Osemčlanska ekipa med zbiranjem ostankov na ledeniku. Foto: Youtube/Reuters
Osemčlanska ekipa med zbiranjem ostankov na ledeniku. Foto: Youtube/Reuters
Globemaster je bil ponos ameriškega vojnega letalstva. Foto: Youtube/Reuters

Zaradi slabih vremenskih razmer letala niso nikdar našli, s tem pa tudi svojci umrlih niso mogli obiskati groba nesrečnih potnikov - vse do 10. junija letos, ko so na ledeniku Knik slabih 100 kilometrov od Anchoragea odkrili ostanke letala in vojakov.

Za odkritje njihove ledene grobnice je zaslužna posadka helikopterja UH-60 "Blackhawk" aljaškega oddelka narodne garde.
Po besedah kapitana helikopterja so letalo lahko identificirali na podlagi materiala, najdenega na kraju samem, dokazni material, ki ga je zbrala osemčlanska posadka, pa bodo zdaj poslali na nadaljnje analize v Centralni laboratorij za identifikacijo JPAC na Havajih.

"Nekaj dokaznega materiala smo že neizpodbitno povezali s to letalsko nesrečo," je povedal Jamie Dobson iz ekipe, ki je našla ostanke letala. Med materialom, ki so ga poslali na analizo, naj bi bili tudi delčki kosti. Sicer pa so imeli precej dela, saj je bilo vse zamrznjeno v led.
Velikan med tovornimi letali
"Globemaster" so v ameriško vojno letalstvo vključili leta 1950 kot največje transportno letalo na svetu. Njegova sprednja klančina za natovarjanje tovora in zadnji stabilizator kot tudi nosilnost 34.000 kilogramov tovora ali 200 potnikov v dveh nadstropjih so ga postavljali za glavno tovorno letalo ameriške vojske tistega časa.

Po besedah Tonye Anderson, ki sodeluje pri preiskavi - njen dedek, letalec Isac Anderson, je bil eden izmed žrtev letalske nesreče leta 1952 -, se je letalo zrušilo nad goro Mount Gannett z višine okoli 2.400 metrov med letom iz vojaškega oporišča McChord v Washingtonu do oporišča Elmendorf v Anchorageu na Aljaski.