Formula 1
Fernando Alonso
Med aktivnimi vozniki ima najvišji odstotek Fernando Alonso. A zadnjič je bil na čelu kolone leta 2012. Foto: EPA
Michael Schumacher je z najboljšega štartnega položaja slavil 40-krat. Foto: EPA

Dodaj v

Pole position pomeni skoraj polovico zmage

572. del rubrike Športni SOS
12. oktober 2018 ob 08:43
Ljubljana - MMC RTV SLO

Dobrih 41 odstotkov dirk v formuli ena se je končalo z zmago voznika, ki je dirko začel z najboljšega štartnega izhodišča.

Na portalu Športni SOS tokrat raziskujemo voznike, ki so najpogosteje prvi štartni položaj znali pretvoriti v zmago. Še vedno ste vabljeni k pošiljanju vprašanj.

Vprašanja o športu, športni zgodovini in statistiki lahko pošljete po elektronski pošti ali Twitterju.


Naročite se na podkast SOS odmev!


1.236. Lewis Hamilton je v Suzuki pretvoril najboljše štartno izhodišče v zmago. Kateri dirkač ima najboljšo pretvorbo pole positionov v zmago?

Miha Mišič

Stoodstotni so štirje dirkači - Američana Bill Vukovich in Pat Flaherty, Belgijec Thierry Boutsen ter Šved Joakim Bonnier so namreč v svoji karieri osvojili en pole position in vsi so ga nato pretvorili v zmago.

Če pa vzamemo dodatni pogoj (minimalno deset najboljših štartnih položajev), je na vrhu Italijan Alberto Ascari. Podrobnosti so v spodnji tabeli.

DirkačPPZmage%
Alberto Ascari14964,3
Fernando Alonso221463,3
Michael Schumacher684058,8
Sebastian Vettel553156,4
Lewis Hamilton804455,0
Alain Prost331854,5
Nigel Mansell321753,1
Juan Manuel Fangio291551,7
Nico Rosberg301550,0
Felipe Massa16850,0
Stirling Moss16850,0
James Hunt14750,0


1.237. Kdo pa je bil pri tem najslabši?
Miha Mišič

Kar 38 voznikov je v svoji karieri osvojilo vsaj en pole position, a nato jim te priložnosti ni uspelo pretvoriti v zmago. Na vrhu te statistike so Finec Keke Rosberg, Francoz Patrick Tambay in Novozelandec Chris Amon, ki so zbrali po pet pole positionov, a nobenemu ni uspelo zmagati niti enkrat. To sicer ne pomeni, da so vsi ostali brez zmag, Rosberg jih ima namreč 5, Tambay pa 2, a sta vse dobila, ko dirke nista začela s prvega mesta.

Ko pa tudi pri tem vprašanju uvedemo pravilo najmanj desetih pole positionov, je pri tem najslabši Francoz Rene Arnoux, ki je zbral 18 najboljših štartnih položajev, a le dve te priložnosti je pretopil v zmago (11,1 odstotka).

Slavko Jerič
Prijavi napako
Komentarji
dejans
# 12.10.2018 ob 09:16
Mattyy

napačno razmišljaš, 59% je vseh ostalih 20+ dirkačev na štartu, ki lahko zmagajo, za 41% pa je en sam....
kittel
# 12.10.2018 ob 08:54
Žal se strinjam z izjavo o dolgočasnosti. Ampak le zadnjih 10 let!
Mimogrede, kako je kaj z Schumijom?
bolfenk92
# 12.10.2018 ob 10:38
če si na pole positionu pomeni da si najhitrejši..in če si najhitrejši, ponavadi tudi zmagaš. Tak, da je bolj ko ne to logično...
Roger Legend
# 12.10.2018 ob 10:04
Dejte se umiriti s temi izjavami o dologočasnosti Formule. Če bi jo bolj podrobno spremljali bi videli, da je vsaka sezona lahko zanimiva na svoj način (četudi je danes profil dirkačev povsem drugačen kot je bil v času Senne in je tudi šport sam po sbei precej drugačen). Pa tudi če vam formula ni zanimiva, zakaj potem takoj po objavi novice na F1 zavihku že komentirate?
Sicer pa so kvalifikacije namenjene boljšemu izhodišču na tekmi in na nek način lažji zmagi. Boljše opraviš s soboto, lažje ti je v nedeljo.
shambala
# 12.10.2018 ob 12:30
Formula pač ni več tako zanimiva od vzpona Šuštarja. Kaka sezona vmes, je blo še napet, drugač pa prevlada enga moštva al druzga. Isti šmotn.
Formulo bi mogl vrnt nazaj na ročne menjalnike, dolivanja goriva, več ponudnikov gum... Ampak kaj, ko dirkači sami izpadajo ko babe vsakič, ko jih kdo prehiti in cmerajo v kamere, ce ni vse 100% čisto in pol talajo kazni za vsak drek. Formula bi pač mogla bit za dirkače z jajci, za vse ostale je pa pač tribuna...
robi111
# 12.10.2018 ob 10:59
Žrebanje kje bo kdo štartal pa da pol vidimi dirkanje,prehitevanje akcijo ker to ni nič. Pa nagraditi najhitrejše kroge na dirki,uvesti nazaj polnjenje goriva ali manj vzdržljive gume,če že to ne brez menjav gum itd da jih potem vidim voznike. Pa manj povezave z boksi,brez njihovega čaranja,brez ukazov
josio13
# 14.10.2018 ob 10:25
Šumi je imel rdeci knopf in pa žegen FIe(oz.Ferrari ga je takrat imel):):):):):):)
yowie
# 12.10.2018 ob 12:02
@ mattyy

Plus tega imajo najboljši okrog 60% realizacijo, torej ostane še manj za druge...
DeepBlue
# 19.10.2018 ob 12:21
Vsi jokcajo o zniževanju stroškov. V sezoni 2020 bodo aerodinamično popolnoma novi dirkalniki, predlagam tudi varčevanje pri pnevmatikah. Le tri trdote za vso sezono, enake za vse dirke (ogromno znižanje stroškov za proizvajalca in posledično za moštva), omejeno število kompletov za vsak dirkalnik za en dirkaški konec tedna in naj z njimi počnejo , kar jih je volja, vsaj en obvezen postanek z menjavo obdržati. Sedaj namreč FIA za vsako dirko proizvajalcu naroči, katere trdote gum naj se uporabljjo in kako se posamezna trdota naj obnaš. Tako v bistvu lahko pri FII skozi sezono ugotovijo, kaj kateremu moštvu bolj ustreza in prilagajajo prihodnja naročila (a se komu zdi kaj poznano?). Torej hipotetično napišejo scenarij posamezne dirke.
Kazni časovnih pribitkov obvezno spremeniti v kazenske postanke (3s, 5s, 10s) in jih pred sezono natančno definirati.
Pa me boli k...., kdo bo prvak, naslednjo sezono bom navijal za Sauber in Kimija, edino popestritev dirk. Saj bi mi Max tudi še nekako sedel, ampak ne s svojimi komentarji, ki so še bolj butasti od neumnosti, ki jih opravičuje ...
josio13
# 14.10.2018 ob 10:27
In vsi govorijo da po Sumiji ni vec F1 zanimiva......kot da je za nekarere samo Sumi bil F1 ena..ste ozkovidni .oz. itd.....idto nekateri menijo za MOTO GP...da ne bo zanimiva brez Rossija....aja še enkrat...takrat je bilko vec elektronskih pripomockov ko v danasnjem modernem avtu..toiko za info....
lordslayer
# 12.10.2018 ob 12:15
če navijaš za mercedes, potem ni dolgcajt, drugače pa dokaj ... do sedaj ni bilo moštva, ki bi imel toliko časa tako veliko prevlado in upam, da se kaj hitro to spremeni...
Vannito
# 14.10.2018 ob 17:45
Samo ubogi Ferrari fanboyi pa trolli govorijo kako ke formula 1dolgocasna. Bedniki pac ki nimajo pametnejsega dela kot zgubljat cas z brezveznimi komentarji
Tamburello
# 12.10.2018 ob 14:23
kralj Alonso
rupurut
# 12.10.2018 ob 10:52
Jst bi predlagal, da se naredi dvojno točkovanje (sobota in nedelja). Kdor bo prvi v soboto bo v nedeljo štartal z zadnjega mesta, drugi predzadnjega, itd. To bi znalo bit zelo zanimivo.
fantasycamp
# 12.10.2018 ob 15:52
Michael je bil največji car ker ni imel vedno dober avto in dosti pole positions ampak je vseeno najdel način kako zmagat!
mattyy
# 12.10.2018 ob 08:56
V 59 odstotkih dirk pa zmaga tisti, ki nima pole position. Torej, boljše je, če nimaš pole position. Ali kaj ste vi gospod Jerič želeli povedat?
divinedante
# 12.10.2018 ob 08:48
Najbolj dolgočasen moto šport sploh!
mattyy
# 12.10.2018 ob 09:22
dejans, ja res je. Ampak, ko na prvo žogo prebereš, bi si mislil, da je boljše štartat iz drugega mesta, kot iz prvega. :)
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Brazilije, Sao Paulo

Končni vrstni red (po 71 krogih):    
 1. L. HAMILTON    Mercedes 1:27:09,0
 2. M. VERSTAPPEN  Red Bull      +1,4
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari        4,7
 4. D. RICCIARDO   Red Bull       5,1
 5. V. BOTTAS      Mercedes      22,9
 6. S. VETTEL      Ferrari       26,9
 7. C. LECLERC     Sauber        44,1
 8. R. GROSJEAN    Haas          51,2
 9. K. MAGNUSSEN   Haas          52,8
10. S. PEREZ       Racing Point  1 kr
11. P. GASLY       Toro Rosso    1 kr
12. B. HARTLEY     Toro Rosso    1 kr
13. C. SAINZ       Renault       1 kr
14. S. VANDOORNE   McLaren       1 kr
15. E. OCON        Racing Point  1 kr

Odstop: Hülkenberg.                  
 
Skupni vrstni red, dirkači:        
                                                                   
 1. L. HAMILTON    Mercedes        383
 2. S. VETTEL      Ferrari         302
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari         251
 4. V. BOTTAS      Mercedes        237
 5. M. VERSTAPPEN  Red Bull        234
 6. D. RICCIARDO   Red Bull        158
 7. N. HÜLKENBERG  Renault          69
 8. S. PEREZ       Racing Point     58
 9. K. MAGNUSSEN   Haas             55
10. F. ALONSO      McLaren          50
                                      
Moštva:                               
 1. MERCEDES   620  5. HAAS FERRARI 90
 2. FERRARI    553  6. McLAREN      62
 3. RED BULL   392  7. RACING POINT 48
 4. RENAULT    114  8. SAUBER       42