Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 25 glasov Ocenite to novico!
V imenu države
Samo v gotovini se je na Hrvaškem v orožarski trgovini obrnilo 500 milijonov evrov. Foto: MMC RTV SLO

V imenu države udaril še v hrvaščini

18 let po orožarskih poslih na Hrvaškem
30. september 2013 ob 22:53,
zadnji poseg: 30. september 2013 ob 23:02
Zagreb - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Najcelovitejše raziskovalno-novinarsko delo o trgovini z orožjem v balkanskih vojnah V imenu države je doživelo tudi predstavitev hrvaškega ponatisa.

Tudi 22 let po koncu vojne v Sloveniji, 18 let po koncu hrvaške vojne, sta nakup in preprodaja orožja za potrebe domovinske vojne pri naših južnih sosedih še vedno vroča tema. Tako je bil danes zvečer v Novinarskem domu v Zagrebu predstavljen prevod knjige slovenskih avtorjev Mateja Šurca in Blaža Zgage V imenu države, ki govori o prodaji ter preprodaji slovenskega orožja Hrvaški in BiH-u.

Nakup orožja za potrebe domovinske vojne na Hrvaškem je bil resen posel. Večina tega posla je na začetku vojne na Hrvaškem in ob mednarodnih sankcijah na uvoz orožja potekala prek Slovenije. Podatki kažejo, da se je na Hrvaškem pri nakupu orožja samo v gotovini obrnilo pol milijarde dolarjev, največ na relaciji Slovenija-Hrvaška.

Prisotni na promociji so si bili enotni, da je avtorski tandem Šurc-Zgaga opravil pionirsko delo pri raziskovanju preprodaje orožja na Balkanu in da bo njuna knjiga spodbudila tudi druge raziskovalne novinarje v regiji, da se otresejo strahu pri pisanju o tej nevarni temi.

Več v spodnjem videoprispevku.

VIDEO
V imenu države tudi v hrvaščini
A. Č., Vanja Vardjan, Odmevi
Prijavi napako
Komentarji
endrug
# 30.09.2013 ob 22:58
Me prav zanima, zakaj JJ njiju ne toži...?
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:04
haha komu dajete medijski prostor. In potem pravite da niste levičarski.

Novinarskemu domu v Zagrebu?

Tudi meni se zdi, da iz tega doma komunajzerstvo prav šprica...
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:03
@endrug
Me prav zanima, zakaj JJ njiju ne toži...?

kaj meniš zakaj?
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:13
@el kartel

Mene bolj kot samo kršenje embarga, ki je bilo takrat pač v slovenskem interesu, iritira to, da so nekateri orožje, ki je pripadalo slovenski državi pod krinko nacionalnega interesa prodajali za svoj žep in tako Sloveniji koruptivno speljali milijone.
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:10
@Mirnčan

Me pa nekaj zanima...
Ali si ti še vedno prepričan, da Janša ni na veliko mutil z orožjem?
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:16
@Mirnčan
Če to delata levičarska novinarja potem res mora biti top of the top.

Ma dej nehi s temi levičarji no...
Neko delo je dobro ali pa slabo, pa naj ga napiše levičar ali desničar.

Konkretno delo je pač profesionalno izpeljano in je zato že prejelo tudi nagrade neodvisnih mednarodnih ustanov.

Enako kot je na primer v prozi izredno kvaliteten Jančar, pa čeprav je desničar.

Ne bodi tako tog, no....
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:32
Dva "novinarja" sta napisala eno samo zgago.

Uau kakšna recenzija te knjige. še boljša kot Mirnčanova.

Res beda od bede...vedno ko se ti zdi, da so janševiki v svoji primitivnosti dosegli dno, si ponovno presenečen, da temu ni tako in da za njih dno sploh ne obstaja.
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:19
@Mirnčan
zapatist jaz tudi lahko zapišem da je bilo od 5 do 20 tovornjakov zlata ki so peljali v Murgle k hiši Milana Kučana

Seveda lahko to napišeš. Vendar dvomim, da boš lahko na to temo napisal tri knjige z stotinami dokumentov in boš za to prejel mednarodne nagrade.

Ampak...poskusi:)
Brigate Rosse
# 01.10.2013 ob 01:30
Kako je fant iz Mirne zabaven in vse ve... Samo tega ne zakaj ju Ivan ne toži ne... Polovico teh knjig namreč predstavljajo dokumenti - vse črno na belem ;). Drugače je pa skrito povelje prav tako odlična knjiga in dokaz tega kako sta "zavedna" slovenca - Krkovič in Janša neposredno kriva za smrt slovenskega domoljuba Merlaka!
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:59
@Mirnčan
lol zakaj bi jaz teb izpisoval laži?

meni ni treba. ampak se ti ne zdi, da gre za nek minimalen nivo kulture, da če nekoga obtožiš samih laži, da jih vsaj nekaj našteješ?
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:45
No komad smo odvrtel...crveni pa še vedno brska po knjigah in išče laži...

Torej še vedno čakamo na laži, ki os v tej knjigi in nam jih bo Crveni predstavil:
1.
2,
3.
4.
5.
6.

Ne vem zakaj se mi zdi, da se bomo še načakali...

Da si skrajšamo čas

zapatist
# 30.09.2013 ob 23:37
@crveni
Lažemo, sad i na hrvatskom...

Si prebral knjigo?
Kakorkoli...bi znal naštete laži, ki so v tej knjigi, ali pač trobiš nekaj, kar so ti rekli na Trstenjakovi da trobiš?
Verjamem, da temu ni tako, da imaš torej svoje avtonomno mnjenje in boš znal navesti laži v tej knjigi.

1.
2.
3.
4.
5.
6.

Čakamo

Medtem pa, ko se naš crveni trudi pa si lahko malo skrajšamo čas

el CARTEL
# 30.09.2013 ob 23:10
V imenu države, ki govori o prodaji ter preprodaji slovenskega orožja Hrvaški in BiH-u.

po večkratnih cenah, ki so včasih narasle čez noč..

to pa niso edine kršitve embarga: nemci in američani so na veliko, z nočnimi preleti, metali orožje vsepoprek (odkril wikileaks), prav tako pa je orožje prihajalo tudi iz latinske amerike - recimo poznani ustaš, ki se je pred kratkim stegnil, dinko šakić, je bil tudi vpleten v pošiljanje orožja (se mi zdi argentinskega orožja, ki naj bi bilo namenjeno v kolumbijo, končalo pa na hrvaškem)
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:55
@Mirnčan
Kot da ima čas izpisovati laži.

Če jih nima crveni, ki je kot kaže zelo zaposlen, ko si piše navodila, ki mu jih dajejo na trstenjakovi, pa se mi zdiš ti kar pimeren kandidat, da te laži našteješ...ne zdi se mi, da te čas ravno baše. Tako, da glede na to, da se strinjaš da so tam same laži, mogoče ti prevzameš štafeto?

1.
2.
3.
4.
5.
6.

Hvala

Ker pa se mi zdi, da bom na te laži danes še kar čakal...hm, zakaj si ne bi skrajšali časa?

GUESS
# 01.10.2013 ob 00:52
@ MIRNČAN ob 22.57: haha komu dajete medijski prostor. In potem pravite da niste levičarski.
@ MIRNČAN ob 00.33: Nisem jaz tako zasvojen s politiko in aferami da bi pisal o tem.
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:04
Torej če prav razumem so v teh treh debelih knjigah, podprtih s stotinami dokumentov same laži, ki pa jih ne znate našteti niti par?
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:17
@Mirnčan

Torej je ena od laži, zaradi katerih tile dva lažeta, ta da ne vesta točno ali je bilo število tovornjakov 12 ali 13?

Druga pa, da sta citirala pričevanje priče?
Wasabi
# 30.09.2013 ob 23:57
Res je zanimivo, da ju Janša ne toži;) Naj gre all in, saj tako in tako politično hira.
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:24
@el Kartel
sicer pa ja, vojni profiterji seveda iritirajo.. a je še vedno embargo večja kršitev (če je vojni profiter osebna nemoralnost, je embargo nemoralnost, ki jo spodbuja državna politika)

V konkretnem primeru se ne strinjam. Zagovarjati embargo na uvoz orožja na primer muslimanom v Bosni, ki so bili soočeni z grožnjo genocida s strani izredno dobro oborožene srbske armade je navadno licemerje in pristanek na to, da se jih pobije brez odpora.

Na eni strani si namreč imel srbsko armado, ki je podedovala večino orožja JLA in ki je bila agresor, na drugi strani pa žrtev, ki je bila slabo oborožena.

Torej še enkrat. Pozicija, da se naj ne oborožuje ne JLA ( ki kaj takega sploh ni več potrebovala ) kot muslimanov, je pozicija, ki gre v korist agresorja.
marko5555
# 01.10.2013 ob 08:59
Zakaj hudiča je vsaka resnica, ki ni enaka resnici SDS in njihovih oprod, tako levičarska. Fanta sta raziskovala, svoje trditve podkrepila z dokazi in dejstvi. Malo se je za zamisliti, koliko denarja se je obrnilo in kje je ta denar pristal. Morda v zdravstveni blagajni, ki poka po vseh šivih? Morda blagajni od koder se črpajo socialna sredstva? Morda v kakšnem uspešnem podjetju, ki je kasneje in še danes povečevalo število zaposlenih in njihove plače? Ne bi rekel.
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:28
@Mirnčan
Ko jo napišeš ti jo vsaj jaz kupim...
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:11
Ne vesta števila tovornjakov pa vseeno omenjata

Od 10 do 15?
Si spregledal?
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:48
@zuco
Nametala sta par populizmov

Ki sta jih, če še ne veš vse argumentirala s konkretnimi dokumenti...

Ampak ti že veš...

Tako, da nam boš te popullizme seveda lahko zaupal:
1.
2.
3.,
4.
5.
6.

Hvala
NoriPlanet
# 30.09.2013 ob 23:23
Prej ko slej se bo izvedela resnica. Mnogi, ki jih pri nas ljudje častijo za domoljube, se bodo na koncu izkazali za vojne profiterje, ki jim ni bilo nič mar za državo.
Razkosanje Jugoslavije je bilo predvideno s strani velesil in sankcije so bile samo prevara za naivne.
el CARTEL
# 30.09.2013 ob 23:17
zapatist @ ne vem če so mrtvi ljudje v slovenskem interesu... mogoče v interesu tistih ki njihovo smrt sedaj izkoriščajo (globoko sem prepričan, da če ne bi bilo potenciranja konflikta - "evo orožje sedaj pa streljaj" - da bi se, vsaj slovenija lahko odcepila povsem mirno)

sicer pa ja, vojni profiterji seveda iritirajo.. a je še vedno embargo večja kršitev (če je vojni profiter osebna nemoralnost, je embargo nemoralnost, ki jo spodbuja državna politika)
Aeda
# 01.10.2013 ob 09:32
MIRNČAN, enkrat za vselej nam sporočite:
1. ODOBRAVATE trgovin z orožjem za gotovino, ki je neznano kam poniknila?
2. ODOBRAVATE dejstvo, da so na Hrvaškem obsodili gen. ZAGORCA na zaporno kazen zaradi trgovine z orožjem in okoriščanjem v osebne namene, pri nas pa NIKOGAR, čeprav je na to temo spisanih kar nekaj knjig - Trgovci s smrtjo, B. Praznika, Kaj nam pa morete M. Frangeža, ki vsebujejo tudi faksimile z dokumenti o tem trgovanju?
3. Stre zagovornik osebnega okoriščanja na račun stisk drugih narodov nekdanje skupne države?
4. Kaj sploh veste o težavah pri raziskovalnem delu vseh omenjenih, da so se dokopali do dokumentov o tem umazanem poslu?
5. Se vam ne posveti, da verjamete nekomu, ki mu ni do ničesar, razen do lastne koristi in je zanjo pripravljen storiti VSE, prav vse?
izo
# 01.10.2013 ob 07:58
mirnčan ne bo vrjel, pa magari vidi tiste janševe sštemplje na dokumentiha za razvoz iz garnizonov ipd.. komunajzeri na delu, čeprav je recimo knjiga nastajala precej časa pred zombiji ipd..
predlagam pa tudi dotičnemu, da naj se malo odpravi na kočevsko in belo krajino povprašat lokalce, kdo vse se je takrat smukal okrog meje in s kakšnim namenom (tako kot iz slo kot iz cro). tokrat bo najbrž še kdo iz sosedstva si kaj upal povedat. ko franjo (oz njegov duh) vseeno ni toliko več močan..
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:06
@El Cartel
Pri knjigi z orožjem gre prvenstveno za trgovino z orožjem na Balkanu.
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:49
@zuco
hahah Zapatist ti pa redko dobiš 4 minuse. To vse pove o tem.

Minusi povedo vse...imaš prav...
šurda
# 01.10.2013 ob 11:24
MIRNČAN
Ne delaj SRAMOTE tem, portalu ! V teh knjiga je več
tisoč DOKUMENTOV, in to PODPISANIHA, a kaj boš ti
VEDEL, ko si MLAJŠI od SAMOSTOJNE SLOVENIJE !!
jaz OSEBNO pa dobro vem, kaj se je takrat dogajalo !

Ob 10-ne TOŽB enega in edinega IVANA Janeza Janše,
se NE UPA tožiti ne avtorjev te triliogije, ne avtorja
Kaj nam pa morete ? ne števine druge, ki so
pisali RESNICO , tudi avtorico Drago Potočnajk, ki je
napisla Skrito pvelje en in edini IVAN Janez Janša
ne toži, že ve zakaj NE !
sanja25
# 01.10.2013 ob 09:39
Bravo naši novinarji! Kot zanimivost naj še povem, da na Hrvaškem ti zločini še niso zastarali kot pri nas. Tako da če bo volja tožilstva lahko naše švercerje čaka še marsikaj zanimivega. :)
zapatist
# 01.10.2013 ob 00:12
Ampak ne vem zakaj se mi zdi, da tebe ne moti toliko, da ne vesta natančno ali je bilo tovornjakov po izpovedi prič 12 ali 13, temveč nekaj drugega:)
Kobalt
# 01.10.2013 ob 14:44
MIRNČAN spet "epsko" trola, hehe, to bo danes še pa še smeha :-)
Binder Dandet
# 01.10.2013 ob 08:35
@kralj kekec:
Res imaš pravo ime. Cvestitka za omembo Stefanijinih 100 mio v Mehiki.:D
Binder Dandet
# 01.10.2013 ob 08:34
@MIRNČAN:
Če opraviš intervju s pričo dogodka in ta izjavi, da je bilo tovornjakov med 10 in 15, to objaviš. Kakorkoli drugačna objava bi pomenila manipulacijo. V temle primeru hočeš z glavo skozi zid.
izo
# 01.10.2013 ob 08:10
haha komu dajete medijski prostor. In potem pravite da niste levičarski.

nekaj let nazaj je nekfo grozil založbam ipd, da se pečajo s to knjigo, prvatako mmc sploh ni niti (smel) omenil zadeve, kljub temo da je knjiga že bila v obtoku. itd itd..
a takšen "prost" medijski prostor si imel v mislih?
HerrFlick
# 01.10.2013 ob 07:24
Če bi bili glavni akterji te trgovine domoljubi kot sami zase radi pravijo, bi s tem orožjem zakoličili meje s Hrvaško (Tuđman bi bil takrat pripravljen marsikaj podpisati v zameno za vojaško pomoč), ne pa polnili lastnih žepov.
zapatist
# 30.09.2013 ob 23:02
Prisotni na promociji so si bili enotni, da je avtorski tandem Šurc-Zgaga, opravil pionirsko delo pri raziskovanju preprodaje orožja na Balkanu

Verjetno so bili ti prisotni člani murgeljske celice.
matori
# 01.10.2013 ob 16:28
crveni - torej zakaj se cudis ce nekdo rece da ko JJ odpre usta laze -saj uporablja iste vatle kot ti
divjejabolko
# 01.10.2013 ob 20:55
Čakam, da bo ene deset strani komentarjev, ena desetina njih bo od MIRNČANA, druga desetina pa od Crvenija ...
matori
# 01.10.2013 ob 17:14
crveni - le da te spomnim,JJ je pravnomocno obsojen,torej je kriminalec - Surc in Zgaga sta novinarja,ki sta dobila prestizno evropsko nagrado za prav te knjige,ki gredo vernikom JJ tako na zivce.Torej nisi siamski dvojcek JJ,da bi bil vedno prisoten poleg njega,vendar ti ves da je on nedolzen in nisi prebral niti ene knjige,vendar imas mnenje o njih,ceprav se ti sanja ne o vsebini - bi clovek rekel da si ti politicni delavec
matori
# 01.10.2013 ob 14:17
Zuco - nastej te populizme in povej kje sta se zlagala
matori
# 01.10.2013 ob 14:16
Mirncan - kot veliki poznavalec dela in zivljenja velikega vodje Ivana Janeza,daj nam prosim nastej katere trditve v knjigi niso resnicne,kateri dokument v knjigi je ponarejen - in ko bos zacel o tem razmisljat z svojo glavo,ti bo postalo jasno zakaj jansa ne tozi piscev - mimogrede avtorja sta dobila evropsko nagrado za dosezek v raziskovalnem novinarstvu
izo
# 01.10.2013 ob 08:11
padron, da se ne pečajo, seveda..
matori
# 01.10.2013 ob 18:07
crveni - mi sploh ne rabimo sodstva - saj imamo tebe,ki ze vnaprej poves scenarij,kako se bo kaj zgodilo - tudi JJ je isto pocel,le da se je nekje ustel in ga zdaj caka montirana resetka na oknu v vasici Dob
el CARTEL
# 01.10.2013 ob 00:04
zapatist @ potem se pač ne strinjava... jaz sem sicer govoril za slovenijo in v sloveniji - brez kavbojstva - ne bi padla niti ena žrtev. tanki bi se eventualno speljali iz suvereno priznane države, saj s slovenijo pretežno srbska JLA ni imela nikakršnih problemov (ni bilo nasilja, kot recimo na hrvaškem ali v bosni)
braun
# 30.09.2013 ob 23:39
Vojna je etična veličina in človek ne more verjeti kako se lahko zraven prerinejo prekupčevalci z orožjem
Crveni
# 01.10.2013 ob 18:02
le da te spomnim,JJ je pravnomocno obsojen,torej je kriminalec -

Obsojen na montiranem političnem procesu, katerega sodbo bo, če ne prej zavrglo Evropsko sodišče za človekove pravice.
Crveni
# 01.10.2013 ob 16:32
Janšo blatijo in ga poskušajo medijsko umoriti že dvajset let. Dokazali pa niso črno ne belem še prav nič, nada, ništa, nothing, nichts,....

Šurc in Zgaga pa nista niti n od novinarjev, onadva sta družbeno politična delavca.
Crveni
# 01.10.2013 ob 16:26
Si prebral knjigo?
Kakorkoli...bi znal naštete laži, ki so v tej knjigi, ali pač trobiš nekaj, kar so ti rekli na Trstenjakovi da trobiš?


Ni mi potrebno brati knjige, dovolj je da vem kdo sta avtorja. (Udba - oddelek za blatenje JJ)
Kazalo