Na znamenitih
Na znamenitih "rajdah" nad Velikimi Žabljami, ki so bile nekoč ena izmed glavnih atrakcij relija Saturnus, se je znova zbralo veliko gledalcev (na fotografiji drugouvrščeni Claudio De Cecco). Foto: Blaž Bajec

Ta je s hyundaijem i20 R5 po desetih hitrostnih preizkušnjah tekmece ugnal za več kot minuto in pol. Še najbolj se je Turku, ki letos vozi z novim avtomobilom, potem ko je lanski naslov osvojil s peugeotom, približal Italijan Claudio De Cecco v enakem avtomobilu.

Tretji je bil Madžar Janos Puskadi (škoda fabia R5), ki je zaostal že več kot tri minute.

Na reliju Vipavska dolina tudi atraktiven Peljhanov izlet s ceste
Trikrat tudi skozi Žablje

Dirkači so v Ajdovščini in okolici prevozili deset hitrostnih preizkušenj: v petek superspecial v središču mesta, devet "brzincev" pa v soboto - po dvakrat HP-je Predmeja, Bela in Erzelj, trikrat pa legendarno preizkušnjo Žablje, kjer se je na najbolj zanimivih zavojih ("rajdah") kot vselej zbralo veliko število gledalcev.

Zmagovalec Rok Turk s sovoznico Blanko Kacin. Foto: Blaž Bajec
Zmagovalec Rok Turk s sovoznico Blanko Kacin. Foto: Blaž Bajec

Na ulicah Ajdovščine najhitrejši Humar
Uvodni reli sezone se je začel po notah Aleksa Humarja (škoda fabia R5), ki je dobil petkov nočni superspecial na ulicah Ajdovščine. A glavni del dirke se je odvil v soboto, tu pa je bil glavni Turk. Že po prvi hitrostni preizkušnji je prišel v vodstvo in ga potem ni več izpustil iz rok. Tekmecem se je oddaljeval z najboljšimi časi, dobil je skupno osem od desetih "brzincev".

Povsem brez težav sicer ni šlo, saj je zaradi predrte pnevmatike po polovici relija izgubil vodstvo, toda 1,8 sekunde zaostanka za Humarjem je v popoldanskem delu relija spet hitro nadoknadil. Izgubil pa je glavnega slovenskega tekmeca, saj je Humar naredil napako in v šesti hitrostni preizkušnji zletel s ceste.

Puskadi za sabo zadržal tri Slovence
Turk je tako do večera spet brez težav dvignil prednost, za njim pa sta se na zmagovalni oder prebila še dva tuja voznika, stara znanca slovenske reli scene. De Cecco ni imel težav pri branjenju drugega mesta, saj je bila razlika do tretjega približno takšna kot zaostanek za vodilnim. Bolj zanimiv je bil boj za zadnjo stopničko, po odstopu Avstrijca Geralda Riglerja (ford fiesta R5) na predzadnjem HP-ju je do nje prišel Puskadi.

Povsem blizu so bili naslednji trije slovenski dirkači, a so se na koncu morali zadovoljiti s četrtim, petim in šestim mestom. Četrti je bil Tim Novak (opel adam R2) z le desetimi sekundami za Madžarom, 12 sekund počasnejši je bil Jernej Fakin (peugeot 208 R2), še deset več pa Borut Bratina (peugeot 208 R2).

Dve dirki tudi na Hrvaškem
Po reliju v Ajdovščini bo v tej sezoni za točke slovenskega DP-ja štelo še šest dirk, pri čemer bosta dve na Hrvaškem. Konec maja bo reli Velenje, na začetku junija reli Ina Delta na Hrvaškem, konec junija reli Železniki, konec septembra reli Nova Gorica, na začetku oktobra reli Poreč, sezona pa se bo končala z idrijskim relijem konec oktobra.

Deveta izvedba

Reli Vipavska dolina je letos doživel deveto izvedbo. Turk je ponovil lansko zmago, pred njim pa so bili uspešni še prav tako po dvakrat Tomaž Kaučič, Darko Peljhan in Aleks Humar, enkrat pa Italijan Piero Longhi.

Petkov nočni superspecial tradicionalno pripravijo na ulicah Ajdovščine. Foto: Blaž Bajec
Petkov nočni superspecial tradicionalno pripravijo na ulicah Ajdovščine. Foto: Blaž Bajec

Reli Vipavska dolina, izidi

1. Rok Turk/Blanka Kacin (hyundai i20 R5)             1:05:25,6
2. Claudio De Cecco/Alice De Marco (ITA/hyundai i20 R5) +1:30,8
3. Janos Puskadi/Barnabas Godor (MAD/škoda fabia R5)	 3:18,4
4. Tim Novak/Uroš Ocvirk (opel adam R2)                  3:28,8
5. Jernej Fakin/Gregor Fakin (peugeot 208 R2)            3:40,4
6. Borut Bratina/Izidor Šavelj (peugeot 208 R2)          3:50,2
7. Bernd Zanon/Denis Piceno (renault clio S1600)         4:41,9
8. Martin Štucin/Gregor Maver (renault clio R3 maxi)     5:10,5