Rekreacija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 5 glasov Ocenite to novico!
Dušan Globočnik je v le treh letih prehodil pot od človeka, ki ga rekreacija sploh ne zanima, do spoštovanja vrednega rekreativnega tekača. Foto: Organizatorji
Globočnik je bil zmagovalec 1. Bodifitovega teka na Stari grad. Za skoraj štiri kilometre dolgo traso je potreboval 18 minut in 52 sekund. V drugi polovici proge je tekel sam. Drugi je bil Matjaž Štanfel (19:10), tretji pa Domen Avbelj (19:17), ki bo čez slaba dva tedna v Makedoniji tekmoval na evropskem prvenstvu v gorskih tekih v disciplini gor-dol. Najhitrejša tekačica je bila Dominika Ahačič s časom 24:53. Sledita smučarska tekačica Katja Marolt (25:27) in Dominika Ahačič (26:47). Foto: Organizatorji

Dodaj v

S tekom v dveh mesecih shujšal za deset kilogramov

Dušan Globočnik zmagovalec 1. Bodifitovega teka na Stari grad
18. junij 2018 ob 11:18
Kamnik - MMC RTV SLO

Zgodba gorskega tekača Dušana Globočnika je skoraj neverjetna. Še pred tremi leti je imel 103 kilograme, zdaj pa že zmaguje na rekreativnih tekih.

Na 1. Bodifitovem teku na Stari grad, vzpetino nad Kamnikom (200 metrov višinske razlike), je zmagal 39-letni Dušan Globočnik, ki je za domiselno izpeljano pot na vrh (po vlakah in okrog Špice; dolžina 3.800 metrov) potreboval 18 minut in 52 sekund. "Trasa je bila zelo lepa. Domača zmaga mi veliko pomeni. Ko sem gledal štartno listo, sem upal na zmago in uspelo mi je," nam je povedal tekač iz Zagorice pri Rovah.

Čeprav se šele tri leta ukvarja s tekom, je Globočnik premagal nekatere tekače, ki že dolgo trenirajo gorski tek. Njegov vzpon je meteorski, saj se prej sploh ni ukvarjal z rekreacijo. "S tekom sem se začel ukvarjati, ker sem želel shujšati. Imel sem 103 kg ... Hitro sem napredoval, tek me je prevzel in v dveh mesecih sem izgubil 10 kg. Prijatelji so rekli, da sem povsem drug človek, spraševali so me tudi, kaj je narobe in ali sem zbolel. Toda jaz sem se počutil vse bolje, opazil sem, da mi tek pomaga."

Tekaške izzive Dušan Globočnik išče predvsem v teku navkreber. "Ravnina mi ne odgovarja. Bolj kot je strmo, bolje mi gre. Treniram približno štirikrat tedensko, najraje tečem na Veliko planino, Kamniški vrh ali Kamniško sedlo. Za prva tekmovanja sem izbral 24 ur Svetega Primoža. Prvo leto sem bil ves ožuljen, naslednje leto je bilo že precej bolje, lani pa sem postavil rekord, saj sem bil na vrhu 25-krat."

Novih ciljev Dušanu ne zmanjka, pripravlja se že na tek na Grintovec, ki bo julija in velja s skoraj 2000 višinskimi metri za izjemen preizkus vzdržljivosti in volje.

T. O.
Prijavi napako
Komentarji
Tomasz Kuszczak
# 18.06.2018 ob 12:12
Ne delaj se ponižnega miler, s takšnim tempom bi bil na lj polmaratonu skoraj med top 10%.
# 18.06.2018 ob 12:08
@Thomas, ura in 10 je spodoben rezultat za 15km, sploh če si do tega prišel v pol leta. Z malo sistematskega treninga pa ni razloga, da se čas nebi še izboljšal.
Bubi
# 18.06.2018 ob 11:46
vsa čast. to je tudi pokazatelj, da se vse da, če je le volja.
# 18.06.2018 ob 16:50
@Thomas, Če tečeš na čas, je kar fino imeti uro, da vidiš tempo na km. Recimo ciljaš na 1h5m na 15 km, tempo na km mora biti 4m20s na km. Ura na vsakem km zapiska, pogledaš, vidiš če si na dobri poti oz. dobro držiš tempo.
andrej2004
# 18.06.2018 ob 19:32
Shujšaš lahko tudi brez teka. Meni je uspelo shujšati 13 kg. S prilagojeno prehrano, zmerno rekreacijo in ogromno samodiscipline. Na začetku kilogram na teden, kasneje še manj. Ni problem shujšati, problem je težo zadržati. Meni je uspelo in vam povem, da se splača.
# 18.06.2018 ob 19:29
Hujšaš lahko tudi brez teka. Meni je uspelo shujšati 13 kg brez teka. S prilagojeno prehrano, zmerno rekreacijo in samo disciplino. Kilogram n teden na začetku, nato
vedno manj. Ni problem shujšati, problem je to zadržati. Meni je uspelo.
Thomas Müller
# 18.06.2018 ob 15:35
hvala za podporo....ne, vse je res....nic ne nakladam ali lazem...najbolj pa mi se dan pokvari, kadar imam obcutek, da sem danes pridobil na casu in ko doma pogledam na uro in vidim da je cas skoraj identicen kot pri obcutku slabsega teka...hehe...imam pa svojo cudno navado....ne uporabljam ure in casa med tekom....doma predno startam pogledam koliko je ura in ko pridem domov takoj spet pogledam na uro...ne vem pa kako bi se obneslo, ce bi imel uro na roki?
# 18.06.2018 ob 15:34
@Thomas, prišel si do zelo pravilne ugotovitve. Čas sedaj je neugoden. Poletje bi opisal kot neko zatišje, pač treniraš, jeseni s padcem temperatur pa kar pride forma in žanješ rezultate.:-)
lookaaa
# 18.06.2018 ob 15:23
Muller, za rekreativca zelo soliden cas, sploh ce si do njega prisel le v pol leta, To je fenomenalno. Tempo 4min.40s na km! Ne tempo ne razdalja nista slaba za res popolnega zacetnika po pol leta. Sploh za kadilca.

Ne vidim pa razloga, zakaj nebi mogel napredovati? Če nas ne farbaš, potem le vztrajaj pri teku. Res pa je, da je napredek najvecji na zacetku, ko napredujes od slabega k boljsemu tekacu, ko si enkrat odlicen, se meje prestavljajo mic po mic. Vcasih so obdobja, ko tudi nazadujes. Vso sreco!
Thomas Müller
# 18.06.2018 ob 14:44
ne vem no, meni se zdi ta cas visok....za trening uporabljam vseskozi eno in isto traso....dolzina tega kroga je drugace 14,4km...kolikor se malo pogovarjam z nekaterimi boljsimi rekreativnimi tekaci, so mi dejali, da bi moral ta cas spraviti vsaj na 1 uro za 14,4km....se pravi se deset minut bi moral spustiti, nakar pa mislim, da jaz tega nisem in ne bom zmozen....ja, drugace pa res...teci sem zacel proti koncu januarja, ko je bilo se zelo lepo vreme zunaj....sprva sem tekel vecinoma od tri do pet km, da sem malo pridobil na kondiciji in dihanju....od konca marca pa do danes pa tecem nonstop na 14,4km trasi....je pa mogoce tudi vreme sedajle malo neugodno....mogoce bo potem oktobra, novembra boljse, ker sedaj se ze po petih kilometrih skoraj ze pregrejem....
# 18.06.2018 ob 11:54
lepo...tudi jaz sem zacel s teki v zadnjega pol leta....pa ne zaradi prevelike teze, ampak sem se odlocil da preneham kaditi....sedaj ne kadim 10 mesecev, ampak s casom mojega teka pa ravno nisem zadovoljen...za 15km potrebujem uro in deset....absolutno prevec, da bi razmisljal o kakem rekreativnem ali pravem tekmovanju...