Kitajci ne bodo več spremljali oglasov med nadaljevankami in filmi. Foto: EPA
Kitajci ne bodo več spremljali oglasov med nadaljevankami in filmi. Foto: EPA

Odločitev je na svoji spletni strani objavila kitajska agencija za radio, film in televizijo (SARFT), kjer so zapisali, da gre za ureditev, ki bo del novega odnosa do kulture, ki ga je kitajska komunistična stranka začrtala na svojem zadnjem kongresu. "Radio in televizija sta glasilo stranke in ljudi ter tako pomembna medija za prenos kulturne misli," so zapisali v sporočilu.

Zakon, ki ga je sprejela kitajska komunistična stranka, prepoveduje oglase v sredini filmov in nadaljevank, ki trajajo 45 minut ali več, veljati pa bo začel 1. januarja prihodnje leto. Tiskovni predstavnik agencije je povedal, da je njihov cilj približati televizijske programe zanimanju in željam ljudi, ukrep pa bo televizijski program ljudem približal na bolj znanstven in bolj zdrav način.

Komunistična stranka je skušala vedno nadzirati kulturne dejavnosti, tudi oddajanje programa na televiziji. Starejši predstavniki stranke so povedali, da si želijo razviti "socialistično kulturo", a niso pojasnili, kaj to pomeni, so pa povedali, da si želijo še večji nadzor nad predvajanjem programov.

Televizijske postaje niso navdušene nad ukrepom
Televizijske postaje so nad napovedanim ukrepom ogorčene, saj za njih to pomeni velik izpad dohodka od oglaševanja. "Vlada bi nas lahko resnično oškodovala, če ukine vse reklamne bloke med najbolj priljubljenimi serijami," je za BBC povedal predstavnik ene izmed televizijskih postaj. Tiskovna predstavnica televizije Hunan Satellite je povedala, da je odločitev vlade prišla po tem, ko so že sklenili večino dogovorov za naslednje leto. "Vodilni na televizijskih postajah bodo imeli v naslednjih dneh veliko neprespanih oči," je povedala.

Kot je poročal BBC, je kitajska oglaševalska industrija lansko leto prinesla 500 milijard juanov, kar je skoraj 60 milijard evrov.