Na tleh bo v treh dneh, ko bo potekala stavka, ostalo kar nekaj letal. Foto: EPA
Na tleh bo v treh dneh, ko bo potekala stavka, ostalo kar nekaj letal. Foto: EPA
Pariz
Potniki niso navdušeni nad stavko, saj bodo številni morali prestaviti svoje polete. Foto: EPA

. Zaradi stavke so samo v torek odpovedali 1.800 poletov.

Francoski kontrolorji stavkajo zaradi nasprotovanja načrtom Evropske komisije glede vzpostavitve vseevropskega sistema nadzora zračnega prometa. Poleg odpovedanih poletov bodo nastajale tudi zamude. "V tem trenutku so razmere na dveh pariških letališčih mirne, vendar tekom dne pričakujemo zamude," je povedal neimenovani tiskovni predstavnik družbe Aeroports de Paris (ADP), ki upravlja tudi največje pariško letališče Charles de Gaulle.

Francoska agencija za civilno letalstvo je letalske družbe, ki letijo na letališča v Parizu, Lyonu, Nici, Marseillu, Toulousu in Bordeauxu, obvestila, da morajo število letov do četrtka zvečer zmanjšati za 50 odstotkov, saj želijo s tem preprečiti prevelike težave na letališčih, kjer bo največ motenj v prometu.

Odpovedali tudi polet Adrie Airways v sredo
Nemški letalski prevoznik Lufthansa je moral do četrtka odpovedati 174 poletov, irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair pa je odpovedal več kot 100 poletov. Pri Ryanairu so izrazili ogorčenje nad stavko, saj so po njihovem mnenju kontrolorji potnike vzeli za talce in so Evropsko komisijo pozvali, naj poskrbi, da se bo stavka čim prej končala. Tudi slovenski letalski prevoznik Adria Airways bo moral zaradi stavke odpovedati sredni povratni let med Ljubljano in Parizom (JP 322/JP 323).

Francoskim kontrolorjem naj bi se s simboličnimi akcijami v sredo pridružili tudi kolegi iz nekaterih drugih evropskih držav, iz Avstrije, Belgije, Velike Britanije, Bolgarije in Italije. Kontrola zračnega prometa Slovenije je sporočila, da se slovenski kontrolorji akcijam ne bodo pridružili.

EU se zavzema za enotni zračni prostor
Evropska unija si že več kot deset let prizadeva vzpostaviti vseevropski sistem nadzora zračnega prometa, t. i. enotno evropsko nebo. Celovito izvajanje enotnega evropskega neba bo po ocenah Bruslja omogočilo desetkratno izboljšanje varnosti zračnega prometa in potrojilo zmogljivost zračnega prostora. Za 50 odstotkov naj bi zmanjšali tudi stroške upravljanja zračnega prometa, vplive na okolje pa za 10 odstotkov. Razdrobljenost evropskega zračnega prostora po ocenah komisije povzroča dodatne stroške v vrednosti skoraj pet milijard evrov letno.