V prvi fazi naj bi Volkswagen izdeloval 5.000 avtomobilov letno. Večina avtomobilov na ruandskih cestah je sicer rabljenih iz držav, kot je Japonska. Foto: Reuters
V prvi fazi naj bi Volkswagen izdeloval 5.000 avtomobilov letno. Večina avtomobilov na ruandskih cestah je sicer rabljenih iz držav, kot je Japonska. Foto: Reuters

V tovarni za zdaj izdelujejo model polo, Volkswagen pa načrtuje tudi proizvodnjo modelov passat, tiguan, amarok in teramont. V prvi fazi naj bi letno izdelovali 5.000 avtomobilov letno, poroča Reuters.

Pri sestavljanju avtomobilov uporabljajo dele, ki jih preko Kenije, kjer ima Volkswagen že tovarno, dostavijo iz Južne Afrike. Naložba je vredna 20 milijonov dolarjev, ustvarjenih pa naj bi bilo do 1.000 delovnih mest. Ruanda, ki letno prejema okoli milijarde dolarjev tuje pomoči, si prizadeva privabljati tuja vlaganja s podjetjem naklonjenimi reformami.

Predsednik Paul Kagame je za odprtje tovarne dejal, da gre za pomemben korak za državo. "Tovarna nedvomno predstavlja novo poglavje na poti gospodarskega preoblikovanja Ruande," je dejal in dodal: "Vem, da je nekaterim morda težko verjeti, da se nemški avtomobili lahko izdelujejo v Ruandi".

Lastništvo avtomobilov v Ruandi je skromno. V državi za 12 milijoni prebivalcev je bilo od leta 1997 registriranih nekaj več kot 200.000 osebnih vozil.

Volkswagen z aplikacijo za skupno uporabo vozil
A Volkswagen v Ruandi ne želi le proizvajati in prodajati avtomobilov (tudi v okoliških državah), ampak jih tudi uporabljati v sistemu njihovega deljenja s pomočjo aplikacije na telefonu. Volkswagen je začel storitev za skupnostno uporabo avtomobilov, namenjeno predvsem podjetjem v Kigaliju, letos pa namerava ponuditi tudi aplikacijo za skupno uporabo avtomobilov po vzoru na Uber. Sestavljanje avtomobilov v ruandski tovarni bo tako namenjeno tudi temu.

Podjetja, kot je Uber, v Ruandi še ne delujejo, kar pomeni, da bo imel Volkswagen na tem področju prednost pred največjimi tekmeci.