Pri Easyjetu pravijo, da gre le za vprašanje časa, kdaj bodo potnike prevažala tudi električna letala. Foto: Reuters
Pri Easyjetu pravijo, da gre le za vprašanje časa, kdaj bodo potnike prevažala tudi električna letala. Foto: Reuters

Britanski nizkocenovni letalski prevoznik Easyjet se je povezal z ameriškim podjetjem Wright Electric, ki razvija letala na električno energijo za polete, krajše od dveh ur. Pri Easyjetu napovedujejo, da bodo v 10 letih na nekatere destinacije, vključno s Parizom in Amsterdamom, že leteli z letali, ki jih namesto fosilnih goriv pogajanja električna baterija.

Po poročanju britanskega časopisa Guardian so pri letalskem prevozniku pojasnili, da gre za nov korak v prizadevanjih za zmanjšanje škode za okolje, potem ko so med letoma 2000 in 2016 zmanjšali emisije ogljika na potniški kilometer za 31 odstotkov.

Kot je dejala izvršna direktorica Easyjeta Carolyn McCall, letalska industrija sledi vodilni vlogi avtomobilske industrije pri razvoju električnih motorjev, da bi zmanjšali emisije in hrup. "Prvič v svoji karieri lahko predvidim prihodnost brez letalskega goriva in veseli nas, da smo del tega," je dejala McCallova.

Tišji in varčnejši motorji
Wright Electric trdi, da bodo električna letala tišja za 50 odstotkov, letalski prevozniki pa bi pri nakupih in upravljanju z njimi lahko prihranili deset odstotkov.

Cilj leta 2016 ustanovljenega podjetja je, da bi v 20 letih za krajše polete uporabljali le še električna letala. Do zdaj so že izdelali prototip dvosedežnika, v naslednjem koraku naj bi tehnologijo razširili na desetsedežno letalo in sčasoma izdelali komercialno letalo, ki bi na krajših progah lahko prepeljalo najmanj 120 potnikov.