Evropa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 33 glasov Ocenite to novico!
Civita di Bagnoregio - slikovita vasica z 10 stalnimi prebivalci, ki ji je dolgo časa grozilo, da se preprosto zvali v dolino. Foto: AP
Julija se je na protestu proti turistom v Benetkah zbralo 2.000 domačinov. Foto: Reuters
"Dobrodošlica" turistom v Palma de Mallorci - "Turisti, vi ste teroristi". Foto: Reuters
Španci so poleg Benečanov morda najbolj razkačeni zaradi turistov. Prizor je z ene od plaž pri Barceloni. Foto: Reuters

Dodaj v

V boj proti poplavi turistov z vstopnino za vstop v mesta?

Vas Civita di Bagnoregio edina v Italiji z vstopnino
20. avgust 2017 ob 10:21
Rim - MMC RTV SLO

V času, ko se evropska mesta spopadajo s skoraj neobvladljivim valom turistov, ko v Benetkah protestirajo proti izrivanju domačinov iz mesta, v Španiji se pojavljajo proti turistom nastrojeni napisi, na Bledu pa Slovencem svetujejo, naj na obisk raje počakamo do jeseni, si župan italijanske vasi Civita di Bagnoregio mane roke.

Francesco Bigiotti se je namreč odločil za rešitev, ki se mnogim zdi pretvegana, prekonfliktna. Uvedel je namreč vstopnino za prečkanje mostu do te slikovite srednjeveške vasi na vrhu vzpetine v pokrajini Lazio. Nad izkupičkom je navdušen.

Civita di Bagnoregio, vasico z desetimi stalnimi prebivalci, ki je 120 kilometrov oddaljena od Rima, so pred več kot 2.500 leti ustanovili Etruščani, nato je že praktično izumrla, danes pa je edino mesto v Italiji, ki zaračunava vstopnino. To so uvedli že leta 2013, ko je znašala še poldrugi evro, letos pa so jo z avgustom krepko podražili - vsak obiskovalec mora ob delovnikih za obisk odšteti tri evre, ob nedeljah in praznikih pa pet. Za še nekaj evrov več pa lahko dobite tudi zasebno vodenje po vasi.

O vstopnini v mesto ali pa vsaj za na najbolj oblegani Trg svetega Marka že dolgo razmišljajo mestne oblasti v Benetkah, ki nikakor ne morejo najti rešitve za poplavo turistov, ki se zgrinjajo nad romantično mesto na laguni, s tem pa načenjajo tradicionalni način življenja in višajo cene najemnin, da je postalo življenje v mestu za domačine neznosno. Protesti so tako stalnica v mestu, katerega prebivalstvo je upadlo na pičlih 55.000, kar je trikrat manj kot po drugi svetovni vojni. Julija je proti množičnemu turizmu - najbolj jim gredo v nos dnevni, nezapravljivi obiskovalci s križark - protestiralo 2.000 ljudi, kljub temu pa se vstopnina mnogim zdi preradikalna zamisel.

Vedno več obiskovalcev
Bigiotti se ne strinja. Kljub vstopnini vas privablja vse več obiskovalcev - letos naj bi jih kar 850.000. Za primerjavo: leta 2010 so jih našteli 40.000. "Cena vstopnice jih sploh ni odvrnila. Pravzaprav je izboljšala kakovost turizma. V nekih pogledih kraj s tem pridobi vrednost. Celo turisti so pozornejši, zadržijo se dalj časa in so spoštljivejši," za Guardianov Observer razlaga prednosti vstopnine Bigiotti.

Župan s sistemom vstopnin lahko nadzira tok turistov, hkrati pa je zaradi njih lahko ukinil občinski davek, tako v Civitaju kot tudi v večjem kraju pod njegovo pristojnostjo Bagnoregiu s 3.650 prebivalci. Ob tem se ponaša še z ničelno brezposelnostjo, zahvaljujoč 400 delovnim mestom, ki jih je ustvaril v turizmu in s turizmom povezanimi malimi podjetji, ki so vzniknila v zadnjih letih. "Bagnoregio je edino italijansko mesto, kjer prebivalci ne plačujejo več občinskega davka. Uspelo nam je izboljšati lokalne storitve – zdravstvo je boljše, uvedli smo prevozna sredstva za invalide ... Uspeva nam živeti avtonomno, zahvaljujoč turizmu in kulturi. Resnično, pravi čudež," pravi Bigiotti.

"Umirajoče mesto"
Res bi lahko govorili o čudežu, še zlasti zato, ker je bil kraj Civita znan kot "umirajoče mesto" zaradi vseh plazov, potresov in poplav, ki so ga ogrožali vse od 17. stoletja. Namesto da bi oznaka vas ugonobila, so jo izkoristili za spretno tržno kampanjo in zdaj boste napis "umirajoče mesto" našli celo na smerokazih. Pri tem pa ne gre za lažno oglaševanje – leta 2014 in 2015 je v vrsti zemeljskih plazov del vasi zgrmel v dolino, geologi pa položaj vasi in njeno ogroženost primerjajo s taljenjem sladoleda.

A dogodek je spodbudil nekaj največjih italijanskih kulturnikov, od skladatelja Ennia Morriconeja do režiserja Bernarda Bertoluccija, da so podprli peticijo za uvrstitev Civitaja na Unescov seznam svetovne dediščine, dodatna sredstva pa je za ohranitev vasi, vse bolj prepoznavne kot kulturni in zgodovinski biser, prispevala še regionalna vlada. Tudi del vstopnine gre neposredno v sklad za ohranitev vasi, do katere lahko pridete zgolj peš (ali z mopedom), po mostu, ki so ga delno uničili Nemci med drugo svetovno vojno.

Vsi turisti seveda niso zadovoljni z vstopninami, še zlasti Italijani, a se tudi njihovo nezadovoljstvo naglo razkadi, ko vstopijo čez stari vhod po ozkih tlakovanih uličicah na glavni trg z zvonikom in cerkvijo iz 13. stoletja. V vasi je tudi nekaj penzionov, kjer lahko prespite, večina starih hiš pa je danes preurejenih v počitniške apartmaje. Kot piše Observer, sicer kaj veliko v vasi ni početi - razen občudovanja zgodovine in ležernega posedanja ob kozarcu italijanskega vina.

Aristokrati prišli in odšli
V 60. in 70. letih je nekaj časa kazalo, da se bodo prišleki, očarani nad pravljično pokrajino in odmaknjenostjo Civitaja, v kraju za stalno naselili – italijanski aristokrati so pokupili na pol podirajoče se stavbe, ki so jih želeli preurediti v luksuzna podeželska domovanja, a so obupali, ko so ugotovili, da ni infrastrukture in ponudbe za življenjski slog, ki so ju bili vajeni. "Ko so uredili hiše in z njimi impresionirali vse svoje prijatelje, so odšli. Kaj več se jim je zdel prevelik napor," pravi Anthony Costa Heywood, ameriški arhitekt, ki je tudi sam vas odkril v 60. letih, od leta 2003 pa je eden redkih, ki v kraju živijo stalno. Vas še vedno nima ne pošte ne trgovine, kaj šele bolnišnice ali šole, živi pa izključno od turizma.

Na to panogo se bo Bigiotti še naprej osredotočal, a z veliko mero opreznosti. Še vedno mu gre v nos izjava Giulia Tremontija, gospodarskega ministra v vladi Silvia Berlusconija, ki je leta 2010 sredi finančne krize korenite reze v umetnost in kulturo utemeljil z besedami: "Kultura te ne nahrani." "Dokazali smo mu, da se moti in storili točno obratno. Kraj Civita je bil označen za umirajoče mesto. Danes Civita ni samo živ, ampak ohranja pri življenju tudi celotno območje."

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
generusus
# 20.08.2017 ob 11:37
Velika turistov v resnici sploh niso turisti, ampak gredo v tuje kraje predvsem z namenom, da pofotografirajo vsak korak na poti, predvsem pa ob turističnih znamenitosti. Do znamenitosti ne izkazujejo nobenega resničnega odnosa in spoštovanja, ampak jim gre predvsem za to, da fotke objavijo na družabnih omrežjih, s čimer promovirajo sami sebe. Ni daleč čas, ko bodo velika zahodna mesta s turističnimi znamenitostmi ostala brez avtohtonih prebivalcev, in bodo namenjena predvsem trumam fotografij željnih "turistov". Upam, da se čim prej uvedejo vstopnine tudi za druga mesta s podobnimi značilnostmi.
elGoyc
# 20.08.2017 ob 11:35
Najprej glede Bleda. Ta županova izjava je bila povsem dobronamerna, ker je zame zagotovo Bled boljša izkušnja konec maja ali septembra kot v višku sezone. Najbolj glasni so seveda tisti obiskovalci, od katerih nima Bled nič, še za parking jim je škoda dati dva evra.

Drugače seveda podpiram zmerne vstopnine, 2-3€ ker s tem lokalno prebivalstvo nekaj zasluži in tudi turisti nato bolj spoštujejo destinacijo. Turizem lokalnim prebivalcem povzorča določene probleme, sploh če niso vezani na gostinstvo, in edino prav je, da imajo določeno odškodnino.
Hijena
# 20.08.2017 ob 10:51
Me prav zanima, kako bi reagirali vsi, ki odganjajo turiste, če turistov naenkrat ne bi bilo več?
Od česa bi živeli?
Za preživetje bi se morali bistveno bolj potrudit!!!
Prosili bi jih, da se vrnejo!
Bled bi pa morali Slovenci bojkotirati do prihodnjega poletja in lahko bi opazovali reakcijo župana in njegovo prosjačenje naj vendar pride kdo na kremšnito!
Kemik
# 20.08.2017 ob 12:08
Mislim, da je nemogoče primerjati eno takšno majhno vasico na hribu, kjer razen razgledov naokoli in hoje po mestu ter obisku restavracij ni mogoče početi ničesar (ker nekih posebnih atrakcij in muzejev preprosto ni), z nekim velemestom, kjer je polno drugih atrakcij z vstopninami. Sicer pa v nekaterih mestih v Italiji (sploh v Toskani, recimo Firence in Lucca) že obstajajo visoke ekološke takse za avtobuse (tudi 300 € in več na avtobus), da lahko ti pridejo v center mesta, kar je na nek način ironično, ker množica osebnih avtomobilov sigurno povzroča večje skupne količine izpušnih plinov v centru mesta. Mislim, da imajo tudi Benetke za avtobuse in tovornjake podoben režim, za križarke pa nisem prepričan (bi pa bilo logično, da bi bila ekološka taksa tudi za njih).

Kar se Bleda tiče, pa mislim, da se ima pritoževati samo na svojo nesposobnost. Že leta se govori, da bi se morala pri Lescah narediti obvoznica, ki bi obvozila Bled, tako da bi tisti turisti, ki bi želeli iti do Bohinjskega jezera, Bled preprosto obvozili po obrobju in ne bi rabili voziti čez njega, bi se pa lahko seveda brez problema tudi vrnili do njega kasneje, če bi želeli. Poleg tega pa, ali je na Bledu res tako težko narediti neke velike parkirne hiše (najbolje pred spustom do jezera), podobne denimo tisti pred Piranom, da ne bi ljudje parkirali vsenaokoli (tudi napačno, na motečih mestih) in bi torej bilo vsaj glede tega urejeno? Seveda, da bi v parkirnih hišah avtomati delovali pravilno in tudi pravilno vračali denar, ne pa, tako kot ob Bohinjskem jezeru, samo sprejeli denarja in ga nič vračali. Samo očitno imajo na Bledu raje kazni od glob za napačna parkiranja in množico jeznih turistov (ki se ne bodo nikoli več vrnili) od denarja, pridobljenega od parkirnin, in veselih turistov, ki bi se na kraj kasneje tudi še kdaj radi vrnili. Tudi Bohinj bi se sicer lahko nehal čuditi temu, da večina ljudi parkira v Ukancu, ker je pač tam atrakcija z gondolo na Vogel, zato bi se pač moralo tamkajšnja parkirišča prilagoditi in tudi avtomate usposobiti, da bi tudi normalno vračali denar ter turistov s parkirninami ne bi ogoljufali.
sivi gandalf
# 20.08.2017 ob 10:42
ta most do te vasice je pa ogaben do amena
Matej037
# 20.08.2017 ob 10:54
Nekoliko dvolični so tile prebivalci omenjenih mest. Vsa delovna mesta, ki jih turizem prinaša, jih ne motijo, Prav tako z veseljem dražje prodajo svojo nepremičnino. Vse skupaj me nekoliko spominja na prebivalce dalmatinskih otokov, ki bi najraje, da jim turisti pošljejo denar po pošti (no, zdaj so se modernizirali tudi oni, tako da bi šlo tudi po PayPalu) sami pa naj ostanejo doma.
Ne čudi me, da je Barcelona ena od žarišč radikalne levice. Še županjo imajo takšno.
Kemik
# 20.08.2017 ob 13:16
mihaf, sigurno podpiram, da bi se tudi železniške proge na teh relacijah izboljšale in bile bolj obiskane (tudi Bohinjska proga bi bila ob večkratnih vožnjah lahko recimo kar velika atrakcija, kot sta recimo Bernina in Glacier Express v Švici, ker ima nekaj zares izjemnih viaduktov in tunelov ob lepi gorski pokrajini), a dejstvo je, da velika večina turistov pride tako v Bled kot Bohinj (kot tudi ostale jezerske pokrajine po Evropi) z osebnimi avtomobili, zato je vsekakor zelo pomembno, da se uredi vse skupaj na tem področju in se končno uredi z obvoznico in parkirnimi hišami.
mihaf
# 20.08.2017 ob 12:58
@Kemik: Poleg tega pa, ali je na Bledu res tako težko narediti neke velike parkirne hiše (najbolje pred spustom do jezera), podobne denimo tisti pred Piranom, da ne bi ljudje parkirali vsenaokoli (tudi napačno, na motečih mestih) in bi torej bilo vsaj glede tega urejeno?

Do jezera na Bledu že sedaj pripelje vlak. Zakaj ne bi raje razmišljali v smeri, da se frekvenca vlakov poveča, posodobi progo in nabavi kakšen nov vlak?

Vlak pripelje tudi do Bohinjske Bistrice - od tam pa na avtobus do jezera.

Zakaj je treba vedno razmišljati o avtomobilih?
Kermit
# 20.08.2017 ob 13:13
heron, ne vem iz kod si krenil, ampak recimo iz Ljubljane je do Bohinja krasna opcija čez Soriško (KVAAAAAAAA??!? Ke pa je to?!), pol urce je res daljša, je pa razen cca deset km malo bogega asfalta čisti užitek. Aja, v Ljubljani smo tudi plačali 6 evrov za 4 urce parkiranja, jbg, to je pač cena potovanja z avtom. Zakaj bi že okupiral 15 m2 tujega prostora zastonj? A ti pustiš parkirat na svojem hofu? Jaz ne.
janezjanez
# 20.08.2017 ob 11:05
Bojo ze teroristi poskrbeli, da se bo zmanjsal turizem v mestih in raznih tur.letoviscih. Ce bo slo tako naprej, bo itak pocilo vsak dan nekje. Pol bojo pa tisti, ki zivijo od turizma, se prosili ljudi, naj se vrnejo.
mihaf
# 20.08.2017 ob 13:34
@heron: to je dober predlog,le povezava je katastrofa,če hočeš v Bistrico moraš na Jesenice najprej:( . Tu bi lahko župani stopili skupaj z železnico in kaj naredili. Vendar to še ne pomeni da pa z avtomobilom ne moreš ali ne smeš priti,ker niso vsi ljudje doma samo ob železnicah in niso vsi radi odvisni od javnih prevozov,še posebej ne ob vročih ali slabih dneh.

Povezava je skoraj katastrofa zato, ker je na progi Jesenice - Bled Jezero - Bohinjska Bistrica - Most na Soči - Nova Gorica majhna frekvenca vlakov. To, da moraš iz Ljubljane do jezera na Bledu z vlakom čez Jesenice, ni noben problem - pot sicer traja cca uro in pol (dalo bi se tudi to skrajšati), te pa vlak pripelje praktično do jezera, do katerega se moraš samo spustiti po stopnicah. Zakaj bi bila vročina problem, ne vem, od Ljubljane do Jesenic (cca uro vožnje) vozijo razen redkih izjem klimatizirani vlaki, od Jesenic do Bleda pa večinoma ne, vendar ta pot traja le 15 minut.
Poleg tega turisti ne prihajajo samo iz Ljubljane, ampak tudi od drugje. Na Bled prihaja veliko Italijanov. Vlak iz Nove Gorice - postaja je tik ob meji - je zanje zelo udobna rešitev. Boljša kot avto.

Kemik, glede avtomobilov imam mešane občutke. Po eni strani je dobro, da se gradi parkirne hiše, po drugi strani pa sicer tako rešiš problem parkiranja, vendar ne rešiš problema gužve od Lesc naprej. Boš potem še ceste širil za tiste dva, tri mesece na leto, ko je naval največji? Sam zagovarjam javni prevoz, ki se ga je pri nas načrtno zanemarjalo več kot dve desetletji.
heron
# 20.08.2017 ob 13:08
Do jezera na Bledu že sedaj pripelje vlak. Zakaj ne bi raje razmišljali v smeri, da se frekvenca vlakov poveča, posodobi progo in nabavi kakšen nov vlak?

Vlak pripelje tudi do Bohinjske Bistrice - od tam pa na avtobus do jezera.

Zakaj je treba vedno razmišljati o avtomobilih?

to je dober predlog,le povezava je katastrofa,če hočeš v Bistrico moraš na Jesenice najprej:( . Tu bi lahko župani stopili skupaj z železnico in kaj naredili. Vendar to še ne pomeni da pa z avtomobilom ne moreš ali ne smeš priti,ker niso vsi ljudje doma samo ob železnicah in niso vsi radi odvisni od javnih prevozov,še posebej ne ob vročih ali slabih dneh.
whitwice
# 20.08.2017 ob 12:19
Pa kaj se spet drek mesa s to izjavo iz Bleda in obiska slovenskih turistov v jeseni. Mislim, saj je bil ze objavljen clanek kjer je bila ta izjava lepo obrazlozena, prvotna pa vzeta iz konteksta. In zdej po 14 dnevih se spet pogreva in spet jemlje iz konteksta. No, saj kaj si bralci mislimo o taksnem pisanju lepo pove ocena clanka.
seven7
# 20.08.2017 ob 11:07
Takoj zapret vse turiste teroriste. Sploh tiste ki se ne znajo obnašat v tujih krajih.
heron
# 20.08.2017 ob 14:22
kermit
nisem še krenil,sem pa mislil it v varianto da bi šel z vlakom do Bohinja in potem nazaj z kolesom čez Gorje in Bled in proti LJ. Dejstvo je ,da ko ni blo turistov so jamrali,ko pridejo jamrajo pa domače odrivajo in se hudujejo nad prometom. Zakaj pa se nikamor nič ne vlaga? Čeprav tudi sam nisem za tako masivno obiskovanje. Spomnim se mojih rosnih let,ko smo z prijatelji kampirali na Bohinju,joj,čisti užitek,lepo,mir,sedaj pa povsod sama pločevina,nekontrolirano razmetana. Zakaj ni urejena kolesarska proga med Bohinjem in Bledom? To blo super. Veliko še imajo za postoriti,sama lepota kraja bo kmalu pošla na tak način. Nismo pa vsi obiskovalci enako stari,enakega zdravja,....,zato sem prej omenil vročino,...,če se odločiš da boš peljal starejšo osebo na izlet je težko da jo voziš z vlakom recimo iz drugih oddaljenih krajev,medtem,ko pa bodo tujci vse zasedli.
Kemik
# 20.08.2017 ob 12:25
Torej, z drugimi besedami, bi jaz tole opisano italijansko vasico nekako bolj enačil s kakšno eno znamenitostjo oz. atrakcijo, kot je grad, amfiteater ipd. v nekem velemestu. Takšnih primerov je še kar nekaj, recimo vasica Mont Saint Michel na meji med Normandijo in Bretanijo v Franciji ali pa vasica na italijanskem boromejskem otoku Pescatori na jezeru Maggiore, tudi sv. Štefan pri Budvi v Črni gori. Je vsekakor lepo v teh vaseh (tudi človek dobi občutek, kot da se je tam resnično ustavil čas in se sprehaja tam pred 400-500 leti), a nekih posebnih drugih atrakcij ni oz. je sama vas atrakcija kot celota.
frozen pingvin 2
# 21.08.2017 ob 09:26
Hijena

Od česa bi živel bled če nebi imel turistov? Hm, od tega od česar dejansko živi, ker turizem bledu prinese manj kot 10% prihodkov. Ja, od slovenčkov, ki nimajo za parking in zapravijo za eno kremšnito bled ne mora preživeti.

Bled rabi najprej neko sposobno vodstvo z idejo, vizijo in željo, kot npr v Lj. Mesto ima potencial, da bi lahko živelo izključno od turizma. Poglejte kak bum je doživela Ljubljana v zadnjih letih! Bled bi lahko brez problema zgradil obvoznivo, če bi bil želja. Brez problema zaprl celotno mesto za avtomobile, zrušil par hotelov, obnovil riklijevo vilo, itd. Brez problema bi lahko navil cene, uvedel vstopnine, itd. Le pač v začetku bi slovenčki malo jokali, ker nebi morali več džabe parkirat, pa krona bi jim z glave padla ker bi morali iti 200m peš, itd. Tut velik slovenčkov bi ostalo doma, ker pač bi morali plačati nekaj kar je bilo prej 40 let džabe. Ampak od gosta, ki ti pusti 1,5 eur glih ne moraš preživeti. Pa tudi kdo je rekel, da bi moral biti bled dostopen vsakemu slovenčku vsak vikend? Pač nekajkrat v lajfu greš in je to to. Kot postonjska jama. Draga kot pes, pa vsak let večji obisk, pa ne na račun slovenčkov, ampak na račun sposobnega vodstva, trženja, vizije, kar pač vidijo tujci.
Sussudio
# 20.08.2017 ob 19:13
Vas z 10 prebivalci nekje v Laziu od 40.000 turistov v letu 2010 pride na 850.000 turistov v zadnjem letu kljub vstopnini v mesto.
Uvedli vstopnino pa še turizem jim je narastel za cirka 2000% v 6 letih. Mi pa mislimo da smo boga za jajca prijeli ker končno vidimo Ljubljano malo turistično.
biba007
# 20.08.2017 ob 17:48
Moje mnenje

Jaz dejansko razumem nek del, sam odhajam po Slo v casu, ko ni sezon oz. na destinacije, ki niso oblegane turisticne atrakcije..ker enostavno ne prenesem guzvanja.. tako vsaj v miru pogledamo vse..Lepot po Slo je toliko, da imas cas za vse, pa tudi Bled pozno jeseni.. Bili 2x in trenutno ne vidim razloga, zakaj bi sli tja se 1x.. mogoce cez par let.. jezero bo tam.. :))
Je pa dvorezen mec, situacije polnih mest in verjamem, da se jih navelicas- smo ziveli v enem takem mestu in nikoli vec.. ko je bila sezona mimo, smo mi sicer zadihali, vse ostalo pa je - umrlo.. zdaj pa kaj je boljse..
AlterEgo
# 20.08.2017 ob 21:05
+ 5€ za blejsko obvoznico. Predlagam most-viadukt čez jezero v dveh delih., se pravi vzhodni del od Golf hotela do otočka s cerkvico, in drugi del od otočka s cerkvico do Zake. Naprej pa tunel do Boinjske Bele. To je edina varianta, saj se blejski kmetje in posestniki še leta ne bodo dogovorili, kje bi naj šla obvoznica. Rešitev bi bila ugodna tudi za monopolne pletnarje, ki tako ne bi bili več izpostavljeni prevelikemu številu obiskovalcev, saj bi se bolj varčni turisti peljali k cerkvici bodisi s kolesom, skuterjem ali pa kar s svojim osebnim vozilom.
Outsider
# 21.08.2017 ob 22:44
Še enkrat - tiste izjave ni dal blejski župan. Zapomnite si že enkrat to.
Ehehe
# 21.08.2017 ob 10:11
ena elegatna rešitev bi mogoče bila uveljavitev vinjet za sprehod po mestu. Kupil bi lahko dnevno, dvodnevno, petdnevno ali 10 dnevno vinjeto in si jo zalepil na čelo, reditelji po mestu bi pa preverjali če imas vsak turist vinjeto. Domačini bi nosili trak okoli roke, tudi to bi reditelji preverjali.
heron
# 20.08.2017 ob 12:51
Po cca 5 letih sem se letos odločil da gremo z družino na Bohinj. Od avtoceste do Bohinja smo vozili cca 2 ure,za znoret do amena,kasneje sem imel še zelo,zelo neprijetno izkušnjo z redarjem. Za preživetih 8 ur na Bohinju sem plačal 12 eur. Med drugim pa sem bil ogromonkrat v KG ,kjer nikoli ne plačam niti centa parkirnine,nobene gneče,...,v Bohinjskem in Blejskem koncu me ne bodo več videli,dokler stvari ne poštimajo,kot je treba. V KG ni nobene parkirnine pa vse funkcionira. Kako lahko nekdo dela razliko med domačim ali tujim turistom?????????? To je podobno kot slovenski direktorji,ko vedno jamrajo ,za njihove napačne odločitve so krivi delavci,sami pa niso sposobni nič. V KG območju ali Posočju urejajo ceste in ostale stvari,med tem ko na blejskem in Bohinjskem nisem videl nič novega razen zastonj pakirnega parkirišča-travnika,ki so ga ogradili z vrvjo in pa nov kamp v Bistrici in parkomate v Fužini in pri kampu. Je to vse kar znajo?
hypatos
# 20.08.2017 ob 11:40
V času, ko se evropska mesta spopadajo s skoraj neobvladljivim valom turistov, ko v Benetkah protestirajo proti izrivanju domačinov iz mesta, v Španiji se pojavljajo proti turistom nastrojeni napisi, na Bledu pa Slovencem svetujejo, naj na obisk raje počakamo do jeseni, si župan italijanske vasi Civita di Bagnoregio mane roke.

Ali kdo opazi bistveno razliko med Benetkami, Barcelono (oz. Španijo, kot je napisano v uvodu) in Bledom?

V Benetkah in Barceloni protestirajo (domačini) nad tujimi turisti, na Bledu pa direktor turizma (verhetno je na položaju zato, ker je naš - klasična zgodba v Sloveniji) "svetuje" Slovencem naj ne hodijo na Bled, medtem ko tujcev ne omenja.

Torej drugi dajejo v ospredje svoje, mi pa tuje. Hlapčevstvo 1/1.
TinTin
# 23.08.2017 ob 15:28
Barbikat...Kdo je unicil naso kulturno dediscino ( Gradove, Vile, spomenike, zgradbe kulturne dediscine Prvega ranga, itd...Komunisticna Oblast po 1945. Kar niso pokradli so pac pustili propadanju. Se ve zakaj Ljubljana nima vec tramvaja. Ker pac je bil za Kardelja relikt monarhije...Zelo nspredno razmisljanje...Sedaj trgamo sadove tega...
los-t
# 21.08.2017 ob 18:49
Bohinj in Bled sta tud zame out. Sam skoz se peljem, so bolj prijazni kraji pri nas. Pa se vožnja skozi je frustrirajoča, zato se med vikendom na daleč ognem tega konca. Tudi hribe nad Bohinjem ne obiščem več, spodaj so pozabili, da rabiš za to cel dan, pa si zračunajte koliko je parkirnina od jutra do večera.
AlterEgo
# 20.08.2017 ob 20:38
Jaz sem za vstopnino!
5€ za ogled Riklijeve vile na Bledu. Neprecenljiv spomenik slovenske kulturne in arhitekturne dediščine, ki je hvala bogu ohranjen v originalnem, nedotaknjenem stanju. Takih znamenitosti unesko ne premore.
nauportus90
# 20.08.2017 ob 15:23
Najbolj hardcore so Črnogorci, kjer so celotnega Svetega Štefana preuredili v luksuzni hotel, tako da lahko v vas vstopajo samo še hotelski gosti.
endrug
# 20.08.2017 ob 10:56
Mene že ne bodo videli kmalu na Bledu.
Barbikat
# 21.08.2017 ob 09:41
Dokler bodo take stvari link tukaj Slovenija ne bo nikoli turisticna destinacija. Razen za eno ali dvo dnevne turiste.
Barbikat
# 20.08.2017 ob 21:31
Tako malo stvari imamo,in se to vse zanemarjeno in v razsulu.
rooster
# 20.08.2017 ob 18:24

Do jezera na Bledu že sedaj pripelje vlak. Zakaj ne bi raje razmišljali v smeri, da se frekvenca vlakov poveča, posodobi progo in nabavi kakšen nov vlak?

Vlak pripelje tudi do Bohinjske Bistrice - od tam pa na avtobus do jezera.


prej kot boš te ideje v naši državi realiziral imaš že par parkirnih hiš zgrajenih
pikipokifloki
# 20.08.2017 ob 15:31
Italiani so se bolj razvajeni in nori od nas.

Celotna drzava je zadolzena do vratu, brezposelnost na vrhuncu, oni pa protestirajo proti turistom.

Seveda so malo nadlezni, ampak od necesa je treba zivet, ce noces za minimalca v tovarno!
hypatos
# 20.08.2017 ob 11:52
@elGoyc - zakaj bi jaz naprimer plačeval vstop za ogled naravne znamenitosti ali zanimivosti? Kaj ima lokalni prebivalec s tem, da je na Bledu jezero? Nič. To je delo narave in ne človeka.

Zakaj pa župan ali direktor turizma Bled pozval tujih gostov, da je bolje priti na Bled jeseni, pozimi, samo ne poleti?

Če bi bili tile "veljaki" vsaj malo sposobni, bi se že zdavnaj izborili za tisti, kar Bled potrebuje, da bo z lahkoto sprejel še večje število obiskovalcev, in to je infrastruktura. Predvsem boljše ceste (obvoznica in vpadnica). Ampak očitno je njim čisto lepo tako, kot je sedaj in se jim ni potrebno preveč napenjati, da bi izboljšali situacijo. Za lokalno prebivalstvo jim pa tako ali tako ni mar.
presenečen
# 20.08.2017 ob 11:37
Včasih so šli na daljše romanje enkrat v življenju, zdaj smo pa tako šli čez vse meje s temi potovanji, sploh če je potovanje brez cilja..
Kazalo