Foto:
Foto:

Olimpijske simbole smejo uporabljati mediji, ki so kupili ustrezne pravice od imetnikov pravic do uporabe olimpijskih simbolov, to pa so MOK (Mednarodni olimpijski komite), ATHOC (organizator letošnjih iger) in OKS (Olimpijski komite Slovenije). Za medije brez avtorskih pravic veljajo posebna pravila, ki jih določa Internetni vodnik MOK-a, vendar smejo simbole uporabljati izključno za nekomercialne namene.

SIOL je v dopisu podjetjem z dne 13. 7. 2004 ponujal ekskluzivno sponzorstvo olimpijskega dogodka, za kar so se RTV Sloveniji dne 6. 8. 2004 opravičili ''za nespretno posredovanje ponudbe za oglaševanje, ki je bila posledica nepoznavanja pravil MOK-a''.

Ker pa je SIOL z uporabo olimpijskih simbolov nadaljeval, jih je OKS 12.8.2004 opozoril, da ''uporabljajo simbol ATHOC-a, pod katerim potem kreirajo novice, kar pa ni pravilno'' ter da ''gre dejansko za komercialno spletno stran''. OKS je zato SIOL-u predlagal, da umakne znak ATHOC-a ter da naj vsaj na straneh, ki so povezane s poletnimi olimpijskimi igrami umakne komercialna sporočila/banerje, s čimer se bo SIOL izognil morebitnim nevšečnostim pri uporabi olimpijskih simbolov. SIOL je uradne znake iger v Atenah nato umaknil s svoje spletne strani.

V časniku Delo je SIOL-ova predstavnica sicer izjavila, da so olimpijske znake umaknili ''v izogib morebitnim nesporazumom in različnim interpretacijam''. Pravila MOK-a so tu nedvoumna: za medije brez avtorskih pravic, med katere se prišteva tudi SIOL, je prepovedana kakršna koli uporaba olimpijskih simbolov v povezavi z medijem ali tretjimi strankami ali njegovimi izdelki oz. izdelki tretjih strank.

Zanimivo je, da noben drug pomembnejši medij v Sloveniji na svojih spletnih straneh ne uporablja olimpijskih simbolov, enako pa velja tudi za tujino, saj recimo Yahoo, Google, CNN itd. olimpijskih simbolov ne uporabljajo, enako pa velja za nemški T-online, ki je primerljiv z našim največjim internetnim ponudnikom.

Uporaba olimpijskih simbolov je omejena tudi za tiste medije, ki so pridobili avtorske pravice, saj so samo navodila za uporabo simbolov in omejitve pri tem napisana na 10 straneh. Znani so primeri tožb in odškodninskih zahtevkov zaradi napačne uporabe olimpijskih simbolov s strani MOK-a tudi do medijev, ki so nosilci avtorskih pravic in dolgoletni partnerji, na primer do nemške javne televizije ZDF.