Že leta je bilo v nemške avtoceste in zvezne ceste vloženega občutno premalo denarja, ceste so bile zato polne lukenj, občasna popravila pa so povzročala številne zastoje, so ugotavljali nemški strokovnjaki. Foto: EPA
Že leta je bilo v nemške avtoceste in zvezne ceste vloženega občutno premalo denarja, ceste so bile zato polne lukenj, občasna popravila pa so povzročala številne zastoje, so ugotavljali nemški strokovnjaki. Foto: EPA

Nemška vlada je potrdila naložbeni sveženj v vrednosti 2,7 milijarde evrov za infrastrukturo. Gre za drugi projekt nemškega ministra za promet iz vrst bavarskega CSU-ja Alexandra Dobrindta, za katerega sam pravi, da je največji v zgodovini. Denar večinoma prihaja iz obstoječega programa ministrstva, nekaj dodatnih sredstev je prispevalo tudi ministrstvo za finance, vrednost projekta pa presega tudi zahteve strokovnjakov.

Obnova se začne čez dve leti
Že leta je bilo v nemške avtoceste in zvezne ceste vloženega občutno premalo denarja, ceste so bile zato polne lukenj, občasna popravila pa so povzročala številne zastoje, so ugotavljali nemški strokovnjaki. Tega naj bi bilo čez dve leti konec. Infrastrukturni projekt ministra Dobrindta je potrjen. "S temi naložbami začenjamo najmočnejšo ofenzivo posodobitve infrastrukture, kar jo je kdo videl," se je pohvalil Dobrindt in dejal, da se infrastrukturni projekti s tem lahko takoj začnejo uresničevati.

Denar bo namenjen že pripravljenim projektom: 1,5 milijarde za popravilo lukenj na avtocestah in zveznih cestah, 700 milijonov bo namenjenih novim projektom, 500 milijonov posodobitvi obstoječe infrastrukture. Vlada je povečala tudi zdajšnji sklad za obnovo mostov z ene na 1,5 milijarde evrov.

Največ denarja bo dobila Bavarska
Poleg tega bodo z letom 2018 povečali tudi vrednost obstoječega sklada za vzdrževanje cest z zdajšnjih 2,5 na 3,9 milijarde evrov. Od vseh dežel bo največ infrastrukturnega denarja dobila Bavarska, 621 milijonov evrov.

Nemški minister za promet Dobrindt je zadovoljen, potem ko je njegov prvi projekt, v katerega je vložil veliko energije, ga obljubil volivcem in je zapisan tudi v koalicijski pogodbi - uvedba cestnin za tujce, - za zdaj na čakanju. Evropska komisarka za promet Violeta Bulc je namreč sprožila postopek ugotavljanja skladnosti zakona z evropsko pogodbo o nediskriminaciji, ki bi lahko trajal tudi do dve leti. Dobrindt je takrat sporočil, da zaradi postopka ne morejo izvesti natečaja za izbor izvajalcev uvedbe cestninskega sistema, zato postopek za zdaj ustavljajo.