Formula 1
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 19 glasov Ocenite to novico!
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton je v Mehiki postal najuspešnejši britanski dirkač vseh časov v kraljici motošporta. Foto: Reuters
       Veliko Britanijo želim v tem športu kar najbolje predstavljati in ne bom odnehal. Pred mano je še dolga pot.       
 Lewis Hamilton
Fernando Alonso
Fernando Alonso je prepričan, da je imel Lewis Hamilton letos prelahko delo na poti do novega naslova svetovnega prvaka. Foto: Reuters
       V tem trenutku je treba športno priznati, kdo je bil letos najboljši - in najboljši je bil Lewis. Vso sezono je bil najboljši in naslov je več kot zaslužen.       
 Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel je po dirki športno priznal izgubljeni boj za naslov prvaka. Foto: Reuters
       Mislim, da mu je bilo med dirko večkrat kar malce dolgčas. Večkrat smo ga morali upočasniti, saj je imel že dovolj veliko prednost, in mislim, da je bil kar malce razočaran, ker ni smel dirkati hitreje.       
 Christian Horner o Maxu Verstappnu
Max Verstappen
Max Verstappen je bil v nedeljo razred zase. Foto: Reuters
VIDEO
Hamilton ima po četrtem n...

Dodaj v

Alonso: Hamiltonova pot do novega naslova prelahka

Vettel: Lewis si naslov zasluži
30. oktober 2017 ob 11:49
Ciudad de Mexico - MMC RTV SLO

"Lani se mu je zoperstavil Nico, ki se je boril do zadnje dirke. Letos ni bilo nikogar," je po dirki F1 za VN Mehike o Lewisu Hamiltonu dejal Fernando Alonso.

Hamilton je sicer večji del mehiške preizkušnje vozil v ozadju, a je storil dovolj, da si je zagotovil četrti naslov svetovnega prvaka. Dirka bi se lahko razpletla tudi drugače. Hamilton in Vettel sta trčila v uvodnih zavojih, Nemec je poškodoval sprednje krilce svojega dirkalnika, Britanec je preostanek uvodnega kroga odpeljal s počeno desno zadnjo gumo.

Oba sta morala na prisilni postanek v bokse, dirko sta nadaljevala na repu kolone. Vettel si je prizadeval popraviti položaj, hitro je začel prehitevati dirkače, tudi Hamilton se je počasi prebijal iz ozadja in na koncu osvojil deveto mesto, kar je bilo ob Vettlovem četrtem mestu točkovno dovolj za novi naslov.

Zahvala vsem, ki ga podpirajo
"Odraščal sem v Stevenageu. Vse to je preseglo vse sanje in želje. Že to, da mi je uspelo prodreti v formulo ena, je bil izjemen uspeh. Zdaj imam štiri naslove prvaka, to je neverjetno," je povedal Hamilton. "Najprej bi se vsem rad zahvalil za podporo. Vsem, ki mi pošiljate lepa sporočila na družbenih omrežjih, se iz srca zahvaljujem. Vaša podpora mi veliko pomeni. Veliko Britanijo želim v tem športu kar najbolje predstavljati in ne bom odnehal. Pred mano je še dolga pot."

Dirko je želel odpeljati z dostojanstvom
Novopečeni prvak je bil sicer malce v skrbeh po slabem štartu, ko je moral hitro v bokse. "Dolgo sem dirkal na nikogaršnji zemlji, bil sem kilometre zadaj. Nisem imel možnosti za zmago, a pomembno je bilo, da dirko odpeljem z dostojanstvom in z željo po zmagi. Nikoli si ne bi mislil, da bom postal štirikratni svetovni prvak, zato je ta dan zelo poseben," je še dejal in poudaril, da je bilo zabavno letos - občasno tudi na nož - tekmovati s Vettlom.

Alonso: Prelahek naslov za Lewisa
Nekdanji Hamiltonov moštveni kolega pri McLarnu - skupaj sta dirkala v sezoni 2007 - Fernando Alonso je po dirki dejal, da je Britanec prelahko letos osvojil svetovno prvenstvo. "Ni imel nobenih pravih tekmecev. Lani se mu je zoperstavil Nico, ki se je boril do zadnje dirke. Letos ni bilo nikogar. Mercedes je štiri dirke pred koncem osvojil konstruktorski naslov, Lewis tri dirke pred koncem dirkaškega. Upam, da jim bo McLaren Renault prihodnjo sezono otežil življenje," je povedal dvakratni svetovni prvak Alonso, ki zaradi Hondinega pogonskega sklopa ni konkurenčen že vse od prestopa iz Ferrarija v McLaren.

Vettel: Lewis si naslov zasluži
"Seveda sem razočaran. Težko je prečkati ciljno črto in se zavedati, da si izgubil boj za naslov prvaka. Vse, kar se je danes zgodilo med dirko, je nepomembno. Najpomembneje je, da je danes Lewisov dan. Postal je svetovni prvak in naslov si vsekakor zasluži," je po dirki športno priznal Vettel, ki bo moral na peti naslov svetovnega prvaka počakati še vsaj leto dni. "Nam je ostalo, kar nam je ostalo. V tem trenutku smo vsi razočarani. Prihodnjo sezono bo vse drugače, vse se bo začelo znova. Toda v tem trenutku je treba športno priznati, kdo je bil letos najboljši - in najboljši je bil Lewis. Vso sezono je bil najboljši in naslov je več kot zaslužen. To je to," je še dodal Heppenheimčan.

Verstappnu postalo dolgčas
Zaradi Hamiltonovega naslova svetovnega prvaka je dosežek Maxa Verstappna, ki je dirko v Mehiki tudi dobil, odšel kar nekoliko v pozabo. Izjemni Nizozemec je takoj brezkompromisno prehitel Vettla, smuknil v vodstvo, si hitro nabral neulovljivo prednost in do konca dirke le še spretno vozil do zmage. "Največji izziv je bilo Maxa upočasniti," je dejal vodja moštva Red Bull Christian Horner."To je bilo precej nenavadno. Mislim, da mu je bilo med dirko večkrat kar malce dolgčas. Večkrat smo ga morali upočasniti, saj je imel že dovolj veliko prednost, in mislim, da je bil kar malce razočaran, ker ni smel dirkati hitreje. Pomembno je bilo dirkalnik mirno pripeljati čez ciljno črto. Max sicer obožuje napete boje na progi. To, kar mu je uspelo v uvodnih zavojih, je izjemno. Že na dan dirke se je videlo, da si zmage želi bolj od katerega koli drugega dirkača."

Mitja Lisjak
Prijavi napako
Komentarji
tron
# 30.10.2017 ob 12:39
Včasih je to bil to moški šport. Manj pravil, dirkač je upravljal avtomobil, hitrejše bolj dinamične dirke.
Se ne čudim, da je gledanost na psu, ker so iz formule naredili en milenijski šmorn brez testosterona.
rdečinavijač
# 30.10.2017 ob 12:31
Večina zaslug gre Mercedesu, Hamilton se mi zdi daleč od šumija, senne in ostalih velemojster volana.
lizing
# 30.10.2017 ob 15:05
Vsi,ki so do sedaj postali svetovni prvaki so imeli zelo pa ponavljam ZELO konkurenčen bolid v nasprotno me ne bo prepričal nihče. Z Minardijem ni bilo prvaka ali se mogoče motim? Kar se pa tiče Hamiltona mu hitrosti nikakor ne gre oporekati ampak tudi on ,če ni ravno vse ok dela in deluje z napakami.Naj me nekdo prepriča,da ni res tako. Če povzamem,če nimaš vrhunskega materiala so možni prebliski tu in tam a naslova sigurno ne boš osvojil pa konec.
Manos de Piedra
# 30.10.2017 ob 13:14
@Roger Legend:
"Lewis je preprosto predober. Res je da ima vrhunski avto, a po drugi strani je prav on preobrazil Mercedes v vrhunsko mostvo. Na kratko, zna delati to, kar je znal delati Schumi: sistematicno zmagovati in ustvarjati pogoje za zmagovanje."

Mercedes je v vrhunsko moštvo preobrazila sprememba pravil leta 2014, ko so uvedli te nove hibridne motorje. Hamilton s tem nima nič skupnega, bil je preprosto na pravem mestu ob pravem času. Zakaj ni Hamilton preobrazil v vrhunsko moštvo McLarena v letih, ko je zmagoval Red Bull?

Hamilton je samo hiter dirkač, ni pa nek inženir.

V F1 za zmagovanje in doseganje naslovov potrebuješ dober bolid, tako da mene te rekordi in osvojeni naslovi ne fascinirajo. Zato je recimo Vettlov največji uspeh še vedno, da je leta 2008 zmagal dirko v Monzi s Toro Rosso, kot pa vsi 4 osvojeni naslovi.
thesteve
# 30.10.2017 ob 13:40
Mercedes je ključen faktor uspeha, v njem bi bil svetovni prvak tudi katerikoli drug voznik. Upam, da se vsaj drugo leto ostali približajo.
carlos_carlos
# 30.10.2017 ob 15:51
Vannito

presenečenje je bilo lani, ko je Rosberg nažgal lani Hamiltona. Saj je le-ta najboljši dirkač vseh časov po prepričanju mnogih na tem forumu. Villeneuve pa Clark se najbrž obračata v grobu. No bi se, če bi vedela, da obstajajo taki forumi.
gino1981
# 30.10.2017 ob 16:59
Se strinjam. F1 je postala en velik k. Tako kot vse na svetu uničuje kapital in težnja po več, tako je tudi v F1. Že samo dejstvo, da je toliko dirk ven iz Evrope je katastrofa.
carlos_carlos
# 30.10.2017 ob 16:01
Da se osvojiti naslov tudi z malo počasnejšim dirkalnikom, če je le zanesljiv. Pa dirkač mora biti izjemen zraven in mogoče uspe. Pa če se v ekipi ne znajo pravilno odločati in taktizirati. Je pa to res izjemoma. Vsekakor pa ni mogoče osvojiti naslova z nekonkurenčnim dirkalnikom.
tomidelaj
# 30.10.2017 ob 13:41
če nimaš pravega avta si lahko nwm kdo pa neboš prvak, tako pač je...
krnekilojz
# 30.10.2017 ob 12:54
Če bi Nico ostal v F1 hamlet ne bi imel novega naslova. Tako so mu pa priprljali poldirkača, da nima konkurence v moštvu. Mercedes je kluč do naslova in ne hamlet.
RobiK3a
# 30.10.2017 ob 16:39
Včasih sem užival v formuli 1.
Danes je to najbolj dolgočasen šport na zemeljski obli. Bolj celo od jahanja alu ritmične gimnastike.
Gledam Motogp, to je pravi šport, tu so pravi junaki.
Vsi dirkači F1so navadne šleve, zvesto ubogajo tovarniške ekipe, vodstvo dirk in ekipe so ubile šport.
Vse je treba zamenjati, vse dirkače, pravila, vodstva ekip...
Senna se obrača v grobu.
carlos_carlos
# 30.10.2017 ob 13:51
knesigail

zdaj je to že 20 let Mercedesova tovarna. tako, da je to čisti Mercedes.
hellraiser
# 30.10.2017 ob 12:51
se je lani videlo kdo je pravi prvak-letos je pac imel prevec zegna in srece-
najvecja jokica med dirkaci!!!
MatoX
# 31.10.2017 ob 00:41
Letos je Vettel sam podaril naslov Hamiltonu.
josio13
# 30.10.2017 ob 21:53
Ko je bnil Cevljar v Konjicu,drugemu soferju ni bilo dovoljeno zmagati razen nekaj izjem.Edini ki je imep priloznost za boj prvaka v casu Cevlarja pri Konjicu je bil se mi zdi Edek Ervin in to samo zato ker se je Sumek tisto sezono poskodoval.In se enkrat brez Brawna in Todda Cevljarja tudi nebi bilo..toliko otem...da ja Gozdicek kao sam rzvijal dirkalnik oz...kaj koli z recete.....In takrat so pravila sla na roko Konjicku,zdaj ZVezdici..prihodnje bomo videli...F1 se ni toliko spremenila kar se dirk tice kot pa navijaci....Tudi prej niso bile dirke nickaj bolj razborljive kot zdaj,razen enpar na setono isto kot zdaj..problem je to da je zdaj druga enika v ospredju in ne Konjicek...Ko je Cevljarcek zmagoval kot po tekocem traku ni bila F1 dogocajtna,zdaj pa F1 je to ono tisto....
carlos_carlos
# 30.10.2017 ob 12:12
Škoda. Ampak pošteno in zasluženo. Mercedes je bil premočan. Oz. Ferrari je bil preslab. Nekaj slabih Vettlovih odločitev, neznaesljivost materiala in to je to. Ferrari je predvsem v drugem delu sezone bil vsaj konkurenčen, vendar tega niso pretvorili v rezultat. Škoda. Bi Hamilton osvojil naslov komaj v Braziliji.

Drugače pa Max Verstappen. Dirkač sedanjosti in zagotovo prihodnosti. Boljši je kot Hamilton in Vettel s relativno malo izkušnjami. Če dobi v roke konkurenčen material, ni videti sile, ki bi ga ustavila. Talent, atraktivnost, karakter, brezkompromisnost, osredotočenost....

Upanje seveda je, da bi Renault zgradil soliden dirkalnik, da dobimo še moštvo več. Pa da Alonso dobi konkurenčno moštvo še 1x, čeprav to mora bit McLaren in da se udarijo.

Škoda za Williams. Upam, da bodo zgradili še kdaj vsaj malo konkurenčen dirkalnik. Res so predolgo v povprečju.

Potrebovali bi še najmanj dva motorna dobavitelja, kar bi povečalo konkurenčnost med moštvi.... Honda je bila za zdaj preslaba. Manjka še kdo. VW koncern po teh aferah in vseh možnih kaznih najbrž nima 500 mio € za razvoj F1 motorja.
success
# 31.10.2017 ob 11:11
Moja dirkaca sta Alonso in Verstappen, upam da bom uzival neslednjo sezono v boju teh dveh pri vrhu. Lewisu pa cestitke za 4 naslov, mojster, nimas kaj. Mislim, da je Hamilton isto kot Schumi, sposoben tako razvoja dirkalnika kot seveda tudi 100% izvedbe dirke brez napake.
bubo bubo
# 30.10.2017 ob 19:26
če gledam vožnjo ham. in seb. je videti veliko razliko, ham vozi z občutkom medtem, ko seb vozi trdo in grobo. f1 je bila v 80 letih res bolj atraktivna in drugačna vendar se časi tudi spreminjajo in s tem tudi bolidi. me pa moti, da nekatere ekipe nikakor ne pridejo do kakšnih stopnič ali večjih rezultatov, red bul je izjema, ki se kosa z mb in ferr. sauber, wiliams, for.in....pa tavajo tam nekje od 6 mesta nazaj. tukaj so verjetno razne pogodbe z motorjim..
max je mogoče res prihodnost za prvaka samo, ali v rb ali pa kje drugje. upam tudi na uspehe renaulta, da pridejo nazaj med top 3
Leonardo veliki
# 05.11.2017 ob 10:10
Soling: Nisem čisto prepričan koliko časa bi ali bo Hamilton vztrajal "če" se slučajno zgodi preobrat in postane dominantna neka druga ekip????. Kar se je v preteklih letih že dogajalo.
Manos de Piedra
# 31.10.2017 ob 13:03
@Beetlejuice:
"Juan Manuel Fangio je bil leta 1954 in 1955 svetovni prvak z Mercedesom.
Torej.....tvoja trditev da je Mercedes v F1 vstopil 2010, ne drži."


Tisti Mercedes nima nič skupnega z današnjim. Današnji Mercedes je de facto britanska ekipa stacionirana v Britaniji, ki se je oblikovala 2010. Stari Mercedes je šel ven iz F1 in motošporta po tragediji v Le Mansu 1955.

Zgodovina današnjega Mercedesa je

Tyrell racing (1970-1998) -> BAR-Honda (1999-2006) -> Honda Racing (2007-2008) -> Brawn GP (2009) -> Mercedes (2010-?)

Pač BAR-Honda je kupila Tyrell, to je potem ratal Brawn GP, ki ga je potem kupil Mercedes.
Beetlejuice
# 31.10.2017 ob 09:21
@Manos de Piedra
Juan Manuel Fangio je bil leta 1954 in 1955 svetovni prvak z Mercedesom.
Torej.....tvoja trditev da je Mercedes v F1 vstopil 2010, ne drži.
knesigail
# 30.10.2017 ob 13:36
Niti niso to Mercedesovi motorji ampak je osnova Ilmor.
tron
# 30.10.2017 ob 12:39
Včasih je to bil to moški šport. Manj pravil, dirkač je upravljal avtomobil, hitrejše bolj dinamične dirke.
Se ne čudim, da je gledanost na psu, ker so iz formule naredili en milenijski šmorn brez testosterona.
soling
# 31.10.2017 ob 13:16
Se ve kdo je za kaj zadolžen v nekem moštvu. Toliko boljši kot je voznik, toliko bolje za moštvo. Eden od teh je tudi Hamilton. Mercedes hoče imeti v svojih vrstah prav njega in zakaj ne nekoga drugega? Imajo možnost kupit Verstapna, Vettla in ne govort, da si tega ne morjo prvoščit. Vprašanje je drugo... Ali jih potrebujejo, so medijsko zanimivi in posledično tudi za njihove sponzorje... Verjemte, da bi Vettel, Verstapen in še marsikdo takoj podpisal pogodbo, če bi imel to možnost.
Manos de Piedra
# 30.10.2017 ob 23:55
V času Šumija je bila F1 po priljubljenosti skoraj ob boku fuzbalu, bila je 2. največji šport na svetu. Šumi je bil takrat v bistvu največja zvezda med športniki, tudi zaslužil je daleč največ, ker je bilo v F1 zaradi priljubljenosti tega športa toliko denarja. Tako da očitno ni bilo tako dolgočasno, kot folk misli.

F1 je potem propadla, ker so delali eno glupo odločitev za drugo in šli stran od principa, zaradi katerega je F1 postala uspešna. Začeli so razvijat neko ekološko F1 z nekimi umetnimi forami kot je to z DRS in slabimi gumami in spremenili pravila na glup način, tako da so začele dominirat neke brezvezne ekipe kot Brawn, Red Bull in (fake) Mercedes.
Manos de Piedra
# 30.10.2017 ob 23:41
Ko je zmagoval Ferrari v letih 2000-2004 je bila F1 bistveno bolj izenačena kot v Mercedesovih 2014-2017. Zato je bila tudi bolj zanimiva, sploh sezona 2003. Poleg tega so bili takrat lepši bolidi, V10 zvok, boljša dirkališča, več medijske pozornosti, bolj zanimive in raznolike strategije s tankanjem bencina, vojna z gumami, ni bilo umetnih prehitevanj v DRS zonah, ni bilo šparanja gum, bencina in motorjev...

Pač takrat je bilo boljše dirkanje, ker so dirkači lahko gonili bolid na polno celo dirko pa tudi V10 zvok je dal dosti k temu, ker si mel vedno filing, da vozijo čisto na robu zmogljivosti bolida. Če je nekdo hotel koga prehitet, si je moral to zaslužit.

Takrat so se med sabo borile kultne ekipe Ferrari, McLaren in Williams, imel si še legendarni Minardi... Danes imaš bistveno slabši Ferrari, tovarno sladkornih pijač in fake Mercedes, ki je v formulo vstopil 2010.

Osebno mi je ljubša katerakoli sezona iz Šumijevega Ferrarijevega obdobja, kot pa to zdaj. Šumijevo obdobje je bilo najboljše v zgodovini F1, to priča tudi gledanost.
SLOBloodPatriot
# 30.10.2017 ob 17:15
Dragi moji ferrarijevci, vsaj 1x bodite fer možje in športno priznajte, da je Lewis najboljši dirkač na svetu, svetovni prvak in to povsem zasluženo. NIhče mu ni do kolen in se bo zagotovo zapisal v zgodovino, kot eden najboljših dirkačev vseh časov. Hamilton in Senna FOREVER The BEST!
SLOBloodPatriot
# 30.10.2017 ob 17:02
We are the champions, my friends
And we'll keep on fighting till the end
We are the champions, we are the champions
No time for losers 'cause we are the champions
Of the world!!!!
Vannito
# 30.10.2017 ob 14:19
Lewis je najboljsi dirkac kar se je lepo pokazalo s tem naslovom in letosnjimi voznjami... Lahko samo jokate. Tako kot je zbezal iz Mercedesa jokavi Rosberg ki se dobro zaveda da se mi je lani posrecilo. Pred tem ga je Lewis 2 sezoni lepo nazgal. In letos bi ga tudi. Zato se je Rosberg upokojil.
Roger Legend
# 30.10.2017 ob 11:57
Lewis je preprosto predober. Res je da ima vrhunski avto, a po drugi strani je prav on preobrazil Mercedes v vrhunsko mostvo. Na kratko, zna delati to, kar je znal delati Schumi: sistematicno zmagovati in ustvarjati pogoje za zmagovanje.
Se enkrat, čestitke za naslov!
Videonovice
Hamilton še četrtič prvak 00:00:46, 30.10.2017
Deček je postal mož 00:02:02, 01.10.2017
Hamilton unovčil Ferrarijev polom 00:01:35, 17.09.2017
Hamilton pokvaril zabavo v Monzi 00:01:21, 03.09.2017
Vettel knez Monte Carla 00:02:07, 28.05.2017
Hamilton drugič dobil VN Španije 00:01:17, 14.05.2017
Bottas v Sočiju do krstne zmage 00:01:18, 30.04.2017
Alonso: Največji izziv je Indy500 00:01:16, 24.04.2017
Bottas ima najboljše izhodišče 00:00:48, 15.04.2017
Vettel blestel v Bahrajnu 00:00:42, 14.04.2017
Izidi

Dirka za VN Brazilije, Sao Paulo 

Končni vrstni red (71/71):             
 1. S. VETTEL      Ferrari  1:31:26,260
 2. V. BOTTAS      Mercedes      +2,762
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari        4,600
 4. L. HAMILTON    Mercedes       5,468
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull      32,940
 6. D. RICCIARDO   Red Bull      48,691
 7. F. MASSA       Williams    1:08,882
 8. F. ALONSO      McLaren     1:09,363
 9. S. PEREZ       Force India 1:09,500
10. N. HÜLKENBERG  Renault       1 krog
11. C. SAINZ       Renault       1 krog
12. P. GASLY       Toro Rosso    1 krog
13. M. ERICSSON    Sauber        1 krog
14. P. WEHRLEIN    Sauber        1 krog
15. R. GROSJEAN    Haas         2 kroga
16. L. STROLL      McLaren      2 kroga
                                       
Odstop: Vandoorne, Magnussen, Ocon,    
        Hartley                        
                                       
Skupni vrstni red, dirkači:            
 1. L. HAMILTON    Mercedes         345
 2. S. VETTEL      Ferrari          302
 3. V. BOTTAS      Mercedes         280
 4. D. RICCIARDO   Red Bull         200
 5. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          193
 6. M. VERSTAPPEN  Red Bull         158
 7. S. PEREZ       Force India       94
 8. E. OCON        Force India       83
 9. C. SAINZ       T. R./Renault     54
10. F. MASSA       Williams          42
...                                    
                                       
Moštva:                                
 1. MERCEDES     625  5. WILLIAMS    82
 2. FERRARI      495  6. TORO ROSSO  53
 3. RED BULL     358  7. RENAULT     49
 4. FORCE INDIA  177  8. HAAS        47