Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 13 glasov Ocenite to novico!
easyjet
Pri Easyjetu pravijo, da gre le za vprašanje časa, kdaj bodo potnike prevažala tudi električna letala. Foto: Reuters

Dodaj v

Bomo po Evropi kmalu potovali z električnimi letali?

Easyjet napoveduje, da bo to mogoče že čez 10 let
1. oktober 2017 ob 16:56
London - MMC RTV SLO, STA

Pri enem izmed nizkocenovnih letalskih prevoznikov napovedujejo, da se bomo na krajše razdalje kmalu prevažali v električnih potniških letalih. Letalska industrija si prizadeva zmanjšati škodo, ki jo povzroča okolju.

Britanski nizkocenovni letalski prevoznik Easyjet se je povezal z ameriškim podjetjem Wright Electric, ki razvija letala na električno energijo za polete, krajše od dveh ur. Pri Easyjetu napovedujejo, da bodo v 10 letih na nekatere destinacije, vključno s Parizom in Amsterdamom, že leteli z letali, ki jih namesto fosilnih goriv pogajanja električna baterija.

Po poročanju britanskega časopisa Guardian so pri letalskem prevozniku pojasnili, da gre za nov korak v prizadevanjih za zmanjšanje škode za okolje, potem ko so med letoma 2000 in 2016 zmanjšali emisije ogljika na potniški kilometer za 31 odstotkov.

Kot je dejala izvršna direktorica Easyjeta Carolyn McCall, letalska industrija sledi vodilni vlogi avtomobilske industrije pri razvoju električnih motorjev, da bi zmanjšali emisije in hrup. "Prvič v svoji karieri lahko predvidim prihodnost brez letalskega goriva in veseli nas, da smo del tega," je dejala McCallova.

Tišji in varčnejši motorji
Wright Electric trdi, da bodo električna letala tišja za 50 odstotkov, letalski prevozniki pa bi pri nakupih in upravljanju z njimi lahko prihranili deset odstotkov.

Cilj leta 2016 ustanovljenega podjetja je, da bi v 20 letih za krajše polete uporabljali le še električna letala. Do zdaj so že izdelali prototip dvosedežnika, v naslednjem koraku naj bi tehnologijo razširili na desetsedežno letalo in sčasoma izdelali komercialno letalo, ki bi na krajših progah lahko prepeljalo najmanj 120 potnikov.

M. Z.
Prijavi napako
Komentarji
mojcd
# 01.10.2017 ob 18:23
Težo baterij, baterije na -50C...(v njih je tekocina) so pa zanemarili?

Marketinski bull....
Miham
# 01.10.2017 ob 19:45
no to bi pa rad videl
me4uall
# 01.10.2017 ob 21:18
Ali lahko prosim en pameten elektroinženir napiše inteligentni komentar tukaj, da ne bodo le elektrotehniki in samoimenovani kvazi el. inženirji na forumu preveč pametovali o (ne)napredku v naslednjih 10 do 20 let!
Kvattro
# 01.10.2017 ob 18:32
Manjsa nihanja cene kart (elektrika bistveno manj volatilna od nafte).
Manjsa moznost okvar, elektricni motorji preprostejsi za vzdrzevanje kot kerozinski.
Dokler pa ne pogruntamo fuzije, je pa vsa ta elektricna fama bolj pesek v oci.. Se vedno je treba nekje dobit elektriko. Trenutni 'zeleni' viri pri proizvodnji bistveno bolj svinjajo zemljo, kot jo kurjenje lokalnega premoga...
luckyss
# 01.10.2017 ob 19:53
Od kod ideja da električna prevozna sredstva manj onesnažujejo okolje...?!
Tudi tista vozila (v bistvu igrače;) ki delujejo direktno na sončne celice onesnažujejo...pri proizvodnji teh celic se porabi več energije kot jo ta potem v času svojega obratovanja proizvedejo.
Treba je vedeti, da vse elektrarne posredno in neposredno onesnažujejo okolje...
Pri termo elektrarnah to verjetno ni potrebno posebej poudarjati ;)
Pri vetrnih so problemi predvsem pri proizvodnji redkih zemelj..
Tiste na mazut so upam v glavnem že preteklost..
Hidro elektrarne so v bistvu najbolj ekološke, če odmislimo neposredne okoljske vplive zajetij..
Jedrske so tudi O.K. dokler ne pride do katastrofe..no odpadki tudi niso ravno za v kanto za smeti..
Tu je treba omeniti še proizvodnjo akumulatorjev, itd..
Torej onaniranje na "čisto energijo" ni ravno na mestu ;)
sistemc.
# 02.10.2017 ob 02:22
Težka bo.

Mogoče pa pristanejo nezemljani in nam podarijo skrivnost kontroliranja gravitacije. To se mi zdi verjetnejše kot napovedi v članku.
ogenj
# 01.10.2017 ob 19:58
mojcd Težo baterij, baterije na -50C...(v njih je tekocina) so pa zanemarili?

pravilno razmišljaš, še vsaj dvajset let z velikim napredkom bo to nemogoče, tudi moč el. motorja je še veliko daleč, da bi lahko poganjal letalo
smbu
# 01.10.2017 ob 19:28
Kitajci so rabili 10 let in 20 mld USD da so sestavili 2 komada C919. Bomo videli, kako dolgo bo trajal ta "sčasoma" te privat firme, preden bodo res izdelali komercialno letalo.
Magar bi se samo na motorje osredotočili.
despi
# 02.10.2017 ob 16:53
Čez 30let.,za zdaj samo še sanje.
ElTorro
# 02.10.2017 ob 16:28
Ah, kompliciraš....preprosto bodo zamenjali motor z električnim in v krila dali baterije namesto kerozina, pa bo šlo. To pa je res minimalen poseg - kot da predelaš osebni avto na plin :)
ADN
# 02.10.2017 ob 11:03
Glede na to, da delujem na področju fizike si bom drznil in se naredil "pametnega".
Razvoj gre danes tako zelo hitro naprej, da je govoriti o tem kaj bo ali ne bo možno čez 10 let zelo nehvaležno delo.

Kljub vsemu:
Glede na to kako gre razvoj baterij bi res lahko gledali na zadevo s skepso ampak po drugi strani obstajajo tudi raziskave, ki obetajo povsem novo vrsto baterij v naslednjih desetih letih.
Sami elektromotorji bodo verjetno prej pripravljeni tudi za pogon večjih letal, ki bi lahko omogočali tudi masovni prevoz ljudi. Pri tem ni zanemarljivo, da po nekaterih predvidevanjih, čez 10 let, letala tudi po obliki sploh ne bodo več takšna kot jih poznamo danes.
Ekologija: Tudi meni gre zelo na živce, ko govorimo o zmanjšanju onesnaževanja in se poudarja le izpuste. Pogosto "eko" vozila pri sami proizvodnji in razgradnji ustvarijo več onesnaženja kot čisto navaden star fičko z izdelavo, razgradnjo in dolgoletnim delovanjem skupaj. Torej bistven premik mora biti, da ko govorimo o onesnaževanju pogledamo izdelavo, delovanje in razgradnjo posameznega izdelka (vozila, letala, telefona...) in tu dosežemo, da se približujemo utopični številki nič.
Glede napovedi iz članka lahko torej rečem, da razmišljanja v to smer vsekakor obstajajo in prav je tako, saj to omogoča razvoj. Ali so realna? Presodite sami, če si drznete reči ne. Ni poa seveda za zanemariti dejstva, da PR uporablja takšne novice za krepitev podobe podjetja danes, čez 10 let pa se na to novico najbrž nihče ne bo obesil, če ne bo pila vode.
ata
# 02.10.2017 ob 08:22
@janezkranjski122: Od kje ti info, da so zanemarili? Saj so omejene kratke destinacije z razlogom.
Pa od kje ti to, da mora biti baterija na -50 stopinj? Si kdaj slisal za termalno izolacijo? Saj ti tudi prtljaga ne zmrzne, ko gre pod trup letala.


Tudi prostor za prtljago se ogreva iz odpadne toplote reakcijskih motorjev.
vnk
# 02.10.2017 ob 00:14
Po poročanju britanskega časopisa Guardian

Pa a vi znate še kaj drugega brat? Potem bi pa radi višji RTV prispevek, dej ne me hecat.
malidelnicar
# 01.10.2017 ob 22:20
Ni realno.
janezkranjski122
# 01.10.2017 ob 20:38
Težo baterij, baterije na -50C...(v njih je tekocina) so pa zanemarili?

Marketinski bull....


Od kje ti info, da so zanemarili? Saj so omejene kratke destinacije z razlogom.
Pa od kje ti to, da mora biti baterija na -50 stopinj? Si kdaj slisal za termalno izolacijo? Saj ti tudi prtljaga ne zmrzne, ko gre pod trup letala.
ElTorro
# 01.10.2017 ob 20:11
Super zgodba, rabi več zmajev.

(da prevedem, ker mi drugače brišejo)
ElTorro
# 03.10.2017 ob 08:53
Sicer pa, meni je jasno kaj tiči tu zadaj.....Wright je startup, ustanovljen lani. Verjetno se pripravljajo na IPO, in s takšnimi novicami dvigujejo ceno delnic ko jih bodo izdali.
Tomazzzinho
# 02.10.2017 ob 21:22
Največja bedarija, kar smo jih slišali v zvezi z električnimi motorji. Kateri debil bi pa imel resen namen proizvajati energijo v elektrarni, jo transportirati na letališče, jo tam shraniti v težke baterije (teža ima v letalstvu enormen pomen) in jo peljati vso pot po zraku, medtem ko jo je tako enostavno sproti proizvajati. Zakaj bi pa proizvodnja energije v elektrarni bila čistejša kot v motorjih, pa tudi še noben pametnjakovič ni povedal. Spet nas politiki skušajo speljat na led.
mali_piscek
# 02.10.2017 ob 18:29
Ha, ha, ha,

Ta novice je na nivoju najcenejšega rumenega tiska.

Vzemite v roke Osnove fizike.
džeko
# 02.10.2017 ob 08:26
Sam nategujejo, da bodo potegnili denar za razvoj, pol pa če bo bo, če ne pa ne...
HOR
# 02.10.2017 ob 01:57
Ta kratka letenja z elektro avioni bodo se dolgo nesmiselna za kaj vec, kot experimentalne namene iz vec razlogov.

Zaradi omejitev baterij bo stevilo potnikov omejeno na le par osebkov, iz istega razloga bodo leti z nisko hitrostjo in zato precej pocasni, dodatno pa se (pre)dragi ter tako se dolgo na vec nacinov nekonkurencni letalom na tekoce gorivo iz sedanjih ogljikovodikov.
Za kaj vec so sedaj baterije se najmanj 10x pretezke, in cez 10 let bodo se vedno precej pretezke v kolikor se ne izumi popolnoma nova tehnika precej manj tezkih nosilcev shranjene elektrike...

Resni elektricni letalski prevozi cez deset let pa so le nerealno fantaziranje in farbanje naivcev brez osnovne predstave o tehniki in energiji...
LINK. ali copy-paste v iskalnik
http://www.latimes.com/business/la-fi-electric-aircraft-20160830-snap-story.html
democenzus
# 01.10.2017 ob 18:32
verjetn bodo celice na vodo, sej ze zdaj pravjo da je sam kondenz, vcas ga ni blo
mojcd
# 03.10.2017 ob 07:19
Od kje ti info, da so zanemarili? Saj so omejene kratke destinacije z razlogom.
Pa od kje ti to, da mora biti baterija na -50 stopinj? Si kdaj slisal za termalno izolacijo? Saj ti tudi prtljaga ne zmrzne, ko gre pod trup letala.

Se strinjam a za kompresijo, termoizolacijo, klimo in ogrevanje pp
Potrebujes zopet energijo...bencinski motorji se vedno obnašajo kot agregati. Niso samo pogon.
Pa naj omenim se sol....

Drugace pa je tu komentar na mestu-elektro motorji ne osnazujejo manj, baterije so 2x vecji o asnezevalec in ce gre vsa industrija na elektropogon bi vsaka drzava rabila vsaj 2 jedsrki elektrwrni, študija je narejena.

Enostaven zakon energije iz 0 ne mores narediti 1
uiophjk
# 02.10.2017 ob 14:46
Pri vsakem potniškem letalu (A350, na primer), traja od zasnove do komercialne uporabe skoraj 10 let. Pa gre tehnološko za majhne spremembe, recimo več kompozitnih materialov.

Tule pa naj bi čez 10 let uporabljali tehnologijo, ki praktično še ne obstaja?

Sicer pa priti na elektriko iz Londona v Pariz ali Amsterdam ni nobena umetnost, predor pod Rokavskim prelivom ima še proste kapacitete. Vse je le vprašanje podeljevanja vlakovnih poti in njihove cene.
ElTorro
# 02.10.2017 ob 10:39
@ana
Wright Electric je bil ustanovljen 2016.
Karanta33
# 02.10.2017 ob 10:28
Čim prej eliminirat vse motorje na notranje izgorevanje, ma to je neumnost!
Elektrika je prihodnost za vsa prevozna sredstva. Siti smo tudi letalskih črt (kemičnih in nekemičnih), ki samo zastirajo sonce in delajo grozno nebo!
zapravico
# 02.10.2017 ob 09:07
Bla bla,bi rad videl jumbo jeta,ki leti 12 ur v avstralijo z enim polnjenjem baterij
erikk
# 02.10.2017 ob 09:02
Kot kaže bomo v evropi kmalu potovali v štirih deskah
barbar2
# 01.10.2017 ob 18:57
Električna letala so ful varna, ker se ne more zgoditi, da bi ostala brez kerozina.
Resnica123
# 01.10.2017 ob 17:58
Se pravi 10% cenejse karte. Nimam nic proti.
jzvbrt
# 03.10.2017 ob 06:41
Tipično slovenski komentarji - 1000 razlogov zakaj nebi in nobenega kako bi. Zato nas ostali z razvojem prehitevajo po levi in desni.
Deep_G
# 02.10.2017 ob 09:25
Videli smo, da so baterije v avtobusih baterije precej vnetljive. Pri letalih pa.....eh..brez veze komentirat...
[ana]
# 02.10.2017 ob 09:25
"Cilj leta 2016 ustanovljenega podjetja je..."
hahahahaha
1995 pa res ja :)
Otman
# 01.10.2017 ob 18:46
Letalska industrija si prizadeva zmanjšati škodo, ki jo povzroča okolju.

Lepo.
politik kritik
# 01.10.2017 ob 18:30
Skrajni čas da se to uvede. Namreč Chemitraili, ki se spuščajo iz reaktivnih motorjev pobijejo na tisoče ljudi vsako leto.
Kazalo