Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.5 od 52 glasov Ocenite to novico!
Turku
Prebivalci Turkuja prižigajo sveče v spomin žrtvam napada. Foto: Reuters
Središče Turkuja je policija zaprla. Foto: EPA
Policija je sporočila, da po prvih poizvedbah kaže, da je napadalec deloval sam. Foto: Reuters
VIDEO
Napad z nožem na Finskem

Dodaj v

Napada z nožem na Finskem in v Nemčiji - več smrtnih žrtev

Podrobnosti še niso znane
18. avgust 2017 ob 15:58,
zadnji poseg: 18. avgust 2017 ob 19:51
Turku - MMC RTV SLO, Reuters

V razmiku dveh ur sta se zgodila dva napada z nožem - v mestu Turku na Finskem je napadalec zabodel več ljudi, pri čemer sta bila najmanj dva ubita, najmanj šest je ranjenih, o eni smrtni žrtvi pa poročajo tudi iz nemškega Wuppertala.

Na Finskem je policija storilca ustavila s streli v nogo in ga aretirala. Najmanj dve osebi sta bili v napadu na trgu Puutori-Market ubiti, najmanj šest je ranjenih, je sporočila policija. Identiteta napadalca še ni znana, prav tako ne motiv. Med prisotnimi je zavladala panika.

Policija je prebivalce Turkuja, mesta s 186.000 prebivalci na jugozahodu države, na Twitterju pozvala, naj se izogibajo središču mesta, saj preiskujejo, ali je napadalcev še več. Trg je bil več ur izpraznjen, evakuirali so tudi več bližnjih stavb.

"Na tej stopnji preiskave je osumljenec eden, preiskujemo pa, ali je mogoče vpletenih še več ljudi. Kaže pa, da je bil sam," je dejal Markus Leine iz nacionalnega preiskovalnega urada in dodal, da dogodka ne preiskujejo kot teroristično dejanje, toda te možnosti še niso izključili.

"Nismo še potrdili identitete prijetega, smo v stiku z uradom za priseljence, saj je prijeti videti kot tujec," je dejala notranja ministrica Paula Rissiko.

Finski premier Juha Sipila je izrazil sožalje žrtvam in svojcem ter potrdil, da se bo vlada sestala na izredni seji. Finska je sicer junija dvigila stopnjo teroristične ogroženosti. Na dogajanje se je odzval tudi predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker, ki je sporočil, da je zaskrbljen zaradi nasilnih dogodkov v Turkuju. "Medtem ko prihajajo na plano podrobnosti, ostro obsojamo ta napad, ki se je zgodil samo 24 ur po grozoti v Španiji."

Oblasti so po napadu okrepile varovanje na železniških postajah in letališču v prestolnici Helsinki.

Leta 2012 se je takratni premier Jyrki Katainen v Turkuju med kampanjo pred lokalnimi volitvami za las izognil napadu z nožem. Moški, ki se mu je približal z nožem, je psihično bolan, zato proti njemu niso vložili obtožnice.

Najmanj ena žrtev v Nemčiji
O napadu z nožem poročajo tudi iz nemškega mesta Wuppertal, ki je nedaleč od Düsseldorfa. Ubit je bil 31-letni moški, 25-letnik je bil ranjen, neznani napadalec pa je še na begu. Po poročanju portala BZ je bila žrtev zabodena po sporu nedaleč od glavne železniške postaje.

Policija še ne ve, ali je bil storilec eden ali jih je bilo več, trenutno pa izvajajo preiskave v bližnjih stavbah.

K. S., K. T.
false
Prijavi napako
Komentarji
el kondor prevc
# 18.08.2017 ob 16:21
Je pa zanimivo, da je daleč največ "evropskih" teroristov Maročanov in sploh iz Severne Afrike:

- Paris (2 maroškega porekla)
- Nica (rojen Tunizijec)
- Bruselj (1 rojen Maročan + 3 s poreklom / 1 šved sirij. porekla)
- Manchester (Britanec libijskega porekla)
- Charlie Hebdo (2 Francoza alžirskega porekla)
- St. Peterburg (čečeni)
- Berlin (rojen Tunizijec)
- Stockholm (rojeni uzbekistanec)
- London (2 rojena Maročana, 1 pakistanskega porekla)
- Barcelona (rojen Maročan)
drg
# 18.08.2017 ob 16:25
BREAKING: One person killed and multiple victims are injured after man ‘screaming Allahu Akbar’ goes on knife rampage in Finland before being shot and arrested

Jp .. spet zgolj slučaj in veliko naključje. ;)
Sci-fi
# 18.08.2017 ob 16:02
še najbolj srečni bi bili vsi v svojih državah, seveda brez nekih tujih posredovanj, demokratizacije, ....
drg
# 18.08.2017 ob 16:28
Pa kje je sploh kaj napisano, da je to povezano s terorizmom?

Če ti je RTV edini vir informacij, pač ne pričakuj, da boš vse zvedel hitro in takoj. Tu bo to znano čez 2-3 ure. Malo pobrskaj po svetovnih medijih. Vse je znano. ;)
tartaarus
# 18.08.2017 ob 16:43
"Finland 'terror attack': Several people injured after 'knifeman screaming Allahu Akbar' goes on rampage in city"

Mislim da je vse jasno.
tron
# 18.08.2017 ob 17:49
"CNN wonders if Barcelona van attack is 'copycat' of Charlottesville"

Tile na CNN so že zdavnaj izgubili stik z realnostjo.
ErikD
# 18.08.2017 ob 19:17
Tuji mediji pravijo, da je napadalec vpil: "Allahu Akbar." RTV tega ne omenja. To je cenzura!
thetech
# 18.08.2017 ob 19:48
Kje so zdaj vsi tisti, ki so vzroke za teroristične napade v Franciji iskali v kolonizaciji in NATO akcijah?!? Kam so se poskrili? No prav v tem trenutku se je njihova "teorija" zopet porušila, namreč Finska, kot Švedska nista nikoli imeli kolonij na Bližnjem vzhodu, kot tudi nista članici NATO pakta.. Torej kaj točno pa so zdaj teroristi maščevali??

Kaj boste pa zdaj na dan privlekli?.. vikinge?! Res ste neverjetni v izoblikovanju nekih teorij, ki pa ne držijo vode.. Se že veselim nove, verjetno še bolj komične..
cairns
# 18.08.2017 ob 17:39
R3d0X

Poročanje CNN je sramota za novinarstvo.
heron
# 18.08.2017 ob 19:16
Katere kolonije je imela Finska?
Bolek
# 18.08.2017 ob 17:10
Človek ni nikjer več varen, tak napad se lahko zgodi povsod.
Finska je bila do sedaj zelo varna država, odslej pa tega ni več mogoče reči, na žalost.
cocker
# 18.08.2017 ob 17:15
In davkoplačevalci dajo za njegovega odvetnika.
mb128
# 18.08.2017 ob 16:25
Storilec je baje zabodel sedem ljudi! Med njimi je baje ena starejša ženska.
Naj k temu dodam še to, da je danes nekdo vstrelil v Nemčiji eno osebo.
Eesti
# 18.08.2017 ob 16:25
@Nekdo88 sklepamo, da ta napadelec ni poznal zrtev, ki so se sprehajale na ulici nic hudega sludec.
Kvantni mehanik
# 18.08.2017 ob 21:28
Če je kaj maščevalne logike v teh napadih, potem kaže, da gre logika nekako takole: Tunizijec je na Finskem izvedel napad kot maščevanje za početje ZDA v Siriji.

Bo treba poiskati kakšen bolj zdrav rationale.
dvx
# 18.08.2017 ob 18:47
Tole poročanje je pa že presega vse meje. Na Finskem naj bi bil leta 2012 napadalec na premjeja duševno moten? Podobno poročanje se pojavlja tudi danes. Velikokrat naj bi bil storilec duševno moten. Ja potem naj pa vsakega migranta pregelda psihiater, predno mu dajo vizo, ali pa mednarodno zaščito, norcev imamo po Evropi že sami dovolj.
Titomir
# 18.08.2017 ob 17:44
V Nemčiji v duzeldofrfu nov napad.
Tetameta
# 18.08.2017 ob 16:49
Dolgčas pa ni v Evropi...eh ja...
artoum
# 18.08.2017 ob 18:16
zakaj pa v nogo? španci ga zih nebi v nogo, pa prav jim dam .......
los-t
# 18.08.2017 ob 17:25
KK Partizan

# 18.08.2017 ob 17:05
Čudno se mi zdi, da(nisem siguren) noben od napadalcev v zadnjih 2 letih odkar so številni napadi v Evropi ni begunec, večina jih je s severne Afrike...


Meni se pa zdi da je za enega nedavno ugotovljeno da je prišel celo po balkanski poti...
delfino_
# 18.08.2017 ob 21:09
Juncker, Merkel, Rajoy... Kaj znate šekaj drugega rečt samo ostro obsojamo??!
Kot papige to zlajnano ponavljate, medtem ko udobno sedite v vaših pisarniških foteljih....
anny22
# 18.08.2017 ob 17:48
En mrtev zaboden z nožem in en ranjen v Dussedlorfu. Iščejo napadalca.
nuLanuLa
# 18.08.2017 ob 18:19
Terorizem je posledica, ne vzrok težav. In dokler se bomo trudili odpravljati posledice, ne bomo rešili ničesar. To da je ISIS sam ameriška korporacija ustvarjena za diktirat globalni medijski diskurz pa očitno nikogar sploh ne zanima.

Plitva je ta naša pamet in še bolj plitvi so načini, kako rešujemo težave. Žalostno, da se kljub tisočim dokazom za povedano, diskurz v medijih sploh ne spremeni.
joy
# 18.08.2017 ob 18:04
Politiki in elite bojo obsodili napad in karavana gre dalje.
iufhdfewd
# 18.08.2017 ob 20:21
Je že zmanjkalo izvirnih sožalnih sporočil politikov in drugih na omrežjih.Vsi so z mislimi pri svojcih žrtev in podobno.Edino še Trump spusti kako izvirno .
Časi za sožalja so bili že zdavnaj mimo.Zdaj so časi za ukrepe.
veza
# 18.08.2017 ob 19:32
ni vsak napad terorizem, večinoma pa je
veza
# 18.08.2017 ob 19:36
Niti čas kislih kumaric ni več tisto, kar je bil!
Homer.
# 18.08.2017 ob 17:06
Pravzaprav sosledje terorističnih napadov ne preseneča.
Eden napad potegne za seboj posnemovalce.

Ravno tako ne preseneča, da so to predvsem mladi in zelo mladi, ki črpajo indoktrinacijo iz interneta. Internet pa je poleg odličnega vira informacij tudi največje "smetišče" na svetu.
as55
# 19.08.2017 ob 07:57
Napad na Finskem je povračilni ukrep za vse zločine, ki jih je agresivna imperialistična Finska storila na bližnjem vzhodu ... a ne troli?!
KK Partizan
# 18.08.2017 ob 19:06
"Nekateri mediji poročajo, da je moški med napadom vzklikal "Allahu Akbar" (Bog je velik). Priče opisujejo, da je imel velik nož. Policija preverja, ali je imel napadalec pomočnike.
Policija je še sporočila, da napada za zdaj ne vodi kot teroristični napad, vendar se lahko primer spremeni, ko bodo dobili kakšne nove informacije."

Nevem tu mi nekaj ne štima, sem edini?
kapljač
# 18.08.2017 ob 18:09
Očitno so se zorganizirali tako, da bodo svoje napade, širom Evrope , izvajali iz države v državo v dnevnem taktu.
Tako bo v žalosti kmalu cela EU.
Se bo tudi najgloblje usidralo v spomin ljudi .

Upam da oblasti širom sveta sledijo tem tokom, da bi jih preprečili, zato pa je potrebno najprej prenehat se ukvarjat s tem, kar je izjavil Trump nazadnje. Saj jim je povedal bistvo, pa kako se to še sliši kruto. Žal.
StarajocaKost
# 18.08.2017 ob 18:45
Zelo zaskrbljujoče je tudi dejstvo, da je bil včerajšni napadalec star 17 let. To so namreč leta, ko si zaradi prehodov iz otroštva v odraslost (puberteta), posledičnih hormonskih sprememb, iskanju identitete najbolj dovzeten za tako odvratne manipulacije, kot so te, ki mladeniče spreminjajo v blazneže. Pozor: ne trdim, da ni baraba, in ne, da ni odgovoren za svoje dejanje, ali da bi kakorkoli opravičeval to nagnusno dejanje - ampak upam, da se bo pri varnostni analizi upoštevalo in se več namenilo preprečevanju indoktrinacije s strani radikalnih muslimanov.
mb128
# 18.08.2017 ob 18:08
Zabodenih naj bi bilo osem oseb od tega sta dve preminuli. Naj še zapišem, da policija domneva da je storilcev več.
anny22
# 18.08.2017 ob 17:38
Ehm, ne sledim več kdo, kje, komu...vem samo KAJ!

Države, iz katerih so umrli, bi morale tožiti špansko vlado...in vsako vlado, v državi katere se dogodi napad. Ne za milijone, za milijarde. Potem bi se mogoče kdo zganil.
zapatist
# 18.08.2017 ob 18:38
@nulanda

Vzrokov za terorizem je več.

Eden gotovo je vojna napoved proti terorizmu Busha jr, posledica pa je bila napad na Irak, ki s terorizmom, ne glede na to, da je šlo za diktaturo, ni imel praktično nič.

Takrat nas je veliko napovedovalo, da bo vojna proti terorizmu pomenila porast terorizma in ne obratno.

Eden od komentatorjev je zapisal, da je zanimivo, da veliko islamskih teroristov prihaja iz Maroka npr.

Treba se je zavedati, da Arabci podobno kot Evropejci, napad na eno od scojih držav doživljajo kot napad na celoten arabski svet.
Tudi Evropejci razmišljamo podobno. Če se zgodi napad v Londonu, Barceloni, Parizu..,ga nekao doživljamo kot napad na Evropo.

Kako ustaviti to norijo mi je vedno manj jasno. Vsak napad teroristov povzroči, da je evropska javnost vedno bolj sovražna do muslimanskega sveta...vsak napad na muslimansko državo povzroči, da vedno več muslimanov sovraži zahodnjake.

Prišli smo v nek začaran krog...
Prepričan pa sem, da se terorizma ne da poraziti s neko vojaško kampanjo.
J@st
# 18.08.2017 ob 18:37
artoum
# 18.08.2017 ob 18:16
Prijavi neprimerno vsebino
zakaj pa v nogo? španci ga zih nebi v nogo, pa prav jim dam .
------------------
Se strinjam.

Ga bodo zastonj pozdravili.
Potem bo dobil 20 let zapora...na denar davkoplačevalcev bo imel posteljo in hrano tri krat na dan, po tretjini prestajani kazni bo že zunaj jezen in užaljen.
Službo dobil ne bo.
In kaj bo spet počel?......
bud00
# 18.08.2017 ob 18:08
Posnetek aretacije terorista.
mb128
# 18.08.2017 ob 17:37
Mimogrede. V bližini Dueseldorfa je nekdo zabodel do smrti eno osebo in več oseb ranil!
Le kaj se dogaja, a je ta svet znorel?!
xes
# 18.08.2017 ob 21:10
Problem je v tem, da se je desetletja toleriralo ekstremiste na račun nekih kvazi človekovih pravic... tako verske ekstremiste kot politične ekstremiste (desne IN leve), zdaj pa se vsi čudijo zakaj je cel svet podivjal.
veza
# 18.08.2017 ob 19:35
nuLanuLa
# 18.08.2017 ob 18:19

Terorizem je posledica, ne vzrok težav. In dokler se bomo trudili odpravljati posledice, ne bomo rešili ničesar.

in kaj bi ti naredil, da bi rešil svet?
windmaster
# 19.08.2017 ob 05:37
Jaz zvečer zaklenem vrata svojega doma zaradi ljudi katere imam rad in ne zaradi tistih ljudi zunaj, katerih ne maram....
Pa lep dan želim vsem wilkomenerjem!
kobajagi7
# 18.08.2017 ob 18:17
ja če pa poroča YLE pa ni rečeno da je res... ! še pomnite tovariši ?
Kekec99
# 19.08.2017 ob 06:42
Več kot 600 000 sirijcev se je vrnilo v Sirijo, resnični begunci ne delajo problemov. Politiki kot tudi mediji si naj končno snamejo plašnice.
SlovenskiPanter
# 18.08.2017 ob 23:56
Brezkompromisno proti terorizmu!
tron
# 18.08.2017 ob 23:08
"Juncker, Merkel, Rajoy... Kaj znate šekaj drugega rečt samo ostro obsojamo??!
Kot papige to zlajnano ponavljate, medtem ko udobno sedite v vaših pisarniških foteljih...."

Začnejo naj z znanimi radikalci in imami, takšne bi lahko komot deportirali že danes. Nekje je treba začet.
Shimun
# 18.08.2017 ob 22:54
Kitajci so tudi okupirali Tibet s svojo različico "demokracije", pa ne slišim za nobenega budista, ki bi se razstrelil sredi Pekinga
tron
# 18.08.2017 ob 20:07
"Več dela, športa, umetnosti in manj religije, pa smo na dobri poti."

Tvoja prva pametna, ki si jo tukaj izjavil.
Miham
# 18.08.2017 ob 18:31
a je to vse povezano?
speče celice odgovorile klicu Islamske države?
bad brains
# 18.08.2017 ob 23:22
Jaz pa vem kako to rešiti brez orožja in vojn. Poslati vse nazaj tja, od koder so prišli. Amen.
Chopin
# 18.08.2017 ob 20:24
@thetech, podpis. Vsekakor so vzroki za terorizem kompleksni, nekateri bi radi poenostavljali zadeve. Definitivno se strinjam z nekaterimi, da agresivna vojaska prisotnost zahodnega sveta v islamskih drzavah od 2001 naprej, Busheva vojna proti "terorju", Afganistan, Libija, Irak in geopoliticne igrice v Siriji (vprasanje kdo je boter v ozadju raznih Al Kaid in Isisa) in podobno ne pripomore k manjsanju, kvecjemu poveca sovrastvo do zahoda. In pri sovraznih ekstremistih je podobno kot pri veliko Evropejcih, enostavno ne locijo zahodnjakov med seboj, Finska, Nemcija, Spanija, VB, to je za njih vse isto, beli, primitiven, zahodnjak in ostala posplosevanja in kolektivizacija krivde na to skupino. Je pa dalec od tega da bi bil to edini, tudi dvomim da glavni razlog za porast terorizma v zadnjih 10 letih, vprasanje je bolj kompleksno in vzroki za dovzetnost indoktrinacije sovraznih ideologij so pri vsakem posamezniku lahko razlicni. Bi bilo pa super koncno odkiti kdo vodi operacije, kdo je ustanovil ISIS, od kje se financirajo zadeve. Ampak mislim da je prevec vplivnih globalnih sil v interesu na BV da bi kdaj izvedeli popolno resnico.
Kazalo