Tajski original. Foto: Reuters
Tajski original. Foto: Reuters
Džuvidja je bil med najpremožnejšimi Zemljani. Foto: Reuters

Tajski milijarder je bil rojen revni kmečki družini v severni provinci Fičit. V iskanju službe se je preselil v Bangkok in nazadnje odprl podjetje TC Pharmaceuticals.

Eden izmed njegovih izdelkov je bil tudi krepčilni napitek, ustvarjen za tovarniške delavce in voznike tovornjakov, da ne bi med svojimi dolgimi izmenami zaspali. Napitek je poimenoval Krating Daeng (tajsko za red bull ali rdeči bik), šlo pa je za mešanico vode, sladkorja, kofeina, taurina, inositola in B-vitaminov.

Avstrijski podjetnik Dietrich Mateschitz je Krating Daeng odkril na svojem poslovnem potovanju po Aziji leta 1982. Mateschitzu naj bi se zamisel za dober posel porodila, ko je sedel v baru hongkonškega hotela Mandarin.
Avstrijec je poiskal Džuvidjo in kmalu sta postala poslovna partnerja in dve leti pozneje ustanovila podjetje Red Bull, da bi tako tajski napitek ponesla na mednarodni trg.
Globalna znamka
Leta 1987 je bil v Avstriji rojen Red Bull in 20 let pozneje ga prodajajo v več kot 79 državah. Samo prodaja red bulla v Veliki Britaniji prinese več kot 230 milijonov funtov letno, red bull pa je brez konkurence najbolj prodajana energijska pijača na svetu.

Globalna znamka, za katero podjetje trdi, da "daje krila ljudem, ki si želijo biti duševno in fizično aktivni in začiniti življenje", ima danes pod okriljem še dve nogometni ekipi (avstrijski Red Bull Salzburg in newyorški Red Bulls) in ekipo Red Bulla v Formuli ena. Red Bull je tudi glavni sponzor številnih športnih tekmovanj in športnikov, med drugim najboljše alpske smučarke zadnjih let Lindsey Vonn.

Zahvaljujoč izjemni prodaji pijače je Džuvidja s 5 milijardami funtov postal 205. najbogatejši človek na svetu. In tudi sam ni kazal nobenega pomanjkanja energije - poročil se je dvakrat in imel 11 otrok.