab s skisanimi možgani vse pokvarijo. Kdor visoko leta, nizko pade !
MisiM
# 07.03.2014 ob 16:07
Za ženske je spolno nadlegovanje že to, če ji moški na delovnem mestu, npr. dobro izgledaš, danes pa si dobre volje, lepa frizura ipd.

Jaz sem ženska, a se v moški družbi počutim veliko bolje.
kuruc
# 07.03.2014 ob 15:48
Dramatizirate!
Gannicus
# 07.03.2014 ob 14:11
Jaz sem tudi diskriminiran tej družbi, pa nobeden se noče zmenit za moje probleme. Ko bodo vsi dobili svojo zaposlitev, se bomo lotli tudi z tem primerom o "diskriminaciji" !

Pa lep dan še naprej Vam želim, dame.
galoper
# 07.03.2014 ob 09:25
Ta datum je postal le povod za hlinjeno ponavljanje političnih puhlic o enakopravnosti.
Ženske imajo posebno vlogo pri nadaljevanju človeške vrste zato bi morali priznati različnost in ta dan povdarjeno opozarjati posebno vlogo žensk.
visoki
# 07.03.2014 ob 17:13
še ena feministka
turkda
# 07.03.2014 ob 13:52
Poln kufer mam ženskega stokanja kako hudo, obremenjujoče, neenakopravno, ponižujoče, diskriminatorno, podrejajoče,.... jim je na tem svetu.
Zazrite se mal vase scrkljanke.
MIRNČAN
# 07.03.2014 ob 09:44
Joj kako se govori o enakosti ki ne bo nikoli dosežena.
Kazalo