Svet

Poudarki

  • Nagrado dobil zaradi prizadevanj za svet brez jedrskega orožja
  • Obama opravičuje vpoklic novih vojakov za Afganistan
  • Zvečer slavnostna večerja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 25 glasov Ocenite to novico!
Barack Obama
Obama je ponosno poslušal obrazložitev, zakaj je ravno on dobil nagrado za mir. Foto: Reuters
Barack Obama
Barack Obama je prepričan, da bi si kdo drug veliko bolj zaslužil nagrado kot on. Foto: Reuters

Dodaj v

Foto: Obama prejel Nobelovo nagrado za mir

"Drugi kandidati bi si bolj zaslužili nagrado"
10. december 2009 ob 13:42
Oslo - MMC RTV SLO

Ameriški predsednik Barack Obama je v Oslu "z globoko hvaležnostjo in ponižnostjo" prejel Nobelovo nagrado za mir.

Obama je Nobelovo nagrado za mir prejel oktobra za svoja "prizadevanja za krepitev mednarodne diplomacije in sodelovanja med ljudmi ter za prizadevanja za svet brez jedrskega orožja".

"Al Kaida ne bo odložila orožja s pogajanji"
Obama se je v svojem govoru zahvalil za nagrado in dejal, da ne bo miroval, ampak bo ukrepal glede groženj, ki grozijo ZDA. V času, ko je odredil dodatnih 30.000 vojakov za vojno v Afganistanu, je ameriški predsednik povedal, da je sila včasih upravičena in da pogajanja Al Kaide nikakor ne bodo prepričala, da odloži orožje.

"Soočam se s svetom, kakršen je," je v govoru ob sprejetju nagrade dejal Obama, ki se ni hotel odreči vojni za svoj narod ali pod njegovim vodstvom, in poudaril, da je zavezan ščititi in braniti ZDA. "Nenasilno gibanje ne bi moglo ustaviti Hitlerjevih vojsk. Pogajanja ne morejo prepričati voditeljev Al Kaide, da odložijo orožje," je poudaril Obama in dodal, da "reči, da je sila včasih potrebna, ni poziv k cinizmu, je priznavanje zgodovine".

"Verjeti v mir je premalo"
Po besedah Nobelovega nagrajenca je uporabo sile med drugim mogoče opravičiti v samoobrambi ali na humanitarni osnovi, kot primer zadnjega pa je navedel posredovanje na Balkanu in "v drugih krajih, ki jih je zaznamovala vojna". Obama je poudaril, da ZDA ne morejo delovati same, in pozval k okrepitvi delovanja mirovnih sil. Za Obamo je zgolj verjeti v mir le redko dovolj za to, da ga tudi dosežemo.

O jedrski bitki na Bližnjem vzhodu in v Aziji je Obama dejal, da je nikakor ni mogoče spregledati ter da Iranu in Severni Koreji ne smejo dopustiti, da kršijo pravila. Mednarodno javnost je pozval, naj ukrepajo proti državam, ki kršijo pravila.

Dan v Oslu povezan z nagrado
Nagrajenec se je, ko sta z ženo Michelle prispela v norveško prestolnico, podpisal v knjigo Nobelovih nagrajencev. Na novinarski konferenci, ki jo je imel po srečanju z norveškim premierjem Jensom Stoltenbergom, je Barack Obama izrazil prepričanje, da bi si drugi kandidati veliko bolj zaslužili nagrado kot on.

B. T., G. V.
Barack Obama
Barack Obama
Barack Obama
Barack Obama
Barack Obama
Barack Obama
Barack Obama
Barack Obama
Prijavi napako
Komentarji
rampage
# 10.12.2009 ob 14:02
Še Nobelova nagrada je postala velika farsa.
aaa
# 10.12.2009 ob 14:00
In ta najbolj miroljuben človek na svetu, je poslal v vojno nadalnjih 35000 mož.
kozi
# 10.12.2009 ob 14:04
Doživel sem vse... Zdaj lahko mirno umrem.
Caetano
# 10.12.2009 ob 13:54
Torej to me niti ne zanima toliko, sem pa zelo srečen sledečega:

Univerza v Oslu je ob sodelovanju vrhunskih strokovnjakov za člov. pravice, razglasila za diktatorja leta iranskega verskega voditelja ajatolo Alija al Hamneja. Moje veselje je še toliko večje, ker so s tem ob dnevu člov. pravic pokazali nekaj poštenosti in objektivnosti. Pohvala tudi RTV za objavo prispevka v poročilih. Upam, da ga boste kmalu objavili tudi tukaj.
džeri
# 10.12.2009 ob 13:51
Žalostno
TPoweR2
# 10.12.2009 ob 14:33
eno so prizadevanja, cisto nekaj drugega pa dejanja!
stepovsek
# 10.12.2009 ob 14:08
Obama ni kaj drugega kot pa Bush z boljšimi retoričnimi sposobnostmi.Obama je "kul" , ker je druge barve , ker je vseskozi nasmejan in , ker je demokrat , a na žalost dosedaj še ni opaziti razlike med bivšim in sedanjim predsednikom "svobodnega" sveta.To kar je sedaj ni kaj drugega kot pa MTV Imperializem...Imperializem z nasmeškom.
Soured Kundun
# 10.12.2009 ob 14:33
še malce potrpljenja in nagrado boste lahko izročili izraelski administraciji za prispevek k neširjenju jedrskega orožja, ehehe....
nejc veliki
# 10.12.2009 ob 14:21
ta nagrada mi je povsem nelogična .... predsedniki drzav bi po moji oceni morali dobivati take nagrade izjemno, izjemno redko, samo za zares izjemne dosezke, ki jih drug politik na njihovem mestu ne bi zmogel .... kot bi rekel dr. bučar samo s tresočo roko take nagrade drzavnim predstavnikom .... to, kar je naredil obama bi pač usak demokrat na vrhu zda .... nič posebnega ni, če podajaš izjave o koncu ame vojn in ne vem po čem bi si obama po letu mandata prisluzu to.
stewie
# 10.12.2009 ob 14:08
God bless president Obama, leader of Free nations.

Dobro leto dni nazaj pa: A marxist Kenyan muslim with big floppy ears named Hussein for leader of the Free World? No thanks!
JebatGa
# 10.12.2009 ob 14:46
"I'm trying to sum up President Obama's first 11 months in office. He gave billions to Wall Street, cracked down on illegal immigrants getting health care, and he's sending 30,000 more troops to Afghanistan. You know something, he may go down in history as our greatest Republican president ever." -Jay Leno

Odličen komentar.
Союз
# 10.12.2009 ob 17:12
Gepard007

Če se bori za svet brez jedrskega orožja naj ustavi Iran pri njegovem razvoju!!


Človek, ki drži prst na 6.000 jedrskih konicah z medcelinskim dometom naj ustavi neko državo, za katero ni niti utemeljenega suma kaj šele dokaza, da razvija jedrsko orožje? Pa a ti bereš kaj pišeš?

Koliko iranskih konic te lahko zadene ta trenutek? Koliko pa ameriških?
Thiver
# 10.12.2009 ob 15:50
Farsa.
Benji
# 10.12.2009 ob 15:18
Zdi se mi, da tole Nagrado za mir podeljujo vsako leto bolj "na silo". Bolje bi bilo, če bi jo podeljevali enkrat na 20-30 let. V tem času bi se pa res mogoče našel kdo, ki bi kaj naredil za mir v svetu.
fuksel
# 10.12.2009 ob 14:35
nagrado je dobil zato, da bo neki naredu....:) kekci trapasti....eni še vedno mislijo, da je vse kar jim povejo na dnevniku res...:)
stepovsek
# 10.12.2009 ob 14:32
Nagrado je dobo zato ,ker je reko ,da bo neka naredo....
Roosty
# 10.12.2009 ob 14:02
Sreča v nesreči:
Verjetnost za napad na Iran je s tole absurdno nagrado Obami, manjša. Glede na to, da jo je kao dubu za mir, bodo židi in neokoni moral bit še mal bl iznajdljivi, da bodo loh upravičl napad.
CarlosNorris
# 10.12.2009 ob 19:34
Najbolj ironična stvar pri vsem tem je, da vsi obtožujejo Obamo, kot da je on lobiral za to da mu jo podelijo :D

Tale komite, ki mu jo je podelil mu sigurno ni ravno naredil usluge.
hehet
# 10.12.2009 ob 18:57
bravo obama, veliko si storil za mir.... NOT
ambrokan
# 10.12.2009 ob 18:46
Res žalostno, da dobi nekdo nobelovo nagrado za mir, ki z orožjem v roki pokorava svet v imenu demokracije. Veliko bolj bi si jo zaslužil recimo kakšen Pedro Opeka.
MoTmOt
# 10.12.2009 ob 18:10
Bedno!
londoner
# 10.12.2009 ob 16:03
sramota res,vedno manj sem navdusen nad obamo,najprej guantanamo,potem judovska naselja(Metanjahu ga scat pelje kadar hoce),afganistan novi vojaki,v iraku nc novga,iranu tud grozi stalno,ceprav nobenga dokaza ni da delajo bombo.pa tud ce bi jo mel,jo majo kvecjem za obrambne namene lahko(tako kot ZDA in izrael baje),dokler ne dokazes drugace.v bistvu se pripravlja na se eno vojno brez kakrsnekoli osnove in vse zgoraj nasteto so dejstva,on je pa nagrado dobu za mir!HALO??!!
sramota za taprave nobelovce,ala Mandela,k so si nagrado res zasluzil!
tigr1924
# 10.12.2009 ob 14:25
Sramota
kristjanj
# 10.12.2009 ob 14:05
mogoče pa tale nagrada le gre v prave roke. pa ne toliko, da bi si jo Obama zaslužil pač pa za to, da prepreči kakšno nespametno dejanje v prihodnosti. vse kar dobiš na kredit je potrebno pač enkrat poplačat.
Caetano
# 11.12.2009 ob 10:35
Ameriška komunistična partija, ki jo vodi človek, ki je že 40 let komunist in je bil na strani SZ. On je tako presodil skupaj s partijo in on gotovo najbolje ve. Saj ni rekel, da je Obama socialist ali komunist, temveč, da je trenutno koristen za napredek kom. revolucije. Take pa je treba nagraditi mar ne? Nagrado mu je treba vzeti šele kasneje, ko se bo z interesi revolucije razšel.

Torej moj zapis je seveda ironija, vendar pomenjiva za vse, ki jo razumejo.
Caetano
# 11.12.2009 ob 09:59
Torej vsi, ki ste komunisti ali filokomunisti bi se morali s to nagrado strinjati. Zakaj? Predstavnik ameriške partije je izjavil, da je Obama trenutno najbolj primerna oseba za napredek kom. revolucije. To ne pomeni, da v kasnejših fazah revolucije ne bo nevaren, vendar trenutni položaj je tak. Če pa ste se slučajno navzeli 'meščanske' miselnosti, da vaše osebno stališče menda nekaj pomeni ali, da je celo koristno potem, bo pač potrebno te stvari z vami prej ali slej urediti, na tak ali drugačen način, da boste razumeli, da ima partija vedno prav...
liliputput
# 10.12.2009 ob 17:57
Sramota vrh sramot.
Človek, ki obljublja umik vojse iz Iraka in Afganistana, v ta nemirni del sveta še dodatno pošlje 35000 vojakov.
Enako bo naredil z okoljskim sporazumom na Danskem. Podpisati ga je lahko, vendar pa potem zelo težko pride do ratifikacije oziroma se ga pomete pod preprogo. Tako kot je za Clintonom naredil Bush, ki je kjotski sporazum, že skoraj popolnoma ratificiran, razveljavil.

Nikoli pa še nisem videl kogarkoli s kateregakoli političnega parketa, ki bi dobil nobelovo nagrado za mir, ko bi mu poteklo samo eno leto mandata.

To je absurdno.
buuu
# 10.12.2009 ob 16:06
Benji - marsikdo si zelo zasluži Nobelovo nagrado za mir (tudi Pedro Opeka), toda vsake toliko jo Norvežani iz principa dodelijo enemu politiku (prav tako vsake toliko nagrado dobi en Skandinavec). Če bi nagrado podeljevali na 20 let, bi jo samo še politikom in rojakom.
TPoweR2
# 10.12.2009 ob 14:37
Caetano, se strinjam! Pa naj mi se kdo tezi z muslici, kak so bogi itd!
1/2 ona
# 12.12.2009 ob 17:59
http://www.rtvslo.si/svet/lovilci-sanj/216122

TUDI TO JE AMERIKA!!!!!!!!!!!!
ctahko
# 12.12.2009 ob 10:45
Bljak...
aeterno
# 11.12.2009 ob 12:55
Upam da je bilo tistim ki so sedeli v komiteju nerodno in žal ko so poslušali govor.

Na podelitvi nobelove za mir je propagiral vojno kot nujno oz. upravičeno in opredeljeval ideološko "zlo".

Alfred se suče v grobu kot propeler. Sramota, prekleta sramota.
Ruski Voz
# 11.12.2009 ob 12:28
A marxist Kenyan muslim with big floppy ears named Hussein for leader of the Free World? No thanks!

Dr. Kumrovec, a so tvoje besede? Prosim, da odgovoriš na vprašanje in ne izogibaj se.
lol37
# 11.12.2009 ob 11:19
@TheNomad

Ne veš o čem govoriš, če bi vedel kdo Obama je v resnici in predvsem kdo stoji za njim in mu diktira politiko, bi raje bil tiho. Seveda pa tudi jaz upam, da se bo Obama postavil tem zlobnežem po robu in riskiral glavo za SPREMEMBE katere ja tako obljubljal v predvolilnem boju. Te njegove spremembe so se spremenile v laži.
TheNomad
# 11.12.2009 ob 10:27
Caetano, veliko Američanov je napumpanih z republikansko propagando, ki s pomočjo fox news na vsak način hoče prepričati folk, da je Obama komunist in da bo uničil ZDA. V resnici sploh nimajo pojma, kaj je pravi komunizem. So pa Američani že tradicionalno znani, da imajo fobijo pred komunizmom, ga pa nikoli niso niti približno izkusili, zato sploh ne vejo, česa konkretno bi se morali bati, njih je strah že same besede.
Skratka, Obama ni ne komunist, ne socialist; je kvečjemu neke vrste socialni demokrat (ne mešati z našo SD, ki je kilometer stran od dejanskega imena). Čeprav se v ZDA vztrajno trudijo, da bi spremenili "javno definicijo" besede socializem. Tako so že po njihovem skandinavske države socialistične (wtf).
Aja pa če smem vprašati, kaj je to ameriška partija?
bacekjonn
# 11.12.2009 ob 09:35
in zakaj toliko fotografij? smo pa res eni dupelizci
MoTmOt
# 11.12.2009 ob 09:20
"The instruments of war do have a role to play in preserving the peace"
(Pres. Obama today, receiving the Nobel Peace Prize)

?
TheNomad
# 11.12.2009 ob 00:20
Pri določenih komentarjih dobivam prav občutek, da prav navijate, da ne bo Obama nikoli upravičil te nagrade, ker bi se vam sicer porušil cel sistem dojemanja sveta - kar je seveda za navijaško mentaliteto nekaj najvažnejšega - bolj važno kot resnična življenja ali kakšni višji cilji. No, ali pa bi enostavno pometli pod preprogo in naprej pljuvali, no matter what.
Ok, o tistih, ki primerjata z dolfejem ni vredno zgubljati besed, ker če nekdo tako neproporcionalne primerjave dela, si ne zasluži posebne pozornosti.

Se pa tudi sam strinjam, da še ni naredil nič takega, da bi si zaslužil to nagrado. Mogoče še bo, mogoče pa tudi ne. Podeljevanje nagrade kar tako vnaprej je pa tudi precej nenavadno.
Lahko pa upamo, da bo ta nagrada ustvarila nek občutek obveze, da mora stravi postaviti na bolje.
Only time will tell.
stadionshop
# 10.12.2009 ob 22:30
Tole imenovanje je po mojem malo iz trte izvito. Ne pravim, da Obama ni pozitivna oseba in definitivno je to 100% izboljšanje amerike v primerjavi z Bušizmom,... Ampak nobelova nagrada... To se mi pa res zdi kr neki. Škoda.

Nagrada se podeljuje za izvedena dejanja, ne pa za bodoča dejanja kot motiv. To je poanta nagrade.
vesolcek
# 10.12.2009 ob 22:27
"...je Barack Obama izrazil prepričanje, da bi si drugi kandidati veliko bolj zaslužili nagrado kot on."

no vsaj z nečem se strinjam z njim. nobelovo nagrado pa je dobil itak samo iz enega razloga. ker je prvi črnski predsednik in s tem se je "white trash" dokončno oddolžil črncem za zatiranje in izkoriščanje v preteklosti. drugega razloga jaz ne vidim, ker da si jo je dejansko zaslužil s svojim delom je "bullshit".
9-8
# 10.12.2009 ob 20:52
Zmešani ljudje opevajo zgodovino s sedanjostjo
klovni SI
mušica
# 10.12.2009 ob 19:21
Tud men se zdi nagrada skrajno nelogična in nesmiselna.Če si že kdo zasluži nagrado za mir si jo predvsem Ameriški državljani ,ki so prvič izbrali temnopoltega predsednika.Obama pa sam s tem nima nič in do zdaj tudi ni dokazal prav nič da bi si zaslužil tako visoko nagrado.
maestro20
# 10.12.2009 ob 17:44
To je absurd. Nonsens
londoner
# 10.12.2009 ob 17:30
Gepard007

Če se bori za svet brez jedrskega orožja naj ustavi Iran pri njegovem razvoju!!

Človek, ki drži prst na 6.000 jedrskih konicah z medcelinskim dometom naj ustavi neko državo, za katero ni niti utemeljenega suma kaj šele dokaza, da razvija jedrsko orožje? Pa a ti bereš kaj pišeš?

Koliko iranskih konic te lahko zadene ta trenutek? Koliko pa ameriških?

BRAVO,gepard zdj pa v tek...
Caetano
# 10.12.2009 ob 14:09
Sreča v nesreči:
Verjetnost za napad na Iran je s tole absurdno nagrado Obami, manjša. Glede na to, da jo je kao dubu za mir, bodo židi in neokoni moral bit še mal bl iznajdljivi, da bodo loh upravičl napad.


Torej, če ne maraš Judov lahko greš poslušat pridige, kako je treba uničiti Izrael. So v številnih mošejah, zastonj! Pa zelo bolj otipljive, kot 'teorije zarote'. Iran sicer ne rabi vojne, ki bi režim okrepila, temveč se mora režim sam sesesti tudi ob zunanji politični pomoči. Ni pa rečeno, da bo režim šel hote v vojno in jo potem končal, da bi tako preživel...
prim00z
# 10.12.2009 ob 21:36
naj si jo nekam vtakne.
mago
# 10.12.2009 ob 15:26
Fighting for peace is like fuckung for virginity, my dear Obama, or is it Osama ????
Gepard007
# 10.12.2009 ob 13:51
Če se bori za svet brez jedrskega orožja naj ustavi Iran pri njegovem razvoju!!
Beli ris
# 10.12.2009 ob 20:52
Prišel je čas da tudi Hitlerja posmrtno nagradimo. No saj smo ga, njegov način dela nadaljuje ZDA, le da bolj obsežno.
rampage
# 10.12.2009 ob 14:03
Sicer pa čestitke Obami za skromnost.
Kazalo