Statistika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 40 glasov Ocenite to novico!
Andraž Zorko
Andraž Zorko je bil leta 1996 med ustanovitelji Valicona. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Andraž Zorko
Je ljubitelj humorja. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Telefoni
Vse manj mlajše populacije je dostopne po stacionarnih telefonih. Foto: BoBo
Andraž Zorko
Za ogled asociacij v višji ločljivosti kliknite na sliko. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
VIDEO
046 Javnomnenjske raziska...

Dodaj v

Andraž Zorko: Telefonsko anketiranje ni več primerno

Podkast Številke (46)
22. januar 2016 ob 06:18
Ljubljana - MMC RTV SLO

Družbeno zaželeni odgovori, izjemna izenačenost dveh možnosti in zgolj telefonsko anketiranje so nekateri od vzrokov za napačne napovedi javnomnenjskih raziskav.

Na podkastu Številke ta teden govorimo o javnomnenjskih raziskavah in njihovih izzivih. V zadnjem desetletju je kar nekaj napovedi zgrešilo zmagovalca parlamentarnih volitev 2008 in 2011. Kakšni so bili vzroki? Andraž Zorko iz družbe Valicon je razložil: "Volitve 2008 in 2011 so bile tudi za nas raziskovalce izjemno zanimive iz več vidikov. Sam ne bi govoril o napakah, takrat je bil izid tako izenačen, da ga je bilo nemogoče napovedati. Vse se je dogajalo v zadnjem tednu. Leta 2008 je SD zmagal za samo 12.000 glasov, kar je na državni ravni izjemno majhna številka. Na volitvah 2011 je šlo za 25.000 glasov razlike. Tako majhnih razlik ne moreš napovedovati na majhnih vzorcih. Ko gre za tako majhne razlike, bi potrebovali bistveno večji vzorec, seveda ob predpostavki, da se rezultat ne spremeni od trenutka, ko se raziskave še izvajajo."

Vabljeni k poslušanju celotne oddaje!


Pod novico lahko pogledate glasbeni izbor Andraža Zorka.


Ljudje so poznali liderja, ne pa kandidata
V zadnjih letih je nastalo kar nekaj novih strank, kar je vplivalo na natančnost merjenja. "Na spletu smo z anketo ugotavljali, da je veliko odvisno od tega, kako anketiraš. Če pred človeka postaviš volilni listič (kar smo storili prek spletnega anketiranja), je bil rezultat drugačen, kot če sprašuješ po telefonu. Leta 2008 in 2011 smo bili tik pred volitvami priča nastanku novih strank. Ljudje so poznali ime stranka in voditelja, ne pa tudi kandidata na lokalni ravni. Lahko se je zgodilo, da je nekdo prišel na volišče odločen, da bo volil novo stranko, in zagledal ime, ki ga absolutno ne bi mogel podpreti in se zato premislil na kraju samem," je razložil Zorko.

Skupina 18-35 let ni več dostopna po telefonu
Telefonsko anketiranje ima v zadnjem času kar nekaj omejitev. "Večina meritev se opravlja s telefonskimi anketami, ki imajo vsako leto večje omejitve. 2008 jih morda še ni bilo toliko, zdaj pa jih je že precej. Zdaj že opažamo, da dve različni agenciji merita isto zadevo v skoraj istih dnevih, dobita pa diametralna rezultata. Tu gre za problem metode. Mislim, da je telefonsko anketiranje že neprimerno, saj določene skupine niso več dosegljive. Gre za penetracijo fiksne telefonije. V letu 1996 je bila prisotna 80-odstotno, nato je zrasla do 90, po letu 2006 pa konkretno pada. Mnogi imajo telefonski priključek, nimajo pa priklopljenega aparata, saj so ga dobili v okviru določenih paketov. Določene ciljne skupine, kot je med 18 in 35 let, tako sploh niso več dosegljive," je prepričan sogovornik.

Objava raziskav zdaj vse do volilnega molka
Določeno spremembo je prinesla tudi zakonodaja, ki je pred leti prepovedovala objavo javnomnenjskih raziskav v zadnjem tednu pred volitvami. S tem se strinja tudi Zorko: "Zagotovo, to imenujemo taktično glasovanje. Kot eni od merilcev smo bili proti tej omejitvi. Objava rezultatov in njihova interpretacija seveda vpliva na javno mnenje. Ne vem pa, zakaj bi bilo s tem kaj narobe. Vsak kolumnist, ki objavi svoje mnenje, vpliva na javno mnenje, tako velja tudi za objavo anket. Dokler se vsi držimo strokovnih meril pri izvedbi, potem to ni nič narobe. Interpretira jih lahko vsak po svoje. Tudi vsaka kolumna je subjektivna interpretacija stanja v tistem trenutku."

V anketah več družbeno zaželenih odgovorov
Eden od vzrokov za napačne napovedi se skriva tudi v tem, da anketiranci običajno dajejo družbeno bolj zaželene odgovore, kar se je po Zorkovem mnenju pokazalo tudi pri zadnjem referendumu o noveli zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih: "Šlo je za vtis družabno ZAželenega odgovora, ker je bilo v družabnih omrežjih čutiti neko širšo podporo zakonu. Zato se je zdelo, da so ljudje nagnjeni k temu, da so v anketah govorili, da so za, saj bi se jim nekorektno zdelo reči 'ne'. Verjetno bi tudi glasovali 'za', če bi na volitve prišli. To je tudi razlog, da je bila napoved napačna. Prek spletne ankete nam je dobro uspelo napovedati volilno udeležbo (35-odstotno, v resnici je bila 36-odstotna). Smo pa v celoti zgrešili rezultat, zato smo ga z veseljem analizirali."

Odločali volivci, ki niso vedeli, ali bodo prišli ...
In kaj je pokazala analiza? "Prišli smo do podobnega pojava. Tisti, ki so bili bolj 'za', so se v manjši meri udeležili referenduma, čeprav so zagotavljali, da se ga bodo, a se ga potem niso. Nismo pa računali na tretjo skupino - to so tisti, ki še niso bili prepričani, da bodo šli na referendum, a so potem šli. Teh po navadi ne štejemo v kvorum, a izkazalo se je, da je bilo med temi bistveno več tistih, ki so bili proti. Ta del je na koncu dejansko vplival," je prepričan soustanovitelj Valicona.

... in podporniki vladne koalicije
Nekatere novinarske analize so izide napačno interpretirale, da je desnici uspelo mobilizirati več volilcev, v resnici pa so k zavrnitvi precej prispevali podporniki vladne koalicije. "Določeni politični opciji se je zdelo, da bodo ljudje samo zato, ker pripadajo njihovi opciji, tudi stali za stališči te opcije. Niso pa nič naredili, da bi ljudi pripeljali na volišče, niti niso preverili dejanskegao stanja. Med volivci vladne koalicije je bil rezultat 50 : 50, (njihova) napačna predpostavka pa je bila, da so bolj za," je dodal Zorko.

Razlika mora biti statistično pomembna
Katere so sicer napake medijev, ko operirajo s statističnimi podatki? "Najpogostejša napaka je interpretacija nečesa kot razlika, kar pa dejansko ni razlika. Govorim o uvrstitvi enega politika pred drugega, razlika pa je na eni decimalki (npr. 17,6 in 17,5). Vsi, ki se s tem ukvarjamo, vemo, da med tema rezultatoma ni razlike. Razlika mora biti statistično značilna. Vem, da je to strokovno rigidno, ampak tako je. Če razlika ni statistično značilna, je lahko posledica naključja, in ne moremo trditi, da gre za razliko. To je daleč najpogostejša zadeva, na katero opozarjamo, odkar obstajamo," je poudaril ljubitelj športa in dodal, da je veliko interpretacij zapisanih prehitro.

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem Andraž Zorko pove še veliko zanimivosti o javnomnenjskih raziskavah, o velikosti vzorcev, stereotipih o slovenskem volilnem telesu, agitiranju, negativnih oglasih, medijih ...

Glasbeni izbor Andraža Zorka: Villalog - Alphaville

Slavko Jerič, <a href="https://twitter.com/stevilkeMMC">@stevilkeMMC</a>
Prijavi napako
Komentarji
AM
# 22.01.2016 ob 07:47
"Na volitvah 2011 je šlo za 25.000 glasov razlike. Tako majhnih razlik ne moreš napovedovati na majhnih vzorcih. Ko gre za tako majhne razlike, bi potrebovali bistveno večji vzorec"

To jaz že skoz trdim, ko objavljate ankete na vzorcu 400 ali 700 ljudi.
johnsmith
# 22.01.2016 ob 07:16
Za prirejanje javnega mnenja pa res ne rabite mladih anketirancev.
Sklonjen
# 22.01.2016 ob 06:33
V laboratorijih, kjer kraljuje Niko Toš teh težav nimajo :)
Sklonjen
# 22.01.2016 ob 06:47
...Toš je v svojih napovedih tako precizen, da javnost preprosto nima izbire.
k.u.j.o.
# 22.01.2016 ob 07:13
Problem je, da ko naroćnik naroči anketo, v glavnem naroča tudi rezultate ankete ...

Še posebno politika ima rad take oblike anket, namreč z znanim končnim rezultatom....

Isto je pri raznih študijah in raziskavah, vse odvisno od naročnika ...
luckyss
# 22.01.2016 ob 06:26
Bolj boste natančni, če boste prebirali naše komentarje, seveda pa od nas ne bo ustreznih donacij, ki običajno bistveno vplivajo na rezultate ;)
veza
# 22.01.2016 ob 07:35
končno, anketiranje je eno samo sprenevedanje, še posebno po telefonu in na vzorcu 600 ljudi, obstajajo pa bolj resne raziskave, ki jih naročajo podjetja, te so veliko bolj resne in verodostojne, samo javnost ni z njimi seznanjena...
K_ris
# 22.01.2016 ob 09:52
@mb128

N=10000 ima le približno 2x manjšo "napako" od N=2000, je pa bistveno dražje za izvesti. Tisto, kar bi moralo biti vedno dopisano, je intervalno območje zaupanja. Nobena anketa ti ne da podatka, da bo neka stranka dobila 24,8% glasov. Ta številka je le sredina intervala, v katerm lahko pričakujemo rezultat:
na vzorcu N=700 je interval v tem primeru 21,6 - 28%
na vzrocu N=2000 je interval 22,9 - 26,7%
na vzrocu N=10000 pa je interval 24 - 25,6%
zofija1
# 22.01.2016 ob 08:06
Končno je nekdo povedal, kar je res: anketo naročijo z namenom znanega rezultata. S to prakso bi morali prekiniti, še bolj pa s telefonskimi anketami.
pullach
# 22.01.2016 ob 09:27
Telefonske ankete nikoli niso bile primerne, jaz sem vedno zabrisal slušalko dol. Spletnih anket z 20 vprašanji pa ne rešujem. Kaj mu bom uslugo delal, naj mi plača.
ginza
# 22.01.2016 ob 09:05
Pa še stalno kličejo ene in iste ljudi. Kot jaz poznam statistiko, mora biti vzorec precej velik in naključno izbran. Mene pa stalno kličejo iste agencije, kar pomeni, da imajo en seznam številk in kličejo vedno iste. Potem so pa tu vprašanja, ki so totalno brez veze, včasih sploh ne moreš odgovoriti na njih. Anketa od telefonskih operaterjih: kako naj ljudje ocenijo vse telefonske operaterje, če več jih večina ni uporabljala več kot 1 ali 2. Spomnim se ankete, v kateri sem morala oceniti delo naše vlade in posameznih politikov. V niti enem vprašanju ni bil omenjen JJ. Kakšna je to anketa? Verjetno takšna, ki jo je SDS naročil. Mrš.
severnik
# 22.01.2016 ob 08:39
Tudi to trobimo tukaj že vrsto let. Kdo pa še ima stacionarni telefon doma? Starejši.
nostradam13
# 22.01.2016 ob 09:57
K_ris, podaj še matematično razlago, prosim.
Bistveno je, da podaš zraven še stopnjo zaupanja. Standardna je ponavadi 95 %, kar pomeni, da s 95 % verjetnostjo trdimo, da bo rezultat v tem intervalu.
rangerno1
# 22.01.2016 ob 10:07
Hvala bogu. Malo je tako tečnih stvari, kot zavarovalnice in podoben drek, ki teži preko telefona, ali pa jehove priče, ki težijo pred vrati. Upam, da se vsi tega zavedajo!
mb128
# 22.01.2016 ob 09:40
No ja, sem že večkrat zapisal, da osnovi na N=700 ipd. ne moreš sklepati ničesar. N bi se moral, vsaj po moje povečati na 10.000. To pa bi bil že vzorec, ki bi nekaj pomenil. Seveda pa bi moralo teh 10.000 biti primerno porazdeljenih na pokrajine, urbana, ruralna območja itd..
sharkyslo
# 22.01.2016 ob 07:24
Telefonsko anketiranje ni več primerno

Ja, res je. Ni primerno, da te kličejo ob poznih urah, zbudijo otroke, tečnarijo in težijo...
am shagar
# 22.01.2016 ob 09:30
Nobeno anketiranje ni primerno, ker je zgolj vzorec in se zlahka zmanipulira.
blabla777
# 22.01.2016 ob 14:56
Hehe. Vse ankete so jasno vnaprej plačljive in gre zgolj za prirejanje rezultatov.
REsnica
# 22.01.2016 ob 12:18
Med volilnim molkom je dovoljen komentar, da imamo še toliko časa, da se udeležimo volitev, dovoljena je pohvala, da se je udeležilo volitev toliko in toliko % upravičencev v volilni enoti... dovoljeni so pozivi k udeležbi, ki pomagajo da sistem dobi večjo legitimnost!

le ztakaj niso dovoljeni med volilnim molkom pozivi, da se volitev NE UDELEŽITE?

jasno, sistem ščiti svojo prevlado nad ovcami!
luxmundi
# 22.01.2016 ob 11:42
@ Wasabi,

Mene tudi ne, pa imam že kakih 12 let volilno pravico. Enkrat sem sodeloval na vzporednih, in to je to.

Sicer pa tako ali tako ne vem, če bi odgovarjal. Te ankete imajo na žalost vse bolj namen kreiranja javnega mnenja in ne merjenja, vzorec pa pač lahko manipuliraš. Če bi na recimo treh zaporednih anketah zmagal Desus, si upam trditi, da bi imel nato na volitvah hitro kakšnih 5-10% ekstra glasov podpore. Efekt zmagovalca pač.
luxmundi
# 22.01.2016 ob 11:33
10000 je že skoraj isto, kot vzorec na vzporednih volitvah (te podajo precej natančen rezultat). Res pa je, da se vzporedne volitve izvajajo na dan volitev in pa na tako imenovanih referenčnih voliščih, kjer se pričakuje podoben rezultat, kot na nacionalni ravni oziroma se zajema neke tipične vzorce.

10000 anketirancev je sicer zelo velik vzorec in takšne stvari stanejo. Da ne govorim o problematiki telefonskih anket, ki je v tem članku že obdelana. Tudi, če povečaš n (število anketirancev), še vedno ne spremeniš starostne sestave.

Tudi meja 35 let drži verjetno le še v povprečju. V urbanih naseljih je najbrž že višja. Drugače recimo niti moji starši niso več dosegljivi preko stacionarne naprave, v našem primeru je ta meja že pomaknjena na recimo 55+. To pa je že zelo specifična populacija.
Shantorian
# 22.01.2016 ob 10:38
Pa še stalno kličejo ene in iste ljudi. Kot jaz poznam statistiko, mora biti vzorec precej velik in naključno izbran.

Če se jih enkrat usmiliš in dejansko odgovarjaš te ne pustijo več pri miru!
gozdar1
# 22.01.2016 ob 19:19
Saj ti je že Kris razložil, statistika je tudi znanost.
izo
# 22.01.2016 ob 10:50
če cilja na spletne ankete ipd, se naj gospod spomne anket tzukaj pred volitvami recimo. aktivira se jurišnike, pa klikajo tiste glasove in mislijo, da bodo tako zmagali.
če poznaš narod, ne rabiš anket. in to je problem te države, narod je vedno na zadnjem mestu, pa bi moral bit na prvem.
Shantorian
# 22.01.2016 ob 10:36
Andraž Zorko: Telefonsko anketiranje ni več primerno

Ko v anketi vodi SDS pred vsemi strankami ti je to takoj jasno. Razen penzionistov nihče več ne uporablja stacionarcev.
gozdar1
# 22.01.2016 ob 17:36
Sploh ni težava v velikosti vzorca ampak "kvaliteti"..torej reprezentativnosti.
izo
# 22.01.2016 ob 17:25
vzporedne volitve niso isto javnomenskim raziskavam (po pogojem, da pošteno odgovarjaš, seveda).
ne bi pa najbrž bil noben problem poštimat kakšen iniverzlani digitalni certifikat, ki bi ga potem lahko nucal za razne volitve, rererednume ipd, za tiste, ki pač pača tega nimajo na volj, pap pač papirnata klasika.
ampak pri nas bo seveda sppotrebno 10x spreminjat zakon, pa ustavo, pa valde, pa davke, pa 10 zmanjet ali nadgradit uprvaljalce strežnikov in softwerja, da na koncu dobimo to, kar bodo imeli zunaj že 15 let. za bogih 2 miljona ljudi, kar pokrije eno predmestje večjega mesta..
kopibrejk
# 22.01.2016 ob 17:22
Zelo dobre in zelo zanimive asociacije. Lol!
REsnica
# 22.01.2016 ob 12:50
in cerkveosebno sem zadnjič odgovarjal na anketo glede verokuka... mlad študent se kar ni mogel načudit, da sem sicer bolj levo usmerjen, nikakor pa ne podpiram predloga levih strank.

V takem smislu gradijo in ohranjajo sestavljalci anket razdeljenost družbe. Dokler bomo tako ali še bolj razdeljeni in dokler bomo verjeli, da bo bolje po volitvah.... toliko časa se bo tudi med nami šiirila demokratično kapitalistična lahkota tudi med otroci!

vsak delovni dan nam vzamejo en milijon eurov za orožje, nasilno vojaško ministrstvo... imamo kako anketo, ki bi kazala, da slovenci tega ne podpiramo in da smo za to, da upravljalci naše države delijo našo usodo? povprečna plača politika in povprečna plača nas, ki smo delodajalci tem politikom nekako nista primerljivi..... potem a ti politiki dajo denar prej za orožje kot da bi z njim nahranili vse lačne otroke v sloveniji?

ankete kažejo, da slovenci podpiramo stranke, ki izvajajo ravno tako politiko!
Wasabi
# 22.01.2016 ob 11:08
Če bi mene anketirali bi sigurno predlagal SDS in JJ,samo,da jim skeglam natančnost ankete in rumeno plavim tunom dam malo lažnega upanja...

Dajmo vsi tako početi! Samo mene še 1x niso poklicali...
K_ris
# 22.01.2016 ob 10:23
@nostradam123

Upošteval sem 95% stopnjo zaupanja.

Izračun pa sem naredil s tem kalkulatorjem: LINK

Na strani imajo objavljeno tudi formulo.
Jarik
# 22.01.2016 ob 10:20
Mi lahko kdo pojasni, zakaj sploh potrebujemo obvestila o teh anketah.
Sam si lahko odgovorim le tako:
- potrebno je aktivirat volilce, ker je nasprotna stranka v vzponu za toliko in toliko...,
- pridobit gledanost zaradi imagea informativne oddaje in reklam TV postaje,.. ali kaj tretjega...
V obeh slučajih ne gre za ustvarjanje mnenja o neki strankarski opciji zaradi njihovih dosežkov ampak propagiranje nečesa na osnovi prazne slame, ker je tako fancy...
violencia
# 22.01.2016 ob 09:10
osebno praktično ne poznam ljudi, ki še imajo stacionarni telefon. tudi starejši imajo večinoma le še gsm-je. poleg tega se te ankete večinoma izvajajo zjutraj, ko delovnih ljudi ni doma.
zozozo
# 04.02.2016 ob 21:21
Prepoved anket v zadnjem tednu pred volitvami ni bila ne vem kako koristna, ampak ta izjava je pa lovska:

Ne vem pa, zakaj bi bilo s tem kaj narobe. Vsak kolumnist, ki objavi svoje mnenje, vpliva na javno mnenje, tako velja tudi za objavo anket. Dokler se vsi držimo strokovnih meril pri izvedbi, potem to ni nič narobe. Interpretira jih lahko vsak po svoje. Tudi vsaka kolumna je subjektivna interpretacija stanja v tistem trenutku

Kolumna je osebno mnenje, in je objavljena kot osebno mnenje. Anketa je pa baje raziskava, in naj bi odražala merljivo realnost.

To je tako, kot da bi se npr. zdravnik, ki je zafural raziskavo zdravila, opravičeval s tem, da rumeni mediji objavljajo razne neumnosti pod rubriko "zdravje".
Hmeljar
# 23.01.2016 ob 12:42
Nas z anketami gnjavijjo noč in dan razni študentje, predsednik vlade pa je vedno na razpolago le za Hrvate!
naš človek
# 23.01.2016 ob 11:12
dovoljeni so pozivi k udeležbi

ni res, med volilnim molkom niso dovoljeni pozivi ne k udeležbi ne k bojkotu volitev. Poročanje o udeležbi do neke ure je pa samo golo dejstvo, ga razumeš kot pohvalo ali kritiko
kozorog1973
# 23.01.2016 ob 07:17
Saj ti je že Kris razložil, statistika je tudi znanost.

ne tudi je čista znanost
kozorog1973
# 22.01.2016 ob 17:47
drugič bom znoru če me boste spet nadlegoval s svojimi anketami, razumete
AM
# 22.01.2016 ob 14:02
Untamle

Bi bil pripravljen. Ni problema.
Untamle
# 22.01.2016 ob 13:54
To jaz že skoz trdim, ko objavljate ankete na vzorcu 400 ali 700 ljudi.

Če štartamo obratno: bi bil ti pripravljen po telefonu odgovarjat na anketo? Večina ljudi ne. Da jih dobijo 400-900 je včasih res veliko.
REsnica
# 22.01.2016 ob 12:15
še vedno nobenega zanimanja za volilne upravičence, ki Z RAZLOGOM! zavračamo "čast in odgovornost..." in se s svojo neudeležbo na volitvah borimo proti sistemu!

ne glede na "ponudbo" na volitvah, ne glede na to kako levo stranko ali osebo boste izvolili, v tem sistemu nikoli ne bo človek živel človeka dostojnega življenja.... vse si bo moral plačak, kupit...

Ankete in njihovi sestavljalci pa vztrajno mižijo in nikoli ne ponudijo možnosti odgovora. da se zaradi nestrinjanja z moderno kapitalistično demokracijo in njenimi zakoni, zavestno NE BOM udeležil volitev.

Do danes sem bil jaz in meni podobni vedno stlačeni med tiste, neodločene ali tiste, ki se ne bodo udeležili volitev iz kakršnega koli nepolitičnige razloga in med tiste, ki nas ne zanima kaj bo jutri!

Morda lahko tudi anketarji pomagajo spremenit ta sistem in začet ponujat možnost da se ljudje opredelimo kot nasprotniki tega sistema!

So pa predvsem desni (pa tudi levi) politiki že začeli omenjat možnost, da bi bila volilne udeležba obvezna.... janša, kučan, cerar, ZL.... vsi se strinjajo, da je udeležba nujna, da je to čast, ponos.... bla, bla, bla... vsak glas na volitvah daje temu siste,mu legitimnost, legalnost si pa dajejo sami s pisanjem zakonov v prid lastnikom kapitala in politikom.

dokler bodo ankete usmerjene v smer katero stranko podpirate, je ta sistem zmagovalec, za vojne, pohlep, trpljenje, begunce... pa je vsaj malo soodgovoren vsak, ki sestavi anketo in vsak, ki je dal legitimnost temu sistemu!
Jarik
# 22.01.2016 ob 10:30
Ali drugače:
z odgovori anketarjem pomagamo strankam, tako našim, kot drugim. Če je tako, potem sem proti anketiranju (itak se jih ne udeležujem), ker bodo stranke za svoje delo bolj pozorne, če ne bodo za vsaki stavek ali včerajšnji prdec dobile odgovor, koliko je to vplivalo na njihovo podporo.
Naj se vsaki dan borijo za to podporo ne glede na spodrsljaje, kii jih večina po navadi itak napačno razume.
Prepečenec
# 22.01.2016 ob 09:18
V asociacijah se je zares razpisal. To, da ga najbolj nasmeji dobra šala, je res nekaj, česar prej nismo vedeli.
mb128
# 22.01.2016 ob 18:57
gozdar1. N=700 reprezentira koliko promilov slovenskega volilnega telesa?!
felipesko
# 22.01.2016 ob 10:41
Določene ciljne skupine, kot je med 18 in 35 let, tako sploh niso več dosegljive," je prepričan sogovornik.

Kot si rekel,tudi za volitve niso več dosegljive,zato pa je tako,kot je....Mamike,ateki,zvesti vojščaki,nam posredno vodijo državo.....Doma tarnajo,ker so socialni transferji in solidarnost zmeraj slabši,v nedeljo pa obkroži "Peterleta".....
Ankete v vmesnem obdobju so brez veze,ker ljudje trikrat na dan spremenijo mnenje,pač s kom se je tisti dan srečal....
Če bi mene anketirali bi sigurno predlagal SDS in JJ,samo,da jim skeglam natančnost ankete in rumeno plavim tunom dam malo lažnega upanja...
mb128
# 22.01.2016 ob 12:38
Kris. Sama matematika te je skupaj, sami odstodki. Kaj pa ljudje? Kako lahko človeka spraviš v matematično formulo, odstotek?! Bolj težko če že ne kar nemogoče.
Prej sem navedel, da bi taksnih anketah moralo biti tudi navedeno od kje so anketiranci. Veš tisi %, ki ga dobiš npr. v Lj. je lahko čisto drugačen od %, ki ga dobiš nekje na ruralnem območju. Zato pa ima večino županov desnica. In kaj so naredili ti pred kratkim? Cerarja so pozvali k odstopu.
Zato Kris, človeka ni možno strpati v %, tu ni napake. In v tem smislu se predlagal da naj bo N 10.000 hkrati pa more biti navedeno toliko in toliko ljudi smo anketirali na Gorenjskem, toliko v osrednji Sloveniji itd., kumulativa pa ti da potem 10.000.
Vem, to je drago ampak tak rezultat bi po moje bil veliko bolj verodostojen od tistega N=700 pri čemer sploh ni navedeno od kod so ti ljudje.
Mimogrede, če je anketa telefonska bi moralo obveljati načelo en telefon en anketiranec. Vsaj osebno poznam namreč kar veliko primerov ko anketiranec sicer javno nekaj pove a to ni v skladu z njegovimi prepričanji ker pač nekdo nanj vpliva. Bilo bi, vsaj po moje super, da bi npr. postavili stojnico in se šli navidezne volitve. Stojnice bi lahko postavili brezplačno anketarji pa bi bili študentj oz. srednješolci. Tako bi se zmanjšali stroški. Na koncu študentje preštejejo glasovnice in rezultate po mailu sporočijo v centralo.
veza
# 22.01.2016 ob 07:37
Anketiranje preko spleta, pa jade, še vedno veliko ljudi ga nima ali ga ne uporablja, mislim...
sportivko
# 22.01.2016 ob 09:06
"Andraž Zorko: Telefonsko anketiranje ni več primerno"

Potem pa prodaj 60-70 letniku nov pralni stroj prek interneta če lahko!
Kazalo