Simpatična urednica Gaie Špela Korinšek v družbi svoje štirinožne prijateljice. Foto: RTV SLO
Simpatična urednica Gaie Špela Korinšek v družbi svoje štirinožne prijateljice. Foto: RTV SLO
Donald Trump
Donald Trump dobro ve, kako uspešno prodajati. Foto: EPA
Nogometna žoga se danes pojavlja v sto in eni obliki. Ob njenem odkritju si o takem razvoju najbrž niti sanjati niso upali. Foto: EPA
V teh dneh je nogometna mrzlica zajela celo zemeljsko oblo. Prizor s fotografije je nastal 9. junija, ko so prebivalci Katmanduja gledali slovesnost ob odprtju SP-ja. Foto: EPA

Prefinjeni trženjski prijemi so vredni vsega spoštovanja. Morda se še česa novega naučim … Da je nogomet velika finančna ustanova, žvižgajo že ptički na veji. Če samo preštejemo, koliko igralcev se v enem mesecu zvrsti na igrišču, in seštejemo njihove plače, o katerih po večini govorimo v presežkih, nato pa prištejemo še denarce, ki stojijo za vsem organizacijskim cirkusom, se nam zvrti v glavi. Posel, ki mu ni para.



Dobra ideja je tista, ki velja
Prijemi, s katerimi najrazličnejša podjetja svoje kupce prepričujejo, naj v množici ponudbe izberejo prav njihovo blago, so me že od nekdaj fascinirale. Nikoli nisem zamudila oddaje Cik cak, ob kateri sem se do solz nasmejala izvirnim reklamam, z velikim zanimanjem pa spremljam tudi večino oglaševalskih festivalov. Zadnje čase skoraj odvisno spremljam reality show Donalda Trumpa "Apprentice". Resničnosti šovi so mi načeloma več kot nesimpatični, ta pa me z zagnanostjo mladih tekmovalcev neizmerno zabava. Začarajo me njihove bistroumne ideje in marketinški triki, ki najboljšega pripeljejo do prestižnega piedestala, na katerega ga postavi človek, ki je svoje življenje zgradil po pravljični zgodbi uspeha. Zamišljam si, kako bi ravnala sama, kaj bi naredila bolje, in ploskam, ko me navdušijo s svojimi idejami, s katerimi si pridobijo več kupcev in zelencev od nasprotne ekipa. Na piedestal jih vodi nič drugega kot odličen marketing.

Nogomet prodaja skoraj vse
S podobnimi očmi začenjam spremljati tudi nogomet. Kakšno moč ima in kakšno priložnost predstavlja tudi najmanjšim podjetjem, sem se začela zavedati, ko sem v trgovini prvič videla jajca, zapakirana v tetrapaku, popleskanem s črno-belimi pet- in šestkotniki. In kako gredo skupaj jajca in nogomet?! Nikakor, zagotovo pa bodo nogometni zanesenjaki, ki jim je možgane desetletja prala nogometna propaganda, med vsemi jajci izbrali prav te. Še več, kupili jih bodo tudi, če v domačem hladilniku počiva še nedotaknjena paleta. S podobnimi artikli, ki z malenkostmi spomnijo na nogomet, se srečujem prav vsak dan - toaletni papir z ilustracijo nogometaša, krof z odtisom žoge, osvežilne pijače z imenom reprezentanc, kafiči, ki so samo za ta mesec nakupili pregrešno drag LCD-televizor in še in še. Kdor se oprime priložnosti, ta zagotovo zmaga. Blagajne se polnijo, podjetniki si manejo roke. Ob vseh teh impulzih pa tudi naveden "homo sapiens" ne more ostati brezbrižen do nogometa.

Gre za verižni marketing, ki ustvarja množično histerijo. Marketing, ki moške priklene ob televizorje, marketing, zaradi katerega odrasle ženske svoje pisarne lepijo najlepšo enajsterico in marketing, zaradi katerega komaj čakam, da se odpravim v Berlin in zaužijem vročico finala. Oh, ko bi poznala človeka, ki je vse to začel. Zagotovo bi si prislužil naziv "best ever apprenticea".

Špela Korinšek