Podobnih prizorov v sezoni 2010 zaradi prepovedi dolivanja bencina med dirko ne bo. Foto: EPA
Podobnih prizorov v sezoni 2010 zaradi prepovedi dolivanja bencina med dirko ne bo. Foto: EPA
Sebastian Vettel
Zmaga bo po novem nagrajena s 25 točkami, razlika do drugega mesta bo večja (25:18 v primerjavi z dozdajšnjimi 10:8). Foto: Reuters
Michael Schumacher
Bolj kot o novih pravilih se je pred sezono govorilo o vrnitvi sedemkratnega svetovnega prvaka Michaela Schumacherja iz dirkaškega pokoja. Foto: Reuters
Pnevmatike
"Obuvala" dirkalnikov bodo nekoliko trša, dirkači pa jih bodo imeli na voljo 11 kompletov za dirkaški konec tedna. Foto: Reuters

Nova pravila naj bi privabila še več gledalcev (in denarja) in spodbudila dirkače, da bi se še bolj trudili za zmage (zmagovalec je z novim sistemom bolj nagrajen kot s prejšnjim) in se ne bi npr. zadovoljili z drugim mestom, torej, da bi še bolj tvegali.

Čeprav spremembe pravil niso tako dramatične kot pred lansko sezono, bi lahko vplivale na predstave posameznih moštev.

Dolivanje goriva med dirko
Prepoved dolivanja goriva med dirko se vrača prvič po sezoni 1993. Dirkalniki bodo na štartu napolnjeni z gorivom, ki bo moralo zadostovati za celo dirko. Postanki v boksih s tem niso ukinjeni, dirkalniki bodo šli med dirko še vedno po nove gume, kar pa pomeni, da bi se postanki v boksih lahko skrajšali morda celo na manj kot štiri sekunde in postali še pomembnejši del strategij moštev.

"Sodeč po testiranjih, bomo priča številnim nenavadnim strategijam med dirkami," meni Jenson Button. "Nekatera moštva bodo verjetno hotela opraviti postanek dva ali tri kroge pred konkurenco, da bi z novimi gumami v teh krogih pridobila nekaj prednosti. Slabša moštva bodo verjetno preizkušala nore strategije, kot je postanek v boksu po enem krogu, v upanju, da jim bo uspelo zdržati do konca dirke," napoveduje aktualni svetovni prvak.

Začetne teže dirkalnikov pred dirko ne bodo več objavljali.

Točke
Sistem točkovanja je bolj podoben tistemu v MotoGP-ju. Sistem 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 bo nagradil prvih deset uvrščenih in nadomestil sistem 10-8-6-5-4-3-2-1. Sprememba sistema je (delno) posledica povečanja števila moštev, ki sodelujejo v karavani formule ena.

Teža
Zaradi ukinitve dolivanja goriva med dirko se je kapaciteta rezerovarjev za gorivo povečala z okoli 80 na 250 litrov. Posledično imajo dirkalniki daljšo medosno razdaljo in drugačno razporeditev teže. Najnižja teža dirkalnikov mora biti 620 kilogramov (prej 605 kilogramov). Zvišanje minimalne teže za 15 kilogramov je bilo sprva načrtovano, da bi izničilo prednost, ki so jo imeli dirkalniki brez KERS-a (dirkalniki s KERS-om so višji in težji, zato so bili oblikovalci bolj omejeni pri razporeditivi teže po dirkalniku), a ...

KERS
... so se moštva dogovorila, da med sezono 2010 ne bodo uporabljala sistema KERS. Sistem KERS (Kinetic Energy Recovery System) kinetično energijo, ki se ustvarja pri zaviranju dirkalnikov in gre sicer v nič, spravlja ali v električno baterijo ali v vztrajnik. Vozniki, ki so ta sistem imeli, so lahko s pritiskom na "turbogumb" na volanu za 6,7 sekunde dobil dodatnih 80 konjskih moči.

Pnevmatike
Sprednje pnevmatike so zožene z 270 mm na 245 mm. Zaradi večje teže dirkalnikov (okoli 100 kilogramov), je Bridgestone pripravil nekoliko tršo mešanico za pnevmatike. Zaradi večje teže dirkalnikov bodo morali dirkači še bolj paziti na obrabo pnevmatik (in zavor).

Komplet pnevmatik za suho stezo, ki jih bo lahko med dirkaškim koncem tedna uporabil posamezni dirkač, se je zmanšal s 14 na 11. Dirkači, ki se bodo uvrstili v tretji, zadnji krog kvalifikacij, bodo morali na dirki štartati z istim kompletom pnevmatik, s katerim so dosegli svoj kvalifikacijski čas.

Prevleke za platišča, ki so jih številni uporabljli med sezono 2009, bodo prepovedane.

Testiranje
Testiranje med sezono je še naprej prepovedano, dovoljeno je le testiranje morebitnim nadomestnim voznikom, a le če ta voznik v preteklih dveh koledarskih letih ni sodeloval na nobeni veliki nagradi. V takem primeru bo dovoljeno enodnevno testiranje na stezi, na kateri ne potekajo dirke formule ena. Testiranje bo lahko potekalo med začetkom tedna pred drugo dirko sezone in zadnjo dirko sezone.

Moštvom bo dovoljenih osem (lani šest) dni aerodinamičnih testiranj v t. i. ravni liniji. Vsako izmed teh testiranj lahko moštvo zamenja za štiri ure testiranj v vetrovnikih, a na dirkalnikih, in ne modelih v velikosti 60 odstotkov dirkalnika.

Kvalifikacije
Ko je bilo predvidenih še 13 moštev (26 dirkačev), so pravila predvidevala, da bo v prvem krogu kvalifikacij odpadlo osem dirkačev (prej pet), v drugem še osem, v zadnjem pa se bo za najboljša štartna mesta kot do zdaj pomerilo deset dirkačev.