FuTurist
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 29 glasov Ocenite to novico!
Janko Kodila
"Če pogledamo Brda ali pa Kras - tam se je vedno prodajalo prek domačih kanalov. Mi se tega nikoli nismo naučili. Naš nivo gostinske ponudbe je ostal pri polni skledi, litru vina in radenski. Turizem pa danes funkcionira na drugačnih temeljih." Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Ko sem prevzel očetov posel, sem najprej nehal prodajati hrenovke in poceni sveže meso. Prav tako sem prekinil posle z menzami in gostilničarji, ki so hoteli poslovati pod ceno.       
Janko Kodila
"Dosti zgodb je še odprtih v Prekmurju - od nastajajoče visoke kulinarike, romske zgodovine, vinskih zgodb do čokolade z bučnim oljem. Tomaž Sršen je nekoč že dejal: 'Prekmurci, vi sedite na rudniku premoga, pa vas zebe.' Ja, vem - to, kar delamo, je premalo.” Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Španskega pršuta ni težko kupiti. Prekmurska šunka je pa posebnost, ki je ne more dobiti vsakdo. Enako je pri vinih, čokoladi, medu. Truditi se moramo za vrhunske kulinarične posebnosti, ki so hkrati tudi blagovna znamka. Potrebujemo zgodbe za izvoz v turizmu. In tu so potenciali malih proizvajalcev, ki se morajo specializirati v dodani vrednosti svojih izdelkov. Izpiliti morajo svoje posebnosti. In posebnosti se danes plačajo.       
Janko Kodila
"Slabo je, ko se gradi na zgodbi regije in se regiji nič ne da nazaj. Slabo je, ko najnižja cena nabave postane najboljša cena. Slabo je, ko se zlorablja prekmurski melos in prekmurske ljudi za zgodbo. Okoli hotelov se postavi stojnice, ljudje pridejo v dobri veri tja kaj prodat, ampak od tega se ne razvija okolje in posamezni ponudniki. Hoteli Save Turizma so slab turistični gospodar. Tako za okolje kot za sebe." Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Janko Kodila
"Postajamo ponudnik (pre)poceni hotelskih nastanitev. Ne delamo za prodajo storitev z višjo dodano vrednostjo in kakovostjo. To je izvirni greh prekmurskega turizma danes - nizkocenovni turizem, ki otežuje razvoj turizma na višji ravni." Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Janko Kodila
"Naše ljudi smo na dogodkih v Ljubljani učili - ne deliti. Veste, včasih se je v Prekmurju rado delilo. Ker so tam pač dobri ljudje. In sem jim rekel - ne deliti. Dajte degustirati, dajte ljudi vabiti k nam v Prekmurje in jim prodajati, to kar imamo." Foto: MMC/Miloš Ojdanić

"Izvirni greh Prekmurja je nizkocenovni turizem"

FuTurist: četrta epizoda turističnega podkasta
15. julij 2017 ob 06:27
Ljubljana - MMC RTV SLO

Janko Kodila velja za zavetnika prekmurske šunke in gibanice ter za prvoborca pri ohranjanju kranjske klobase. Prekmurje želi s povezovanjem zagnanih posameznikov in s sodobnim doživljajsko-kulinaričnim centrom v Markišavcih pri Murski Soboti postaviti na turistični zemljevid sveta.

"Ko sem prevzel očetov posel, sem najprej nehal prodajati hrenovke in poceni sveže meso. Prav tako sem prekinil posle z menzami in gostilničarji, ki so hoteli poslovati pod ceno. In razmere v naši družini so bile nekaj časa precej napete. Oče se je sprva sicer držal mojih poslovnih odločitev. Toda, ko sem odšel na prvo službeno pot, so ob mojem prihodu domov spet prodajali hrenovke. To je bilo zanimivo obdobje," je o svojih začetkih razmišljal Janko Kodila, ki se kot tretja generacija v družini ukvarja s predelavo mesa in mesnih izdelkov. Kodila velja za enega najuspešnejših prekmurskih podjetnikov z izrazitim čutom za povezovanje lokalnega. Z zasebno pobudo se je vseskozi povezoval z enako mislečimi - kar v zgodovini za Prekmurce ni bilo vedno samoumevno. Industrializacija je namreč v kolektivni zavesti prekmurskega človeka pustila močan pečat.

Turizem ni samo način življenja. Je tudi stanje našega duha. Kdo so ljudje, ki oblikujejo nove turistične trende? Katere zgodbe vas odpeljejo na pot - in kaj vse nas dela turiste? Na vse to in še več bomo iskali odgovore v novem podkastu, v katerem bomo razpravljali o dobrih in slabih praksah iz sveta turizma. Turizem osebno. Marjana Grčman se je v četrti epizodi podkasta pogovarjala z Jankom Kodilo, večkrat nagrajenim poslovnežem, ki je prehodil zanimivo pot od upravitelja krajevne mesnice do enega najpomembnejših turističnih odločevalcev v Prekmurju.


"Zgodovina Prekmurja je bila vseskozi vpeta v velike družbe: ABC Pomurka, Panonka in različni SOZD-i so našim ljudem sicer veliko pomagali, hkrati pa so jih tudi poneumljali. Veliki obrati so prihajali h kmetu domov iskat pšenico, prašiče in našim ljudem se ni bilo treba truditi za preživetje. Če pogledamo Brda ali pa Kras - tam se je vedno prodajalo prek domačih kanalov. Mi se tega nikoli nismo naučili. Naš nivo gostinske ponudbe je ostal pri polni skledi, litru vina in radenski. Turizem pa danes funkcionira na drugačnih temeljih."

"Kodila dela to nekaj za sebe"
Prekmurje je danes zaradi svoje odmaknjenosti, jezikovne samobitnosti, zgodbe o meji in železni zavesi ter samosvoje zgodovine in kulinarike obetajoča turistična zgodba. Želja Janka Kodile je, da bi Prekmurje v bodoče postalo kulinarična romarska pot. Tako kot se je navadilo ljudi, da hodijo v Brda na češnje ter na Kras na kozarec terana in rezino pršuta, naj bi v Prekmurje hodili na prekmursko gibanico in šunko. Predvsem slednja je bila v začetku 90. pozabljen, industrijsko cenen in zlorabljen izdelek. In takrat se je Kodila skupaj s peščico somišljenikov odločil za projekt zaščite prekmurske šunke in gibanice. To so bili časi, ko je bilo redkokomu jasno, kaj to pomeni. Večina jih je bila mnenja, da "Kodila dela to nekaj za sebe".

"Takrat Slovenija sploh ni vedela, da v Prekmurju sušimo šunke. In to je bil velik greh. Z gibanico je bilo pa tako, da nikjer v Prekmurju niste mogli na mizo dobiti enake gibanice. Čista zmešnjava. Potem, ko smo zaščitili gibanico in šunko, so se pa oglasili nekateri in rekli - pa dajmo zaščititi še büjto repo. Ne - ni smiselno vsega zaščititi. Veste, izdelke je smiselno zaščititi, če imajo tržni potencial, sicer je to mrtva zgodba. Še več - izdelek lahko celo izgine iz prodaje, če nima uporabnika, ker je samo še mrtev izdelek na papirju."

Kodili je bilo že tedaj jasno, da en sam ponudnik iz Prekmurja v Sloveniji ne bo slišan in da se je treba povezovati v smislu skupne prodaje, pokrajinske zgodbe in nastopov na trgu. Skozi dogodke Diši po Prekmurju in Festivale prekmurske gibanice in šunke je tako Kodila skupaj s somišljeniki pripeljal prekmurske zgodbe v Ljubljano. Ta je Prekmurje začela prepoznavati kot gonilno silo na področju turizma.

"Svoje ljudi smo učili ne deliti. Veste, včasih se je v Prekmurju rado delilo. Ker so tam pač dobri ljudje. In sem jim rekel - ne deliti. Dajte degustirati, dajte ljudi vabiti k nam v Prekmurje in jim prodajati to, kar imamo."

Prekmurje - ponudnik (pre)poceni hotelskih nastanitev
Ja, v turizmu je ta pregovorna darežljivost Prekmurja pogosto zlorabljena. Turizem mora biti sestavljen iz nizke, srednje in visoke cenovne ponudbe. Vtis je, da v Prekmurju danes prevladuje nizkocenovna ponudba. Prekmurje je namreč danes za slovenskega turista sinonim za poceni preživet konec tedna.

"Če mi gostu zaračunamo 15 evrov, je to sprejemljivo. Če pa 25 evrov, pa že ne več - ker se pač toliko zaračuna v Brdih. Ampak tudi mi imamo ponudnike, ki si s svojo kakovostjo zaslužijo najmanj toliko. To je posledica, kako se Prekmurje danes trži - skozi ceno. Postajamo ponudnik (pre)poceni hotelskih nastanitev. Ne delamo za prodajo storitev z višjo dodano vrednostjo in kakovostjo. To je izvirni greh prekmurskega turizma danes - nizkocenovni turizem, ki otežuje razvoj turizma na višji ravni."

"Slabo je, ko se gradi na zgodbi regije in se regiji nič ne da nazaj"
Janko Kodila je v intervjuju načel tudi temo (pre)slabega sodelovanja Hotelov Save Turizma z malimi turističnimi ponudniki. Tu je dosti zamujenih priložnosti. Finančna razmišljanja namreč niso vedno dobra za turizem.

"Slabo je, ko se gradi na zgodbi regije in se regiji nič ne da nazaj. Slabo je, ko najnižja cena nabave postane najboljša cena. Slabo je, ko se zlorablja prekmurski melos in prekmurske ljudi za zgodbo. Okoli hotelov se postavi stojnice, ljudje pridejo v dobri veri tja kaj prodat, ampak iz tega se ne razvijajo okolje in posamezni ponudniki. Hoteli Save Turizma so slab turistični gospodar. Tako za okolje kot za sebe. Lahko delaš za maso, ampak hotel se prej ali slej izrabi. In treba je vlagati. Ne samo v infrastrukturo, ampak v zgodbo, v kulinariko. Slovenski gostje pa hodijo v Avstrijo, tam spijo za dražji denar in potem pridejo k nam. Ker so tam pričakovanja v skladu s plačano storitvijo."

O dobrih in slabih praksah iz sveta turizma v podkastu FuTurist z Marjano Grčman. Vabljeni k poslušanju.


In smo pri meji. Pri Avstrijcih govorimo o zelo uspešni vinski cesti, kjer ni nizkocenovnih storitev, čeprav je Južna Štajerska znotraj Avstrije znana kot manj razvito območje. Avstrija svojih turističnih storitev pač ne prodaja pod ceno, hkrati pa tudi močno ščiti svoje domače ponudnike. Tam se tudi razume, da se turizem ne konča na meji. Ampak da se tam šele začne.

"V treh obmejnih hotelih prodajamo prekmursko šunko kot zaščiteni slovenski izdelek. Pa ne zato, ker bi jim jaz zato kaj plačal ali ker imam kakega strica iz ozadja. Gre za to, da so nas Avstrijci prepoznali kot strateškega partnerja, ki lahko nadgradi njihovo zgodbo. Tam je razumevanje turizma pač drugačno."

Kodila velja za največjega proizvajalca ocvirkov, zabele in masti. Izdelkov, ki so v nekem obdobju veljali za manjvredne in so v množični proizvodnji postali stranski proizvod. Kodila pa ravno v teh nišnih proizvodih vidi poslovno priložnost. Tako kot v govejem pršutu, ki je menda pravi hit na muslimanskem tržišču.

"Španskega pršuta ni težko kupiti. Prekmurska šunka je pa posebnost, ki je ne more dobiti vsakdo. Enako je pri vinih, čokoladi, medu. Truditi se moramo za vrhunske kulinarične posebnosti, ki so hkrati tudi blagovna znamka. Potrebujemo zgodbe za izvoz v turizmu. In tu so potenciali malih proizvajalcev, ki se morajo specializirati v dodani vrednosti svojih izdelkov. Izpiliti morajo svoje posebnosti. In posebnosti se danes plačajo."

Marjana Grčman
Foto: Miloš Ojdanič

VIDEO
FuTurist: Janko Kodila
Prijavi napako
Komentarji
Celjan27
# 15.07.2017 ob 06:58
@nonparel:

A govoris o 1,5 mio Slovencev, ki grejo vsako leto na hrvasko?

Ravno sem se vrnil od tam in po vseh gostilnah so glavni gostje Slovenci. Toliko o tem, kako nam gre slabo:)))
apollo11
# 15.07.2017 ob 08:56
Prepoceni? Ne, ni, za nas navadne državljane že ne. Zasoljeno je nam nedostopno.

Spet samo jamranje, pomilovanje in smiljenje samemu sebi.

Kodila ima neko idejo in voljo da nekaj naredi, nekaj pozitivnega za celo regijo. Če bi on razmišljal na tak negativen način, bi že zdavnaj vrgel puško v koruzo in začel jamrati in se smiliti samemu sebi.
ZKL
# 15.07.2017 ob 09:52
Evo, ravno takih ljudi, ki znajo pogledat kakšen korak v prihodnost rabimo. Ne pa takih jamračev, kot zgoraj nonparel. Vse ni slabo in s takimi ljudmi kot je Kodila bo Slovenija napredovala.
grafikon
# 15.07.2017 ob 06:57
Slovenci se kar mislijo da je Tito ziv in bodo hodili na sindikalne dopuste. Pozabite. Na dopust se gre v Bulgarijo ali Romunijo. K nam pa bodo prisli severni sosedje. Cene v hotelih so za njih res nizke.
Prismuknjen
# 15.07.2017 ob 09:39
Na Obali so naprimer dragi Hoteli in gostilne, ponudba, ki pa jo Obala ponuja, pa je nizkocenovna.
Sredinski
# 15.07.2017 ob 18:29
V marsičem se s Kodilo strinjam, predvsem s kvalitetno ponudbo (za premium ponudbo je treba zahtevati tudi premium ceno), a me osebno moti to, da se 'prekmurska šunka' v večini primerov ne naredi iz v Prekmurju vzrejenih prašičev, temveč iz uvoženega mesa (bojda v največji meri iz Poljske - vprašanje je, ali je meso teh prašičev na Poljskem popolnoma 'domače' vzreje). A gre tukaj res še za prekmusko šunko, saj plačamo samo "način priprave oz. izdelave", medtem ko surovina ni prekmurska?
Na drugi strani pa je 'prekmurska gibanica' v celoti lahko narejena iz prekmurskih sestavin (moka, orehi, mak, jabolka, skuta ...).
oziris.va
# 15.07.2017 ob 10:51
nonparel
# 15.07.2017 ob 06:44

Prepoceni? Ne, ni, za nas navadne državljane že ne. Zasoljeno je nam nedostopno.


Ne vem, ne vem. Za "nas, navadne državljane" ... je vse predrago.
Potem pa greš v trgovino in čakaš v koloni, kjer se vijejo vrste pred blagajnami, košarice in vozički polni do vrha.
Nekaj ne štima.
čak mal noris
# 15.07.2017 ob 12:16
Popolnoma VSE, kar je Kodila povedal, drži! Na Goričkem greš na kmečki turizem in ti ni jasno, kako lahko z takšnimi cenami sploh preživijo. Ponudijo ti celo prevelike porcije bograča, mesnin in za konec še PRAVO gibanico, ter ti zaračunajo med 12-15 evrov na osebo. Temu primerna je tudi klientela; na pol zastonjkarska. Takšni od lokalnih gostincev pričakujejo, da bodo lahko še naprej na pol zastonj "žrli in pili", pa četudi bo gostinec na dolgi rok propadel!
Komur pa je tudi to preveč, pa naj raje pove, da je "preohrn", ne pa da je minimalec kao razlog.
Napredek pa itak takšne ne zanima.
Robby_S72
# 15.07.2017 ob 12:35
Izvirni greh ni samo "nizkocenovnost" - mimogrede Ryanair je to filozofijo nenormalno unovcil ker je imel STRATEGIJO. Te v Prekmurju ni, oziroma celotni slovenski turizem nima jasne in ciljno usmerjene strategije. Vse je prepusceno posameznikom in soliranju...potem pa smo kjer smo
elGoyc
# 15.07.2017 ob 12:21
Nasploh je pri nas prepogosto mišljenje, da je najbolje početi nekaj uveljavljenega in preprostega z majhnimi vlaganji in nizko ceno. S takšnimi izdelki in storitvami smo lahko konkurenčni Poljakom, Bolgarom, Romunom in ostalim na vzhodu. edino če smo pripravljeni delati za njihove plače.
Če odštejemo določen del Slovencev, ki so resnično v neugodnem finančnem položaju in pogledamo vozni park, vozove v trgovinah in naše turiste v Hrvaških hotelih sredi sezone, potem ni razloga za jamranje. Če hočeš kupovati poceni, kupuj vzhodnoazisko robo, če hočeš poceni dopustovati odidi v Bolgarijo, če hočeš poceni jesti pojdi v menzo, ampak sama turistična ponudba, kot vse gospodarstvo, mora težiti k visoki dodani vrednosti, ker za to imamo potencial in ker to prinaša višje dohodke za vse.
kaboom
# 15.07.2017 ob 11:39
Super razmišljanje in pravilna smer g. Kodila! Pohvale.
u qratz
# 15.07.2017 ob 11:56
v sloveniji bi morali tako pametne zaščititi in po možnosti tudi izolirati
cene vols
# 15.07.2017 ob 11:35
Treba je delat, imet ideje, ustvarjat. Prekmurje je dolgo veljalo za zaostalo regijo, ki jo mora država tretirat drugače kot ostale. Danes to ne bi smelo biti več tako, Kodela je dokaz, da s pravo voljo lahko tud Prekmurje postane več kot je bilo.
amigo
# 16.07.2017 ob 10:19
&Celjan27
Vseskozi pa zagovarjam, da moramo tujcem ponuditi čim dražje nastanitve in se iti butično/ekološki turizem s sobami/apartmaji od 100 ur na noč naprej. Podjetniki vejo, da se na masi ne da zaslužiti, ampak se RVC dela na visoki dodani vrednosti. Zato podpora temu Prekmurcu!

Zakaj si tako skromen?. Zakaj pa ne 200, mogoče 300 Eur na noč.
Celjan27
# 15.07.2017 ob 16:13
@astro:

Ne razumem zakaj prikazuješ, da smo v Sloveniji sami reveži - pa se jaz štejem med navadne državljane - ki nas je okoli 80%, 10% je revežev in 10% bogatih.

In jaz sem PONOSEN na to, da smo nekje v vrhu v svetovnem merilu po egalitarnosti in si teh 80% komot privošči dopust na hrvaškem in obisk gostilne.

Vseskozi pa zagovarjam, da moramo tujcem ponuditi čim dražje nastanitve in se iti butično/ekološki turizem s sobami/apartmaji od 100 ur na noč naprej. Podjetniki vejo, da se na masi ne da zaslužiti, ampak se RVC dela na visoki dodani vrednosti. Zato podpora temu Prekmurcu!
7up
# 15.07.2017 ob 12:29
Bravo!
megatron
# 15.07.2017 ob 12:40
"Ko sem prevzel očetov posel, sem najprej nehal prodajati hrenovke in poceni sveže meso. Prav tako sem prekinil posle z menzami in gostilničarji, ki so hoteli poslovati pod ceno.." torej samo se drago sveze meso v "nobel" gostisca(brez hrenovk)? Pa tudi naziv pomurskih hotelov kjer lahko prenocim za 15€ na noc bi rad vedel. Da ni to le kartelno dogovarjanje za se vecji monopol v pomurju.
BarbaRat
# 17.07.2017 ob 18:12
Kodila ima v marsičem prav. Težava pa niso samo cene, predvsem miselnost. Prekmurci bi v turizmu lahko začeli kasirati več, če bi več ponudili. Hotelski turizem je zaprt vase, svojim gostom ponudijo le nekaj izletov z vnaprej izbranimi ponudniki, programom in to je vse. Aja, ponudijo še vsiljeno domačnost osebja, npr. v Radenskih termah. Storitve so prevečkrat na nizki ravni - pa ne le turistične. Če prideš v neko vas, te sumničavo gledajo, kdo si, namesto da bi bili vsaj ravnodušni, če že ne gostoljubni. Kaj šele, da bi lahko koga vprašal, kaj imajo zanimivega v tej vasi... Kažipotov nikjer, če prideš nekam izven kakšne prireditve, kar ne vedo, kaj bi s tabo... Res je tako, da so Prekmurci na kupu premoga, pa jih zebe. Ne vedo, kaj bi s sabo, samo jamrajo, da se ne izplača to, pa ne ono, raje so na podporah in minimalcih kot da bi poiskusili kaj narediti... Togost v glavi. Ko se bodo tega znebili (vsa čast tistim, ki so se že), bo za vse bolje...
gesan
# 17.07.2017 ob 06:24
Sredinski
# 15.07.2017 ob 18:29
V marsičem se s Kodilo strinjam, predvsem s kvalitetno ponudbo (za premium ponudbo je treba zahtevati tudi premium ceno), a me osebno moti to, da se 'prekmurska šunka' v večini primerov ne naredi iz v Prekmurju vzrejenih prašičev, temveč iz uvoženega mesa (bojda v največji meri iz Poljske - vprašanje je, ali je meso teh prašičev na Poljskem popolnoma 'domače' vzreje). A gre tukaj res še za prekmusko šunko, saj plačamo samo "način priprave oz. izdelave", medtem ko surovina ni prekmurska?
Na drugi strani pa je 'prekmurska gibanica' v celoti lahko narejena iz prekmurskih sestavin (moka, orehi, mak, jabolka, skuta ...).
............................
Ko se gre za kvantitetnost kot je on zadnje čase navalil, potem jer jasno, da to ne morejo bit prašiči kot"domače" reje!
TO je glih tak kot un paradajz v rastlinjaku,. ki ne vidi ne zemlje ne sonca in je genetsko prilagojen takšni rasti in so mu določene tako barva, okus kot oblika in ga potem kličejo "domači" paradajz.

Itak! Jaz sem pa včeraj padel na zobe iz lune
etore
# 15.07.2017 ob 15:38
Tistemu koncu manjka samo eno... podjetnosti!
Sredinski
# 17.07.2017 ob 21:10
BarbaRat - Se strinjam! Zapisano drži!
fritaja
# 17.07.2017 ob 13:02
elGoyc
# 15.07.2017 ob 12:21
..., ampak sama turistična ponudba, kot vse gospodarstvo, mora težiti k visoki dodani vrednosti, ker za to imamo potencial in ker to prinaša višje dohodke za vse.


Pri nas je pojem "dodana vrednost" nekoliko narobe razumljen. Večina misli, da pomeni to le višjo ceno. ;)
Sredinski
# 17.07.2017 ob 09:05
džeko - Si pa slabo izbrala! Moj nasvet: preden kje ješ, o kvaliteti hrane bodisi povprašaj domačine ali pa si vzemi 5 do 10 minut in ugotovi, kar ni težko, ali je lokal poln (to je že dober znak za kvaliteto!) ali prazen; če je poln, opazuj, kaj je na krožnikih!
gesan
# 17.07.2017 ob 06:16
apollo11
# 15.07.2017 ob 08:56
.......................................
A si na njegovi plačilni listi, da nakladaš glih tak kot on?
V tej državi sploh ni težko folk vlečt za nos žejne preko vode!
galoper
# 15.07.2017 ob 21:20
Povojno komunistično pobijanje podjetnikov je prestrašilo Prekmurce. Imeli so tovarno mesnih izdelkov, ki je propadla, imeli so tavrno oblačil, ki je propadla, imeli so trgovce, ki so propadli, lastnike so namreč usmrtili, ker niso ustrezali politični struji.
Še nekaj časo mora poteči, da se to pozabi in se razplamti delovnost prekmurskih ljudi.
aaa
# 18.07.2017 ob 11:50
Saj je povsod pri nas isto. Turisti prihajajo izključno zaradi naravnih lepot, ponudbe pa nikjer nobene. Samo zasoljene cene. Kaj pa sploh ponujajo recimo v Postonjski jami, Bledu, Bohinju? Laško, Union + junkfood. Po zasoljenih cenah seveda. Niti kolesarskih stez nimamo.
gesan
# 17.07.2017 ob 06:20
megatron
# 15.07.2017 ob 12:40
"Ko sem prevzel očetov posel, sem najprej nehal prodajati hrenovke in poceni sveže meso. Prav tako sem prekinil posle z menzami in gostilničarji, ki so hoteli poslovati pod ceno.."
........................
Potem se pa res vprašam, zakaj za vraga on prodaja svoje izdelke glih tam kjer poberejo predelovalcem največji porcent "smetane!"?!?
In kolko ima v tem težo kvaliteta pred kvantiteto, je itak tudi jasno vsem, ki znajo vsaj malo mignit z možgani!

Po mojem gle v celi zgodbi zgolj za eno veliko reklamno potezo priviligiranca, ki meji že na nacionalno sramoto!
gesan
# 17.07.2017 ob 06:14
Res ne razumem, zakaj za vraga vedno ena in istim delate ! zašenki" reklamo!?!
A res ni v tem področju nobenega drugega, ki bi bil dovolj pameten za odegovore na številna vprašanja in še kaj več?

Jaz poznam marsikaj od tam in z zagotovostjo moram povedat, da tale ni naredil nič drugega kot to, da ga skrbi le za svoj žep!
kotzi
# 15.07.2017 ob 12:22
veste zakaj prihajajo v toplice toliko tujcev..zarad hrane..ker se napokaš do nezavesti---saj eno prednost mamoi
Guliarth
# 15.07.2017 ob 07:45
Pomale, pomale.
james blake
# 16.07.2017 ob 09:24
ja, če so romske zgodbe še odprte kako je šele odprta potem zgodba o judih v Prekmurju? Do druge vojne so mu dali edinstveni pečat, daleč, daleč večji od vseh drugih. prekmurca so naučili misliti široko, široko,. kot evropejca renesanse. no, saj ne da to priznamo. romska zgodba? ravno prava za turizem, za kaj več pa ? kaj niso vrednio več, kot največje cenenosti, ki jo je človek kadarkoli počel. Z naskokom turizem, najbolj človeka nevredno početječ
oziris.va
# 15.07.2017 ob 17:37
kotzi
# 15.07.2017 ob 11:50

hrana..hrana..hrana....sam da se folk nažre..to je vazn...


Ja, pol pa povej, kaj je po tvoje pomembno?
Človek rabi tri stvari:
- hrano
- pijačo
- spanje

Ostalo je popolnoma nepomembno.
astro
# 15.07.2017 ob 10:52
nonparel je govoril za navadne državljane in ne za bogate kot sta n.pr. Celjan in ZKL. Jaz niti ne pomislim, da bi šel na kosilo v gostilno - ne v Sloveniji, ne na Hrvaškem.
Podpiram pa razmišljanje g. Kodile, da je treba biti pogumen in inovativen. Vedno se bo našel krog premožnih kupcev.
džeko
# 16.07.2017 ob 21:43
Aha torej nič delati pa računati max??
ma dajte no..kakšna ponudba pa je v prekmurju?? ko sem bila nazadnje tam instant juha, masna hrana...še 15€ je preveč za to.
raknac navi
# 16.07.2017 ob 15:00
Izvirni greh prekmurja je neturizem, ne pa nizkocenovni turizem. Pa kje ti ljudje zivijo????
kotzi
# 15.07.2017 ob 11:50
hrana..hrana..hrana....sam da se folk nažre..to je vazn...
muki-1
# 15.07.2017 ob 10:54
Če pogledamo nizko kupno moč prebivalstva, so se tile gospodje očitno turizem zamislili zgolj kot domeno tujcev. Slovenci ne dohajamo denarnih potreb novodobnih kapitalistov.
nonparel
# 15.07.2017 ob 06:44
Prepoceni? Ne, ni, za nas navadne državljane že ne. Zasoljeno je nam nedostopno.
FuTurist

Turizem ni samo način življenja. Je tudi stanje našega duha. Kdo so ljudje, ki oblikujejo nove turistične trende? Katere zgodbe vas odpeljejo na pot – in kaj vse nas dela turiste? Na vse to in še več iščemo odgovore v novem podkastu FuTurist.

Ture avanture
link
V severnoprimorskih rekah se lahko namakamo brez skrbi
22
21. julij 2017 ob 11:11 Na kopališčih ob Nadiži in pod mostom čez Sočo v Tolminu je kakovost vode odlična. Ocene drugih kopališč so nižje, vendar najmanj zadostne. Po napovedih vremenoslovcev se nam bliža vročinski val.
Več novic ...
FuTurist
link
"Cel svet verjame, da je Ernest Hemingway bil na soški fronti. Pa ni."
19
3. april 2017 ob 06:20 Kobariški muzej je posebnež med sorodnimi ustanovami. Velja za drugi čudež pri Kobaridu, saj je bil kmečki dvorec furlanskega tipa po potresu leta 1976 zapuščen in kar petnajst let prazen.
Več novic ...
Kazalo