Ladja je že bila udeležena v nesreči v pristanišču Antwerpen v Belgiji, kjer je trčila v pomol. Foto: Reuters
Ladja je že bila udeležena v nesreči v pristanišču Antwerpen v Belgiji, kjer je trčila v pomol. Foto: Reuters

Poveljnik državne policije Marylanda polkovnik Roland Butler mlajši je sporočil, da so šesterico pogrešanih po trku tovorne ladje v nosilni steber mostu Francis Scott Key razglasili za pokojne. Butler je izrazil upanje, da bodo potapljači lahko nadaljevali delo po sončnem vzhodu in skušali najti posmrtne ostanke.

Kontraadmiral obalne straže Shannon Gilreath je dejal, da zaradi mrzle vode in časa, ki je pretekel od nesreče, ni upanja, da bi pogrešane delavce našli žive.

Tovorna ladja Dali ladjarskega podjetja Maersk je v torek zgodaj zjutraj trčila v nosilni steber mostu čez reko Patapsco, potem ko je posadka izgubila nadzor nad krmilnim sistemom zaradi izpada elektrike. Posadka je pristaniške oblasti nemudoma obvestila o izgubi nadzora in promet čez avtocestni most so kmalu zatem ustavili, zaradi česar je število žrtev manjše, kot bi bilo sicer.

Izvršni direktor ameriškega združenja ladijskih krmarjev Clay Diamond je sporočil, da je kapitan skušal upočasniti ladjo, preden je trčila v steber. Ladjo sta iz pristanišča Baltimore peljala dva tamkajšnja krmarja, ki poznata okoliške vode.

Kontejnerska ladja Dali, ki je bila iz baltimorskega pristanišča namenjeno v Šrilanko, je okoli 1.30 zjutraj po tamkajšnjem času trčila v podporni steber mostu Francis Scott Key nad izlivom reke Patapsco.

Diamond je povedal, da je ladja izgubila elektriko in pogon že nekaj minut po izplutju iz pristanišča. Kapitan je nemudoma ukazal spustiti sidro, vendar je bilo prepozno. Ladja naj bi potem na kratko spet dobila elektriko, vendar pa je ni dobil pogonski sistem.

Reševalci so kmalu po nesreči iz vode potegnili dva preživela, čez dan pa so iskali še šest pogrešanih, ki so v času nesreče izvajali vzdrževalna dela sredi mostu in se niso mogli pravočasno umakniti na varno.

Ladja je pred trkom sporočila napako v električni napeljavi, zato so uradniki na kopnem lahko ustavili promet na mostu.

"Ti ljudje so junaki, saj jim je uspelo ustaviti promet in tako rešiti življenja," je na novinarski konferenci dejal guverner Marylanda Wes Moore. Dodal je, da je most ustrezal pravilom in da ni imel strukturnih težav.

Most je vsak dan prečkalo več kot 30.000 vozil

Pri inšpekcijskem pregledu v Čilu leta 2023 so na ladji zaznali pomanjkljivosti
Pri inšpekcijskem pregledu v Čilu leta 2023 so na ladji zaznali pomanjkljivosti "pogonskih in pomožnih strojev", kažejo podatki na spletnem mestu Equasis. Foto: Reuters

Ameriški predsednik Joe Biden je v torek zagotovil, da bodo most popravili z zveznim denarjem, vendar pa bodo posredne posledice po ocenah strokovnjakov velike. Zaprtje pristanišča in motnje v času obnove mostu bodo povečali stroške ladijskih prevozov. Gospodarski analitiki pričakujejo tudi motnje v dobavnih verigah, kar lahko spet vpliva na povečanje inflacije.

Zaprtje ene najbolj obremenjenih ladijskih poti bo imelo "velik in dolgotrajen vpliv na dobavne verige", je sporočil ameriški minister za promet Pete Buttigieg, ki je opozoril, da obnova ne bo niti enostavna niti hitra. "To ni navaden most. Gre za eno od katedral ameriške infrastrukture," je dejal. Most Francis Scott Key je vsak dan prečkalo 3600 tovornjakov, vse te tovornjake pa bodo morali zdaj preusmeriti na druge ceste, kar bo povečalo zamude in stroške prevozov.

Most je glavna prometna žila med New Yorkom in Washingtonom, po njem se je vsak dan prepeljalo 31.000 vozil oz. 11,3 milijona vozil na leto.

Pristanišče Baltimore je eno največjih pristanišč v ZDA in pretovori več avtomobilskega tovora kot katero koli drugo pristanišče v ZDA – po podatkih pristanišča leta 2022 več kot 750.000 vozil. Podjetji General Motors in Ford bosta pošiljke preusmerila, vendar sta navedli, da bodo motnje minimalne.

Šest pogrešanih v Baltimoru razglasili za mrtve