Miran Stanovnik se bo v Južno Ameriko zaradi varčevanja na vseh področjih odpravil le dva dni pred začetkom. Zanj bo Dakar vendarle nekoliko drugačen tudi zaradi politične vloge. Je namreč sveži župan občine Log-Dragomer, vendar bo to funkcijo tistih 14 dni, kolikor bo trajal reli, potisnil v ozadje. Ko pa se bo že dan po dirki vrnil v domovino, bo spet povsem predan službi, še pravi Stanovnik. Foto: EPA
Miran Stanovnik se bo v Južno Ameriko zaradi varčevanja na vseh področjih odpravil le dva dni pred začetkom. Zanj bo Dakar vendarle nekoliko drugačen tudi zaradi politične vloge. Je namreč sveži župan občine Log-Dragomer, vendar bo to funkcijo tistih 14 dni, kolikor bo trajal reli, potisnil v ozadje. Ko pa se bo že dan po dirki vrnil v domovino, bo spet povsem predan službi, še pravi Stanovnik. Foto: EPA

Stanovnik bo že 18. nastopil na tej vzdržljivostni dirki, ki jo je do zdaj enajstkrat končal. Lani je bil 26. Cilj in štart relija sta v Buenos Airesu, vmes pa bodo dirkači premagali 9.200 kilometrov.

Dirka bo huda
"Dirka bo zagotovo huda. Odločili so se, da gredo nazaj na afriška pota, to je dirka, ki jo je treba vzeti s polno mero spoštljivosti. Letos bo še več maratonskih etap, kar pomeni od osem do devet ur čistega dirkanja in popolne osredotočenosti,"
je prihajajoče izzive opisal Stanovnik, ki bo na Dakarju 2015 spet edini tekmovalec iz Slovenije. "Dakar se spreminja, ni več tistih dolgih monotonih etap, ko si samo pritiskal na plin. Zdaj je bolj podobno enduru, všeč pa mi je, da je tudi veliko zahtevnih etap, kjer lahko dober dirkač pridobi tudi pol ure."

Njegovo "orožje" na dveh kolesih bo podobno kot lani, z nekaj izboljšavami vzmetenja. V primerjavi s člani tovarniške ekipe KTM, s katero bodo tesno sodelovali - Stanovnik je namignil, da bo v vlogi "reševalca" prvega zvezdnika avstrijske ekipe Marca Come, če se bo Španec znašel v težavah - ne bo imel na voljo motocikla zadnje izvedbe, kot jo bodo imeli prvi vozniki. Za prestop v to kategorijo je Slovenija po Stanovnikovem mnenju premajhna, pa tudi finančno so stopnice proti vrhu izjemno visoke.

Projekt bo Stanovnika stal 65.000 evrov
Sam bo za projekt Dakar 2015 porabil približno 65.000 evrov, od katerih jih ima 50.000 že zagotovljenih, proračun najboljših se začenja pri desetkrat večjih številkah. Tudi nekoliko provokativno vprašanje o morebitni selitvi med voznike avtomobilov, kar so v preteklosti uspešno naredili številni najboljši motociklisti na Dakarju, je Stanovnik raje kar preslišal: že samo osnovni paket avtomobilskega sodelovanja na Dakarju bi stal vsaj 300.000 evrov, kolikor toliko konkurenčen v dobri ekipi pa vsaj 1,2 milijona. Zato bo Stanovnik še naprej ostal na dveh kolesih - vsaj še v letu 2015.