Preostali športi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 32 glasov Ocenite to novico!
Bogdan Gabrovec ni privrženec kolektivnega kaznovanja. Foto: www.alesfevzer.com
       Taka odločitev z umivanjem rok, na način, da tisti, ki niso zlorabili prepovedanih sredstev, lahko nastopijo pod mednarodno zastavo, ni pravilna in je ena slabših možnih odločitev.       
VIDEO
V Rusiji ogorčeni ob prep...
VIDEO
Janez Kocijančič kritičen...

Dodaj v

Gabrovec po suspenzu Rusije kritičen do MOK-a

Upa, da se ne bo ponovila zgodba izpred več kot 30 let
6. december 2017 ob 13:30
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Odločitev Moka, da Rusijo izključi z OI v Pjongčangu, ni pravilna in je v škodo športa in športnikov, meni predsednik Olimpijskega komiteja Slovenije Bogdan Gabrovec, ki poudarja, da gre za osebno mnenje.

"Dejstvo je, da ima vsak športnik, seveda tisti, ki niso bili dopingirani, pravico nastopati na olimpijskih igrah pod svojo zastavo. Odločitev, da ruski športniki lahko nastopijo pod okriljem zastave MOK-a, je obliž na rano, a motivacija v tem primeru ni prava, saj ni pravih emocij. Najhuje pa je to, verjetno se bo zgodilo, sam pa upam, da se ne bo uresničilo, da bo 12. decembra tudi ruski olimpijski komite rekel: 'Hvala lepa' in se odpovedal udeležbi," je povedal Gabrovec.

Ob morebitnem bojkotu Rusije se boji, da bi se ponovila zgodba izpred več kot 30 let, ko sta Zahod in Vzhod bojkotirala letne igre v Moskvi 1980 oziroma Los Angelesu 1984. "Takrat so se posledice neudeležbe športnikov poznale še naprej. Najslabše pa je to, da bi to lahko postal splošen model in bi visoka politika, tudi MOK-ova, preprečevala športnikom udeležbo na velikih tekmovanjih," še meni prvi mož slovenskega krovnega športnega združenja, ki ostro obsoja doping, ga označuje za sprevrženo dejanje, vseeno pa je proti kolektivnemu kaznovanju športnikov zaradi napak drugih posameznikov ali skupin.

"Taka odločitev z umivanjem rok, na način, da tisti, ki niso zlorabili prepovedanih sredstev, lahko nastopijo pod mednarodno zastavo, ni pravilna in je ena slabših možnih odločitev," še pravi 64-letni Gabrovec in dodaja, da bodo "čisti" ruski športniki težko dokazovali vse to, kar od njih zahteva MOK. "Gre za dvojno dokazno breme. To je mogoče v sodstvu, v športu pa zgodba ne sme biti takšna. Prepričan sem, da je 99 odstotkov športnikov v Rusiji, ki so dejavni v zimskih športih, 'čistih'," je še dejal in posvaril pred nevarnostjo, da bo tako MOK številnim športnikom po krivici odvzel možnost nastopa na igrah.

Ob tem je Gabrovec zmogel tudi korak, ki so ga mednarodni krogi ob obravnavi ruskega dopinga prezrli. "Vedeti je treba, da imamo na področju dopinga tudi mi svoje težave. Vsekakor se jih je v času samostojnosti nabralo kar nekaj in smo primerljivi z drugimi državami," je dejal prvi mož OKS in opozoril, da bi bilo nepravično v to katere koli druge športnike kot tiste, ki so si pomagali na nedovoljen način. Ob tem je opozoril tudi na to, da športniki redko samoiniciativno posežejo po dopingu, ampak je krivce treba poiskati v okolju, izjema pa so po njegovem mnenju seveda primeri rastnih hormonov in krvnega dopinga: "To pa so zavestna dejanja, programirana in posebej sprevržena."

R. K.
Prijavi napako
Komentarji
zarman
# 06.12.2017 ob 13:40
Bravo, nič kaj slovensko, vendar pohvalno. Kritično podal svoje stališče, ki precej nasprotuje uradnemu. Pohvalno in nič kaj Pahorsko. Ne moreš vedno in na vsak način vsem ugajati. Pomembno je, da ostaneš zvest sebi, svojim stališčem in stališčem, ki ščiti vsesplošne pravice.
SamoRes
# 06.12.2017 ob 13:39
Prvi človek na kakšnem vodilnem položaju v Sloveniji, ki ima jajca in pove kar je res.
Vsi ostali so mehkužci, ki ob krivicah, ki jih povzročijo gospodarji kimajo ali molče gledajo v tla.
Česttike.
gvidk
# 06.12.2017 ob 13:45
Se strinjam z gospodom Gabrovcem. Je pa še vprašanje kaj bi se zgodilo, če bi ostale države vzeli tako pod drobnogled kot so Rusijo.
SamoRes
# 06.12.2017 ob 13:41
Tako bi morali vsi bojkotirati igre, saj če zmagaš le zato ker tam ni po krivici nekoga, ki je boljši od tebe je isto kot da greš kupit medaljo v trgovino.
SLOBloodPatriot
# 06.12.2017 ob 13:54
ZDA so bolj dopingirane od Rusije, pa nikome ništa.
AlBundy
# 06.12.2017 ob 13:35
Vse pohvale za takšno razmišljanje.
zarman
# 06.12.2017 ob 13:50
rockos:
se ne strinjam s tvojim mnenjem. Res je, da je šlo za sistemske goljufije, v katerega je bila vpletena država, vendar to še ne pomeni, da so bili v njo zajeti vsi športniki in športni delavci. Vsakemu izmed teh je kratena pravica, sistem pa naj zadevo izpelje drugače, imensko prepozna vpletene osebe in organizacije, jih kaznuje in uredi nepravilnosti tam, kjer so se dogajale. Marsikdo je čist in zaradi goljufij drugih ne more razvijati talenta in kariere, kot bi želel. Tudi oni so iz Rusije in tudi njihova država je, pa so uspešni in pošteni! Pomisli malo o krivici posameznika znotraj "usranega" sistema! Izključitev Rusije je najlažja in najmanj poštena pot!
mend055
# 06.12.2017 ob 13:54
Mednarodni Komite za Oskubljanje olimpijskih iger (MOK po slovensko) naj neha oskubljati.
Zadosti je, če njegova protidopinška komisija išče dopingirance in njihove mentorje/guruje za strupe ter jih po temeljitih dokazih diskvalificira na različne načine. Nastopanje pod DRŽAVNO ZASTAVO PA NAJ PUSTI PRI MIRU. OPPSSS! Se opravičujem, saj izločitev Rusije generirajo in podpirajo ZDA (kot glavni državni terorist na svetu), Kanada in pribočniki/vazali.
fhs-jevc
# 06.12.2017 ob 14:32
rockos #
Mislim da se motiš na celi črti....država so ljudje in ne ljudje na vodilnih položajih...pri olimpijskih igrah pa se gre za nacionalni ponos, za združevanje ljudi zaradi narodne indentitete, ponosa itd... poglej športnike, ki imajo celo leto naporno sezono in nato namesto da bi bili z družino vsaj tiste tri mesece, so pripravljeni iti še na naporne olimpijske igre...misliš da to naredijo zaradi predsednika države/športne zveze/ denarja (ki je v večini trikrat manjši kot v njihovi klubski pogodbi).....razmisli malo.
aktivist
# 06.12.2017 ob 14:02
USA=MOK samo, da se demonizira Ruse, pa da ohranijo primat.
Hugh
# 06.12.2017 ob 14:21
Krivica se dela športnikom. Če bi se to zgodilo v nogometu, kar je tudi možno na SP v Rusiji, a bodo potem poslali celo ekipo domov, če bo eden na doping kontroli padel. Ne bodo, ker je tam preveč denarja, podkupovanj in korupcije. Rusi če bodo pametni bodo pod drobnogled vzeli vse nogometaše. Drugače pa je doping prisoten v vseh državah. Dokazano! Vse je to politika.
kaj_kaj?
# 06.12.2017 ob 17:08
A ZDA pa ne dopingirajo svojih športnikov? Zato pa razne gimnastičarke bolehajo za boleznimi, katerih zdravila zvišujejo stopnjo koncentracije.
Kolupaila
# 06.12.2017 ob 15:47
Najboljše bi bilo vprašati strokovnjake o tem. Doping je kriminal in dopingirani športniki so kriminalci, kot bi rekel dr. Stare. Doping je simbol laži in je prevara, ki je močno prisotna na strani post komunističnih držav. Očitno se ne spomnite primerov demokratične republike Nemčije, kjer so bili športniki od začetka sedemdesetih let sistematično usmerjeni v dopinške programe (ženske so spreminali v moške). Čeprav velja enako lahko tudi za druge nacije, ne izključujmo tudi dopingašev iz ZDA, ki jih ni malo. Predstavljajte se biti v koži športnika, ki je zaradi dopinga izgubil medaljo na SP ali OI.
Če neka država načrtno zlorablja doping, samo zaradi lastne promocije in navidezne nepremagljivosti, nima kaj iskati na nobeni mednarodni športni prireditvi, žal so Rusi sistematično kontinuitetno na vseh področjih in vseh panogah to kršili in posledice so tu. Zagotovo pa niso vsi Ruski športniki krivi, in bo marsikdo neupravičeno prikrajšan in opeharjen za nastiop, toda dokler se bo to dogajalo, morajo biti sankcije za vse pa naj si bodo to Rusi, Slovenci, Američani ali Kitajci. Doping nima kaj iskati v športu!
Joker
# 06.12.2017 ob 15:00
Vsega spoštovanja vredno mnenje, četudi samo osebno.
zarman
# 06.12.2017 ob 17:15
...čisto preprosto. Za čist šport je potrebno iztrebiti in onemogočiti nečiste. Vsakega posebej, tako osebo, kot institucijo. Država je več kot to. MOK s tem kaže popolno nemoč pri boju proti dopingu. To je reakcija tistih, ki nimajo pravega odgovora na izzive. Tak ukrep je zame reakcija nemoči, je dolgoročni podpis k predaji, je začetek konca, je kar nekaj. Ukrepi morajo biti drugačni. Bolj pravični, bolj občutljivi, bolj osebni, bolj rigorozni do kršiteljev in pravični do poštenih športnikov!
biberkopf
# 06.12.2017 ob 18:15
dopingiranja je kolikor hočeš,pa ne samo med rusi in američani,kitajci,evropejci pa tudi brezmadežno čisti slovenci imajo kar precej dopingirancev.V osnovi bi lahko olimpijske igre mirno ukinili,če ne bi bile tako velik biznis,v osnovi so olimpijske igre navadna farsa,že dolgo mi ne pomenijo praktično nič.
SLOBloodPatriot
# 06.12.2017 ob 13:59
Slovenski narod, pokažimo, da imamo debela, pogumna jajca in podprimo slovanske brate Ruse! Rečimo enkrat za zmeraj NE okupatorjem zahoda, še posebej največjim teroristom ZDA!
ElTorro
# 06.12.2017 ob 17:47
Sicer pa - lahko obračajo kolikor želijo, vsi vemo, da gre za politično odločitev ki s športom nima veze.

Upam staviti, da bo ESČP dosodilo lepe odškodnine, če se kateri od prizadetih športnikov obrne nanj......pavšalna kazen nedolžnim je vsekakor groba kršitev človekovih pravic.
Bobicek
# 06.12.2017 ob 17:22
Drugače pa vidim rešitev problema. Polek MOK-a se naj uvede še neodvisno združenje, ki bo izvedlo svoje olimpijske igre. Euroliga se je recimo uspešno odcepila od ULEB-a. Euroliga v košarki je postala absolutno tekmovanje na najvišjem možnem nivoju.

Ne vidim problema, da se to ne zgodi pri OI. Itak je MOK postala organizacija totalno za časom. Od Lillehamerja dalje je bil samo še Soči pred štirimi leti gledljiv in je bil na dovolj visokem nivoju.

Da rečem drugače. Najboljše OI so bile da sedaj:
1. Lillehamer
2. Soči
.....
ostale niso bile na nivoju.
Bobicek
# 06.12.2017 ob 17:13
Sramota.

To pomeni moj bojkot olimpijskih iger v Pjongčangu. Sem bojkotiral zadnje v Braziliji, bom pa še te. Čeprav zimske OI vedno in na veliko spremljam. Niti sekunde ne bom gledal tega kar se gre MOK, ker bi s tem podpiral tole kar se grejo. :S

Torej na Olimpijskih igrah lahko nastopiš samo če si iz prave države. :S A niso OI bile ravno zato uvedene, da bi združevale narode, ne pa nasprotno. MOK se niti ne drži svojih načel, zakaj bi potem mi spremljal to? :S

Bojkot OI v Pjongčangu.
Jim Beam
# 10.12.2017 ob 19:35
@Bobicek
Se strinjam, da so bile najboljše OI v Lilehamerju.
Moj osebni vrstni red ZOI, ki sem jih spremljal, je tak:
1. Lilehammer
2. Vancouver
3. Sarajevo
4. Torino
5. Salt Lake City
Olimpijske igre v Sočiju so bile ena sama katastrofa! Bil tam. No, že sama izbira kraja je bila zelo vprašljiva. To je bilo približno tak, kot bi mi šli na ZOI s Portorožem! Bolana ideja, ampak, Rusi (Putin in njegovi) so pač imeli denar. Domačini od the iger niso imeli nič, nula, samo izredne stroške. Enih par stotin so kar razselili, ker je bila tu in tam potrebna avtocesta ali pa železnica! Vse skupaj propada. Tisti zimskošportni centri se ena sama razvalina. Škoda, ker so naprave res najsodobnejše, na nivoju avstrijakih centrov. Ampak, tja ne gre nihče. Cene so tako nabili, da si lahko smušanje tam privoščijo le oligarhi. Ampak, zakaj bi ti hodili tja? Lepše in bolj varno je v St. Moritzu ali pa Kitzbühlu! Organizacijsko katastrofa. Vožnje v centre izven Sočija (torej v pravzaprav vse) so trajale ure in ure. Gledalcev zelo malo, kamere so se zelo trudile prikazat vse v ta pravi luči (jim je ratalo že pri otvoritvi). Te OI so zelo hudo spominjale na tiste leta 1936 v Berlinu…
mend055
# 07.12.2017 ob 07:32
Gabrovec po suspenzu Rusije kritičen do MOK-a

Tudi sam se po tem suspenzu Rusije kritičen do MOK-a. Sva že dva.
ElTorro
# 06.12.2017 ob 17:44
Ne vem, no....če bi bil športnik, bi me hudo motilo, če ne bi smel nastopati na OI za Slovenijo zato, ker se je recimo biatlonska reprezentanca dopingirala s pomočjo ministra za šport.
Joker
# 06.12.2017 ob 15:12
Zelo korajžno se je držal tudi Kocijančič včeraj v Odmevih, ko je IEB na vsak način poskušal iz njega izvleči vsaj malenkostno podporo dejanju MOKa, pa se ni dal.
SUGS
# 06.12.2017 ob 14:19
Ko imaš v družbi enega teżaka, ki vsem najeda, da dela nekaj prav pomeni, da dela nekaj narobe on ali pa cela družba okrog njega.

Ne sistemskemu dopingu!
Rockos
# 06.12.2017 ob 14:07
zarman: Res je, da je šlo za sistemske goljufije, v katerega je bila vpletena država, vendar to še ne pomeni, da so bili v njo zajeti vsi športniki in športni delavci. Vsakemu izmed teh je kratena pravica, sistem pa naj zadevo izpelje drugače, imensko prepozna vpletene osebe in organizacije, jih kaznuje in uredi nepravilnosti tam, kjer so se dogajale.

Saj ravno zato, ker je šlo za sistemske goljufije in je bila vpletena država, je izključena Rusija, ne pa športniki, ki lahko nastopajo pod zastavo MOKa. Športniki, ki so čisti, lahko nastopajo. To je poseben primer, primerljiv z vzhodno nemškimi plavalkami in tukaj ne moreš iskat posameznikov, ki so krivi, ampak samo izločiš tiste, ki niso krivi. V vsakem drugem primeru bi državo nagradil, za svoj pohlep po zlatu, prepoznavnosti, itd...
mr. pp
# 06.12.2017 ob 13:49
Ker je šlo za sistematični doping podprt s strani države, je po svoje logično, da se kaznuje športnike in državo, ki je to podpirala in najbrž tudi spodbujala.
zzzblj
# 06.12.2017 ob 16:15
Rusija je najbolj zaostala (evropska) država. Res da velikokrat vidimo posnetke iz centra Moskve. Kaj pa je nekaj ulic izven centra, tega pa nam nikoli ne pokažejo, ker je takšno siromaštvo, da so Afričani bogataši proti ruski raji. Večina Rusov nima za hrano, zato v kleteh delajo poceni vodko, ki človeku da občutek sitosti. Ampak očitno neukim Rusom to odgovarja, glede na to, da imajo na oblasti isto elito, ki je vodila Sovjetsko zvezo. Smilijo se mi njihovi športniki, ki imajo le dve možnosti: živeti od vodke ali pa biti na sistemskem dopingu v vrhunskem športu v upanju, da jih nikoli ne bodo ujeli. Žal vse te športnike, ki so ostali brez OI, čaka zapita prihodnost, kot preostalih 95 % Rusov.
ti-ne
# 06.12.2017 ob 14:24
Eni očitno podpirajo zastrupljanje športnikov od strani države. Sramota!
soleti
# 06.12.2017 ob 14:57
Ah, če bi tu šlo za kako malo državo kot je Slovenija ipd se ne bi nihče sekiral.. Tudi Gabrovec ne..
Balldrick
# 06.12.2017 ob 15:11
Komunist, ki podpira Ruse. Brez kakršnega koli argumenta!
Nha Trang
# 06.12.2017 ob 14:29
Od starih komunistov ne moreš pričakovati drugega.
Henrik
# 06.12.2017 ob 13:53
Rdeči tovariši še vedno podpirajo vzhodno diktaturo, ne glede na to, kake barve je. Denar barve pač ne pozna.
Rockos
# 06.12.2017 ob 13:43
Tipično slovensko "mnenje". Brezvezno lapanje, da bi ustrezal čim širši množici. Realnost nima veze z Rusijo ali dopingiranci ali nedopingiranci (kjerkoli po svetu). Gre za primer sistemsko organizirane goljufije, ki jo je podpirala država in izključena je DRŽAVA in ne športniki. Tisti, ki čustveno doživljajo OI (kot sam pravi), bodo SVOJE zlato lahko prav tako čustveno prejeli in proslavili. Za to ne potrebujejo nobenih zastav, grbov, himne, klubskih barv ali kupov denarja.
ti-ne
# 06.12.2017 ob 14:39
@fhs-jevc
Ma kakšen nacionalni ponos?
Medalja na OI, pomeni še več denarja za športnike. Vse ostalo je na stranskem tiru
ata
# 06.12.2017 ob 13:38
Ali želi Gabrovec povedati, da dopingiranje športnikov podpira, načrtuje in pomaga prikrivati slovenska država?
Kazalo