Honda se po letu 2008 vrača v karavano formulo ena. Foto: Reuters
Honda se po letu 2008 vrača v karavano formulo ena. Foto: Reuters

Pri Hondi upajo, da bo vnovična vrnitev v formulo ena pomagala povečati prodajo njenih vozil v vseh državah, kjer je formula ena popularna, še posebej na Japonskem oziroma v Aziji in v Evropi.

Že nekaj časa so sicer krožile govorice o vrnitvi japonskega proizvajalca avtomobilov, v četrtek je vse postalo uradno. "Vse od ustanovitve je Honda podjetje, ki raste z izzivi v dirkanju," je dejal predsednik in izvršni direktor podjetja, Takanobu Ito.
Štirje naslovi svetovnih prvakov
Honda se je iz formule ena umaknila sredi finančne krize pred petimi leti. Po koncu naslednje sezone, ko se McLarnu izteče pogodba z Mercedesom, bo torej znova oživelo partnerstvo, ki je med letoma 1988 in 1992 navrglo štiri dirkaške in štiri konstruktorske naslove svetovnih prvakov. "Vsi, ki obožujejo formulo ena, se bodo razveselili vrnitve Honde v ta šport. Skupaj s Hondo bomo odprli novo in zelo zanimivo poglavje v zgodovini McLarna. Tako kot McLaren je tudi Honda podjetje, kjer je dirkanje globoko zakoreninjeno," je navdušeno razložil vodja moštva McLaren, Martin Whitmarsh.

S Senno in Prostom neustavljivi
Honda je krst v formuli ena doživela na dirki za VN Nemčije leta 1964 v Nürburgringu. Že leto pozneje je japonsko podjetje na dirki za VN Mehike prvič okusilo slast zmage, a se je nato po sezoni 1968 umaknilo iz tega športa. Kot dobavitelji motorjev so se pri Hondi v formulo ena vrnili leta 1983 in zopet odšli leta 1992. Partnerstvo med Hondo in McLarnom je bilo na vrhuncu leta 1988, ko sta Ayrton Senna in Alain Prost skupaj dobila kar 15 od 16 dirk.
'Ostanke' pobral Brawn - in zmagal
Honda se je leta 2000 vrnila in z motorji oskrbovala BAR, ki ga je pred sezono 2006 tudi prevzela. Največji uspeh moštva je bila zmaga Jensona Buttona na izredno razburljivi dirki za VN Madžarske istega leta. Dve leti pozneje so se Japonci še enkrat poslovili od kraljice motošporta in predali svojo ekipo tedanjemu vodji moštva Rossu Brawnu, ki je takoj zatem z Mercedesom pod imenom Brawn GP osvojil dirkaški (Button) in konstruktorski naslov.

Pri Hondi upajo, da bo vnovična vrnitev v formulo ena pomagala povečati prodajo njenih vozil v vseh državah, kjer je formula ena popularna, še posebej na Japonskem oziroma v Aziji in v Evropi.