Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 22 glasov Ocenite to novico!
Pogled na rastoči Sejong. Foto: Wikipedia

Dodaj v

Južna Koreja seli prestolnico iz Seula v Sejong

Do leta 2030 polmilijonsko mesto?
1. julij 2012 ob 13:19
Seul - MMC RTV SLO/STA

Južna Koreja je uradno zagnala projekt selitve prestolnice države iz Seula v Sejong, ki leži v pokrajini Čungčeong v osrednjem delu države.

Projekt izgradnje nove prestolnice traja že več kot desetletje, po navedbah oblasti pa bo pripomogel predvsem k bolj uravnoteženemu regionalnemu razvoju.

Politiki upajo, da bo preselitev državnega aparata več sto kilometrov južno od Seula zmanjšala gnečo v zdajšnjem glavnem mestu in okrepila vlaganja v osrednjem delu države.

Mesto se razteza na 465 kvadratnih kilometrih, kar je približno 70 odstotkov površine Seula. Trenutno sicer stoji le nekaj stavb, v katere se bodo preselile vladne agencije. Do leta 2014 pa naj bi dokončali gradnjo 36 stavb za vladne prostore, v katerih bo delovalo okoli 10.000 javnih uslužbencev. Med prvimi, ki se bodo preselili v Sejong, bo urad predsednika vlade.

15,6 milijard vreden projekt
Mesto sicer že živi - trenutno šteje okoli 2.000 gospodinjstev in štiri šole. Do leta 2030 pa naj bi v njem živelo pol milijona ljudi, načrtujejo zagovorniki megaprojekta.

Projekt izgradnje Sejonga naj bi stal okoli 15,6 milijarde evrov, država naj bi prispevala slabih šest milijard evrov. Do zdaj so porabili približno 40 odstotkov načrtovanih sredstev.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Optimist99
# 02.07.2012 ob 05:45
a imamo v sloveniji šovbiznis, finance, izobraževalni center? če vse skupaj damo, je komaj dovolj za ljubljano. če se motim, me popravte. pa sn z maribora!
skunexl
# 02.07.2012 ob 00:03
@bobr

in predvsem gre za mlade države brez neke daljše politične tradicije

Haha, kaj pa eni pišejo :D

ZDA imajo najstarejšo sodobno demokracijo. Pusti Magno charto libertatum, prva moderna demokracija je nastala v ZDA.

prestolnice postavljali tako da so bile strateško varnejše

Še ena neumnost :)

Če dam za primer Nemce...prva nemška prestolnica je bila Frankfurt. Po unifikaciji Nemčije so IZBRALI Berlin (podobno kot Brasilio, DC ipd.). Ko je Berlin postal prestolnica Nemčije je bil Washington že 100 let prestolnica ZDA.

Tudi države, ki imajo že dalj časa isto prestolnico, je niso izbrale zaradi strateškega pomena, ampak zaradi kulturno-zgodovinskih vzrokov. Rim, Atene ipd. so izbrane zaradi zgodovine.

Kakorkoli...mene ne moti da je prestolnica Slovenije Ljubljana, čeprav sem Mariborčan, je pa vsakemu normalnemu človeku jasno da je je naša država preveč centralizirana. Oblast bi se morala malo razpršit. Npr. ministrstvo za kmetijstvo - Murska sobota, promet - Koper, gospodarstvo - Maribor, šolstvo - Celje, finance - Ljubljana,...

Če dam malo primerjave:

ZDA: prestolnica - DC, finančni center - NY, ''šovbiznis'' center - LA

Nemčija: prestolnica - Berlin, finančni center - Frankfurt, šovbiznis center - Köln

Italija: Prestolnica - Rim, finančni center - Milano
macupicu
# 01.07.2012 ob 21:37
Nekje sem prebral, da bodo drugo leto naredili brv čez Dravo. So to zametki novega slovenskega glavnega mesta?
janezvalva
# 01.07.2012 ob 21:04
south korea rules.
gadafi
# 01.07.2012 ob 19:02
Ćićo, površina J. Koreje je resda samo 5x večja od Slovenije, širše območje Seula pa ima krepko preko 20 milijonov prebivalcev, tako da njihova situacija ni prav primerljiva z našo.
deutschland24
# 01.07.2012 ob 17:21
Pa se zavedate, da Slovenija ne more menjati prestolnice? Imamo ravno dve mesti (LJ in MB) in nekaj manjših mestec. Sem sicer Štajerec. Ampak a si predstavljate, da bi bil neki MB z 113.000 prebivalci glavno mesto neke evropske države. Vsi bi se nam smejali. Že LJ z 280.000 je smešna.
Bobr
# 01.07.2012 ob 17:14
Tudi v ZDA imajo glavno mesto Washington DC, pa ni največje mesto, v Braziliji, Avstraliji, Kanadi, itd ipd...čisto v redu funkcionira

V vseh teh državah je prestolnica zgolj administrativnega pomena, drugače pa kar se tiče obračanja denarja in poslov Washington DC ni senca New Yorka, Chicaga, zadnje čase tudi Z USA ali pa Atlante, nekoč Detroita. Vbistvu gre za precej nepomembno mesto s strogo ločenim državnim aparatom kateri je tam zaradi strateško lažjega branjenja in ostalo "drhaljo" katera tvori že nekaj let eno najnevarnejših mest v USA in nihče normalen kateri ne bi šel v DC delat v vrh državnega aparata (katerih je pa v USA minoren procent) pač ne bo šel živet v DC ampak kako razvitejšo in varnejšo mesto. Podobno je v Braziliji z Brasilo kjer imaš pač državno elito, drugače pa je mesto nepomembno proti Riu ali pa Sao Paolu, tudi v Kanadi Ottawa proti Torontu ali Montrealu in Vancouvru, pa Avstralija s Camberro proti Sydneyu ali Melbournu...in predvsem gre za mlade države brez neke daljše politične tradicije (ne pod svojim ne pod tujim jarmom) kjer je pač pojem prestolnica miniornega pomena v nasprotju z Evropo in za države kjer so bile pač pogoste notranje napetostiokrog avtohtonih prebivalcov in bivših oblastnikov in so prestolnice postavljali tako da so bile strateško varnejše tako kot bi bili varnejši bistveno pomembnejši predeli držav. Stvar sicer načeloma res deluje, ampak kot pravim četudi bi vrh državne admionistracije selili v največja in najbogatejša mesta ne bi bilo bistvenih razlik, ker ta mesta nimajo ene večje gosodarke pomembnosti. Jih pa ne bodo selili ker se New York, Sydney, Sao Paolo, Toronto,...že brez tega dušijo pod ogrmomnim navalom provincialcov.
petrainpika
# 01.07.2012 ob 17:07
No, dragi učitelji. Da boste učili prav, ko bo prestolnica Južne Koreje Sejong. Mene so kar učili, da je prestolnica Brazilije Rio de Janeiro. K sreči sem bila že tako razgledana, da je glavno mesto Brazilije Brasilia.
kurt-china
# 01.07.2012 ob 16:46
@NEMafiji... wtf cares
Sentinelslo
# 01.07.2012 ob 16:36
@pistons_boy: MARIBOR je metropola vi ste k.... ;) hehe malo zajebancije
pistons_boy
# 01.07.2012 ob 16:07
Haha, kako ste nekateri smešni, ajejej. Najbolje, da je glavno mesto Slovenije Maribor. To bi bilo res super. Čeprav je Ljubljana gladko največja, pa še na sredini Slovenije je.

To je že tragikomično. Zaradi ZDA in še nekaj držav, bi imeli eni MB za glavno mesto. Naredite si mejo na trojanah, pa bo MB glavno mesto ;)
Majster
# 01.07.2012 ob 15:55
"Projekt izgradnje nove prestolnice traja že več kot desetletje, po navedbah oblasti pa bo pripomogel predvsem k bolj uravnoteženemu regionalnemu razvoju."

Pravzaprav se gre za to, da bo nova prestolnica bolj stran od S. Korejske meje, nč druga, druga je izgovor.
rexi888
# 01.07.2012 ob 15:53
Ta novica je pomembna za tiste ki igrajo starcraft
brane37
# 01.07.2012 ob 15:52
Pametni komentatorji! Tukaj na mmc ste svet rešili vsaj 15 krat na dan! Ja bravo
AlexiusH
# 01.07.2012 ob 15:45
Ja, res je, pri nas bi morali zmanjšati javno upravo, vendar dati visoke plače in visoke norme. Če ne, je negativna selekcija.
dotax
# 01.07.2012 ob 15:35
Kot bi SIMCITY igral :)
Skippy
# 01.07.2012 ob 15:25
@Ćićo
ja ravno to sem hotel povedati (zato tisti ITD.). Še vedno je velika centralizacija, vendar pač na pokrajinskem oz. regionalnem nivoju. S tem ko so prestavili glavno mesto, se ta razmerja niso nič spremenila.
Ćićo
# 01.07.2012 ob 15:23
@Yeah sure, mogoče, ampak, zakaj pa niso potem selili na čisti jug Južne Koreje?

@Skippy ne, ni vse centralizirano v New Yorku, v Sydneyu in Melbornu, v Torontu itd. morda si že slišal za Los Angeles, Seattle, Chicago, Boston,...Vancouver, Montreal, Sao Paolo, Perth,...
Skippy
# 01.07.2012 ob 15:19
Tudi v ZDA imajo glavno mesto Washington DC, pa ni največje mesto, v Braziliji, Avstraliji, Kanadi, itd ipd...čisto v redu funkcionira.

Ampak v teh držav so ta glavna mesta revni predeli držav. Hkrati s tem, ko so prenesli državni aparat v ta posebna mesta, ni prišlo do nobene decentralizacije, saj je še vedno vse skoncentrirano v New Yorku, v Sydneyu in Melbornu, v Torontu itd.
trust
# 01.07.2012 ob 15:14
v južni koreji gradijo mesta, v severvni pa taborišča :D
NEmafiji
# 01.07.2012 ob 14:58
Naslov ni točen.
Seoul bo ostalo glavno mesto.
O tej delni selitvi se debatira že desetletje.
V Sejong bodo preselili le del državne uprave.
Gre za decentralizacijo oblasti.
NE gre primarno za S. Korejo in podobno.

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/nat
ion/2012/07/117_114241.html
NEmafiji
# 01.07.2012 ob 14:43
3.2% je bila maja 2012 brezposelnost v J. Koreji
Ne niso vsi starčki
in
s.p. -jevci se sploh po njihovi statistiki ne štejejo kot zaposleni

Delajo pa kot norci (za naše pojme)
veliko veliko več kot Japonci

Produktivnost? V primerjavi z našo izjemna ... so pa delovne norme pri vsem tako visoke, da se nam belcem "zvrti" ....
Yeah sure
# 01.07.2012 ob 14:39
Ker je Seuol v dosegu topniških sistemov Severne Koreje, tisti debilni režim pa ne kaže znake popuščanja, je precej logična odločitev, da administracijo preseliš nekam, kjer jo je lažje braniti.

Točno tako - to je edini razlog za selitev.

Južna Koreja je vojaško povsem superiorna Severni in jo lahko katastrofalno porazi v roku kakega meseca. Severnjaki na drugi strani lahko v povračilo v nekaj urah s svojim topništvom in raketami zravnajo Seoul z Zemljo... in to asimetrično ravnotežje preprečuje izbruh nove totalne vojne na tem polotoku.
NEmafiji
# 01.07.2012 ob 14:38
Glejte v Sloveniji ni potrebna decentralizacija potrebna je redukcija!

Veste koliko ljudi dela v J. Koreji v javnih službah?
4,12 % populacije (leta 1996-2000) in seveda se hiserično ne veča obratno.
V sami centralni državni upravi pa le 0,4% populacije,
0,8% v lokalni oblasti,
0,6% v šolstvu,
0.2 % v zdravstvu
0.2 % v policiji
1.15% v vojski (razlogi so),
pomožni v zdravstvu, telekomunikacije itd. 0.5% populacije

(podatki tu
http://unpan1.un.org/intradoc/groups/pub
lic/documents/un/unpan023315.pdf
tabela 1.4)

Ostali pogodbeno v dr- upravi? NE le tisti, ki so tam res delajo in imajo "visoko" normo.
gushtr
# 01.07.2012 ob 14:23
Ćićo

Južna koreja je 5x večja od Slovenije, ni naseljena z Evropejci...

Saj zato pa je tole omembe vreden in edinstven projekt. Nenazadnje je bil ''provincialni'' Bonn dolga leta prestolnica Z. Nemčije. Močno pa dvomim, da je kakšna huda administrativna decentralizacija države na 20000 kvadratnih kilometrih in s številom prebivalcev na ravni resnega mesta, smiselna ali opravičljiva iz kakršnihkoli drugih razlogov kot provincialne užaljenosti.
NEmafiji
# 01.07.2012 ob 14:21
Avto jim je tudi fetiš (kot nam v Sloveniji)
in mora biti znamka in čim boljši (v tem smo si podobni)
le oni so pripravljeni .. beri zmorejo. plačati ... veliko več zanj
Še ti "poceni" avti iz Koreje, k ivozijo pri nas so tam dražji tudi 50 %
Cenijo pa Japonce (avte seveda) tudi :)
A avto- etiš jim je za vikend dovolj
NEmafiji
# 01.07.2012 ob 14:17
udoben hiter vlak
lahko vsaj počijejo par minut
ali delajo na vlaku

če voziš avto
(ni kriza le promet)
je to da voziš, max. govoriš po telefonu (prostoročno)... metanje časa v smeti
in še iskanje parkirišča ... to je za tiste, ki ne delajo in ne vedo kam s časom

Taxi rules

Avto je le za vikend, da greš pol dneva nekam na vas hojladri

Tako v J. Koreji
NEmafiji
# 01.07.2012 ob 14:08
Aja Sejong bivši Jeongi
Torej malo več kot 120 km južno od Seula
vlak KTX 35 min (če je do Dajeona (ki je dlje iz Seoula zumesnimi postanki 60 minut) pa si v Seoulu center.
Gotovo pa leta 2015 še hitreje . že hitreje planirano ... "solidnih" 25 minut ok?
.
Nova postaja hitrega vlaka KTx in ... Sejong - Centra Seula
dostop do žel. postaj izvrsten, povezave iz-za postajo tudi, karto po netu prideš na postajo 30 sec pred vlakom vse točno wow wow

torej Sejon - Center Seoul 35 minut :) pa še 3 min za ven/ not do naslednje povezave ... vse skupa 38 minut maximum
Ko pa stvar "zalaufa" imaš 25-28 min "čez glavo"
Ćićo
# 01.07.2012 ob 14:03
@lawla
morda pa imam tehtne razloge za to?
Ćićo
# 01.07.2012 ob 14:02
@gushtr
Južna koreja je 5x večja od Slovenije, ni naseljena z Evropejci...

@Optimus
Seveda si tega ne moremo privoščiti, ampak dobro je da se Ljubljančani zavedajo, da ne obstaja le Ljubljana - kao veliko mesto in "periferija",
da se o vsem odloča le v Ljubljani,
da moraš biti v Ljubljani, da dobiš službo,
da se "veze, da narediti le v Ljubljani..."
podobno kot Moskva in ostala Rusija
logična posledica je korupcija...


Če Ljubljančani ne bi bili tako samozadostni bi imeli še Koroško, in Trst, najbrž tudi Istro, ampak potem bi bil Trst pač konkurenca Ljubljani... Da je šel Maister v Maribor je bila njegova samoiniciativa, šel bi tudi na Koroško, a je bila uradna Ljubljana proti in so poslali srbske vojake, da so delali kažin...kako se je končal plebiscit dobro vemo.
Alchemist
# 01.07.2012 ob 14:01
Zanimiv projekt, upam da bodo novo mesto tudi ustrezno urbanistično uredili in zanimivo arhitekturno oblikovali, predvsem upam, da ne bo kot Seoul ena džungla stolpnic.

V Sloveniji to ni smiselno, Ljubljana je geografsko v središču Slovenije in idealno mesto za prestolnico, le nekoliko urbanistično in arhitekturno jo treba urediti, da bi dobila več zelenih površin in bila manj ruralna in bolj mestna.

Tudi selitev raznih agencij po Sloveniji se mi ne zdi smiselna, samo razpršili bi vse službe in jih tako naredili manj učinkovite. Tendence razvoja v Sloveniji morajo biti obratne, treba je tako prebivalstvo, gospodarstvo kot službe koncentrirati v pomembnejše centre, saj je to ne le bolj učinkovito ampak primpomore tudi k večji socializaciji ljudi, ustvarja večje sinergije in večji pretok idej.
rexi888
# 01.07.2012 ob 14:00
vazn da se bo lahko jadral po jezeru
IawIa
# 01.07.2012 ob 13:57
@Ćićo

tipicen komentar cloveka, ki sovrazi ljubljano. zarad mene lahka vse iz ljubljane preselijo, ce bo to izbolsal polozaj slovenije. vendar mocno dvomim v to...
Optimus
# 01.07.2012 ob 13:46
Ideje o selitvi prestolnice v Sloveniji so nerazumne, zgolj lokal patrioti so zmožni zahtevat kaj takega. Vsekakor pa bi bilo dobrodošlo posamezne službe in agencije seliti po državi. Kolikor vem ima MB samo Agencijo RS za energijo pa Pošto Slovenije.
gushtr
# 01.07.2012 ob 13:42
Ćićo

Omenjene 4 države se od Slovenije razlikujejo po najmanj dveh značilnostih:
a) evropejci so jih naselili kasneje, lahko so zgradili glavno mesto ravno v ta namen
b) kar pa se (de)centralizacije tiče: se ti ne zdi, da so omenjene za malenkost večje od Slovenije?
Ćićo
# 01.07.2012 ob 13:40
@hepimen za decentralizacijo
milko54
# 01.07.2012 ob 13:40
Mislim, da bi lahko kaj takega uporabili tudi pri nas. Ker je Ljubljana pač smrdljivo močvirje polno pokvarjenih plenilcev, ki jim nič ni svetega, bi zelo dobro delo, če bi jo malce očistili in zdrave dele preselili kam drugam ,pa čeprav v Zasavje.
hepimen
# 01.07.2012 ob 13:39
Ćićo

Zakaj pa?
cairns
# 01.07.2012 ob 13:37
Južna Koreja seli prestolnico iz Seula v Sejong

Kako so zafknili S.Korejo. Vse koordinate za topove in rakete bodo morali svernjaki na novo izračunati. hahahaha
SteVsiNeumni?
# 01.07.2012 ob 13:34
Pa ji gre še duša...aja, ne, to so že prodali ameriškim korporativnim interesom.
Poglej stanje na severu (S. Koreja) pa pametuj... Južno korejci živijo 1000x boljše, predvsem pa svobodno. V južni koreji se ti ni treba utopiti ko rešuješ slike ljubljenih vodij... Ali da te pošljejo v delovno taborišče za 10 let, ker nisi dovolj iskreno žaloval lol... Njihov Samsung pa lahko 10x kupi vso ljubljansko borzo :P
Ćićo
# 01.07.2012 ob 13:34
@lawla
Zakaj pa ne?!
Tudi v ZDA imajo glavno mesto Washington DC, pa ni največje mesto, v Braziliji, Avstraliji, Kanadi, itd ipd...čisto v redu funkcionira.

Slovenija je itak preveč centralizirana, vse se dogaja v Ljubljani in v Ljubljani "so službe", v glavnem javni sektor, korito brez dna...
Vsevednik
# 01.07.2012 ob 13:26
Ker je Seuol v dosegu topniških sistemov Severne Koreje, tisti debilni režim pa ne kaže znake popuščanja, je precej logična odločitev, da administracijo preseliš nekam, kjer jo je lažje braniti. Le smilijo se mi ljudje na severu - kaj jim delajo...
IawIa
# 01.07.2012 ob 13:23
kmal bo kangler kej tazga predlagu :)
Konec despotizmu
# 01.07.2012 ob 13:22
Pa ji gre še duša...aja, ne, to so že prodali ameriškim korporativnim interesom.
Kazalo