Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 15 glasov Ocenite to novico!
Sindikat upokojencev
S koliko sivimi lasmi v pokoj? Nekateri bi še delali, pa jim bo zakon to preprečil. Slika je z nedavnega protesta Sindikata upokojencev pred vlado. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
VIDEO
Neprostovoljni avgustovsk...

Dodaj v

Z avgustom bo (prisilno) upokojenih še več

Varuhinja: Ukrep je neustaven
30. julij 2012 ob 21:07
Ljubljana - MMC RTV SLO/Televizija Slovenija

Bliža se prvi avgust, ko bodo morali v pokoj vsi tisti javni delavci, ki izpolnjujejo pogoje za upokojitev in ne bodo imeli podpisane pogodbe o nadaljevanju dela. Tako določa varčevalni zakon.

Nekateri delodajalci v javnem sektorju te dni hitijo podpisovat dogovore o nadaljevanju dela s temi delavci. Koliko jih je v državi, ne ve nihče. Rektor ljubljanske univerze Stanislav Pejovnik je imel danes veliko dela s podpisovanjem dogovorov o nadaljevanju dela. 117 profesorjev, ki bi lahko že šli v pokoj, bo na fakultetah še poučevalo, 27 se jih bo upokojilo.

"Sprejeti tako rekoč prisilno upokojitev - čeprav avtorji trdijo, da to ni - je dejanje, ki bi lahko s strogim izpolnjevanjem takšnega pravila povzročilo nenadomestljivo kadrovsko izgubo," je dejal za TV Dnevnik.

Na zavodu 3.000 novih zahtevkov
In kako je drugje v javnem sektorju? Koliko bo upokojitev? Vlada še zbira podatke, a samo v državni upravi naj bi bilo delavcev, ki so zreli za pokoj, nekaj manj kot 800. Skoraj 3.000 zahtevkov za izračun pokojnine pa so zaradi ukrepa prejeli na Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (Zpiz). "Koliko se jih bo upokojilo, pa je vprašanje, saj se lahko zaposlijo tudi drugje oz. grejo na zavod za zaposlovanje," je pojasnil generalni direktor Zpiza Marijan Papež.

A zagotovo vsi delavci ne bodo čakali, da jim pogodba neha veljati. Zaradi odpravnine, razlaga Papež: "Če sam da odpoved, dobi tri odpravnine, če pa mu delodajalec izda dokončen sklep o prenehanju delovnega razmerja 1. avgusta, pa je potem deležen samo dveh odpravnin."

Varuhinja: Ukrep je neustaven
Da je takšno upokojevanje neustavno, sta prepričana tako Pejovnik kot varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik, ki se je obrnila na ustavno sodišče. "Poniževalno je za marsikoga in o tem mi tudi poročajo. Ljudje, ki so vključeni v te procese, se počutijo prizadeti v svojem osebnem, človeškem dostojanstvu. Kajti njihovo delo, ki so ga opravili v preteklosti, postane v trenutku nepomembno," je izjavila.

Za koliko se bo s tem ukrepom okrepil državni proračun, ni bilo mogoče izvedeti. Na vladi sogovornika, ki bi ocenil finančni učinek tega ukrepa, danes ni bilo.

Anja Huš, TV Dnevnik

Prijavi napako
Komentarji
Whisperer
# 31.07.2012 ob 19:24
Narobe svet ! Leta 2010 so tiste ,ki bi želeli v pokoj zakonsko omejevali,danes pa takšen zakon govori o predčasnem upokojevanju-na silo. Ne čudim se,saj nam zakone diktirajo vojni dobičkarji, ponarejevalci, lopovi, prevaranti .......skratka poden od podna slovenstva.
fooZar
# 31.07.2012 ob 18:50
Resnčno ne razumem teh starcev. A se jim ne zdi normalno, da zadnja leta preživijo in zaradi mene tudi deljao še kaj drugega, kot pa da hodijo v službo? Da ob tem, da s tem sprostijo delovna mesta za mlajši kader niti ne govorim. Namesto tega pa 30 in več letniki sedimo doma, starci pa se držijo svojih služb in pridobljenih privilegijev kot pijanec plota. Sram jih naj bo, ne pa da se upajo še buniti! Naj pomagajojo vzgajati vnuke, delajo na vrtu, se ukvarjajo s hobiji itd. Pravemu delavcu, ki je v gospodaratvu delal 40 let niti na pamet ne pade, da bi še dlje hodil v službo. Niti ni sposoben. Ne moreš verjeti, da bi ob takšnem številu nezaposlenih eni radi imeli ustavno pravico, da jih iz služb odnese samo Matilda. Da o tem, da so jim ponavadi zaradi starosti težko ali celo nerazumljivi današnji časi in spremebe, ki so jih le-ti prinesli s seboj niti ne razglabljam. Mislim, hallo!

(vzdevek madam)
evaevi
# 31.07.2012 ob 15:35
ma kaj bi zdaj rad shizofreni diktator
nujno podlajševal delovno dobo in hkrati prisilno upokojeval
diha lahko samo, če uničuje, intrigira, nervira.
virgino
# 31.07.2012 ob 10:25
zdravniki, profesorji in podobni profili, brez večjih fizičnih naporov zmorejo opravljati svoje delo..vprašanje je le, kako zavzeto in kvalitetno..ali so spolh sposobni slediti novim trendom, se naučiti boljših metod itd...............
mladi z izobrazbo in kvaliteto pa za trakom v kaki fabriki..če....
magjack
# 31.07.2012 ob 09:43
haha, itaq ... mladi naj kamenje zrejo, kaj pa niso stari...

veste, hudoba pride pozno v zivljenju...
STANE
# 31.07.2012 ob 09:36
POIVRE
Upam, da urada za ćlovekove pravice ne boš kdaj v življenju poreboval,zares upam,kajti še sanja se ti ne,kako je če ti je storjena krivica, pa se nimaš na nikogar obrnit.Sploh če si brez finačnih sredstev za advokata.Z državo se tožiti pa ni mačji kašel!
STANE
# 31.07.2012 ob 09:13
Tu gre predvsem za inteligenco.Sindikati se borijo,da bi delavci odšli po40 letih delovne dobe v pokoj.Pokojninska reforma je predvidevala,da za vsako leto,ko delaš nad izpolnjenimi pogoji dobiš bonuse pri višini pokojnine in za vsako leto ki ti manjka do polne delovne dobe,dobiš maluse,vendar dosežeš starost. Tu nekaj ne gre skupa ! Po eni strani prislino upokojevanje, po drugi strani pa bonusi in malusi. Pa razumi,kdor more.
Najhujše pa je ,da jih ogromno sploh v javnem sektorju kljub prejemanju pokojnin dela naprej na istem delovnem mestu pogodbeno in prejemajo oboje,plačo in pokojno!Tega ne bi smeli dovoliti,absolutno ne!
bbs
# 31.07.2012 ob 08:43
to kar zdaj opokojensk eleite počnejo

je navadno posiljevanje mladih.

govorimo o medgeneracijskem kanibalizmu.
ideja
# 31.07.2012 ob 07:50
Skrajni čas je, da se redni profesorji na fakultetah počasi odstranijo, saj pogostne ne deljajo veliko, vlečejo veliko plačo, ter zasedajo prosta mesta na katedrah, ki bi jih sicer zasedli mladi doktorji znanosti, ki bi Slovenijo lahko potegnili naprej, tako pa imajo zvezane roke...
POIVRE
# 31.07.2012 ob 07:00
Kljub vsem varčevalnim ukrepom vlade „je v državni upravi službo doslej izgubilo zgolj nekaj direktorjev direktoratov in kurir na zunanjem ministrstvu, vsega skupaj 13 zaposlenih....je dvema direktorjema direktoratov prenehal mandat, skupaj sta dobila dobrih 68 tisoč evrov odpravnine“......Vlada veliko govori, dela pa bolj malo. Vlada mora takoj zaprositi ECB za finančno pomoč, ki mora vzpostaviti nadzor nad javnimi financami in takoj ustaviti nadaljnje ropanje in izčrpavanje države, tudi z odpuščanjem in upokojevanjem, kot v Grčiji. Med ostalimi ukrepi je ukiniti urad za varovanje človekovih pravic, ki zagovarja pravice privilegiranih oseb.
pista
# 31.07.2012 ob 05:14
Število zaposlenih v javni upravi je potrebno zmanjšati. Vlada se je pač odločila, da bo odpustila tiste, ki jih bo to najmanj prizadelo. Verjetno res ni najbolj pošten kriterij za odpuščanje, vendar dvomim, da bi v primeru, ko bi izbrali drugačne kriterije za odpuščanje bilo kaj manj nasprotovanja.
timslum
# 31.07.2012 ob 02:26
Da je takšno upokojevanje neustavno, sta prepričana tako Pejovnik kot varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik

Oba silna pravna strokovnjaka:)
timslum
# 31.07.2012 ob 02:26
Pa kako prisilno upokojevanje neki!
Zakaj zavajate?
Samo v javnem sektorju jim bo prenehala pogodba o zaposlitvi, potem pa lahko v gospodarstvu, če želijo, delajo še sto let.
Je pa res, da je velika razlika delati v zasebnem sektorju ali pa hoditi po plačo v javni sektor..
Tomažin
# 31.07.2012 ob 01:56
@zdravaslovenija
# 30.07.2012 ob 22:39
....Kar se ti pa tiče izjave varuhinje, da njihovo delo, ki so ga opravili v preteklosti, v trenutku postane nepomembno,pa samo tole: Tako bi lahko razmišljal vsak, ki dočaka penzijo, navadni delavci.

Kako pa naj recimo razmišlja moj sosed, ki je eden najboljših pekov daleč naokrog? Jutri bo njegovo najboljše delo dobesedno vredno en drek!
Pa je tako razmišljanje res čisto zdravo, ali prihaja iz kake posenbe klinične ustanove?

Saj pravim, pa tako sposobna ženska...
nikhrast
# 31.07.2012 ob 00:47
Seveda, to je neustavno.
Poglej zahodne države, ukinili so upokojitev po letu 65 starosti, ljudje imajo pravico da delajo dokler so sposobni. Slovenija pa spet v nasprotno smer.
vojnaslo91
# 30.07.2012 ob 22:46
Nikec3
------------------------------------------------------------------------------------------------
Gorenc1

# 30.07.2012 ob 22:08 Prijavi neprimerno vsebino @Nikec3
Sej ni problema, ustanovi zasebno podjetje in tam delaj kolikor dolgo boš zmogel.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Nikec3 komentator Gorenc1 ti je dal dober nasvet, poznam kar nekaj primerov podjetnikov, ki so prekinili z delom, zaradi razloga: smrt.
zdravaslovenija
# 30.07.2012 ob 22:39
Poniževalno je, da toliko mladih, ki so končali šolanje, prijavljenih na borzi, medtem, ko se te "ikone", ki izpolnile pogoje za penzijo, oklepajo svojih delovnih mest, kot da so jim za večno dodeljena. Če so to ljudje, stari 70 ali več let, je čas, da se poslovijo, ker jih je že povozil čas in dajo prostor mlajšim, dela željnim ljudjem, oni pa naj lepo uživajo preostanek življenja in se posvetijo še drugim stvarem.
Kar se ti pa tiče izjave varuhinje, da njihovo delo, ki so ga opravili v preteklosti, v trenutku postane nepomembno,pa samo tole: Tako bi lahko razmišljal vsak, ki dočaka penzijo, navadni delavci.
doktor bauer
# 30.07.2012 ob 22:39
vse takoj upokojit ki so dovolj stari! v teh časih pa res ni druge izbire
vojnaslo91
# 30.07.2012 ob 22:37
Nikec3

# 30.07.2012 ob 21:57 Prijavi neprimerno vsebino Neustano, poniževalno....Nekdo, ki je resnično delal, komaj čaka, da gre v penzijo.

To je najbolj neumna izjava kar sem jih kdaj koli slišal. Zakaj bi že kdo želel v penzijo? Da postaneš, osamljen, depresiven, star, debel? Jaz ne grem v penzijo! Delal bom dokler bom bil dela sposoben, počival bom ko bom mrtev.

Smilijo se mi ljudje, ki celo življenje, dan za dnem odštevajo koliko še imajo do penzije.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prav je, da razmišljaš drugače kot drugi, čeprav se ne strinjam s teboj.

-"Smilijo se mi ljudje, ki celo življenje, dan za dnem odštevajo koliko še imajo do penzije."
To je res. Običajno pa ni tako. Obstaja obdobje ko se človek postara, ne zmore več. In takrat res dan za dnem odšteva koliko še imajo do penzije. Niso vsi poklici enaki. Delavec, ki dela pri asfaltiranju, ki celo življenje vdihava hlape zlasti poleti, komaj čaka da gre v penzijo, če jo dočaka. Učitelj in uradnik imata zahtevno delo, ne pa zdravju škodljivo, in dočatata čas za penzijo. Prav pa je, da se umakneta mlajšim.
Nikec3
# 30.07.2012 ob 22:33
Z malo volje in energije(če mu je ta ostala) lahko je še zmeraj med živimi, lahko si vzame čas za tiste stvari, ki jih ni zmegel delati ko je bil zaposlen. Možnost varstva unukov, hobiji, potovanja... toda le če denar in zdravje dopušča. ( Vsi upokojenci nimajo te sreče, nimajo niti denarja niti zdravja)

Se delno strinjam. Potovanja in hobiji so dvorezen meč, ker se danes upokojujemo pri 65. letu, v socialističnih časih pa smo se pri petdesetem. Celotno razmišljanje tistih ki celo življenje čakajo na penzijo izvira iz tega časa.
paraBellum
# 30.07.2012 ob 22:31
Edino pravilno. Če je delavec tudi po tem ko izpolnjuje pogoje za penzijo nepogrešljiv za podjetje ne vidim nobenega razloga zakaj mu delodajalec nebi podaljšal zaposlitev. Konec koncev bi moral delodajalec odločati o tem kdo dela z
MIRNČAN
# 30.07.2012 ob 22:30
Se pravi če ustavno sodišče presodi da ukrep je ustaven potem bo varuhinja odstopila?
Tomažin
# 30.07.2012 ob 22:23
Varuhinja: Ukrep je neustaven

Varuhinja nima pooblastil presoje ustavnosti. S takimi šankovskimi izjavami si samo znižuje avtoriteto. Pa tako sposobna ženska.
vojnaslo91
# 30.07.2012 ob 22:23
Nikec3

# 30.07.2012 ob 22:03 Prijavi neprimerno vsebino Penzija je namenjena čakanju na smrt. Živi se med delom, kdor čaka na penzijo da bo zaživel, ne bo imel kaj dosti od življenja.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Se strinja s teboj. Penzija je res obdobje med zaposlenostjo in smrtjo. Vendar...
Z malo volje in energije(če mu je ta ostala) lahko je še zmeraj med živimi, lahko si vzame čas za tiste stvari, ki jih ni zmegel delati ko je bil zaposlen. Možnost varstva unukov, hobiji, potovanja... toda le če denar in zdravje dopušča. ( Vsi upokojenci nimajo te sreče, nimajo niti denarja niti zdravja)

....kdor čaka na penzijo da bo zaživel, ne bo imel kaj dosti od življenja.
S tem se popolnoma strinjam, tu ni kaj dodati.

Vendar je potrebno priznati, da se staramo. Pustiti moramo, da mladi nadaljujejo naše delo. Če bodo imeli priložnost bodo naše delo uspešno delali.
KunteKinte
# 30.07.2012 ob 22:23
Ja svetovno znani profesorji UL nočejo v pokoj he he Njih i morali upokojit pred 30 leti. Nujne so spremembe Zakona o delovnih razmerjih, brisanje zaposlitve za nedoločen čas. Mi zdaj imamo dve vrste delavce: na eni strani javni sektor na drugi delavci v gospodarstvu. Od pogodbe za nedolečen čas imajo samo dekavci v JS-ju, ker država ne kmore zagotoviti izvajanj te pogodbe v privat sektorju. Če ne velja za vse..potem pa naj ne velja tudi za JS.. Pogodba o zaposlitvi se sklene za max. 5 let..potem pa se spotazumno podaljša z ankesom!
MIRNČAN
# 30.07.2012 ob 22:22
ubistvu čakajo da dobijo naziv redni, da imajo potem višjo penzijo. Za študente jim pa dol visi.
b0149
# 30.07.2012 ob 22:21
Profesorji itak! Ti tastari profeesorji samo svetijo na faxu z rokami na hrbtu, delajo pa nič. Njim se itak da ne mudi v penzijo, raje vlečejo veliko plačo.
Njihovo delo pa opravljajo asistenti in mlajši profesorji.
Največji problem pri vsem tem je pa ta, da ponavadi samo zavirajo raziskovanje na inštitutih in mlade sistente in raziskovalce ovirajo.

Tisti, ki je v življenju zares delal, si želi v pokoj čimprej, večinoma profesorjev pa to ni.
Tomažin
# 30.07.2012 ob 22:21
Slika je z nedavnega protesta Sindikata upokojencev pred vlado.

Jaz sem pa gledal face in sem imel občutek, kakor da gledam sliko z Dražgoš. Takole se človek zmoti. Še dobro, da sem prebral, kaj piše spodaj!
MIRNČAN
# 30.07.2012 ob 22:17
Predvsem v izobraževanju je takih ljudi ogromno. POtem pa ti tip predava tko da iz svojih zapiskov bere. O računalniku se mu niti ne sanja.
Tomažin
# 30.07.2012 ob 22:15
Nikec3
# 30.07.2012 ob 22:05
Penzija je namenjena čakanju na smrt. Živi se med delom, kdor čaka na penzijo da bo zaživel, ne bo imel kaj dosti od življenja.

Govoriš o fizično enih in istih ljudeh, ki vedno nekaj čakajo, ker so zamudili učno uro življenjskega uresničevanja, kar je plod totalitarne vzgoje, pa ne samo državne, obstajajo tudi totalitarne družine, ki svojim članom ne dajo dihati.
Zdarvi penzionisti pa preživljajo rečno in ustvarjalno starost. Delajo stvari, za katere v delovni dobi nisoimeli časa ter se uresničujejo in niti slučajno ne čakajo na smrt. Vem, ker imam take okoli sebe.
Gorenc1
# 30.07.2012 ob 22:08
@Nikec3
Sej ni problema, ustanovi zasebno podjetje in tam delaj kolikor dolgo boš zmogel. Ne moreš pa več pričakovati, da boš trikrat na teden prišel na univerzo in vlekel profesorsko plačo, ali, da boš učitelj v razredu z osmimi dijaki z delovnim časom od 8 do 14h.
Nikec3
# 30.07.2012 ob 22:05
če bi imeli 1-2% brezposelnost, se ne bi nihče pritoževal, si mislim.
in poznam veliko ljudi, ki grejo v penzijo, pa niso ne osamljeni, ne depresivni, AMPAK IMAJO VEČ ČASA, da počnejo vse tisto kar jih veseli!!!


Se strinjam, komentiral sem izjavo nekoga ki je govoril, da bi se moral vsak veseliti penzije.
timoti
# 30.07.2012 ob 22:04
aja, če ne greš v penzijo pa ostaneš suh (ne debel), in mlad (ne star)
:--D cmon. ta je bla malo bosa
Nikec3
# 30.07.2012 ob 22:03
Penzija je namenjena čakanju na smrt. Živi se med delom, kdor čaka na penzijo da bo zaživel, ne bo imel kaj dosti od življenja.
viljam_s
# 30.07.2012 ob 22:03
Aja pa še replika na Čebašek Travnikovo. V Čaši nesmrtnosti je lepo napisano, da bo vsak sam v svojih delih živel večno.
Če se nek človek počuti, da njegovo delo v trenutku ko se upokoji postane nepomembno - to pomeni, da tako delo tudi je nepomembno. Če bi bilo pomembno se ne bi rabil skrbeti, da bodo njegovi nasledniki s tem nadaljevali.
O ne v tej zgodbi gre za nekaj drugega. Gre za to, da je za 3500 €/mesec lahko oddelati 180 ur LETNO - to je namreč minimum, ki ga je potrebno opraviti, da te nihče ne more obtožiti kršenja pogodbe. Noben noče v penzijo, da bo potem dobil 1400€ in da bo izgubil s tem moč, da podrejene prestavlja kot kmete po šahovnici. Vsi se bojijo prav tega, da jih noben več ne bo povohal, ker vsi ti vejo koliko ZNANSTVENE KORUPCIJE so naredili in jih zaradi tega ne marajo.
In sedaj govoriti o človekovih pravicah pri ljudeh, ki so ves čas krojili usode neštetim mladim perspektivnim ljudem in jih brezsramno izkoriščali. Prosim vas lepo - kaj pa človekove pravice mladih in podrejenih, ki morajo prebaljati ves mobing in šikaniranje "belih medvedov"?
timoti
# 30.07.2012 ob 22:02
nikec3
če bi imeli 1-2% brezposelnost, se ne bi nihče pritoževal, si mislim.
in poznam veliko ljudi, ki grejo v penzijo, pa niso ne osamljeni, ne depresivni, AMPAK IMAJO VEČ ČASA, da počnejo vse tisto kar jih veseli!!!
Nikec3
# 30.07.2012 ob 21:57
Neustano, poniževalno....Nekdo, ki je resnično delal, komaj čaka, da gre v penzijo.

To je najbolj neumna izjava kar sem jih kdaj koli slišal. Zakaj bi že kdo želel v penzijo? Da postaneš, osamljen, depresiven, star, debel? Jaz ne grem v penzijo! Delal bom dokler bom bil dela sposoben, počival bom ko bom mrtev.

Smilijo se mi ljudje, ki celo življenje, dan za dnem odštevajo koliko še imajo do penzije.
bf507
# 30.07.2012 ob 21:56
Čebaškova se zopet bori za priviligirane, na mlade, ki bi lahko zasedli izpraznjena mesta, je pa kar pozabila. Samo ustavno sodišče je tisto, ki odloča kaj je skladno z ustavo in kaj ni in ne Čebaškova!!
Pejovnik se pa boji, da bo moralv kratkem tudi sam v penzijo, pa tako lepo si je postlal.
amigo
# 30.07.2012 ob 21:55
Čebašek Travnik, ki se je obrnila na ustavno sodišče. "Poniževalno je za marsikoga, in o tem mi tudi poročajo. Ljudje, ki so vključeni v te procese, se počutijo prizadeti v svojem osebnem, človeškem dostojanstvu. Kajti njihovo delo, ki so ga opravili v preteklosti, postane v trenutku nepomembno," je izjavila.

Tale Čebaškova je ravnokar priletela z Marsa. Kaj pa stotisoče delavcev, ki so jih politično podprti tajkuni vrgli na cesto? Njihovo delo je postalo v trenutku nepomembno. Tile javni delavci, ki tako radi delajo pa naj grejo v zasebni sektor in delajo dalje, če so tako sposobni. A to pa ne, vse življenje so že pri državnem koritu.
Gorenc1
# 30.07.2012 ob 21:55
Osebno sem bil proti Pahorjevi pokojninski reformi predvsem zaradi tega, ker je te stare prdce vzpodbujala za podaljšanje delovne dobe. Jasno je, da podaljšujejo tisti z lepo plačo in udobnim delovnim mestom, ter tisti s kompleksom nenadomestljivosti.
Najbolj je hecno, da tega ne zastopijo akademiki in profesorji, ki naj bi bili ljudje s širšim pogledom - avantgarda, so pa nasprotno - zurikgarda.
Danger_Mouse
# 30.07.2012 ob 21:46
Kdor ima pogoje za penzijo, naj gre v penzijo.
Pa ne morejo gospe in gospodje pri 70+ do 80. strašiti po raznoraznih ministrstvih, agencijah in uradih. Z vsem spoštovanjem do starejših, ampak sedaj res niso časi za to, da bo proračun financiral prelepe plače priletne gospode, ker le-ta pač raje kafetka v pisarni kot pa v domu za ostarele.
apenko
# 30.07.2012 ob 21:42
zaradi takih starih parazitov v javnem sektorju skoraj nikakor mladi diplomant ki bi se lahko tam zaposlil ne dobi dela. Mene je v že v srednji šoli učilo najmanj 5 učiteljic ki bi morale it že zdavnaj v pokoj, pa so šle komaj par let nazaj. Potem pa razni profesorji ne dobijo dela ravno zaradi takšnih starcev ki ne grejo v pokoj ko je čas za to.
timoti
# 30.07.2012 ob 21:40
pi+da!
pejte 40 let u fabriko, pa boste še PROSILI ZA PENZIJO!
mater ja, mladi pa z diplomami na zavodu.
4jd
# 30.07.2012 ob 21:34
Ne splača se jim v pokoj. S pol manj dela dobijo veliko več plače. To je zaradi delovne dobe in napredovanj. Taki res rabijo da jih nekdo "spodbudi", da naredijo prostor mladim.
viljam_s
# 30.07.2012 ob 21:32
Zakaj ne morejo stvari biti urejene tako kot je to v normalnih urejenih državah kot je Nemčija, Avstrija, Švedska, Danska, itd. Ko izpolniš pogoje za penzion se umakneš, če se nočeš te umaknejo in prepustiš pozicijo mlajšemu.
Ampak seveda ne - Slovenija je bolj pametna. In tukaj se vidi še en razlog zakaj je služba rednega profesorja v Sloveniji enostavna. V tujini si ob dopolnitvi pogojev vsi želijo v penzion pri nas pa nihče. In zakaj? Poglejmo - redni profesor je obremenjen s 180 urami predavanj LETNO. Ja prav ste prebrali LETNO. Seveda bodo tako skočili in rekli - ja ampak moramo pa delati še raziskovalno in se pripravljati na predavanja in spremljati svetovno literaturo itd. Ja vse zgoraj našteto velja za asistente, docente in izredne profesorje. Ne pa tudi za redne profesorje - njim so nazivi in delovne pogodbe bile do končno predane in ne potrebujejo absolutno nobenega pogoja več - razen da opravijo 180 ur LETNO - zato, da obdržijo pozicijo. Ne rabijo pridobiti enega projekta, enega članka spisat ali česarkoli drugega, če ne želijo. Ne pravim, da so vsi taki - vendar pa poznam mnoge, ki jim je "padlo vse iz rok", ko so dobili titulo.
Dalje redni profesorji so seveda tudi običajno vodje laboratorije, kateder, inštitutov, itd. to pomeni, da si lahko izberejo katera predavanja, katerih nosilka je katedra, bodo padajali študentom. Logično je da si bodo pobrali smetano in češnje - stvari, ki so najenostavnejše in za študente zanimive - ostalo pa bodo odrolali nižje ležečim.
Da potem ne govorimo o vseh avtomatizmih, ki se dogajajo pri avtorstvih člankov, čeprav s samimi raziskavami niso imeli več čisto nič amapk se obnašajo samo kot veliki tajkuni, ki si lastijo državno imovino in v zameno zahtevajo, da se jih piiše na objave.
In še in še in še je takih primerov dobesedno ZNANSTVENE KORUPCIJE, ki se je do sedaj še ni dotaknil nihče v Sloveniji.
Tomažin
# 30.07.2012 ob 21:32
Na... Človek misli kako bodo veseli svjih dobrih pokojnin in prostega časa pa tole...
Hvaležnost pa taka, in to študirani ljudje...
vojnaslo91
# 30.07.2012 ob 21:25
V_n_u_k

Se strinjam s tvojim komentarjem.
vojnaslo91
# 30.07.2012 ob 21:20
Varuhinja: Ukrep je neustaven
Da je takšno upokojevanje neustavno, sta prepričana tako Pejovnik kot varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik., ki se je obrnila na ustavno sodišče. "Poniževalno je za marsikoga in o tem mi tudi poročajo. Ljudje, ki so vključeni v te procese, se počutijo prizadeti v svojem osebnem, človekovem dostojanstvu. Kajti njihovo delo, ki so ga opravili v preteklosti postane v trenutku nepomembno," je izjavila.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Neustano, poniževalno....Nekdo, ki je resnično delal, komaj čaka, da gre v penzijo.
Delodajalec ima možnost, da podaljša zaposlitev
Poniževalno ? A ni to čast, da te družba nagradi z nagrado za tvoje delo?
A ni prav, da narediš prostor mlajšim?
Proces, kdo je videl kak proces?
Kajti njihovo delo, ki so ga opravili v preteklosti postane v trenutku nepomembno
to je sicer res a ni to naraven proces staranja?
V_n_u_k
# 30.07.2012 ob 21:18
Na mlade brezposelne ne bo nihče pomislil ? Kdo lahko trdi, da jih ne čaka prav toliko,kolikor je že zrelih za v penzijo ? Kakšna kršitev je to,če greš v pokoj,ko imaš zato izpolnjene vse pogoje ? Zresnite se vi starejši tudi,ter pomislite na brezposelne in strokovno bolje podkovane.
Kazalo