Formula 1
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton je bil tudi letos v središču pozornosti. Foto: Reuters
Lewis Hamilton
Postal je tretji voznik, ki se lahko pohvali s petimi naslovi svetovnega prvaka. Foto: Reuters
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel je v celotni sezoni naredil preprosto preveč napak. Ob dejstvu, da ni imel superiornega vozila, je bila vsaka napaka napaka preveč. Foto: Reuters

Dodaj v

Miheličeva (pre)hitra ocena iz leta 2007 se je izkazala za pravilno

Kolumna Slavka Jeriča (210)
29. oktober 2018 ob 09:24
Ljubljana - MMC RTV SLO

Leta 2013 je kazalo, da je Sebastian Vettel glavni kandidat, ki lahko v tej generaciji voznikov formule ena z vrha lestvice osvojenih naslovov prvaka zruši Michaela Schumacherja.

Sebastian Vettel je pri le 26 letih osvojil četrti zaporedni naslov prvaka, imel je dominantni avtomobil in bil na vrhuncu svojih moči. A karte se hitro obrnejo – štiriletni primat Red Bulla se je obrnil v petletno prevlado Mercedesa, v tem obdobju je Lewis Hamilton osvojil glavnino prvenstev in se po razpletu na dirki za VN Mehike lahko pohvali s petimi naslovi svetovnega prvaka.

DirkačLeta#
Michael Schumacher1994–1995, 2000–20047
Juan Manuel Fangio1951, 1954–19575
Lewis Hamilton2008, 2014–15, 2017–185
Alain Prost1985–1986, 1989, 19934
Sebastian Vettel2010–2013 4
Jack Brabham 1959–1960, 19663
Jackie Stewart1969, 1971, 19733
Nicki Lauda1975, 1977, 19843
Nelson Piquet1981, 1983, 19873
Ayrton Senna1988, 1990–19913


Hamilton je v eni statistiki že ujel Michaela Schumacherja, med prvim in zadnjim naslovom svetovnega prvaka je pri obeh minilo natanko desetletje, kar pomeni, da sta oba res dolgo zaznamovala svoje obdobje formule ena in nista izkoristila dobrega materiala le pri enem moštvu.

Začetek sezone je obetal napet obračun med obema protagonistoma, ki naj bi svetovnega prvaka okronal šele na finalu v Abu Dabiju, a je Hamilton v drugi polovici sezone tehtnico popolnoma potegnil na svojo stran in (neopredeljene) navijače oropal napetega zaključka. Ko je Britanec pridno nabiral prednost, se je Vettel razburjal, da nikoli v sezoni ni imel boljšega avtomobila, a analiza ne potrjuje čisto njegovih besed.

Vettel je ne nazadnje vodil po prvi polovici sezone, po desetih dirkah je imel namreč na računu osem točk več od Hamiltona. Njegova prednost bi bila lahko precej višja, a je delal nemalo napak in izgubljal številne točke. Na prvih desetih dirkah sta si razdelila po štiri najboljša štartna izhodišča. V drugi polovici sezone je Mercedes izpilil svoj paket in na zadnjih osmih dirkah kar šestkrat osvojil pole position, razmerje zmag pa je popolnoma prešlo na stran Hamiltona. Voznik s številko 44 je spet potrdil najmočnejšo lastnost – ko preide v vodstvo, ga le stežka izpusti iz rok. Psihično izredno stabilen je znal unovčiti najboljši material, Vettel pa se je ubadal z novimi slabimi dirkami (v drugi polovici je zmagal le v Belgiji).

V tej vrlini sta si oba v resnici zelo podobna, tudi Vettel zna načeloma dobro držati vodstvo, a to velja predvsem za obdobje, ko je popolnoma verjel in zaupal v motor, ki ga je upravljal. Ni skrivnost, da je večino obdobja v Red Bullu imel najboljše vozilo. Takrat so bile tudi njegove predstave najboljše, napak pa skoraj ni bilo. Ko Vettel nima tega prepričanja, s tem na široko odpre vrata napakam. To je rezerva, kjer Vettel lahko napreduje. Če se želi zapisati res med največje, potrebuje še eno uspešno zgodbo – naslov svetovnega prvaka z enakovrednim (ali celo ne najboljšim materialom v celotni konkurenci) bi gotovo dvignile njegovo podobo in ugled.

Spomnim se leta 2007, ko je strokovni komentator Niko Mihelič morda malce zaletavo med tri najboljše voznike vseh časov uvrstil tudi Hamiltona, ki je takrat pri 22 letih komaj začel kariero in še ni slavil prvega naslova svetovnega prvaka. Hamilton je dobro desetletje pozneje potrdil tisto, kar je v njem videl (ali želel videti) Mihelič. Danes lahko mirne vesti potegnemo črto in v izbor trojice najboljših vključimo tudi Hamiltona.

Slavko Jerič, MMC
Prijavi napako
Komentarji
krimpy
# 29.10.2018 ob 09:41
"Najboljši" voznik v čem? Primerjava voznkov bi bila smiselna samo če bi sedeli vsi v istih bolidih, drugače pa je povsem brez pomena.
Hijena
# 29.10.2018 ob 10:14
F1 je nezanimiva od nekje 2002 naprej.
jakosol
# 29.10.2018 ob 10:42
Včerajšnja dirka najbolj nazorno orisuje stanje v tem športu v zadnjih letih.
Samo 3 konkurenčna moštva, ostali daleč zadaj.
Ob tem so pri Red Bullu zaradi podhranjenega motorja konkurenčni le na določenih stezah ali pa se jim kvari tehnika.
Pri Ferrariju so delali nadpovprečno število taktičnih napak poleg dirkaških.
Pri Mercedesu je pa vse podrejeno Hamiltonu, ki je njihov marketinški magnet.
In posledica je relativno dolgočasna in predvidljiva sezona, sploh druga polovica.
Totalen zaton dveh nekoč kultnih moštev, McLaren in Williams. Renault daleč od stare slave.
Potem so tu še ekipe, ki so testni poligon za velike (Sauber, Haas, Torro rosso, Racing Point).
Prepad med prvo trojico in ostalimi je prevelik za tako znamko kot je F1. Npr. včeraj je najboljši od preostalih Hulkenberg zaostal za 2 kroga.
Nekaj bodo vodilni morali spremeniti.
ThePretender
# 29.10.2018 ob 10:50
Zagotovo je Hamilton odličen dirkač, ampak tudi s petimi naslovi se ne mora primerjati s Fangiom, Senno, Laudo, Schumacherjem... Pa ne zato, ker bi imel dominanten dirkalnik. Vsi ti so ga imeli. Bolj zato ker oni niso imeli bolida praktično dalijnsko vodenega iz garaže. Saj so vseeno dirkači danes še vedno mojstri vožnje v primerjavi z navadnimi smrtniki, ampak niti približno nimajo tako težkega in nevarnega dela kot nekoč.
Nikec3
# 29.10.2018 ob 10:10
Drznil bi si pa napisati še to, da je vedno bolj jasno kako veliko je vreden Rosbergov naslov leta 2016. V enakem dirkalniku je za naslov svetovnega prvaka premagal Hamiltona.
Mihsss
# 29.10.2018 ob 09:50
@krimpy: Če ne vidiš mojstrstva Hamiltona, si ali zaljubljen v drugega dirkača ali pa enostavno slep. Ta sezona je pokazala, kako dober je Hamilton in kako (pod)povprečen je Vettel.
Mihsss
# 29.10.2018 ob 11:20
@ThePretender: Schumacher ima v svoji karieri toliko črnih pik, da ga je greh omenjati skupaj z velikimi imeni tega športa. Tudi njegovo obdobje med letoma 2000 in 2004, premore toliko nečednosti, kot nobeno drugo. Kuhinja Mosley - Todt - Ferrari, je delovala brezhibno. Dopuščalo se jim je marsikaj.
r-o-k-o-m-e-t
# 29.10.2018 ob 10:01
Končno je ferrari konkurnčen bolid, samo zdaj je pa težava, da šoferja ni pravega. Če bi imel Alonso tako konkurenčen bolid, ko je bil pri ferrariju bi bil z lahkoto prvak.... Forza ferrari
Nikec3
# 29.10.2018 ob 10:09
No, letos je potrebno Hamiltonu priznat, da je vozil izjemno in brez napak. To bi znala bit ena izmed najboljših sezon nasploh.
miško5lin
# 29.10.2018 ob 13:00
Slavko Jerič, MMC
Hamilton je dobro desetletje pozneje potrdil tisto, kar je v njem videl (ali želel videti) Mihelič.
-----------------------------------------------------------------------------------
G. Jerič! Sicer ne vem kaj točno ste s tem mislili ŽELEL VIDETI?

Dejstvo je, da je g. Niko Mihelič eden največjih strokovnjakov in poznavalcev moto športa pri nas in verjetno še kje v bližnji in daljni okolici. Njegovo poznavanje podrobnosti in analize je bilo res užitek poslušati, saj se je praktično vsaka njegova izjava ali prejudiciranje kasneje izkazala za resnično. Ta gospod ima res "nos" za bencinske športe.

Prav žalosten sem bil, ko ga je pri komentiranju zamenjal Ališić, saj mu po poznavanju tega športa seže komaj do kolen. Da kasneje sploh ne govorim o njegovem komentiranju smučanja.

V čast vam pa štejem, da ste se te njegove misli po več kot desetih letih še vedno spomnili.
hokuspokus
# 29.10.2018 ob 11:14
F1 je nezanimiva od nekje 2002 naprej

Zame od 1997. Odvisno kdaj si rojen, ampak večinoma jo ljudje v najstniških letih prerastejo.
Seneca
# 29.10.2018 ob 10:50
Upam, da Hamilton in Vettel oba prehitita Scumacherja po številu naslovov, ker je bil najbolj pokvarjen voznik!
_robespierre_
# 29.10.2018 ob 10:19
Veljaš toliko, kolikor je dober bolid. Zato so take lestvice nepomembne. Ce bi imeli vsi enak bolid, potem bi lahko videli, kdo je najboljsi.
gospod iskreni
# 29.10.2018 ob 09:41
Letos je imel Vettel zelo konkurenčen avto pa ni nič naredil.
hoodlife007
# 29.10.2018 ob 10:48
pa dej nehite že srat enkrat tem alonzom, Hamilton ga je pral v rooki letu v istem avtu
Voly
# 29.10.2018 ob 14:51
Hamilton je, ne vem točno, mislim pa da v sezoni 2005 kot testni voznik na treningih premagoval vse dirkače tistega časa. Mihelič je to opazil in vedno govoril, da je velik, če ne največji potencial.
Seveda je stari maček točno vedel kaj govori, Ališić mu ni segal niti do gležnjev v znanju glede formule. Na žalost pa je bil bolj zanimiv od Miheliča z njegovimi zame ogabnimi trači in kričanjem in je tako ispodrinil Miheliča.
Torej, ne verjamem, da je Mihelič imel z napovedjo, da bo Hamilton eden največjih vseh časov srečo, po moje je imel "nos", ki ga nikoli ni izdal!
MatoX
# 29.10.2018 ob 13:55
Miško5lin tak pa ne o Ališiču ,ker on pa ni imel niti malo pojma o avtih!
Vedel pa se je dreti kot zmešan ko je kdo šel v bokse in bil je zaljubljen v Šumija. Aja in trač je znal v nulo! :)
The Stig
# 29.10.2018 ob 10:10
Hamiltonu lahko konkurira zgolj Alonso.
na Vettlovem mestu, s tako dobrim Ferrarijem, bi Fonzi gladko pripeljal naslov!
mattyy
# 29.10.2018 ob 09:32
Kaj Wurz še vozi?
lordslayer
# 29.10.2018 ob 12:27
bah ... hamilton je napihnjen kot krota ... 5 sezon ima dirkalnik, ki je občutno hitrejši od vseh ostalih, tako da ... s polno ritjo je komot srat
xyz72
# 29.10.2018 ob 11:16
Hamiltonu lahko konkurira zgolj Alonso.
na Vettlovem mestu, s tako dobrim Ferrarijem, bi Fonzi gladko pripeljal naslov!


Alonso je 5 sezon imel dominanten bolid osvojil je pa dva naslova, o tem da lahko konkurira Hamiltonu,pa smo videli v sezoni 2007,prva sezona za Hamiltona v F1, enak bolid, mclaren mercedes,lewis končal pred alonsom
gospod iskreni
# 29.10.2018 ob 12:31
Hamilton je najboljši dirkaž zadnjih 10 let, to se pa ja ve. Nima tukaj nobene veze dirkalnik. Vedno znova dokazuje da zna
MatoX
# 29.10.2018 ob 11:26
Alonso in Hamilton sta sezono 2007 oba končala z 109. točkami eno manj od Kimija.
Če je kdo koga od ta boljših šolal je 2014 Rickardo Vetla v Red Bullu.
Drugo leto pa ga bo Leclerc. :)
Mihsss
# 29.10.2018 ob 11:23
@xyz72: Naštej sezone, ko je imel Alonso dominanten dirkalnik. Če je vmes katera od Ferrarijevih, se boš grdo osmešil. Ferrari v njegovem obdobju ne bi bil nikjer, če on nebi sedel za volanom.
Mihsss
# 29.10.2018 ob 10:37
@Hojena: Že 16 spremljaš nezanimivo Formulo 1? To pa je predanost.
Kozi03
# 29.10.2018 ob 09:59
Niki Lauda je, ne Nicki.
Greg
# 29.10.2018 ob 16:03
Mihelič je res komentator; kot se šika. Človeka je ogromno naučil.
bivši Mirsad pa samo vresci.
sarkozy
# 29.10.2018 ob 13:35
miško5lin

priznam da sem Mihelica spremljal malo bolj v njegovem zadnjem obdobju ko je komentiral F1,prejsnega obdobja ne poznom toliko da bi lahko komentiral.Ampav v tem zadnjem obdobju je njegova strokovnost temljila le na zadnjem krilcu in se par stvari o menjalniku in motorju je poznal,ostalih zadev niti ni komentiral,in se ko jih kdaj je je udaril mimo,tako da o tem da se ga omenja kot strokovnega komentatorja je absurd,Mogoce ve kaj vec v ostalih moto zadevah,ampak o F1 bolidih kot so sedaj,je pa ravno toliko strokovn kot sem sam
DXM
# 29.10.2018 ob 13:11
Tega Čevlarja jaz ne bi preveč hvalil, malo si preberite o njegovih zlobnih in grdih potezah proti Jaqueju Villnevu in podobnim, ki so ga ogrozili pri naslovih. Karma is a beetsch, aneda Mikael.
Seneca
# 29.10.2018 ob 12:39
Ah, kdo še gleda formulo. Nobene drame več. Že dolgo

Formula 1 je globalno še vedno 7 najbolj gledana športna panoga, Moto GP pa je šele 14. Tako, da če POP TV ne prenaša več formule še ne pomeni, da jo cel svet ne gleda več...
Mihsss
# 29.10.2018 ob 12:26
Nekam veliko vesta o športu, ki ga ne spremljata.
AlBundy
# 29.10.2018 ob 12:22
Od tega, kar je v zadnjih letih nastalo iz F1, je še šah daleč bolj zanimiv in vznemirljiv ...
tbabo
# 29.10.2018 ob 11:48
Za mene bo Hamilton dober voznik ko se bo z nekonkurencnim dirkalnikom boril za naslov. On namreč od velikih voznikov ni imel nikoli slabega dirkalnika oz. ni bil v drugo razrednem moštvu.
r5
# 29.10.2018 ob 14:39
Off topic:
Nika Miheliča zelo cenim, a ne morem mimo tega, kako novinarji jemljejo določene izjave iz konteksta?
Miheliču so 2007 postavili vprašanje: "Nam lahko zaupate vaših TOP 3 dirkačev vseh časov? Hvala!"
Nanj je odgovoril: "Senna, Villeneuve, Hamilton. Vrstni red ni pomemben."

Govora je torej bilo o najboljših treh dirkačih po njegovem mnenju in ne, kot novinar zgoraj očitno zaključuje, na podlagi števila doseženih naslovov. Saj drugače ne gre razumeti, kako sta se v top 3 znašla Villeneuve in Senna?

Na ta način lahko iz vsake zadeve, ki malo diši po šunki naredimo pico, ki je sploh ni ali pa je povsem drugačna, kot je potem predstavljena. Preprosto nekatere stvari zamolčimo ali zanemarimo in si ustvarimo svojo zgodbo (beri resnico)? No, takšnega pavšalnega in arbitrarnega načina pisanja si javni medij, pa naj gre za formulo I ali pa Angelo Merkel, ne bi smel privoščiti.
lizing
# 29.10.2018 ob 11:54
Dajmo malo umirit komentarje in si oglejmo sezono malo drugače. Kot sem na začetku leta napisal ,da je Lewis že v naprej svetovni prvak po nekaj dnevih testiranj,sem imel prav. Že na začetku se je videlo ,da je mercedes zeeelo v svojem svetu,prebliski Ferrarija od začetka in mogoče do poletne pavze so bili le prebliski.Ferrari preprosto še ni konkurenčen amen. Ferrarijeva taktika priprava na dirko ,ki je že skoraj dobljena je preprosto kriminalna.Če se mogoče to ne vidi pri Vettlu se pa za sigurno to vidi pri Kimiju.In ko se začne dogajat Italjanska šlamastika gre Vettel,kar mu štejem za velko hibo z glavo skozi zid in na silo. Dela napake in odstopa ter po ne potrebnem trosi točke. Človek njegovega formata se ne bi smel tako odzivati.Da bi se takšna zgodba dogajala v Mercedesu verjemite tudi Lewis ne bi bil danes svetovni prvak,ki je po moje še mehkejši na živcih kot Vettel ,kar je že večkrat pokazal,če se mu karte ravno ne pokrijejo.Kakorkoli že imamo staro novega prvaka,ki mu čestitam formula pa mislim,da na dolgi rok s takšnim mehkim in pocukranem pristopom do tekmovanja ne more preživeti vsaj ne v tej obliki.
kislec
# 29.10.2018 ob 11:11
" Danes lahko mirne vesti potegnemo črto in v izbor trojice najboljših vključimo tudi Hamiltona."

... in med trojico najboljših (tudi svetovnih ) poznavalcev F1 vključimo tudi Miheliča...
dingo
# 29.10.2018 ob 12:41
Lizing; imaš popolnoma prav.
Vse kar si napisal, je čista resnica za leto 2018, vsaj po vozniškem formatu.

Vendar, (ponavljam) vendar, če se bo Vettel res naučil iz svojih napak (to je sedaj najtežje vprašanje), ki jih je počel letos res veliko, po moje zelo nepotrebne napake, bo Ferrari prišel kmalu na vrh. Načrt Ferrarija je zelo prefinjen, ali bo tudi uspešen, bomo videli.

Naprimer, Raikonnen, ki ne bo več Ferrari, vendar bo postal Sauber. To je bilo vse načrtovano. Sauber je postal mali Ferrari, ta ekipa bo kmalu močna, potihoma bo postala četrta ekipa prvenstva. Ferrari pa bo dobila Leclerca, ki pa že sedaj vidim, da vozi zelo pametno in preudarno. Kakšen bo odnos Vettla do Leclerca, bomo pa videli drugo leto.
I v 3 k
# 29.10.2018 ob 11:57
Ah, kdo še gleda formulo. Nobene drame več. Že dolgo.
Mihsss
# 29.10.2018 ob 11:15
@hokuspokus: Imaš prav. Je razvidno iz tribun. Na njih so sami desetletniki, o odraslih osebah pa ne duha ne sluha. Formula 1 je za otroke.
zmajmun
# 29.10.2018 ob 10:42
sej je dober tale Lojze Šunkaton, sam men je pri vozilih najbolj všeč rdeča barva :)

je pa Finger res delal preveč napak letos
d_a_r_k_o
# 29.10.2018 ob 20:58
Pametna beseda zgodovino najde.
jakosol
# 29.10.2018 ob 15:12
Seveda so mnenja o najboljših dirkačih subjektivna. Objektivno je tu sicer statistika o osvojenih naslovih, zmagah, najboljših štartnih položajih, vendar je te številke skozi leta težko primerjati. Npr. pred leti so vozili precej manj dirk na sezono, potem je tu izenačenost konkurence, itd.
Zagotovo pa Hamilton po dirkaškem talentu in znanju sodi med najboljše, sicer ne bi osvojil že 5 naslovov. Res, da v zadnjih letih sedi v najbolj dovršenem dirkalniku, vendar v njem sploh ne bi sedel, če ne bi že prej dokazal svoje kakovosti. Danes priti v F1 ni tako lahko kot si kdo misli. Morda si lahko z denarjem bogatih staršev ali sponzorjev kupiš sedež za leto, dve, vendar, če dirkač nima kakovosti, hitro odleti.
mikedean
# 29.10.2018 ob 12:48
Hamilton ima vse možnosti, da podre vse najpomembnejše Schumacherjeve rekorde. Če ju primerjamo (vzamemo oba pri 33-letih). Michael je imel po koncu sezone 2002 na "računu" 5 naslovov svetovnega prvaka (Lewis jih ima prav toliko), 64 zmag (Lewis 71) ter 115 stopničk (Lewis 132). Lewis ima tudi še dve dirki do konca sezone. Ostali rekordi niso tako pomembni. Torej Hamiltonu kaže še bolje. Ima pa prednost v tem, da je zdaj na sezono več dirk (več možnosti za stopničke in zmage) in da se dirkalniki manj kvarijo (posledično je manj odstopov). Prav tako se Michaelu ni nikoli zgodilo, da bi ga moštveni kolega premagal v skupnem seštevku (sezone 1999 ne štejem, ker je zaradi zlomljene noge izpustil kar nekaj dirk, pa zadnjih 3 sezon tudi ne štejem, ko logično, da po 41-tem letu in 3 letih premora ni bil več konkurenčen), Hamiltona pa sta do zdaj že enkrat Button in enkrat Rosberg. Je pa statistično Lewis vsekakor že drugi najboljši dirkač vseh časov.
LOOSER
# 29.10.2018 ob 12:44
Kdaj je to blo zanimivo ,ko je Šumi imel najboljši avto i skoz zmagoval...
aaa
# 29.10.2018 ob 12:41

MatoX

Če je kdo koga od ta boljših šolal je 2014 Rickardo Vetla v Red Bullu.


Seveda ga je šolal. Ampak niti približno tako kot Vettel šola Kimija. Tako še Šumi Rubensa ni šolal.
berniemax
# 29.10.2018 ob 11:57
In kaj ti pomaga, če imaš na voljo nekonkurenčen dirkalnik? Nič. Alonso je lep primer tega.
Šubidu
# 30.10.2018 ob 07:40
.
josio13
# 30.10.2018 ob 06:54
Za nadebudne navijace Cevljarja..v njegovem cajtu je bilo v avtu vec elektronskih pripomockov kot v mojem racunalniku.....toliko ot tem kak avto je vozil kdo....In Sunka je dal vellliko vec konkretnih sprememb pravil ko Cevljar.....pa bil vedno med najboljsimi.....Letos je imel Konj enakovreden,ce ne bolsi avto..ampak slamparija Italjanov in Fingerja jih je letos drago stala....Dokler bo za komandnim pultom Makaronar..ne bo nic kaj dosti iz te juhe....V glavnem..kot je nekdo ze napisal....takrat se je vse vrtelo le okoli Konja in Cevljarja....tako ekip kot pravila F1..amen...):):):)
ClarenceVanKuyt
# 29.10.2018 ob 19:59
Ali je Mihelič mislil Gillesa ali Jacquesa Villeneuvea?
miško5lin
# 29.10.2018 ob 16:15
Se strinjam z mnogimi, ki so me pokomentirali v mojem postu.

Res je, Niko Mihelič ima "nos" ter zaradi tega zna prepoznati, kdo bi mogoče, velikokrat samo po nekaterih detajlih, ki jih nek mlad športnik pokaže, znal biti nek posameznik v prihodnosti med najboljšimi.
Čeprav je vmes do najboljšega še dolga, trnova pot.
Lahko se kar nenadoma "izgubi", postane prepameten, lahko se poškoduje itd...

Ta "filing" zmorejo le najboljši, ponavadi je to veličina najboljših trenerjev. V tem kontekstu najdemo Nika Miheliča, ki je bil na žalost zgolj komentator. V nekem drugem okolju bi bil lahko s svojim instinktom nepogrešljiv trener bodočih svetovnih prvakov.

Tak okvir (nos, filing,instinkt) velja za trenerje v vseh športih.

Samo tega se ne da naučiti, niti priučiti, s tem se rodiš...
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Brazilije, Sao Paulo

Končni vrstni red (po 71 krogih):    
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:27:09,0
 2. M. VERSTAPPEN  Red Bull      +1,4
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari        4,7
 4. D. RICCIARDO   Red Bull       5,1
 5. V. BOTTAS      Mercedes      22,9
 6. S. VETTEL      Ferrari       26,9
 7. C. LECLERC     Sauber        44,1
 8. R. GROSJEAN    Haas          51,2
 9. K. MAGNUSSEN   Haas          52,8
10. S. PEREZ       Racing Point  1 kr
11. P. GASLY       Toro Rosso    1 kr
12. B. HARTLEY     Toro Rosso    1 kr
13. C. SAINZ       Renault       1 kr
14. S. VANDOORNE   McLaren       1 kr
15. E. OCON        Racing Point  1 kr

Odstop: Hülkenberg.                  
 
Skupni vrstni red, dirkači:        
                                                                   
 1. L. HAMILTON    Mercedes        383
 2. S. VETTEL      Ferrari         302
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari         251
 4. V. BOTTAS      Mercedes        237
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull        234
 6. D. RICCIARDO   Red Bull        158
 7. N. HÜLKENBERG  Renault          69
 8. S. PEREZ       Racing Point     58
 9. K. MAGNUSSEN   Haas             55
10. F. ALONSO      McLaren          50
                                      
Moštva:                               
 1. MERCEDES   620  5. HAAS FERRARI 90
 2. FERRARI    553  6. McLAREN      62
 3. RED BULL   392  7. RACING POINT 48
 4. RENAULT    114  8. SAUBER       42