Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,4 od 17 glasov Ocenite to novico!
Kranjska klobasa
Poročali smo, da zaščiti kranjske klobase kot izvorno slovenskega proizvoda poleg Avstrije zdaj nasprotuje še Hrvaška, ki je na Evropsko komisijo že poslala svoj ugovor z obrazložitvijo. Foto: BoBo
Kranjska klobasa
Festival kranjske klobase vsako leto pritegne množico obiskovalcev, a letos ga je še pred začetkom zaznamoval interni spor. Foto: BoBo
Kranjska klobasa
Zmagovalka zadnjih festivalov je bila klobasa istega proizvajalca. Foto: BoBo
Kranjska klobasa
Na letošnjem tekmovanju bosta dve ločeni oceni - ocena strokovne žirije in ocena ljubiteljev kranjske klobase. Foto: BoBo
Kranjska klobasa
So res vse kranjske klobase enake? Foto: BoBo

Dodaj v

Zaradi kranjske klobase se Slovenci kregamo tudi med sabo

Po sporu s Hrvati in Avstrijci še "interni" spor
20. avgust 2012 ob 16:46
Ljubljana - MMC RTV SLO

Spor zaradi ocenjevanja klobas kot samostojnih izdelkov je zaznamoval letošnji tradicionalni festival kranjske klobase še pred njegovim začetkom - združenje proizvajalcev je namreč odpovedalo sodelovanje.

Gospodarsko interesno združenje (GIZ) Kranjska klobasa je do zdaj sodelovalo na preteklih festivalih in ocenjevanjih, v ponedeljek pa so s sporočilom za javnost opozorili na to, da jih na letošnjem, ki se začenja v sredo, ne bo.

Poklicali smo na GIZ, da bi izvedeli, zakaj so odpovedali udeležbo. "Festival smo v preteklosti podpirali, ker je pomemben prispevek k promociji kranjske klobase, bili smo praktično soorganizatorji. Vendar pa smo se z organizatorjem popolnoma razšli glede koncepta festivala, ker je osnovna poanta tega festivala komercialno ocenjevanje kranjske klobase, kar v nadaljevanju pomeni rangiranje proizvajalcev tega zaščitenega izdelka. Več kot leto dni smo se pogovarjali, da se vendarle ne bi ocenjevala kranjska klobasa, ampak recimo jedi iz kranjske klobase. Organizator tem našim predlogom ni prisluhnil in čisto logična posledica teh diametralno nasprotnih stališč je bila pač odpoved našega sodelovanja," so nam povedali.

"Ne moremo reči, da je ta najboljša, ostale so pa zanič"
Poudarili so, da je v primeru zaščitenih izdelkov nadzor nad kakovostjo izdelka, proizvodnega postopka ter izbora surovine konstanten in stalen, v primeru komercialnih ocenjevanj pa se zgodi rangiranje: "Reče se, najboljša je ta, druga je ta, tretja je ta, druge so pa ... - tako doživljajo obiskovalci, da so druge zanič! Ampak vse so enake, vse so narejene po isti specifikaciji, vse so narejene po točno predpisanem proizvodnem postopku, zato ne moremo reči, da je ta najboljša, ta pa najslabša."

Po njihovem mnenju gre na nek način za zavajanje potrošnikov, predvsem pa proizvajalcev. "Problem pa je bil še v tem, da na tem festivalu vedno zmaga ena in ista klobasa. Njen proizvajalec je naš član in pomemben član, ampak sčasoma so ljudi ozavestili, da je to najboljša in edina celo zaščitena. Ta je najboljša in ta je prava, so odgovarjali v naših anketah, to pa gre vse na škodo ostalih proizvajalcev," so še dodali.

"Niso vse kranjske klobase enake"
Poklicali smo tudi Franca Jezerška, ki je s svojo kulinarično hišo skupaj s Športnim in turističnim društvom Sora organizator 9. tradicionalnega strokovnega in ljubiteljskega ocenjevanja kranjskih klobas ter hkrati 4. festival kranjske klobase, ki bosta letos med 22. in 25. avgustom v Sori pri Medvodah.

"Oni trdijo, da so vse kranjske klobase, ki so certificirane, enako kvalitetne. Mi se s tem seveda ne strinjamo, glede na izkušnje preteklih let pa tudi sicer. Zato mi še vedno delamo ocenjevanje strokovne komisije, ki ocenjuje po vseh teh kriterijih, ki so določeni tudi v elaboratu o kranjski klobasi in ljubiteljsko ocenjevanje, kjer približno od 300 do 400 ljubiteljev išče njim najbolj všečno kranjsko klobaso," je na očitke GIZ-a Kranjska klobasa odgovoril Jezeršek.

"Prej smo te ocene na predlog GIZ-a združevali, tako da smo dobili samo eno klobaso, ki smo jo razglasili za najboljšo, zdaj pa bomo imeli dve ločeni ocenjevanji," je pojasnil. Ujeli smo ga ravno med delanjem analize preteklih ocenjevanj, zato nam je pojasnil, da je z leti povprečna ocena kranjske klobase rasla in izrazil prepričanje, da je njihovo ocenjevanje pripomoglo k izboljšanju kakovosti.

Signal za potrošnike in proizvajalce
"Mi smo GIZ-u tudi predlagali, da bi šli na sistem podeljevanja medalj, kar pomeni, da bi po točkovnem sistemu tisti, ki bi imel več kot 19 točk dobil zlato medaljo, točka ali dve manj pa bi prinesli srebrno oziroma bronasto medaljo. Tako bi lahko bili teoretično tudi vsi zlati," je razložil in dodal, da so še vedno prepričani, da s tem ocenjevanjem dajejo potrošnikom signal, katera klobasa je najboljša, mesarjem pa signal, naj se potrudijo in izdelajo tako klobaso, ki bo najboljše ocenjena.

Vzorce klobas so vzeli iz maloprodaje
Zanimalo nas je tudi, koliko proizvajalcev bo tako letos sodelovalo pri ocenjevanju, glede na to, da GIZ Kranjska klobasa, ki je odpovedal sodelovanje, vključuje kar nekaj znanih slovenskih proizvajalcev. "Tudi letos bo na ocenjevanju 11 vzorcev. Glede na to, da je GIZ prepovedal svojim članom, da pošljejo vzorce na festival na ocenjevanje, smo se odločili, da kupimo vzorce vseh proizvajalcev v maloprodaji, s tem da smo postavili časovno omejitev, da vzorec ne sme biti starejši od petih dni. Te vzorce bomo zdaj ocenili, kar pomeni, da bodo še bližje tistemu, kar pričakuje potrošnik. V preteklosti so se recimo lahko bolj potrudili za tekmovalne vzorce, zdaj pa smo vzeli te vzorce neposredno iz maloprodajne mreže in tako postavljamo še bolj objektivno zgodbo," je sklenil Jezeršek.

Tina Hacler
Prijavi napako
Komentarji
Alojz
# 05.09.2012 ob 13:25
... gorenjska , dolenjska ali ... ko jo imam na talarju je moja ... vzem, če je upaš :)
ffigaro
# 27.08.2012 ob 08:04
belokranjska pogača ,gibanica ,potica ,cviček, žlikrofi , vse je hrvaško tudi CURA BURA
asmas
# 26.08.2012 ob 12:58
goldhorn
jaz kranjske klobase ne poskusim nikoli več
pred 30 leti si jo lahko pojedel surovo in ti ni bilo nič
danes pa ko odgriznes kos klobase imaš 99% možnosti da ugrizneš v kakšen hrustanec
poljnene so s klavnimi odpadki
Llagavulin16
# 22.08.2012 ob 16:51
mimgrede.. A so klobase desničarske ali levičarske? Veselo kreganje naprej..
Llagavulin16
# 22.08.2012 ob 16:39
haha, mr. Blobby.. čeprav ne razumem poante dajanja navadnega olja v solate.. A zato da lažje zdrsi mimo požiralnika..?! Kmetavzarji! Poetm pa se še najdejo tukaj ljudje, ki govorijo kako smo Slovenci kulinarično razvit narod,ja knjige so že, ampak dobro jest pa zna bore malo Slovencev.. Dokler bo veljala miselnost, da je bistveno da je na krožniku kilski zrezek itd, ne bo nič iz tega..
goldhorn
# 22.08.2012 ob 13:11
Zadnjič sem kranjsko prvič v življenju poskusil, pa je romala v smeti. Kaj vse zmeljejo v to "dobroto"........
nWo
# 22.08.2012 ob 09:06
Kranjska klobasa je MOJA!
medo357
# 21.08.2012 ob 13:13
Al se prav pravi Pingvin klobasica al Majer klabasa?
Mr.Blobby
# 21.08.2012 ob 12:27
Nič novega...pa Slovenci se kregamo med sabo ali je boljša solata z belim ali bučnim oljem, do tega ali je boljši Spidi ali Gogi...
naš človek
# 21.08.2012 ob 10:59
@gesan
Jaz sem na sredi, pa sem tudi gostoljuben
gesan
# 21.08.2012 ob 10:03
@gesan
kranjska je gorenjska, osrednja slovenija, notranjska, dolenjska in bela krajina.
škrti so pa samo v eni provinci, tako pregovorno :)


Tako pregovorno!
Ampak zdaj so že škrti vsi razen na skrajnem zahodu in vzhodu države.
Pa še tam okoli Bizeljskega je enklava neškrtosti...
Vse ostalo je pa škrtija od škrtosti!

To se vidi tudi po kulinariki in gostoljubju!
y_os
# 21.08.2012 ob 09:30
preusmerjanje pozornosti od dejanskih problemov...
Mici92
# 21.08.2012 ob 09:02
Spet so nas Švabi skregali !!!
(beili-črni-krvavo/zeleni.... zdaj pa še te Nemške klobase ki so tako njihova pogruntavščina od pamti-veka)
ubuntu
# 21.08.2012 ob 08:26
ja....res imamo hude probleme v naši podalpski vasi...

atal
# 21.08.2012 ob 06:38
... zajebali vse, kar se je zajebat dalo.... Kdo bo tebe ...
Highlander
# 21.08.2012 ob 05:33
To, kar se dandanes ponuja kot kranjska klobasa, v resnici ni niti slučajno podobno in okusno kot je to prava kranjska klobasa, kakršnih se spomnimo...

Tako kot ni več pečenic, kakršne so ponujali v kiosku pred ljubljansko Modno hišo...
jure-kralj
# 21.08.2012 ob 02:21
Danes na frontpage slovenskih novic:

>"Ni vprašanje, ali bo Slovenija zaprosila za evropsko pomoč, ampak kdaj," meni analitik iz londonskega Cityja.

>Zaradi kranjske klobase se Slovenci kregamo tudi med sabo: "Oni trdijo, da so vse kranjske klobase, ki so certificirane, enako kvalitetne. Mi se s tem seveda ne strinjamo [...]"

OK...
simon peter
# 20.08.2012 ob 23:33
Če so možakarji lačni, kranjska klobasa pač ne more ostati cela.
povžek
# 20.08.2012 ob 23:05
Eh kaj bi s kraNJskimi, ak imamo ćevape,pleksavic, kebab... Dospeli smo do žnj po 165 letih!
soncek-zlat
# 20.08.2012 ob 22:55
Pač slovenska folklora.
truxy
# 20.08.2012 ob 22:22
Ah ja.. naše kreganje je samo način izkazovanje bratske ljubezni. :)
Hanibal
# 20.08.2012 ob 22:05
Nič novega v deželi butalski..
zmagoviti
# 20.08.2012 ob 21:59
Sej ne morš verjet - poleg vseh problemov gonijo to sranje... Pa jeb.ala vas kranjska klobas
a butli, saj ste vsi na avstrijski Rami pa Viti gor rastl. Razem ljubljanske obvoznice ki jo vsi plačujemo kot nori čeprav od nje nič nimamo, so naše ceste take, da bi mogu človek 4-kolesca met, ne pa avto, vi pa o kranjnskih klobasah.. omg--- . Sem bil za vikend čez mejo, ,,to je drug svet, ceste, okolica, sej ti zaračunajo, pa so vsaj prijazni in imaš občutek, da si dobrodošel.. Pa pridem nazaj pa slišim Kalimerota ko razpreda o Partizanih, pa turek kvasi neumnosti nato še slinasti türek, ki mu še ni dovolj takisto, pa pojte nekam vsi... folk pa o kranjskih klobasah...mah...
Tadejstein
# 20.08.2012 ob 20:44
@gesan
kranjska je gorenjska, osrednja slovenija, notranjska, dolenjska in bela krajina.
škrti so pa samo v eni provinci, tako pregovorno :)
izo
# 20.08.2012 ob 19:50
preveč špeha..
yanker
# 20.08.2012 ob 18:57
Mene ta festival ne vidi več. Vse skupaj je kot ena veselica, pa še vstopnino moraš plačat poleg zasoljene cene Kranjske klobase.
zamudnik
# 20.08.2012 ob 18:12
Več kot leto dni smo se pogovarjali, da se vendarle ne bi ocenjevala kranjska klobasa, ampak recimo jedi iz kranjske klobase.

Ebiga :-)
sporties
# 20.08.2012 ob 17:58
še mal pa jo ne bo dobil nobeden, ker ni denarja...in še manj ga bo je rekel, največji nategator države...pljuva po drugih a sam je najslabši in z vsemi žavbami namazan...me ni frajer prepričal. Še mal pa bod ljudje znorel, pa vlada bo padla.
Q_
# 20.08.2012 ob 17:51
Prva slika od Bobota najverjetneje ni kranjska klobasa. Večina kranjskih pa je itak industrijsko pakirana žvarovna.
Vodin
# 20.08.2012 ob 17:44
Mediji namerno preusmerjajo pozornosti na prioritetno nepomembne stvari medtem ko gre država v poden. Medtem finski predsednik vlade javno oznanja da se Finci pripravljajo na scenarij razpada Evrske skupine in propad evrske valute. Seveda takih stvari ne boste prebrali v glavnih slovenskih medijih, boh nedaj da bi kdo podvomil v večnost EU imperija.
spiridon
# 20.08.2012 ob 17:23
go vegan
DREADLORD
# 20.08.2012 ob 17:23
itak. klobaso na pol in potem se kregat ali je leva polovica boljša od desne.
Rasta75
# 20.08.2012 ob 17:23
Zaradi kranjske klobase se Slovenci kregamo tudi med sabo...
Žal tudi še zaradi veliko bolj nepomembnih stvari...
gesan
# 20.08.2012 ob 17:17
kreganje je naš hobi :)

pametovalstvo u tri krasne pa še većji hobi...
gesan
# 20.08.2012 ob 17:16
Ja zakaj se pa zaradi klobase ne bi kregali?

Hja, če je tič premlahav pa se dajmo kregat o kvaliteti klobas...hehehe
mortir
# 20.08.2012 ob 17:15
kreganje je naš hobi :)
gesan
# 20.08.2012 ob 17:15
prava krajnska klobasa po mojem nima šans, da je najboljša, ker so Krajnci preveč škrt...
hehehe...
usb-kljuc8giga
# 20.08.2012 ob 16:58
Ko bi le bil to edini problem v naši državi :)
traianos
# 20.08.2012 ob 16:58
Slovenci rabimo čimveč stvari okrog katerih se bomo kregali, drugače bi zboleli. Postal sem lačen. Dober članek.
Breathe
# 20.08.2012 ob 16:57
Ja zakaj se pa zaradi klobase ne bi kregali?
Ponoru
# 20.08.2012 ob 16:57
Če pa to ni podkupljeno potem pa ne vem kaj je.
Kazalo